Adres strony internetowej, na której Zamawiający
udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Gródek: Zagospodarowanie terenu przy zbiorniku
rekreacyjno-retencyjnym w Zarzeczanach
Numer ogłoszenia: 25148 - 2012; data zamieszczenia: 26.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gródek , ul. A. i G.
Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek, woj. podlaskie, tel. 085 7180664, faks 085
7180684.
·
Adres strony internetowej zamawiającego: www.grodek.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu
przez zamawiającego:
Zagospodarowanie terenu przy zbiorniku rekreacyjno-retencyjnym w Zarzeczanach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu
oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie terenu
przy zbiorniku rekreacyjno-retencyjnym w Zarzeczanach. Zakres prac objętych
niniejszym projektem będzie obejmował budowę: wiaty drewnianej; placu zabaw dla
dzieci z typowymi elementami; ciągu ławek z koszami na śmieci i lampami
oświetleniowymi (8 ławek, 5 koszy na śmieci i 5 parkowych lamp
oświetleniowych); plaży piaszczystej o powierzchni ok. 780 m2; pomostu drewnianego
na wodzie o wymiarach 2x20 m; kładki łączącej brzegi rowu rozgraniczającego
plażę i tereny przed sceną koncertową o wymiarach 2x8 m..
II.1.4) Czy przewiduje się
udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV):
45.11.12.91-4, 45.24.20.00-5, 45.24.34.00-6, 45.24.42.00-1, 44.11.21.00-9,
45.11.27.23-9, 37.53.52.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się
złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się
złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA
LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 15.08.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga
wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
·
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania
zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Zamawiający
nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i nie precyzuje opisu sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Zamawiający
uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał zgodnie z
zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w okresie ostatnich pięciu
lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane
odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot
zamówienia, tj. roboty budowlane w zakresie zagospodarowania terenu o wartości
brutto co najmniej 200 000,00 zł każda, co potwierdzą dokumentami
stwierdzającymi należyte wykonanie zamówienia.
·
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Zamawiający
nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i nie precyzuje opisu sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Zamawiający
uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował osobami nadzoru,
które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadającymi uprawnienia do
kierowania robotami budowlanymi, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994
r. Prawo budowlane, w specjalnościach: - konstrukcyjno-budowlanej, -
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych lub odpowiadającymi im uprawnieniami nadanymi wcześniej
obowiązującymi przepisami
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
o
Zamawiający
uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada opłaconą polisę,
a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia na min. 200 000,00 zł.
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
·
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu
warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
·
wykaz
robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy
i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z
podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem
dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami
sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
·
wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami
·
opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia
·
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na
podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
·
oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia
·
aktualny
odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24
ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych
oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
·
wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na
potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
·
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
·
nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w
pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz ofertowy -
wypełniony i podpisany przez wykonawcę, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do
SIWZ; 2. Uproszczony kosztorys ofertowy; 3. Pełnomocnictwo w przypadku
wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego.
III.7) Czy ogranicza się
możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których
ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia
zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona
będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne
zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień
umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszcza się wprowadzanie
zmian z zachowaniem obowiązujących przepisów jeśli: a) zmiany takie są
korzystne dla Zamawiającego w zakresie realizacji choćby części niniejszej
umowy, b) są konieczne dla prawidłowego wykonania zadania, c) wystąpi
konieczność wykonania zamówienia dodatkowego w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5,
którego realizacja będzie miała wpływ na harmonogram i termin wykonania
przedmiotu umowy (pod warunkiem sporządzenia protokółu konieczności przez
strony umowy i inspektora nadzoru); d) wystąpią nieprzewidziane warunki
realizacji, np. warunki gruntowo-wodne będą inne niż w dokumentacji
geologiczno-inżynierskiej lub gdy nastąpi odkrycie nie zinwentaryzowanych
obiektów i elementów instalacji podziemnej; e) wystąpi konieczność zmiany kadry
przewidzianej do realizacji umowy (pod warunkiem złożenia wniosku jednej ze
stron); f) wystąpi konieczność dokonania zmian w projekcie technicznym (pod
warunkiem uzyskania zgody od projektanta); g) wystąpi konieczność dokonania
zmian w harmonogramie rzeczowym organizacji i wykonania robót, w przypadku wystąpienia
okoliczności skutkujących koniecznością dokonania zmiany - m.in. w przypadku
skrócenia bądź przedłużenia terminu prac (pod warunkiem złożenia wniosku przez
Wykonawcę. Przedstawiona zmiana musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego);
h) wystąpi konieczność przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy o czas
opóźnienia, jeżeli opóźnienie ma lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu
umowy w następujących przypadkach: wystąpienia konieczności wykonania robót
dodatkowych, niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy, niezbędnych do
prawidłowego wykonania podstawowego zamówienia i których realizacja wiąże się z
potrzebą zmiany terminu wykonania, zawieszenia realizacji robót przez
Zamawiającego, szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych,
wystąpienia innych szczególnych okoliczności, za które Wykonawca nie jest
odpowiedzialny, siła wyższa, np. wystąpienia zdarzenia losowego, wywołanego
przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, z powodu działań
osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są
konsekwencją winy, którejkolwiek ze stron (pod warunkiem złożenia wniosku przez
Wykonawcę zawierającego wskazanie w/w okoliczności. Przedstawiona zmiana musi
zostać zaakceptowana przez Zamawiającego).
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.bip.grodek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek.
IV.4.4) Termin składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.02.2012 godzina 09:00,
miejsce: Urząd Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek.
IV.4.5) Termin związania
ofertą: okres
w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe,
w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie będzie
współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju
Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 -
2013, Działanie - Odnowa i rozwój wsi.
IV.4.17) Czy przewiduje się
unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak