Ogłoszenie nr 56062-2009 z dnia 2009-03-10 r. Ogłoszenie o
zamówieniu - Gródek Przedmiotem zamówienia jest remont i modernizacja budynku
Gminnego Centrum Kultury w Gródku, w zakresie robót zewnętrznych, obejmujących w
szczególności: - przebudowę stropodachu budynku na dach wielospadowy w
konstrukcji drewnianej, -... Termin składania ofert: 2009-04-02
Numer ogłoszenia: 57908 - 2009; data zamieszczenia:
11.03.2009
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 56062 - 2009 data 10.03.2009
r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040
Gródek, woj. podlaskie, tel. 085 7180664, fax. 085 7180684.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.2.
W ogłoszeniu jest: III.2) WARUNKI UDZIAŁU Opis warunków udziału w
postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O
udzielenie zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy spełnią następujące
warunki: 1.posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek poosiadania takich uprawnień;
2.posiadają niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem
technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne
zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób
zdolnych do wykonania zamówienia; 3.znajdują się w sytuacji ekonomicznej i
finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4.nie podlegają wykluczeniu z
postępowania o udzielenie zamówienia; Z ubiegania się o udzielenie zamówienia
publicznego wyklucza się: 1.wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału
w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 22 Prawa zamówień
publicznych; 2.wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu z postępowania na
podstawie art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych; 3.wykonawców, którzy
bezpośrednio wykonywali czynności związane z przygotowaniem prowadzonego
postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami
uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców
w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; 4.wykonawców, którzy złożyli
nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
5.wykonawców, którzy nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub
złożone dokumenty zawierały błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Prawa
zamówień publicznych; 6.wykonawców, którzy nie wnieśli wadium, w tym również
na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie
okresu związania ofertą. Zamawiający odrzuca ofertę, która: 1.jest niezgodna z
ustawą; 2.jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków
zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych;
3.jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o
zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 4.zawiera rażąco niską cenę w stosunku do
przedmiotu zamówienia; 5.została złożona przez wykonawcę wykluczonego z
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 6.zawiera błędy w obliczeniu
ceny; 7.wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie
zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa
zamówień publicznych; 8.jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów Ofertę
wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. Ocena spełnienia warunków
udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez
wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/nie
spełnia.. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć
wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A.
Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: A.1) Formularz
ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę, wg wzoru stanowiącego
załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji A.2) Oświadczenie Wykonawcy o
spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 Prawa zamówień
publicznych, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji
A.3) Dowód wniesienia wadium B. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada
uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie
podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych składa
następujące dokumenty: B.1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne
zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności
gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert. B.2) Dokumenty potwierdzające posiadanie
uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z
przedstawionych dokumentów rejestrowych. B.3) Aktualne zaświadczenie
właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków,
opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia,
że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert. C. W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez
wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem
technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia należy złożyć
następujące dokumenty: C.1) Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie
ostatnich pięciu lat przed wszczęciem niniejszego postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym
stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca
wykonania wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane
należycie, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji.
C.2) Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek
posiadania takich uprawnień. D. W celu potwierdzenia spełnienia warunku
znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej
zapewniającej wykonanie zamówienia należy złożyć następujące dokumenty: D.1)
Polisa, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że
wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności. E. Wykonawca zamieszkały poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej: E.1) Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.
B.1), B.3) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) nie zalega z
uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert. 3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o
zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów
wskazanych w niniejszym pkt. E zastępuje się je dokumentem zawierającym
oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach
określonych w niniejszym pkt.E. F. Dokumenty wymagane w przypadku składania
oferty wspólnej: F.1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie
zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy
załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Oferta winna zawierać:
oświadczenia i dokumenty opisane w pkt. określonych powyżej dla każdego
partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie. H. Postanowienia
dotyczące składanych dokumentów H.1) Wyżej wymienione dokumenty mogą być
złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez
Wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za
zgodność z oryginałem. H.2) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane
wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
W ogłoszeniu powinno być: III.2) WARUNKI UDZIAŁU Opis warunków
udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych
warunków: O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy spełnią
następujące warunki: 1.posiadają uprawnienia do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek poosiadania
takich uprawnień; 2.posiadają niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponują
potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub
przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału
technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 3.znajdują się w
sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4.nie
podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia; Z ubiegania się
o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się: 1.wykonawców, którzy nie
spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których
mowa w art. 22 Prawa zamówień publicznych; 2.wykonawców, którzy podlegają
wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 Prawa zamówień
publicznych; 3.wykonawców, którzy bezpośrednio wykonywali czynności związane z
przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu
sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności,
chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej
konkurencji; 4.wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ
na wynik prowadzonego postępowania; 5.wykonawców, którzy nie złożyli
oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów
potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierały
błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Prawa zamówień publicznych;
6.wykonawców, którzy nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres
związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania
ofertą. Zamawiający odrzuca ofertę, która: 1.jest niezgodna z ustawą; 2.jej
treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z
zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych; 3.jej złożenie
stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji; 4.zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu
zamówienia; 5.została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia; 6.zawiera błędy w obliczeniu ceny;
7.wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się
na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień
publicznych; 8.jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów Ofertę wykonawcy
wykluczonego uznaje się za odrzuconą. Ocena spełnienia warunków udziału w
postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę w
niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/nie spełnia.
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w
celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. Na ofertę
składają się następujące dokumenty i załączniki: A.1) Formularz ofertowy -
wypełniony i podpisany przez wykonawcę, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1
do niniejszej specyfikacji A.2) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków
udziału w postępowaniu z art. 22 Prawa zamówień publicznych, wg wzoru
stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji A.3) Dowód wniesienia
wadium A.4) Szczegółowy kosztorys B. W celu potwierdzenia, że wykonawca
posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz
nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych składa
następujące dokumenty: B.1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne
zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności
gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert. B.2) Dokumenty potwierdzające posiadanie
uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z
przedstawionych dokumentów rejestrowych. B.3) Aktualne zaświadczenie
właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków,
opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia,
że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert. C. W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez
wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem
technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia należy złożyć
następujące dokumenty: C.1) Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie
ostatnich pięciu lat przed wszczęciem niniejszego postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym
stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca
wykonania wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane
należycie, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji.
C.2) Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek
posiadania takich uprawnień. D. W celu potwierdzenia spełnienia warunku
znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej
zapewniającej wykonanie zamówienia należy złożyć następujące dokumenty: D.1)
Polisa, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że
wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności. E. Wykonawca zamieszkały poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej: E.1) Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.
B.1), B.3) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) nie zalega z
uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert. 3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o
zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów
wskazanych w niniejszym pkt. E zastępuje się je dokumentem zawierającym
oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach
określonych w niniejszym pkt.E. F. Dokumenty wymagane w przypadku składania
oferty wspólnej: F.1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie
zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy
załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Oferta winna zawierać:
oświadczenia i dokumenty opisane w pkt. określonych powyżej dla każdego
partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie. H. Postanowienia
dotyczące składanych dokumentów H.1) Wyżej wymienione dokumenty mogą być
złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez
Wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za
zgodność z oryginałem. H.2) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane
wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
II.2) Tekst, który należy dodać:
Miejsce, w którym należy dodać tekst: III.2.
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: A4) Szczegółowy kosztorys.