Uchwała Nr XXII/148/05 w spr. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Gródek

.
UCHWAŁA NR XXII/140/05 RADY GMINY GRÓDEK

UCHWAŁA NR XXII/148/05 RADY GMINY GRÓDEK

z dnia 31 stycznia 2005 r.

w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Gródek

Na podstawie art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759) uchwala się, co następuje:

§1. Konsultacje z mieszkańcami gminy przeprowadza się w przypadkach przewidzianych ustawami oraz w innych sprawach ważnych dla mieszkańców gminy.

Konsultacje przeprowadza się z inicjatywy organów lub mieszkańców stale zamieszkujących na terenie gminy, którym w dniu złożenia wniosku przysługuje czynne prawo wyborcze.

§2. 1. O przeprowadzenie konsultacji mieszkańcy występują z wnioskiem do organu gminy.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, uważa się za ważny, jeżeli z inicjatywą wystąpiło co najmniej 10% mieszkańców gminy lub jednostki pomocniczej, jeżeli przedmiot konsultacji dotyczy tylko danej jednostki.

3. Wniosek mieszkańców powinien zawierać:

1) precyzyjny opis przedmiotu konsultacji;

2) wykaz wszystkich członków grupy inicjującej konsultacje, zawierajacy: nazwisko i imię, datę urodzenia, adres zamieszkania, numer dokumentu tożsamości oraz własnoręczny podpis;

3) wskazanie osoby upoważnionej do reprezentowania grupy inicjującej. W przypadku braku wskazania takiej osoby przyjmuje się, że jest to pierwsza osoba umieszczona w wykazie, o którym mowa w pkt 2.

§3. 1. Decyzję w sprawie przeprowadzenia konsultacji każdorazowo podejmuje Rada Gminy w formie uchwały, z zastrzeżeniem § 5, określając:

1) przedmiot konsultacji;

2) formę ich przeprowadzenia;

3) zasięg terytorialny;

4) miejsce i termin przeprowadzenia konsultacji, przy czym czas ich trwania nie może być dłuższy niż 30 dni;

5) sposób ogłoszenia wyników.

2. Uchwała, o której mowa w ust.1, podlega opublikowaniu na terytorium objętym konsultacjami w sposób zwyczajowo przyjęty.

§4. 1. Decyzję o przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami w sprawie dotyczącej danej jednostki pomocniczej, za wyjątkiem konsultacji w sprawie zmian granic gminy, podejmuje Wójt w formie zarządzenia.

2. Postanowienia § 3 stosuje się odpowiednio.

§5. 1. Konsultacje przeprowadza się poprzez zajęcie stanowiska co do przedmiotu konsultacji: „za”, „przeciw” lub „wstrzymuję się” na formularzu konsultacyjnym, którego wzór stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Mieszkańcy uprawnieni do udziału w konsultacjach (posiadający czynne prawo wyborcze, wpisani do stałego rejestru wyborców) potwierdzają swój udział w konsultacjach podpisem na przygotowanych przez komórkę ewidencji ludności listach uprawnionych do udziału w konsultacjach.

§6. 1. Konsultacje przeprowadza zespół konsultacyjny powołany przez Wójta.

2. Po zakończeniu konsultacji zespół, o którym mowa w ust. 1, sporządza protokół zawierający:

1) przedmiot konsultacji;

2) termin konsultacji;

3) ogólną liczbę uprawnionych do udziału w konsultacjach;

4) liczbę mieszkańców, którzy wzięli udział w konsultacjach;

5) liczbę osób opowiadających się za poszczególnymi rozwiązaniami, opowiadających się przeciwko proponowanym rozwiązaniom oraz wstrzymujących się od zajęcia stanowiska w konsultowanej sprawie.

§7. 1. Wyniki konsultacji, niezwłocznie po ich zakończeniu, zespół przekazuje Wójtowi, który przedstawia je na najbliższej sesji Radzie Gminy.

2. Wynik konsultacji jest uwzględniany przez Radę Gminy, jeżeli za rozwiązaniem opowiedziało się więcej niż połowa mieszkańców, którzy wzięli udział w konsultacjach.

§8. 1. Konsultacje, o których mowa w § 5, przeprowadza się na zebraniach zwołanych przez Wójta w jednostce pomocniczej.

2. W zawiadomieniu o zebraniu określa się:

1) przedmiot konsultacji;

2) termin oraz miejsce konsultacji.

3. Do ustalenia ważności zebrania mają zastosowanie postanowienia statutu jednostki pomocniczej, z zastrzeżeniem ust. 4.

4. Tryb konsultacji zostanie wyczerpany niezależnie od liczby osób uczestniczących w zebraniu ogłoszonym w drugim terminie.

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Gródek

§9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodnicząca

Rady Gminy Gródek

mgr Krystyna Klimkiewicz

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Rada Gminy Gródek

Wprowadzający: Rada Gminy Gródek

Data modyfikacji: 2005-02-07

Opublikował: Dorota Bójko

Data publikacji: 2005-02-07