Gródek: Remont i modernizacja Gminnego Centrum Kultury w
Gródku Numer ogłoszenia: 56062 - 2009; data zamieszczenia:
10.03.2009 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gródek , ul. A. i G. Chodkiewiczów 2,
16-040 Gródek, woj. podlaskie, tel. 085 7180664, faks 085 7180684.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.grodek.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont i
modernizacja Gminnego Centrum Kultury w Gródku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest remont i modernizacja budynku Gminnego Centrum
Kultury w Gródku, w zakresie robót zewnętrznych, obejmujących w szczególności: -
przebudowę stropodachu budynku na dach wielospadowy w konstrukcji drewnianej, -
przebudowę schodów wejściowych zewnętrznych do budynku z zadaszeniem, -
docieplenie ścian zewnętrznych i stropodachu oraz wymianę stolarki okiennej i
drzwiowej budynku, - wykonanie podjazdów dla osób niepełnosprawnych, - dobudowę
tarasu ziemnego w części zapleczowej budynku. Ilościowy zakres robót
podstawowych: 1. Wymiana stolarki okiennej - 73,45 m2, 2. Wymiana zewnętrznej
stolarki drzwiowej - 21,63 m2, 3. Ocieplenie ścian fundamentowych płytkami ze
styropianu o grubości 8 cm - 257,94 m2, 4. Ocieplenie ścian nadziemia płytkami
styropianowymi o grubości 8 cm z wyprawą elewacyjną - 875,67 m2, 5. Ocieplenie
ościeży płytkami o grubości 3 cm z wyprawą elewacyjną - 20,15 m2, 6. Oblicowanie
cokołu i fragmentów ścian płytkami klinkierowymi - 176,01 m2, 7. Wykonanie
konstrukcji dachowej i pokrycie blachą trapezową powlekaną - 764,39 m2, 8.
Elementy zewnętrzne (wejście, podjazdy i tarasy). Szczegółowy zakres robót
zawiera: przedmiar robót i dokumentacja projektowa..
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
30.11.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat
wadium: Ustala się wadium w wysokości: 15.000 zł, słownie: piętnaście
tysięcy złotych. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert: w
pieniądzu, na konto zamawiającego: BS w Białymstoku O/Gródek 45 8060 0004 0390
0127 2000 0040 lub w jednej z poniżej podanych form: 1) w poręczeniach bankowych
lub w poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że
poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2) w gwarancjach bankowych,
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych 4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty,
o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158
z późn. zm.), Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu
pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. W zakresie
wadium obowiązują uregulowania PZP zawarte w art. 45 i 46.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się
oferenci, którzy spełnią następujące warunki: 1.posiadają uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek poosiadania takich uprawnień; 2.posiadają niezbędna wiedzę i
doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do
udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
3.znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia; 4.nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie
zamówienia; Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
1.wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o
zamówienie publiczne, o których mowa w art. 22 Prawa zamówień publicznych;
2.wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24
ust. 1 Prawa zamówień publicznych; 3.wykonawców, którzy bezpośrednio
wykonywali czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub
posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w
dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie
utrudni uczciwej konkurencji; 4.wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe
informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania; 5.wykonawców,
którzy nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty
zawierały błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Prawa zamówień publicznych;
6.wykonawców, którzy nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres
związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania
ofertą. Zamawiający odrzuca ofertę, która: 1.jest niezgodna z ustawą; 2.jej
treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z
zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych; 3.jej złożenie
stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji; 4.zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu
zamówienia; 5.została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia; 6.zawiera błędy w obliczeniu ceny;
7.wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się
na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień
publicznych; 8.jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów Ofertę wykonawcy
wykluczonego uznaje się za odrzuconą. Ocena spełnienia warunków udziału w
postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę w
niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/nie spełnia..
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć
wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
A. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: A.1) Formularz
ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę, wg wzoru stanowiącego
załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji A.2) Oświadczenie Wykonawcy o
spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 Prawa zamówień
publicznych, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji
A.3) Dowód wniesienia wadium B. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada
uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie
podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych składa
następujące dokumenty: B.1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne
zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności
gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert. B.2) Dokumenty potwierdzające posiadanie
uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z
przedstawionych dokumentów rejestrowych. B.3) Aktualne zaświadczenie
właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków,
opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia,
że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert. C. W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez
wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem
technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia należy złożyć
następujące dokumenty: C.1) Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie
ostatnich pięciu lat przed wszczęciem niniejszego postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym
stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca
wykonania wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane
należycie, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji.
C.2) Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek
posiadania takich uprawnień. D. W celu potwierdzenia spełnienia warunku
znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej
zapewniającej wykonanie zamówienia należy złożyć następujące dokumenty: D.1)
Polisa, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że
wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności. E. Wykonawca zamieszkały poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej: E.1) Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.
B.1), B.3) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) nie zalega z
uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert. 3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o
zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów
wskazanych w niniejszym pkt. E zastępuje się je dokumentem zawierającym
oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach
określonych w niniejszym pkt.E. F. Dokumenty wymagane w przypadku składania
oferty wspólnej: F.1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie
zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy
załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Oferta winna zawierać:
oświadczenia i dokumenty opisane w pkt. określonych powyżej dla każdego
partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie. H. Postanowienia
dotyczące składanych dokumentów H.1) Wyżej wymienione dokumenty mogą być
złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez
Wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za
zgodność z oryginałem. H.2) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane
wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1)Adres strony internetowej, na której dostępna jest
specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.grodek.pl. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można
uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Gródek ul. Chodkiewiczów 2 16-040
Gródek.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
lub ofert: 02.04.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Gródek ul.
Chodkiewiczów 2 16-040 Gródek.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania
projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie dofinansowane ze
środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.