Uchwała Nr XXIII/150/05 w spr. zmian w budżecie Gminy Gródek na 2005 r.
UCHWAŁA Nr XXIII/150/05 RADY GMINY GRÓDEK
z dnia 25 lutego 2005 r.
w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2005 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203), art. 109, art. 110 ust. 1 i 2, art. 124 i art. 128 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851; z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135, Nr 273, poz. 2703) uchwala się, co następuje:
§1. Dokonać zmian w budżecie gminy polegających na:
1) zwiększeniu planu dochodów o kwotę - 41 026 zł;
2) zwiększeniu planu wydatków o kwotę - 84 089 zł;
3) zmniejszeniu planu wydatków o kwotę - 43 063 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.
Budżet po dokonanych zmianach wynosi:
a) dochody - 9.324.144 zł, z tego dochody w kwocie 245.997 zł przeznacza się na spłatę rat pożyczek i kredytów,
b) wydatki - 9.698.147 zł,
c) źródłem sfinansowania planowanego deficytu budżetowego w kwocie 620.000 zł są przychody pochodzące z planowanych do zaciągnięcia: kredytu długoterminowego w wysokości 100.000 zł, kredytu długoterminowego w wysokości 220.000 zł, kredytu długoterminowego w kwocie 100.000 zł oraz długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 200.000 zł.
§2. Dokonać zmian w załączniku Nr 5 do uchwały Nr XXII/137/05 Rady Gminy Gródek z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie budżetu Gminy Gródek na 2005 r. w zakresie relizacji zadań inwestycyjnych zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
§3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Gródek.
§4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodnicząca Rady
Krystyna Klimkiewicz
Załącznik Nr 1
do uchwały Nr XXIII/150/05
Rady Gminy Gródek
z dnia 25 lutego 2005 r.
DOCHODY
w zł
DZ. |
Rozdz. |
§ |
Nazwa |
Plan przed zmianą |
Zmniejszenie |
Zwiększenie |
Plan po zmianie |
801 |
80104 |
0830 |
Wpływy z usług |
3.451 |
|
80 |
3.531 |
RAZEM ROZDZIAŁ 80104 |
3.451 |
|
80 |
3.531 |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
854 |
85401 |
0830 |
Wpływy z usług |
4.505 |
|
222 |
4.727 |
RAZEM ROZDZIAŁ 85401 |
4.505 |
|
222 |
4.727 |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
852 |
85295 |
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin |
0 |
|
40.724 |
40.724 |
RAZEM ROZDZIAŁ 85295 |
0 |
|
40.724 |
40.724 |
|||
RAZEM ZMIANA DOCHODÓW |
7.956 |
|
41.026 |
48.982 |
Objaśnienie dokonanych zmian
1. Zwiększenie planu dochodów w rozdziale 80104 - Przedszkola w § 0830 - wpływy z usług o kwotę 80 zł związane jest ze zrealizowaniem dochodów z tytułu wnoszonych przez rodziców uczniów wpłat na dydaktyczno-wychowawczą opiekę nad dziećmi i doposażenie kuchni.
2. Zwiększenie planu dochodów w rozdziale 854 - Świetlice szkolne w § 0830 - wpływy z usług o kwotę 222 zł wynika z realizacji dochodów z tytułu wnoszonych opłat przez rodziców uczniów korzystających z opieki świetlicy szkolnej.
3. Zwiększenie planu dochodów w dziale 852 - Pomoc społeczna, rozdziale 85295 - Pozostała działalność w § 2030 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin o kwotę 40.724 zł wynika z zawiadomienia Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego Nr FB.II.3011-8/05 z dnia 3 lutego 2005 r. oraz zawartego porozumienia pomiędzy Wojewodą Podlaskim a Wójtem Gminy Gródek w sprawie dofinansowania zadania własnego gminy w ramach Programu „Posiłek dla potrzebujących. Środki te pochodzące z rezerwy celowej przeznaczone są na dofinansowanie realizacji Rządowego Programu „Posiłek dla potrzebujących”.
WYDATKI
w zł
DZ. |
Rozdz. |
§ |
Nazwa |
Plan przed zmianą |
Zmniejszenie |
Zwiększenie |
Plan po zmianach |
|||||
750 |
75011 |
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
4.000 |
1.000 |
|
3.000 |
|||||
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
|
|
2.000 |
2.000 |
|||||
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
3.620 |
1.000 |
|
2.620 |
|||||
RAZEM ROZDZIAŁ 75011 |
7.620 |
2.000 |
2.000 |
7.620 |
||||||||
750 |
75023 |
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
700 |
|
800 |
1.500 |
|||||
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
65.800 |
800 |
|
65.000 |
|||||
|
|
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne |
|
|
17.101 |
17.101 |
|||||
RAZEM ROZDZIAŁ 75023 |
66.500 |
800 |
17.901 |
83.601 |
||||||||
754 |
75412 |
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
350 |
|
1.000 |
1.350 |
|||||
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
11.000 |
1.000 |
|
10.000 |
|||||
RAZEM ROZDZIAŁ 75412 |
11.350 |
1.000 |
1.000 |
11.350 |
||||||||
756 |
75647 |
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
3.000 |
2.000 |
|
1.000 |
|||||
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
4.200 |
|
1.000 |
5.200 |
|||||
|
|
4610 |
Koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego |
|
|
1.000 |
1.000 |
|||||
RAZEM ROZDZIAŁ 75647 |
7.200 |
2.000 |
2.000 |
7.200 |
||||||||
801 |
80104 |
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
11.170 |
|
80 |
11.250 |
|||||
RAZEM ROZDZIAŁ 80104 |
11.170 |
|
80 |
11.250 |
||||||||
801 |
80113 |
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
700 |
|
300 |
1.000 |
|||||
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
26.600 |
300 |
|
26.300 |
|||||
RAZEM ROZDZIAŁ 80113 |
27.300 |
300 |
300 |
27.300 |
||||||||
801 |
80146 |
4300 |
Zakup usług pozostałych |
11.830 |
700 |
|
11.130 |
|||||
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
3.850 |
182 |
|
3.668 |
|||||
RAZEM ROZDZIAŁ 80146 |
15.680 |
882 |
|
14.798 |
||||||||
852 |
85212 |
3110 |
Świadczenia społeczne |
949.000 |
18.980 |
|
930.020 |
|||||
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
|
|
11.576 |
11.576 |
|||||
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
|
|
1.995 |
1.995 |
|||||
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
|
|
284 |
284 |
|||||
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
|
|
1.625 |
1.625 |
|||||
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
|
|
3.500 |
3.500 |
|||||
RAZEM ROZDZIAŁ 85212 |
949.000 |
18.980 |
18.980 |
949.000 |
||||||||
852 |
85295 |
3110 |
Świadczenia społeczne |
35.000 |
|
40.724 |
75.724 |
|||||
RAZEM ROZDZIAŁ 85295 |
35.000 |
|
40.724 |
75.724 |
||||||||
854 |
85401 |
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
3.431 |
|
222 |
3.653 |
|||||
RAZEM ROZDZIAŁ 85401 |
3.431 |
|
222 |
3.653 |
||||||||
854 |
85446 |
4300 |
Zakup usług pozostałych |
|
|
700 |
700 |
|||||
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
|
|
182 |
182 |
|||||
RAZEM ROZDZIAŁ 85446 |
|
|
882 |
882 |
||||||||
900 |
90003 |
4300 |
Zakup usług pozostałych |
163.500 |
8.501 |
|
154.999 |
|||||
RAZEM ROZDZIAŁ 90003 |
163.500 |
8.501 |
|
154.999 |
||||||||
900 |
90015 |
4260 |
Zakup energii |
165 000 |
8.600 |
|
156.400 |
|||||
RAZEM ROZDZIAŁ 90015 |
165.000 |
8.600 |
|
156.400 |
||||||||
OGÓŁEM WYDATKI |
1.462.751 |
43.063 |
84.089 |
1.503.777 |
Objaśnienie dokonanych zmian w planie wydatków na 2005 r.
Zwiększenie planu wydatków w rozdziale 75011 - Urzędy wojewódzkie w § 4270 - zakup usług remontowych o kwotę 2000 zł wynika z potrzeby zabezpieczenia wydatków na naprawę sprzętu biurowego wykorzystywanego w Urzędzie Stanu Cywilnego w Gródku.
Zwiększenie planu wydatków w rozdziale 75023 - Urzędy gmin, w § 4280 - zakup usług zdrowotnych wynika z konieczności zabezpieczenia potrzeb związanych z badaniami okresowymi pracowników, natomiast w § 6060 - wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych o kwotę 17.101 zł związane jest z przystąpieniem Gminy Gródek do wdrażania elektronicznych usług dla ludności w województwie podlaskim, w związku z czym zaistniała konieczność zabezpieczenia w budżecie Gminy odpowiednich środków na realizację zadania.
Zwiększenie planu wydatków w § 3020 - wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń w rozdziale 75412 - Ochotnicze straże pożarne o kwotę 1.000 zł wynika z konieczności zabezpieczenia środków na zakup odzieży roboczej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Zwiększenie planu wydatków w § 4610 - koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego w rozdziale 75647 - Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych o kwotę 1.000 zł wynika z potrzeby zabezpieczenia wydatków związanych z egzekucją komorniczą nieuregulowanych przez podatników zobowiązań wobec Gminy, natomiast w § 4300 - zakup usług pozostałych o 1.000 zł w związku z zabezpieczeniem wydatków pokrywających usługi pocztowe.
Zwiększenie planu wydatków w § 3020 - wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń w rozdziale 80113 - Dowożenie uczniów do szkół o kwotę 300 zł wynika z konieczności zabezpieczenia środków na zakup odzieży roboczej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Zmniejszenie planu wydatków w rozdziale 80146 - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli o łączną kwotę 882 zł wynika z potrzeby wydzielenia wydatków związanych z dokształcaniem i doskonaleniem nauczycieli uczących w świetlicy szkolnej i jednoczesnego zwiększenia wydatków w dziale 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza w rozdziale 85446 - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli w § 4300 - zakup usług pozostałych o kwotę 700 zł i w § 4410 - podróże służbowe krajowe o kwotę 182 zł.
Zmniejszenia o kwotę 18.980 zł w § 3110 - świadczenia społeczne w rozdziale 85212 - Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego związane jest z uwzględnieniem wysokości środków przeznaczonych na obsługę świadczeń rodzinnych w 2005 r., z tego zabezpieczono wydatki w § 4010 - wynagrodzenia osobowe pracowników na kwotę 11.576 zł, w § 4110 - składki na ubezpieczenia społeczne na kwotę - 1.995 zł, w § 4120 - składki na Fundusz Pracy na kwotę - 284 zł, w § 4210 - zakup materiałów i wyposażenia na kwotę - 1.625 zł i w § 4300 - zakup usług pozostałych na kwotę - 3.500 zł.
Zwiększenie planu wydatków w rozdziale 85401 - Świetlice szkolne w § 4210 - zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 222 zł wynika ze zrealizowania dochodów z tytułu pobieranych opłat od rodziców uczniów korzystających z opieki w świetlicy szkolnej przeznaczanych na zakup doposażenia świetlicy i zabezpieczenia dydaktyczno-wychowawczej opieki.
Zwiększenie planu wydatków w rozdziale 85295 w § 3110 o kwotę 40.724 zł związane jest z otrzymaniem dotacji z budżetu państwa na realizację Rządowego Programu „Posiłek dla potrzebujących”.
Wszystkie pozostałe zmiany wynikają z realizacji budżetu i związane są z urealnieniem planu w stosunku do bieżących potrzeb poszczególnych jednostek organizacyjnych.
Załącznik Nr 2
do uchwały Nr XXIII/150/05
Rady Gminy Gródek
z dnia 25 lutego 2005 r.
ZADANIA INWESTYCYJNE NA 2005 ROK
Nazwa zdania inwestycyjnego |
Rok rozpocz zakończenia |
Wartość zadania (szacunkowa) |
Dotychczas poniesione wydatki |
Środki wynikające z planów na 2005 r. |
Środki do pozyskania z innych źródeł |
||
1 |
Budowa kanalizacji sanitarnej we wsi Zarzeczany |
2004 |
920 272 |
15 250 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
533 922 |
1 |
|
|
2005 |
|
|
239 910 |
71 190 |
2 |
|
|
|
|
|
|
60 000 |
3 |
2 |
Modernizacja ulicy Północnej w Gródku i budowa ulicy Piaskowej |
2004 |
1 608 044 |
88 690 |
|
|
4 |
|
|
2005 |
|
|
379 838 |
517 316 |
|
|
|
2006 |
|
|
|
622 200 |
|
3 |
Budowa drogi Waliły Stacja - PGR Waliły |
2004 |
1 835 194 |
22 823 |
|
|
|
|
|
2005 |
|
|
|
|
|
|
|
2006 |
|
|
453 093 |
1 359 278 |
5 |
4 |
Modernizacja ulicy Zwycięstwa w Gródku |
2005 |
110 000 |
|
110 000 |
|
|
5 |
Modernizacja odcinka 970m drogi dojazdowej do gruntów rolnych we wsi Wiejki i Podozierany |
2005 |
32 000 |
|
32 000 |
|
6 |
6 |
Budowa parkingu, dojazdów i chodników nad zbiornikiem wodnym w Zarzeczanach |
2005 |
425 600 |
|
164 000 |
261 600 |
7 |
7 |
Budowa płyty boiska, oraz budowa budynku socjalnego wraz z ogrodzeniem i trybunami przy boisku nad zbiornikiem wodnym w Zarzeczanach |
2004 |
708 276 |
267 313 |
|
|
|
|
|
2005 |
|
|
207 232 |
233 731 |
8 |
8 |
Zakup samochodu przystosowanego do przewozu motopompy i sprzętu gaśniczego na potrzeby OSP w Gródku |
2005 |
54 900 |
|
54 900 |
|
9 |
9 |
Zakup sprzętu komputer-owego do biblioteki |
2005 |
23 970 |
|
4 980 |
18 990 |
10 |
10 |
Modernizacja budynku szkoły w Gródku |
2005 |
540 000 |
|
130 000 |
|
|
|
|
2006 |
|
|
410 000 |
|
|
11 |
Zakup zestawu komputerowego do Szkoły Podstawowej w Gródku |
2005 |
4 500 |
|
4 500 |
|
|
12 |
Zakup 5 zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem oraz niezbędnego osprzętu do wdrożenia elektronicznych usług dla ludności |
2005 |
68 403 |
|
17 101 |
51.302 |
11 |
RAZEM |
2004 |
6 331 159 |
394 076 |
|
|
|
|
|
2005 |
|
|
1 344 461 |
1 748 051 |
|
|
|
2006 |
|
|
863 093 |
1 981 478 |
|
Gmina Gródek podpisała umowę Nr Z/2.20/III/3.1/111/04/U/56/04 z dnia 20 grudnia 2004 r. o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalego na kwotę 533.922,56 zł w ramach ZPORR inwestycji polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zarzeczany;
w ramach podpisanej przez Gminę Gródek umowy Nr Z/2.20/III/3.1/111/04/U/56/04 z dnia 20 grudnia 2004 r. o dofinansowanie inwestycji polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zarzeczany współfinasnowanie z budżetu państwa dotyczy kwoty 71.189,68 zł;
w celu realizacji inwestycji w 2005 roku polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zarzeczany zaplanowano przekazanie kwoty 60.000 zł z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zgodnie z ustawą o ochronie środowiska;
planowane do pozyskania na modernizację ulicy Północnej i budowę ulicy Piaskowej w Gródku w ramach ZPORR;
planowane do pozyskania środki z funduszy Unii Europejskiej - INTERREG na budowę drogi łączącej Waliły Stacja z PGR Waliły;
Gmina Gródek zawarła umowę Nr WOD.3041-19/1/2002/2004 z 5 października 2004 r. z Województwem Podlaskim o przekazanie dotacji na kwotę 20.000 zł na inwestycję polegającą na modernizacji odcinka 970 m drogi dojazdowej do gruntów rolnych położonego na terenie wsi Podozierany i Wiejki oraz Aneks Nr WOD.3041-19/1/2002/2004 z dnia 2 grudnia 2004 r. przedłużający termin realizacji inwestycji do dnia 30 kwietnia 2005 r. Ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne w czasie realizacji inwestycji w 2004 roku, co negatywnie wpłynęło na możliwość odbioru prac, nie było możliwe zakończenie i rozliczenie inwestycji w 2004 r., w związku z czym zaistniała konieczność ujęcia w budżecie 2005 roku wydatków inwestycyjnych związanych z modernizacją drogi i dokumentacją inwestycji;
Gmina Gródek podpisała umowę grantową dla zdecentralizowanego programu: Zewnętrzna Pomoc Wspólnot Europejskim Nr 2003/3/PODLAS z dnia 30 grudnia 2004 r. o dofinansowanie ze środków PHARE w ramach Funduszu Małych Projektów Infrastrukturalnych zadania związanego z „Zagospodarowaniem turystycznym terenów rekreacyjno-sportowych wokół zbiornika wodnego w Zarzeczanach - budowę parkingu, chodników i dróg dojazdowych”;
planowane do pozyskania środki z Urzędu Marszałkowskiego w ramach dopłat do stawek w grach liczbowych na realizację inwestycji z zakresu kultury fizycznej, rekreacji i sportu;
Gmina Gródek zawarła umowę dotacji Nr 181/04/B-OZ/LZ-030/D z dnia 28 grudnia 2004 r. z Wojewódzkim Funduszem Ochorny Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku zgodnie, z którą otrzyma dotację w kwocie 27.000 zł na zakup samochodu Lublin przystosowanego do przewozu motopompy i sprzetu gaśniczego na potrzeby OSP w Gródku;
Gmina Gródek wystąpiła z wnioskiem o pozyskanie środków ze ZPORR w ramach projektu „Biblioteki Publiczne - Internet - Społeczeństwa w województwie podlaskim w latach 2004-2006”;
Gmina Gródek złożyła niezbędne dokumenty do przystąpienia do wdrażania elektronicznych usług dla ludności w województwie podlaskim - program realizowany przez Urząd Marszałkowski województwa podlaskiego.
Metryka strony