Zarządzenie Nr 13/07 z dnia 31 października 2007 r.
ZARZĄDZENIE NR 13/07 WÓJTA GMINY GRÓDEK
z dnia 31 października 2007 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Gródek.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218) zarządzam, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Gródek, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 2/03 Wójta Gminy Gródek z dnia 27 maja 2003 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Gródek, zmienionym zarządzeniem Nr 7/03 Wójta Gminy Gródek z dnia 16 listopada 2003 r., zarządzeniem Nr 8/03 Wójta Gminy Gródek z dnia 1 grudnia 2003 r., zarządzeniem Nr 29/05 Wójta Gminy Gródek z dnia 31 marca 2005 r. , zarządzeniem Nr 36/05 Wójta Gminy Gródek z dnia 5 maja 2005 r. i zarządzeniem Nr 58/06 Wójta Gminy Gródek z dnia 17 maja 2006 r.:
1) § 10 ust. 1 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„Samodzielne stanowiska pracy:
1) do spraw obywatelskich, wojskowych i obrony cywilnej oraz ochrony przeciwpożarowej, posługujące się symbolem „Ob”;
2) do spraw kadrowych i działalności gospodarczej, posługujące się symbolem „K”;
3) do spraw obsługi Rady Gminy, samorządu mieszkańców oraz do spraw Unii Europejskiej i zamówień publicznych, posługujące się symbolem „RG”;
4) do spraw kancelaryjnych oraz obsługi sekretariatu, posługujące się symbolem „KS”;
5) do spraw budownictwa i gospodarki komunalnej, posługujące się symbolem „B”;
6) do spraw rolnictwa, dróg publicznych, archiwum zakładowego i spraw administracyjno - gospodarczych, posługujące się symbolem „R”;
7) do spraw gospodarki nieruchomościami, posługujące się symbolem „GG”;
8) do spraw oświatowych, ochrony zdrowia i współpracy z organizacjami pozarządowymi, posługujące się symbolem „OZ”;
9) do spraw ochrony środowiska i promocji Gminy, posługujące się symbolem „OŚ”;
10) informatyk, posługujące się symbolem „IN”.
2) § 10 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Strukturę organizacyjną Urzędu przedstawia schemat stanowiący załącznik do zarządzenia Nr 13/07 Wójta Gminy Gródek z dnia 31 października 2007 r.”,
3) § 13 otrzymuje brzmienie:
„Do podstawowego zakresu działania na samodzielnym stanowisku pracy do spraw obywatelskich, wojskowych i obrony cywilnej oraz ochrony przeciwpożarowej należy:
1) prowadzenie dokumentacji oraz wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość;
2) rejestracja przedpoborowych oraz udział w przygotowaniu i prowadzeniu poboru;
3) wydawanie decyzji o konieczności sprawowania przez żołnierza opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniu gospodarstwa rolnego, uznaniu żołnierza za żywiciela rodziny;
4) tworzenie warunków organizacyjnych i technicznych realizacji zadań na potrzeby obronne państwa w formie planów;
5) opracowywanie planów obrony cywilnej, opracowywanie i uzgadnianie planów działania;
6) organizowanie szkoleń obronnych oraz obrony cywilnej;
7) realizacja zadań z zakresu ewidencji, obrotu i magazynowania sprzętu OC;
8) prowadzenie spraw z zakresu Gminnego Zespołu Reagowania;
9) prowadzenie kancelarii tajnej;
10) prowadzenie rejestru i teczek spraw poufnych;
11) realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej.”,
4) w § 17 dodaje się punkt 6 w brzmieniu: „opieka nad zabytkami, w tym prowadzenie gminnej ewidencji zabytków.”,
5) § 18 otrzymuje brzmienie:
„Do podstawowego zakresu działania na samodzielnym stanowisku pracy do spraw rolnictwa, dróg publicznych, archiwum zakładowego i spraw administracyjno-gospodarczych należy:
1) prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, a w szczególności nadzór nad produkcją roślinna i zwierzęcą oraz współpraca w tym zakresie z organizacjami rolniczymi;
2) realizacja zadań wynikajacych z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
3) realizacja zadań wynikajacych z ustawy o scalaniu i wymianie gruntów;
4) prowadzenie spraw wynikajacych z ustawy o drogach publicznych;
5) analiza sprawności układu komunikacyjnego, organizacji i bezpieczeństwa ruchu oraz inicjowanie zmian usprawniających system komunikacyjny na terenie Gminy;
6) prowadzenie archiwum zakładowego;
7) prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
8) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania Urzędu pod względem zaopatrzenia w niezbędne materiały biurowe, kancelaryjne, pieczęcie oraz sprzęt biurowy;
9) nadzór nad utrzymaniem porządku w budynku i wokół Urzędu.”,
6) § 20 otrzymuje brzmienie:
„Do podstawowego zakresu działania na samodzielnym stanowisku pracy do spraw oświatowych, ochrony zdrowia i współpracy z organizacjami pozarządowymi należy:
1) realizacja zadań wynikających z ustawy o systemie oświaty, związanych z zakładaniem, prowadzeniem, przekształceniem, utrzymaniem oraz likwidowaniem szkół publicznych i placówek oświatowych;
2) realizacja zadań związanych z Systemem Informacji Oświatowej;
3) prowadzenie spraw świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy;
4) realizacja zadań wynikających z ustawy Karty Nauczyciela;
5) prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia mieszkańców gminy;
6) współpraca z organizacjami pozarządowymi, w tym inicjowanie działań określonych w Gminnym Programie Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi;
7) realizacja zadań związanych z udzielaniem dotacji w drodze otwartego konkursu ofert na zlecanie zadań publicznych organizacjom pozarządowym.”,
7) § 20a otrzymuje brzmienie:
„Do podstawowego zakresu działania na samodzielnym stanowisku pracy do spraw ochrony środowiska i promocji Gminy należy:
1) realizacja zadań z zakresu ochrony środowiska, a w szczególności w dziedzinach: ochrony przyrody, ochrony środowiska, ochrony wód, ochrony roślin i zwierząt oraz gospodarki odpadami;
2) prowadzenie rejestru informacji o środowisku i jego ochronie, udostępnianie informacji o środowisku;
3) realizacja zadań wynikajacych z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
4) prowadzenie spraw związanych z promocją Gminy, w tym w zakresie turystyki, agroturystyki, kultury i sportu;
5) współpraca z organizacjami pozarządowymi, a wszczególności działającymi w sferze turystyki, agroturystyki, kultury i sportu;
6) prowadzenie ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie stosownie do przepisów ustawy o usługach turystycznych.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 1 grudnia 2007 r.
Metryka strony