Protokół XI Sesji Rady Gminy Gródek
PROTOKÓŁ NR XI/15
Sesji Rady Gminy Gródek z dnia 30 października 2015 r.
Obradom Sesji, które rozpoczęły się o godzinie 1000 w sali Gminnego Centrum Kultury w Gródku, przewodniczył Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady Gminy Gródek. Protokołowała Katarzyna Matowicka - podinspektor Urzędu Gminy Gródek.
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady otwierając obrady XI Sesji Rady Gminy, przywitał Wójta Gminy, Zastępcę Skarbnika Gminy, Sekretarza Gminy, Radnych Rady Gminy oraz pozostałych zaproszonych gości.
Na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych, w obradach uczestniczy 12 Radnych, co zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Radni obecni na obradach XI Sesji Rady Gminy podczas stwierdzania quorum:
Radny Grzegorz Borkowski,
Radny Janusz Michał Cimochowicz,
Radny Wieczysław Gościk,
Radny Bronisław Kazberuk,
Radny Andrzej Konończuk,
Radna Grażyna Kubiak,
Radna Anna Petelska,
Radna Dorota Popławska,
Radna Małgorzata Popławska,
Radna Monika Ratyńska,
Radna Katarzyna Rogacz,
Radna Joanna Sołowiej.
Nieobecni byli: Radny Piotr Szutkiewicz, Radna Wiera Tarasewicz oraz Radna Alina Gościk.
(Listy obecności radnych, sołtysów oraz gości zaproszonych stanowią kolejno załączniki Nr 2, 3 i 4 do niniejszego protokołu)
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady poinformował, iż porządek obrad został przesłany Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze obrady. Zapytał czy są jakieś wnioski bądź uwagi do przedstawionego porządku obrad.
Przewodniczący Rady odczytał porządek, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.
Głosowało 12 radnych.
Za - 12, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0.
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad XI Sesji Rady Gminy został przyjęty.
Porządek obrad:
Otwarcie obrad i stwierdzenie prawomocności obrad.
Ustalenie porządku obrad.
Podsumowanie Gminnych Konkursów : „Estetyczna wieś Gminy Gródek 2015” i „Estetyczna posesja - Ogródki 2015”.
Informacja o pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.
Rozpatrzenie skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Mieleszki:
przedstawienie ustaleń Komisji Rewizyjnej z badania zarzutów podniesionych w skardze;
podjęcie uchwały w sprawie skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Mieleszki;
Podjęcie uchwał w sprawie:
zwolnienia dyrektora Zespołu Szkół w Gródku z obowiązku realizacji tygodniowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;
udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na realizację zadań w zakresie dróg powiatowych.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2014/2015.
Informacja w sprawie oświadczeń majątkowych składanych stosownie do art. 24 h ustawy o samorządzie gminnym, Przewodniczącemu Rady Gminy i Wójtowi gminy Gródek.
Informacja w sprawie realizacji uchwał Rady Gminy Gródek podjętych w II półroczu 2014 r.
Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
Sprawy różne.
Przyjęcie protokołu obrad X Sesji Rady Gminy.
Zamknięcie obrad.
(Projekt porządku obrad stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu)
Przewodniczący Rady stwierdził, że punkty 1 i 2 porządku obrad zostały zrealizowane.
Ad. 3
Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wskazał, że zgodnie z tradycją już od 10 lat, w gminie staramy się organizować Konkurs Estetyczna Wieś oraz Estetyczna Posesja. Oba te konkursy sprzyjają poprawie wizerunku w Gminie Gródek, co więcej konkurs cieszy się dużym zainteresowaniem zarówno wśród mieszkańców jak i sołtysów naszej gminy. Komisja powołana przez Wójta gminy Gródek odwiedziła 23 indywidualne posesje i 10 wsi z terenu Gminy Gródek, co świadczy o tym, iż organizacja tychże konkursów jest potrzebna. Wójt Gminy podziękował uczestnikom konkursu, sołtysom, członkom komisji, przewodniczącemu komisji Januszowi Cimochowiczowi oraz sponsorom m.in. firmie ADAR z Gródka, Nadleśnictwu Waliły, Bankowi Spółdzielczemu. Ponadto, Wójt zachęcił do uczestnictwa w konkursach w następnym roku.
Radny Janusz Cimochowicz - odczytał protokół dotyczący Gminnych Konkursów „Estetyczna wieś Gminy Gródek 2015” i „Estetyczna posesja - Ogródki 2015”, po czym wspólnie z Wójtem Gminy Gródek, Przewodniczącym Rady Gminy Gródek oraz Agnieszką Klebus przystąpili do rozdania nagród w ramach poszczególnych kategorii i miejsc.
(Protokół dot. Gminnych Konkursów „Estetyczna wieś Gminy Gródek 2015” i „Estetyczna posesja - Ogródki 2015” z dnia 30.10.2015 r. stanowi Załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu).
Ad. 4
Wiesław Kulesza - Wójt Gminy przedstawił informację o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym.
Radny Bronisław Kazberuk spytał, co w sprawie świetlicy w Podozieranach czy zaplanowano jej remont w 2016 r.
Wiesław Kulesza - Wójt Gminy odpowiedział, że planując nowy budżet możliwe, że zostanie on uwzględniony, przy czym w pierwszej kolejności należy sporządzić dokumentację.
Przewodniczący Rady Gminy wskazał, że tworząc SIWZ na przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów w gminie Gródek należałoby określić termin odbioru odpadów zielonych co najmniej do listopada, bowiem istnieje taka potrzeba zaś obecnie już tych odpadów Wykonawca nie zbiera.
Przewodniczący Rady Gminy wskazał, że informacja o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym została przyjęta.
(Informacja o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym stanowi Załącznik Nr 6 do protokołu)
Ad. 5 a).
Radny Janusz Cimochowicz odczytał protokół z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek z dnia 16 października 2015 r. w sprawie zbadania zarzutów podniesionych w skardze na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Mieleszki.
(Protokół Nr 11/15 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek w dniu 16.10.2015 r. stanowi Załącznik Nr 7 do protokołu)
Pani Jasińska - skarżąca - stwierdziła, że drugie przeprowadzone wybory były takie same jak pierwsze, z tym że podczas drugich wyborów uczestniczyło jeszcze więcej osób nieuprawnionych, niezamieszkujących na terenie wsi.
Radny Janusz Cimochowicz wskazał, że na podstawie udostępnionej dokumentacji stwierdza się, że jest 80 osób stałych mieszkańców ujętych w rejestrze wyborców.
Sekretarz Gminy - Lilia Waraksa podała, ze wybory zostały przeprowadzone zgodnie z Uchwała Rady Gminy o zarządzeniu wyborów, statutem Sołectwa wsi Mieleszki oraz z ustawa o samorządzie gminnym. Wszelki warunki dotyczące tajności, bezpośredniości głosowania zostały zachowane. Zgodnie z przebiegiem zebrania uczestniczyły wszystkie osoby ujęte w rejestrze wyborców. Na państwa życzenie okazywane były dowody tożsamości. Dokumenty zostały sprawdzone przez członków komisji rewizyjnej. Jest koniczność spotkania się z mieszkańcami wsi w celu porozmawiania na temat tego co mieszkańcy chcą zmienić w swojej wsi, na temat jej przyszłości.
Wójt Gminy Gródek wskazał, że nie można stosować dowolności na podstawie informacji przedstawionej przez mieszkańców. Każdy wniosek o wpis do rejestru wyborców jest analizowany i sprawdzany. Wybory przeprowadzone w Mieleszkach zostały przeprowadzone wręcz wzorowo, wszystkie elementy takie jak legalność, tajność głosowania, bezpośredniość zostały zachowane. Odbyły się też na podstawie obowiązującej listy rejestru wyborców.
Przewodniczący Rady Gminy Gródek - Wieczysław Gościk spytał, dlaczego nikt z obecnych podczas zebrania nie zgłosił zastrzeżeń do pracy komisji skrutacyjnej, czy też do protokołu.
Radny Andrzej Konończuk podał, że był obecny na zebraniu wiejskim podczas wyborów i w jego ocenie wybory były przeprowadzone wzorowo. Osoby uprawnione do głosowania zgodnie z rejestrem wyborców, oddały głos. Przepisy jasno określają, kto podlega ujęciu w rejestrze wyborców i nie można tego podważać na podstawie wskazań pozostałych mieszkańców.
Ad. 5 b).
Przewodniczący Rady Gminy Gródek - Wieczysław Gościk wskazał, że projekt uchwały w sprawie skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Mieleszki Radni otrzymali wraz z zaproszeniem na dzisiejsze posiedzenie. Następnie odczytał projekt uchwały który następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 12 Radnych
Za - 9 przeciw - 0 wstrzymujących się - 3
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Mieleszki została podjęta.
(Uchwała Nr XI/95/15 Rady Gminy Gródek w sprawie skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Mieleszki stanowi Załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu)
Ad. 6 a).
Przewodniczący Rady Gminy Gródek - Wieczysław Gościk wskazał, że projekt uchwały w sprawie zwolnienia dyrektora Zespołu Szkół w Gródku z obowiązku realizacji tygodniowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Radni otrzymali wraz z zaproszeniem na dzisiejsze posiedzenie.
Żadnych pytań i uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy Gródek odczytał projekt uchwały w zwolnienia dyrektora Zespołu Szkół w Gródku z obowiązku realizacji tygodniowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, po czym poddał go pod głosowanie jawne.
Głosowało 12 Radnych
Za - 12 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zwolnienia dyrektora Zespołu Szkół w Gródku z obowiązku realizacji tygodniowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych została podjęta.
(Uchwała Nr XI/96/15 Rady Gminy Gródek w sprawie zwolnienia dyrektora Zespołu Szkół w Gródku z obowiązku realizacji tygodniowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych stanowi Załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu)
Ad. 6 b).
Przewodniczący Rady Wieczysław Gościk wskazał, że projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na realizację zadań w zakresie dróg powiatowych Państwo Radni otrzymali wraz z zaproszeniem na posiedzenie XI Sesji Rady Gminy Gródek.
Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek podał, że uchwała o udzieleniu pomocy finansowej powiatowi białostockiemu na realizację inwestycji pn. Usprawnienie odwodnienia w miejscowości Kołodno w ciągu drogi powiatowej Nr 1433B do kwoty 20 000 zł stanowi formalność, bowiem środki na ten cel zostały już zabezpieczone w budżecie, zaś wykonanie tych czynności jest niezbędne. Został też już wyłoniony Wykonawca na realizację zadania.
Żadnych pytań i uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na realizację zadań w zakresie dróg powiatowych, po czym poddał go pod głosowanie jawne.
Głosowało 12 Radnych
Za - 12 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na realizację zadań w zakresie dróg powiatowych, została podjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr XI/97/15 Rady Gminy Gródek w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na realizację zadań w zakresie dróg powiatowych stanowi Załącznik Nr 10 do niniejszego protokołu)
Ad. 7
Przewodniczący Rady - Wieczysław Gościk podał, że Informację o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2014/2015, Radni otrzymali wraz z zaproszeniem na dzisiejsze posiedzenie.
Żadnych pytań i uwag nie zgłoszono do przedłożonej informacji, w związku z czym Przewodniczący Rady stwierdził, iż Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2014/2015 została przez Radnych przyjęta.
(Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2014/2015 stanowi Załącznik Nr 11 do niniejszego protokołu)
Ad. 8
Przewodniczący Rady wskazał, iż informację w sprawie oświadczeń majątkowych składanych stosownie do art. 24 h ustawy o samorządzie gminnym, Przewodniczącemu Rady Gminy i Wójtowi gminy Gródek, Radni otrzymali wraz z zaproszeniem na dzisiejsze posiedzenie.
Lilia Waraksa- Sekretarz Gminy podała, że w informacji została podana zarówno podstawa prawna składania oświadczeń jak i jej zasady. Stosownie do art. 24h ust. 12 ustawy o samorządzie gminnym podmioty dokonujące analizy oświadczeń majątkowych w terminie do dnia 30 października każdego roku przedstawiają Radzie Gminy informację o osobach które nie złożyły oświadczeń majątkowych lub złożyły je po terminie; o nieprawidłowościach stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z ich opisem i wskazaniem osób, które złożyły nieprawidłowe oświadczenia; o działaniach podjętych w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w analizowanych oświadczeniach majątkowych. Wszystkie osoby które były zobowiązane do złożenia oświadczenia majątkowego złożyły je w terminie, w niektórych oświadczeniach stwierdzono uchybienia, które jak wskazał Wojewoda należy te uwagi uzupełnić przy składaniu kolejnych oświadczeń majątkowych.
Żadnych uwag i pytań nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy Gródek stwierdził, że informacja w sprawie oświadczeń majątkowych składanych stosownie do art. 24 h ustawy o samorządzie gminnym została przyjęta do wiadomości przez Radnych.
(Informacja w sprawie oświadczeń majątkowych składanych stosownie do art. 24 h ustawy o samorządzie gminnym wraz załącznikami stanowi Załącznik Nr 12 do niniejszego protokołu)
Ad. 9
Przewodniczący Rady wskazał, że Informacja w sprawie realizacji uchwał Rady Gminy Gródek podjętych w II półroczu 2014 r., została przekazana Radnym wraz z zaproszeniem na dzisiejsze posiedzenie. Ponadto, przypomniał Radnym, iż takowa informacja dwa razy w roku jest przedkładana Radnym i dotyczy, jak sama nazwa wskazuje, realizacji podjętych przez Radę Gminy uchwał w danym okresie.
Żadnych pytań i uwag do Informacji nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady stwierdził, że Informacja w sprawie realizacji uchwał Rady Gminy Gródek podjętych w II półroczu 2014 r. została przyjęta.
(Informacja w sprawie realizacji uchwał Rady Gminy Gródek podjętych w II półroczu 2014 r. stanowi Załącznik Nr 13 do niniejszego protokołu)
Ad. 10
Radny Janusz Cimochowicz podniósł, iż w związku z budową drogi powiatowej Wiejki-Zubry została zniszczona nawierzchnia dróg żwirowo-piaszczystych na odcinku od Zubry przez Zieloną oraz Zubry-Zubki-Wierobie, wobec czego firma STRABAG Sp. z o.o. odpowiedzialna za inwestycję winna tę drogę poprawić i podsypać, nie koniecznie żwirem lecz nawet mieszanka bitumiczną. Co do drogi na odcinku Mostowlany - Świsłoszczany - brak jest zastrzeżeń.
Wiesław Kulesza - Wójt Gminy odpowiedział, że w trakcie i na bieżąco a po zakończeniu Wykonawca winien poprawić przynajmniej co do stanu pierwotnego. Kierownik regionu z Powiatu nadzoruje ten odcinek drogi, więc z pewnością dopilnuje, żeby drogi uszkodzone zostały naprawione.
Radny Janusz Cimochowicz spytał, co w sprawie budynku który Gmina Gródek otrzymała w spadku od PKP, czy są jakieś plany wobec niego.
Wiesław Kulesza - Wójt Gminy odpowiedział, że projektujemy w tej chwili budżet, obecnie jesteśmy po stronie dochodów. W celu realizacji inwestycji musimy posiadać stosowną dokumentację techniczną. To czy dany budynek nadaje się do zmiany przeznaczenia leży w kompetencji właściwych organów nadzoru budowlanego. Widnieją plany związane z przekształceniem owego budynku na cele socjalne.
Radny Grzegorz Borkowski serdecznie podziękował w swoim imieniu i w imieniu mieszkańców, za długo oczekiwany odcinek drogi asfaltowej w Bobrownikach, jednakże zaznaczył, iż dojazd do posesji nr 9 będzie ciężkie do zrealizowania, w związku z czym wniosek do Wykonawcy aby to zostało poprawione.
Wiesław Kulesza - Wójt Gminy odpowiedział, że w związku z pewnymi nieprawidłowościami w projekcie, po zorganizowanych spotkaniach z inspektorem nadzoru, kierownikiem budowy, roboty zrobione zostaną w ten sposób, żeby wyeliminować nieprawidłowości w sposób najmniej uciążliwy. Prawdopodobnie w następnym roku zabezpieczymy środki na poprawę rynienek, żeby już dojazd był całkowicie właściwy i niedotkliwy dla mieszkańców określonych posesji.
Ad. 11
Radny Grzegorz Borkowski wystąpił z apelem głównie do sołtysów z prośbą o poinformowanie swoich mieszkańców, szczególnie osób starszych, iż na terenie naszej gminy pojawili się rzekomi pracownicy zakładu energetycznego i próbują, podpisują umowy z osobami starszymi, którym następnie przychodzą jakieś dodatkowe rachunki i koszty, których nie powinni płacić.
Sołtys z Bobrownik zapytał kto się opiekuje pomnikami po byłym Związku Radzieckim, albowiem należałoby go zagospodarować i zorganizować teren wokół tego pomnika z uwagi na jego zły stan.
Wójt Gminy odpowiedział, że pomnikiem zazwyczaj zajmowali się byli kombatanci, w związku z czym skierujemy odpowiednich pracowników celem sprzątnięcia tego terenu.
Kierownik KZB - Mirosław Gryko poinformował, że woda dostarczana w czterech wodociągach gminnych spełnia wymogi i normy zgodne z wytycznymi Sanepidu.
Radny Grzegorz Borkowski zwrócił uwagę na nielegalną spalarnię śmieci, która jest uciążliwa dla mieszkańców. Ponadto, zwrócił się do Pani Katarzyny Murawskiej Kapitan przejścia Granicznego w Bobrownikach z prośbą o zorganizowanie prawidłowego ruchu w okolicach skrzyżowania przed przejściem granicznym.
Kierownik GOPS Krystyna Sawicka zaapelowała, że w związku ze zbliżającą się zimą, zwrócić uwagę na mieszkańców gminy, w sytuacji gdy ktoś będzie potrzebował pomocy kierować potrzebujących do Ośrodka celem udzielenia właściwej pomocy zarówno w formie materialnej jak i skierowanie takich osób w miejsca noclegowe.
Pani Jasińska - zapytała kiedy będzie można korzystać ze świetlicy we wsi Mieleszki.
Wójt Gminy wskazał, że obecnie trwają prace nad utworzeniem regulaminu korzystania ze świetlic w Mieleszkach i Słuczance, dodatkowo chcemy wyznaczyć opiekuna, który codziennie będzie pełnił dyżury w świetlicy w celu pomocy przy odrabianiu lekcji, zorganizowaniu zabaw. Do połowy listopada prawdopodobnie będzie ustalony pełny regulamin. Klucz znajduje się w Urzędzie który udostępnimy na podstawie podania, pisemnego wniosku. Świetlice będą odpowiednio zabezpieczone z uwagi na znajdujący się tam sprzęt komputerowy.
Radna Joanna Sołowiej w imieniu mieszkańców zwróciła się z prośbą o przebudowę drogi Suchej. Podziękowała też za wykonanie ul. Lisiej.
Wójt Gminy Gródek zaznaczył, że w ramach nowych programów, będziemy się starać o dofinansowanie na przebudowy dróg w naszej gminie. Obecnie czekamy na ogłaszanie konkursów w tym zakresie.
Dorota Sulżyk - Redaktor Naczelna Wiadomości Gródeckiej poinformowała i jednocześnie zaprosiła wszystkich zgromadzonych, iż 12 listopada o godzinie 17:00 odbędzie się w Sali GCK wernisaż ręczników ludowych ziemi gródeckiej, wystawę będzie można oglądać do końca grudnia.
Ad. 12
Przewodniczący Rady poinformował, iż Radni nie zgłosili żadnych uwag do udostępnionego na stole protokolarna protokołów X Sesji Rady Gminy.
W związku z powyższym poddano pod głosowanie przyjęcie protokołu.
„Kto jest „za” przyjęciem protokołu Nr X/15 Sesji Rady Gminy z dnia 25 września 2015 r.”
Głosowało 12 Radnych
Za - 9 przeciw - 0 wstrzymujących się - 3
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół X Sesji Rady Gminy został przyjęty, a następnie zostanie podpisany.
Ad. 13
Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad XI Sesji Rady Gminy został wyczerpany.
Wobec wyczerpania porządku obrad podziękował Radnym oraz wszystkim uczestnikom Sesji a następnie zamknął obrady stwierdzając „Zamykam obrady XI Sesji Rady Gminy Gródek”.
Integralną część protokołu stanowią załączniki (kart - 70) wymienione poniżej:
projekt porządku obrad (kart 2);
lista obecności radnych (kart 1);
lista obecności sołtysów (kart 2);
lista obecności zaproszonych gości (kart 1);
Protokół dot. Gminnych Konkursów „Estetyczna wieś Gminy Gródek 2015” i „Estetyczna posesja - Ogródki 2015” z dnia 30.10.2015 r. (kart 6);
informacja o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym (kart 7);
Protokół Nr 11/15 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek w dniu 16.10.2015 r. (kart 6);
Uchwała Nr XI/95/15 Rady Gminy Gródek w sprawie skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Mieleszki (kart 5);
Uchwała Nr XI/96/15 Rady Gminy Gródek w sprawie zwolnienia dyrektora Zespołu Szkół w Gródku z obowiązku realizacji tygodniowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych (kart 1);
Uchwała Nr XI/97/15 Rady Gminy Gródek w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na realizację zadań w zakresie dróg powiatowych (kart 1);
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2014/2015 (kart 13);
Informacja w sprawie oświadczeń majątkowych składanych stosownie do art. 24 h ustawy o samorządzie gminnym wraz załącznikami (kart 11);
Informacja w sprawie realizacji uchwał Rady Gminy Gródek podjętych w II półroczu 2014 r. (kart 5);
Projekty uchwał sprawdzone pod względem formalno-prawnym przez radcę prawnego (kart 9).
Na tym protokół zakończono i podpisano.
Przewodniczący Rady Protokołowała
Wieczysław Gościk Katarzyna Matowicka
9
Metryka strony