Protokół XII Sesji Rady Gminy Gródek

z dnia 20 listopada 2015 r.
PROTOKÓŁ NR II/14

PROTOKÓŁ NR XII/15

Sesji Rady Gminy Gródek z dnia 20 listopada 2015 r.

Obradom Sesji, które rozpoczęły się o godzinie 1000 w sali Gminnego Centrum Kultury w Gródku, przewodniczył Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady Gminy Gródek. Protokołowała Katarzyna Matowicka - podinspektor Urzędu Gminy Gródek.

Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady otwierając obrady XII Sesji Rady Gminy, przywitał Wójta Gminy, Zastępcę Skarbnika Gminy, Radnych Rady Gminy oraz pozostałych zaproszonych gości.

Na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych, w obradach uczestniczy 14 Radnych, co zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Radni obecni na obradach XII Sesji Rady Gminy podczas stwierdzania quorum:

  1. Radny Janusz Michał Cimochowicz,

  2. Radny Wieczysław Gościk,

  3. Radny Bronisław Kazberuk,

  4. Radny Andrzej Konończuk,

  5. Radna Grażyna Kubiak,

  6. Radna Anna Petelska,

  7. Radna Dorota Popławska,

  8. Radna Małgorzata Popławska,

  9. Radna Monika Ratyńska,

  10. Radna Katarzyna Rogacz,

  11. Radna Joanna Sołowiej,

  12. Radny Piotr Szutkiewicz,

  13. Radna Wiera Tarasewicz,

  14. Radna Alina Gościk.

Nieobecnym był Radny Grzegorz Borkowski.

(Listy obecności radnych, sołtysów oraz gości zaproszonych stanowią kolejno załączniki Nr 2, 3 i 4 do niniejszego protokołu)

Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady poinformował, iż porządek obrad został przesłany Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze obrady. Zapytał czy są jakieś wnioski bądź uwagi do przedstawionego porządku obrad.

Żadnych pytań i uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady odczytał porządek, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 14 radnych.

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0.

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad XII Sesji Rady Gminy został przyjęty.

Porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad i stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. Ustalenie porządku obrad.

  3. Informacja o pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.

  4. Założenia do budżetu Gminy na 2016 r.

  5. Podjęcie uchwał w sprawie:

    1. określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości;

    2. określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych;

    3. opłaty targowej na terenie Gminy Gródek;

    4. programu Współpracy Gminy Gródek z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2016;

    5. zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r.;

    6. wyrażenia zgody na odstąpienie od trybu przetargowego zawarcia umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą na czas nie dłuższy niż 10 lat.

  6. Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.

  7. Sprawy różne.

  8. Przyjęcie protokołu obrad XI Sesji Rady Gminy.

  9. Zamknięcie obrad.

(Projekt porządku obrad stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu)

Przewodniczący Rady stwierdził, że punkty 1 i 2 porządku obrad zostały zrealizowane.

Krzysztof Wolfram Stowarzyszenie Agencja Ekorozwoju Zielone Płuca Polski przedstawił prezentację na temat realizacji projektu polegającego na zadrzewieniu w gminie Gródek. Projekt jest realizowany na terenie całego kraju i współfinansowany ze środków - instrument finansowy LIVE z niewielkim dofinansowaniem z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz w małym stopniu z udziałem własnym. Przedstawiciel Stowarzyszenia, w ramach przygotowanej prezentacji okazał zdjęcia zasadzonych drzew na terenie gminy, w tym między innymi podkreślił aleję 70 drzew w miejscu Królowy Most - Kołodno, stanowiącą jedną z piękniejszych obiektów przyrodniczych na terenie województwa podlaskiego, która wymaga stałych zabiegów pielęgnacyjnych. Ponadto wskazał, że gmina ma ustawowy obowiązek opieki nad pomnikami przyrody, których Gmina Gródek posiada 85. Zasobem inwentaryzacji nie były objęte tereny leśne, bowiem projekt dotyczył elementów przyrody usytuowanych w przestrzeni otwartej.

Radna Katarzyna Rogacz zaapelowała, aby znaleźć środki tudzież pracowników na pomoc mieszkańcom w pielęgnacji alei drzew w miejscowości Królowy Most w sezonie jesiennym.

Radny Janusz Cimochowicz wskazał, że zasadzone drzewa w okolicy zalewu w Zarzeczanach jego zdaniem usytuowane są za blisko wody, co spowoduje, że w okresie jesiennym liście z tychże drzew będą zaśmiecać zalew.

Krzysztof Wolfram odpowiedział, że usytuowanie poszczególnych drzew odbywało się w porozumieniu z władzami gminy, mają one zapewnić nie tylko estetyczny wygląd ale także funkcjonalnie przyczynić się do stworzenia latem cienia i schronienia w upalne dni. Projekt został już zrealizowany i nie można dokonywać w nim zmian.

Ad. 3

Wiesław Kulesza - Wójt Gminy przedstawił informację o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym.

Radna Wiera Tarasewicz spytała w jakich miesiącach będzie wywóz liści?

Wiesław Kulesza - Wójt Gminy odpowiedział, że liście będą odbierane w ramach wywozu śmieci ogólnych, prawdopodobnie będzie odrębny kurs na odbiór śmieci zielonych bowiem jest ich za dużo, żeby łączyć je połączyć.

(Informacja o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym stanowi Załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu)

Ad. 4

Przewodniczący Rady wskazał, że założenia do budżetu Gminy na 2016 r. omawiane były na posiedzeniu wspólnym komisji stałych Rady gminy Gródek w dniu 17 listopada 2015 r.

Wiesław Kulesza - Wójt Gminy podał, że zgodnie z ustawą o finansach publicznych co roku spotykamy, się w celu omówienia założeń do budżety gminy na nowy rok. Pierwszy projekt budżetu opiera się na danych które posiadamy tj. subwencje, dotacje. Zarówno po stronie dochodów jak i wydatków budżet jest równoważący. Udziały w podatkach od nieruchomości, rolne, transportowe, od osób fizycznych i prawnych też jesteśmy w stanie przewidzieć. Nie planowaliśmy inwestycji i przedsięwzięć na które będziemy występować ze środków unijnych, dlatego że programy których jesteśmy zainteresowani w postaci dróg, placów zabaw, świetli, sprawy wodno-kanalizacyjne itp. będą ogłaszane w trakcie roku 2016 r., dlatego w budżecie nie zabezpieczamy środków bowiem do realizacji projektów dojdzie prawdopodobnie w 2017 r. zabezpieczać będziemy na bieżąco, oczywiście zapewniamy, że będziemy wnioskować o pozyskanie dofinansowania wszędzie gdzie będzie tylko taka możliwość. Jest wstępne porozumienie z powiatem białostockim, chodzi o wykonanie drogi przez miejscowość Załuki, Słuczanki. Z dochodów planuje się spłatę kredytu wyprzedzającego finansowanie inwestycji w kwocie 149 026 zł, w projekcie jest 175 325 ale w zarządzeniu w sprawie autopoprawki do budżetu gminy Gródek, które Państwo otrzymaliście, wprowadzono poprawkę wynikającą ze zmniejszonej kwoty kredytu jaki jesteśmy zobowiązani wziąć. Bardzo ważne jest to, że Wieloletnia Prognoza Finansowa nam się zamyka, w rubryce spełnienie są niezbędne wskaźniki.

Radny Andrzej Konończuk zadał pytanie dotyczące dotacji przedmiotowych do 1 m3 ścieków i do energii cieplnej, bowiem zgodnie z omawianym dokumentem te dotacje są zmniejszane o 13 gr i o 4 gr, czy to wynika ze wstępnej kalkulacji Kierownika KZB, czy może z innych okoliczności - jakich?

Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek wskazał, że fakt, iż gmina Gródek dopłaca do ciepła stanowi wyjątek niemalże na skalę województwa, bowiem dzisiaj mieszkańcy płacą za ciepło paląc w piecach tudzież w inny sposób. Wobec naszych trzech bloków sytuacja jest inna, gdyż koszty są duże z uwagi na stare urządzenia, co wymaga w późniejszym czasie nakładów w postaci modernizacji, w celu ograniczenia strat. We wcześniejszym okresie w ogóle nie było dopłat do ciepła, zostało to wprowadzone rok może dwa lata temu aby po części pomóc mieszkańcom i nie nakładać na nich dodatkowych kosztów w związku z podwyżką ciepła. Ponadto nie możemy tkwić w takiej sytuacji, kiedy wydatki będą rosły a dochody nie, bowiem wtedy nie uda nam się realizować zamierzonych celów. W chwili obecnej nie uchwalamy jeszcze budżetu, macie Państwo Radni czas, żeby ewentualnie jeszcze coś zmienić, wprowadzić.

(Zarządzenie Nr 91/15 Wójta Gminy Gródek z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie projektu do budżetu Gminy Gródek na 2016 r. oraz Zarządzenie Nr 94/15 Wójta gminy Gródek z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie autopoprawki do projektu budżetu gminy na 2016 r. stanowią odpowiednio Załącznik Nr 6 i 7 niniejszego protokołu)

Ad. 5 a).

Przewodniczący Rady Gminy Gródek - Wieczysław Gościk wskazał, że projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości Radni otrzymali wraz z zaproszeniem na dzisiejsze posiedzenie, ponadto projekt uchwały był omawiany na posiedzeniu wspólnym komisji stałych Rady Gminy Gródek w dniu 17 listopada.

Zastępca Skarbnika - Joanna Kunikowska wskazała, że stawki wzrosły nieznacznie. Zrobiliśmy to dlatego, że w przeciągu ostatnich kilku lat, a dokładniej od 2013 r. nie było żadnych zmian w tym zakresie. Dochody nam nie rosły, nie stały na tym samym poziomie lecz zaczęły się cofać. Korekta jest naprawdę drobna, przykładowo 800 m działka i 100 m dom - tj. za dom - podwyżka o 2 zł., działka - o 16 zł w ciągu roku.

Następnie Zastępca Skarbnika odczytała projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości, który następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie jawne.

Głosowało 14 Radnych

Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości została podjęta.

(Uchwała Nr XII/98/15 Rady Gminy Gródek w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości stanowi Załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu)

Ad. 5 b).

Przewodniczący Rady Gminy Gródek - Wieczysław Gościk wskazał, że projekt uchwały w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych Radni otrzymali wraz z zaproszeniem na dzisiejsze posiedzenie. Nadto, projekt uchwały był omawiany na posiedzeniu wspólnym komisji stałych Rady Gminy Gródek.

Zastępca Skarbnika Gminy Gródek - Joanna Kunikowska wskazała, że tak jak to było omawiane na posiedzeniu komisji, wzrost wychodzi ok. 40 zł rocznie na pojeździe, uzasadnienie jest takie jak przy podniesieniu stawek podatku od nieruchomości albowiem zmian w tym zakresie nie było od dłuższego czasu, a wzrost jest naprawdę niewielki.

Następnie Zastępca Skarbnika odczytała projekt uchwały w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych, który następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie jawne.

Głosowało 14 Radnych

Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych została podjęta.

(Uchwała Nr XII/99/15 Rady Gminy Gródek w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych stanowi Załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu)

Ad. 5 c).

Przewodniczący Rady Gminy Gródek - Wieczysław Gościk wskazał, że w dniu dzisiejszym Radni otrzymali poprawiony projekt uchwały w sprawie opłaty targowej na terenie Gminy Gródek zawierający zapis § 7, iż traci moc poprzednio obowiązująca uchwała określająca wysokość stawek opłaty targowej, ponadto zmieniono § 3 określający wysokość stawki maksymalnej, niniejsze zmiany wynikają z omówienia projektu na posiedzeniu wspólnym komisji stałych Rady Gminy Gródek.

Zastępca Skarbnika Gminy Gródek - Joanna Kunikowska wskazała, że do tej pory opłata targowa była obowiązkiem każdej gminy, wysokość ustalenia jej stawek było obowiązkiem Rady Gminy, od 2016 r. jest to dobrowolne. Stawki nie ulegają zmianie, uchwała podejmowana jest po to, aby Gmina miała to uregulowane, wysokość stawki dziennej wzrosła z uwagi na zmianę stawki wynikającą z rozporządzenia.

Radny Andrzej Konończuk wskazał, że uchwała ta jest trochę nieczytelna i zbyt szczegółowa, w jego ocenie ludzie będą mieli problem z interpretacją. Ponadto podniósł, że warto byłoby dodać stawkę opłaty targowej za korzystanie z hali targowej niższą niż na placu, celem zachęcenia sprzedających do rozstawiania towarów właśnie w tym miejscu.

Zastępca Skarbnika Gminy Gródek - Joanna Kunikowska odpowiedziała, że stawki przyjęła Rada Gminy w poprzedniej uchwale parę lat temu, w omawianej uchwale nie zostały one zmienione. Jeżeli Państwo mieliście jakiekolwiek uwagi to od tego było posiedzenie komisji stałych Rady Gminy Gródek aby je zgłosić. Można oczywiście stawki te pozmieniać, inicjatywa tudzież decyzja leży po stronie Radnych.

Więcej pytań i uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

Zastępca Skarbnika Gminy Gródek - Joanna Kunikowska odczytała projekt uchwały w sprawie opłaty targowej na terenie Gminy Gródek, po czym Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 14 Radnych

Za - 13 przeciw - 1 wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie opłaty targowej na terenie Gminy Gródek została podjęta.

(Uchwała Nr XII/100/15 Rady Gminy Gródek w sprawie opłaty targowej na terenie Gminy Gródek stanowi Załącznik Nr 10 do niniejszego protokołu)

Ad. 5 d).

Przewodniczący Rady Wieczysław Gościk wskazał, że projekt uchwały w sprawie programu Współpracy Gminy Gródek z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2016 Państwo Radni otrzymali wraz z zaproszeniem na posiedzenie XII Sesji Rady Gminy Gródek oraz był omawiany na posiedzeniu wspólnym komisji stałych Rady Gminy w dniu 17 listopada.

Żadnych pytań i uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie programu Współpracy Gminy Gródek z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2016, po czym poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 14 Radnych

Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie programu Współpracy Gminy Gródek z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2016, została podjęta jednogłośnie.

(Uchwała Nr XII/101/15 Rady Gminy Gródek w sprawie programu Współpracy Gminy Gródek z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2016 stanowi Załącznik Nr 11 do niniejszego protokołu)

Ad. 5 e).

Przewodniczący Rady - Wieczysław Gościk podał, że projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r. Radni otrzymali wraz z zaproszeniem na dzisiejsze posiedzenie, ponadto tenże projekt był omawiany na posiedzeniu komisji w dniu 17 listopada.

Zastępca Skarbnika Gminy Gródek - Joanna Kunikowska wskazała, że tak jak to było mówione na posiedzeniu wspólnym komisji stałych, zmiany w budżecie dotyczą tylko i wyłącznie „łatania dziur” głównie w oświacie, w Zespole Szkół i Przedszkolu. Zmiany w planie dochodów i wydatków dokonane zostały w związku z wnioskiem Dyrektor Zespołu Szkół w Gródku, Dyrektor Przedszkola Samorządowego w Gródku oraz przeliczeniem dotacji dla Stowarzyszenia Załuki nad Supraślą na prowadzenie szkoły i oddziału przedszkolnego. Ponadto, po analizie wykonania budżetu, dokonano następujących zmian po stronie wydatków zwiększono plan wydatków z tytułu wynagrodzeń dla nauczycieli Zespołu Szkół w Gródku - 76 100 zł, zmniejszono plan wydatków z tytułu prac geodezyjnych - 62 000 zł oraz gospodarki komunalnej i ochrony środowiska - 14 100 zł.

Radny Piotr Szutkiewicz zapytał, skąd się biorą przesunięcia bowiem tak jak zrozumiał są one przeznaczone na wynagrodzenie nauczycieli.

Zastępca Skarbnika Gminy Gródek - Joanna Kunikowska odpowiedziała, że w ubiegłym roku Zespół Szkół przy projekcie budżetu wystąpił o większą kwotę, natomiast przy tworzeniu budżetu gminy, kwota została ucięta ze względu na brak środków. Przeznaczamy Zespołowi Szkół kwotę niższą, niżeli była wnioskowana z uwagi na niskie oszczędności.

Więcej uwag nie zgłoszono, w związku z czym Zastępca Skarbnika Gminy Gródek odczytała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r., który następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie jawne.

Głosowało 14 Radnych

Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r., została podjęta.

(Uchwała Nr XII/102/15 Rady Gminy Gródek w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r. stanowi Załącznik Nr 12 do niniejszego protokołu)

Ad. 5 f).

Przewodniczący Rady - Wieczysław Gościk podał, że projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od trybu przetargowego zawarcia umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą na czas nie dłuższy niż 10 lat Radni otrzymali wraz z zaproszeniem na dzisiejsze posiedzenie, ponadto tenże projekt był omawiany na posiedzeniu komisji w dniu 17 listopada.

Żadnych uwag i pytań nie zgłoszono, w związku z czym Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od trybu przetargowego zawarcia umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą na czas nie dłuższy niż 10 lat, który następnie poddał pod głosowanie jawne.

Głosowało 14 Radnych

Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od trybu przetargowego zawarcia umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą na czas nie dłuższy niż 10 lat została podjęta.

(Uchwała Nr XII/103/15 Rady Gminy Gródek w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od trybu przetargowego zawarcia umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą na czas nie dłuższy niż 10 lat stanowi Załącznik Nr 13 do niniejszego protokołu)

Ad. 6

Radna Wiera Tarasewicz zapytała, czy w sprawie jej interpelacji została udzielona odpowiedź od Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku?

Wiesław Kulesza Wójt Gminy Gródek odpowiedział, że w sprawie podsypki w Bielewiczach, PZD w Białymstoku uznał, iż jest to zadanie inwestycyjne, w związku z czym na realizację tego zadania powiat zabezpieczył środki w budżecie na 2016 r.

Radny Andrzej Konończuk skierował dwa wnioski, pierwszy dotyczył zaplanowania przebudowy drogi prowadzącej do Straszewa, drugi natomiast dotyczył zdjęcia tudzież przesunięcia tablicy, informującej o inwestycji w zakresie budowy ścieżki rowerowej na terenie gminy Gródek, bowiem na placu na którym stoi nic nie ma poza tą tablicą.

Wiesław Kulesza Wójt Gminy Gródek odpowiedział, że Gmina Gródek nie stawiała owej tablicy, bowiem jest to zadanie realizowane przez Państwo. Na chwilę obecną w tym miejscu jest położony sam polbruk, w późniejszym czasie będzie on zagospodarowany jako przystanek rowerowy w ramach wybudowanej ścieżki rowerowej.

Radny Janusz Cimochowicz skierował wniosek o dokonanie podsypki na drodze Mostowlany. Ponadto, zwrócił się z wnioskiem o uruchomienie linii PKS na nowej drodze Zubry-Wiejki.

Wiesław Kulesza Wójt Gminy Gródek odpowiedział, że odcinki dróg będą poprawione, obecnie czekamy na polepszenie się warunków pogodowych. Od 1 stycznia 2016 r. linia PKS na wnioskowanej drodze zostanie uruchomiona.

Radna Monika Ratyńska skierowała, zapytanie od mieszkańców czy mogą oni korzystać z komputerów umieszczonych w szkole? Czy jest to sprzęt przeznaczony wyłącznie dla uczniów.

Wójt Gminy Wiesław Kulesza odpowiedział, że generalnie rzecz ujmując Zespół Szkół został wyposażony w komputery z przeznaczeniem do korzystania z nich przez uczniów tej szkoły. Dyrekcja Zespołu Szkół która sprawuje nadzór nad placówką może wyrazić zgodę na skorzystanie przez mieszkańca z komputera.

Przewodniczący Rady Wieczysław Gościk wystąpił z ponowną prośbą w imieniu mieszkańców ulicy Piaskowej o jej przebudowę.

Wójt Gminy Wiesław Kulesza - wskazał, że to Radni decydują jakie drogi będziemy robić w danym roku, jeżeli jest wola Radnych, żeby właśnie tę drogę przebudować będziemy iść w tym kierunku.

Ad. 7

Elżbieta Mieleszko-Jarocka Kierownik Biblioteki Publicznej w Gródku - poinformowała Radnych i wszystkich obecnych, iż Biblioteka Publiczna w Gródku otrzymała II miejsce w Wojewódzkim Konkursie Kronik Bibliotek. Następnie Radna Katarzyna Rogacz przedstawiła prezentację multimedialną nt. : „Kroniki” Biblioteki w Gródku, która została tak wysoce oceniona przez członków komisji w w/w konkursie.

Mieszkańcy Gródka - zwrócili się z zapytaniem kiedy zostanie wybudowany plac zabaw w Pieszczanikach i Królowym Moście.

Wójt Gminy Wiesław Kulesza - wskazał, że w przyszłym roku będą ogłaszane konkursy z LGD, w tym między innymi na place zabaw, więc będziemy kierowali wnioski o dofinansowanie w czasie właściwym i zgodnym z konkursem, na chwilę obecną nie ma takich naborów.

Dyrektor Zespołu Szkół zaprosiła na uroczystość, która odbędzie się w dniu jutrzejszym w Gminnym Centrum Kultury o godzinie 17:00, jest to jubileusz 10-lecie zespołu KASKA, który śpiewa w języku białoruskim. Z inicjatywy naszych uczniów powstał film podsumowujący jubileusz istnienia tego zespołu.

Wójt Gminy Wiesław Kulesza wskazał, że klucz do świetlicy w Mieleszkach znajduje się w Urzędzie Gminy, każdy kto chce skorzystać wnioskuje i klucz jest udostępniany.

Ad. 8

Przewodniczący Rady poinformował, iż Radni nie zgłosili żadnych uwag do udostępnionego na stole protokolarna protokołu XI Sesji Rady Gminy.

W związku z powyższym poddano pod głosowanie przyjęcie protokołu.

„Kto jest „za” przyjęciem protokołu Nr XI/15 Sesji Rady Gminy z dnia 30 października 2015 r.”

Głosowało 14 Radnych

Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół XI Sesji Rady Gminy został przyjęty, a następnie zostanie podpisany.

Ad. 9

Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad XII Sesji Rady Gminy został wyczerpany.

Wobec wyczerpania porządku obrad podziękował Radnym oraz wszystkim uczestnikom Sesji a następnie zamknął obrady stwierdzając „Zamykam obrady XII Sesji Rady Gminy Gródek”.

Integralną część protokołu stanowią załączniki (kart -164) wymienione poniżej:

  1. projekt porządku obrad (kart 2);

  2. lista obecności radnych (kart 1);

  3. lista obecności sołtysów (kart 2);

  4. lista obecności zaproszonych gości (kart 1);

  5. informacja o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym (kart 3);

  6. Zarządzenie Nr 91/15 Wójta Gminy Gródek z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie projektu do budżetu Gminy Gródek na 2016 r. (kart 49);

  7. Zarządzenie Nr 94/15 Wójta gminy Gródek z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie autopoprawki do projektu budżetu gminy na 2016 r. (kart 12);

  8. Uchwała Nr XII/98/15 Rady Gminy Gródek w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości (kart 1);

  9. Uchwała Nr XII/99/15 Rady Gminy Gródek w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych (kart 2);

  10. Uchwała Nr XII/100/15 Rady Gminy Gródek w sprawie opłaty targowej na terenie Gminy Gródek (kart 2);

  11. Uchwała Nr XII/101/15 Rady Gminy Gródek w sprawie programu Współpracy Gminy Gródek z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2016 (kart 5);

  12. Uchwała Nr XII/102/15 Rady Gminy Gródek w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r. (kart 18);

  13. Uchwała Nr XII/103/15 Rady Gminy Gródek w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od trybu przetargowego zawarcia umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą na czas nie dłuższy niż 10 lat (kart 1);

  14. Zarządzenie Nr 90/15 Wójta Gminy Gródek z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gródek na lata 2016-2019 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2016-2031 (kart 15);

  15. Zarządzenie Nr 93/15 Wójta Gminy Gródek z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie autopoprawki do projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gródek na lata 2016-2019 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2016-2031 (kart 15);

  16. Projekty uchwał sprawdzone pod względem formalno-prawnym przez radcę prawnego (kart 35).

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Przewodniczący Rady Protokołowała

Wieczysław Gościk Katarzyna Matowicka

11

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Matowicka

Wprowadzający: Katarzyna Matowicka

Data modyfikacji: 2016-01-04

Opublikował: Katarzyna Matowicka

Data publikacji: 2016-01-04