Protokół VIII Sesji Rady Gminy Gródek
PROTOKÓŁ NR VIII/15
Sesji Rady Gminy Gródek z dnia 29 czerwca 2015 r.
Obradom Sesji, które rozpoczęły się o godzinie 1000 w sali Gminnego Centrum Kultury w Gródku, przewodniczył Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady Gminy Gródek. Protokołowała Katarzyna Matowicka - podinspektor Urzędu Gminy Gródek.
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady otwierając obrady VIII Sesji Rady Gminy, przywitał Wójta Gminy, Skarbnik Gminy, Sekretarz Gminy, Radnych Rady Gminy oraz pozostałych zaproszonych gości.
Na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych, w obradach uczestniczy 14 Radnych, co zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Radni obecni na obradach VIII Sesji Rady Gminy podczas stwierdzania quorum:
Radny Grzegorz Borkowski,
Radny Janusz Michał Cimochowicz,
Radna Alina Gościk,
Radny Wieczysław Gościk,
Radny Bronisław Kazberuk,
Radny Andrzej Konończuk,
Radna Grażyna Kubiak,
Radna Anna Petelska,
Radna Dorota Popławska,
Radna Małgorzata Popławska,
Radna Monika Ratyńska,
Radna Katarzyna Rogacz,
Radna Joanna Sołowiej,
Radna Wiera Tarasewicz.
Nieobecnym był Radny Piotr Szutkiewicz.
(Listy obecności radnych, sołtysów oraz gości zaproszonych stanowią kolejno załączniki Nr 2, 3 i 4 do niniejszego protokołu)
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady poinformował, iż porządek obrad został przesłany Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze obrady. Zapytał czy są jakieś wnioski bądź uwagi do przedstawionego porządku obrad.
Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek zaproponował wprowadzenie do pkt 10 porządku obrad VIII Sesji Rady Gminy Gródek jako lit. c) projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gródek na lata 2015-2032.
Przewodniczący Rady odczytał porządek obrad z zaproponowaną zmianą, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 radnych.
Za - 14, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0.
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad VIII Sesji Rady Gminy został przyjęty.
Porządek obrad:
Otwarcie obrad i stwierdzenie prawomocności obrad.
Ustalenie porządku obrad.
Informacja o pracy Wójt Gminy w okresie międzysesyjnym.
Sprawozdanie finansowe wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Gródek za 2014 r. i informacje o stanie mienia Gminy Gródek:
Opinia Regionalne Izby Obrachunkowej w Białymstoku o przedłożonym przez Wójta sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Gródek za 2014 r.;
podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Gródek za 2014 r.;
Stanowisko Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek;
Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku o wniosku Komisji Rewizyjnej;
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Gródek absolutorium.
Informacja z działalności Gminnego Centrum Kultury w Gródku w 2014 r. i podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2014 r.
Informacja z działalności Biblioteki Publicznej w Gródku w 2014 r. i podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2014 r.
Sprawozdanie z wykonania budżetu Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku za 2014 r.
Rozpatrzenie skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Mieleszki :
przedstawienie ustaleń Komisji Rewizyjnej z badania zarzutów podniesionych w skardze;
podjęcie uchwały w sprawie skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Mieleszki.
Przedstawienie wyników konsultacji przeprowadzonych z mieszkańcami w sprawie statutów jednostek pomocniczych Gminy Gródek.
Podjęcie uchwał w sprawie:
powołania Zespołu Opiniującego kandydatów na ławników;
zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r.;
zmiany uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gródek na lata 2015-2032;
zmiany uchwały w sprawie określenia zasad poboru w drodze inkasa podatków lokalnych na terenie gminy Gródek, wyznaczenia inkasentów oraz określenie wysokości wynagrodzenia przysługującego inkasentom z tego tytułu;
zmiany uchwały w sprawie zarządzenia poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, wyznaczenie inkasentów oraz określenia wysokości za inkaso;
określenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin;
zlecenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych Rady Gminy Gródek zbadania skargi na działalność Dyrektora Zespołu Szkół w Gródku;
zlecenia Komisji Rewizyjnej zbadania skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Zubry;
Informacja w sprawie realizacji uchwał rady Gminy Gródek podjętych w I półroczu 2014 r.
Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
Sprawy różne.
Przyjęcie protokołu obrad VI i VII Sesji Rady Gminy.
Zamknięcie obrad.
(Projekt porządku obrad stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu)
Przewodniczący Rady stwierdził, że punkty 1 i 2 porządku obrad zostały zrealizowane.
Ad. 3.
Wiesław Kulesza - Wójt Gminy przedstawił informację o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym.
Żadnych uwag i wniosków do przedstawionej informacji nie zgłoszono.
(Informacja o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym stanowi załącznik nr 5 do protokołu)
Ad. 4.
Wiesław Kulesza - Wójt Gminy przedstawił informację dotyczącą działalności Gminy Gródek w 2014 r., w tym zaprezentował realizację budżetu Gminy Gródek za tenże rok, po czym zwrócił się do Radnych o udzielenie Wójtowi absolutorium.
(informacja dotycząca działalności Gminy Gródek w 2014 r. stanowi załącznik Nr 6 do protokołu)
Ad. 4 a).
Przewodniczący Rady odczytał uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej Nr II-00321-90/15 z dnia 30 kwietnia 2015 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Gródek za 2014 r.
(Uchwała RIO w Białymstoku Nr II-00321-90/15 z dnia 30 kwietnia 2015 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Gródek za 2014 r. stanowi Załącznik Nr 7 do protokołu).
Ad. 4 b).
Przewodniczący Rady - Wieczysław Gościk odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Gródek za 2014 r., który następnie poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Gródek za 2014 r. została podjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr VIII/58/15 Rady Gminy Gródek w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Gródek za 2014 r. stanowi Załącznik Nr 8 do protokołu)
Ad. 4 c).
Radny Janusz Cimochowicz przedstawił stanowisko Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek o wykonaniu budżetu gminy Gródek za 2014 r.
(stanowisko Komisji Rewizyjnej stanowi Załącznik Nr 9 do protokołu)
Ad. 4 d).
Przewodniczący Rady - Wieczysław Gościk odczytał uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku Nr II-00322-55/15 z dnia 1 czerwca 2015 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Gródek wniosku o udzielenie Wójtowi absolutorium za 2014 r.
(Uchwała Nr II-00322-55/15 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 01.06.2015 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Gródek wniosku o udzielenie Wójtowi absolutorium za 2014 r. stanowi Załącznik Nr 10 do protokołu)
Ad. 4 e).
Przewodniczący Rady poinformował, iż projekt uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Gródek absolutorium został dostarczony Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze posiedzenie sesji.
Żadnych pytań i uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, który następnie poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Gródek absolutorium została podjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr VIII/59/15 w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Gródek absolutorium stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu)
Wiesław Kulesza - Wójt Gminy serdecznie podziękował Radnym za jednogłośne podjęcie rzeczonej uchwały świadczące o obdarzeniu Kierownika Jednostki Gminy zaufaniem oraz złożył podziękowania pracownikom urzędu gminy, kierownikom jednostek na czele z Panią Skarbnik i Panią Sekretarz za sprawne i rzetelne wykonywanie powierzonych im obowiązków. Ponadto, złożył serdeczne podziękowania Radnym oraz Sołtysom za owocną współpracę.
Ad. 5.
Przewodniczący Rady wskazał, iż informację z działalności Gminnego Centrum Kultury w Gródku w 2014 r. oraz projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2014 r. zostały dostarczone radnym wraz z materiałami na dzisiejsze obrady. Ponadto informacja z działalności GCK w Gródku za 2014 r. była omawiana na posiedzeniu Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych Rady Gminy Gródek w dniu 12 czerwca 2015 r.
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, który następnie poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2014 r. została podjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr VIII/60/15 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminnego Centrum Kultury w Gródku za 2014 r. stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu)
Ad. 6.
Przewodniczący Rady wskazał, że informacja z działalności Biblioteki Publicznej w Gródku za 2014 r. również znajdowała się w przedmiocie obrad na posiedzeniu komisji stałych Rady Gminy Gródek w dniu 12 czerwca 2015 r.
Żadnych pytań i uwag nie zgłoszono.
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, który następnie poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2014 r. została podjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr VIII/61/15 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Biblioteki Publicznej w Gródku za 2014 r. stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu)
Ad. 7.
Przewodniczący Rady podał, że sprawozdanie z wykonania budżetu Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku za 2014 r. zostało doręczone wraz z zaproszeniem na dzisiejszą sesję oraz było omawiane na posiedzeniu Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Gminy Gródek w dniu 18 czerwca 2015 r.
Żadnych pytań i uwag nie zgłoszono.
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady stwierdził, że sprawozdanie z wykonania budżetu Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku za 2014 r. zostało przyjęte.
Ad. 8 a).
Przewodniczący Rady poinformował, że w dniu 28 kwietnia 2015 r. do Urzędu Gminy Gródek wpłynął wniosek mieszkańców wsi Mieleszki o przeprowadzenie powtórnych wyborów Sołtysa Sołectwa Mieleszki.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - Janusz Cimochowicz odczytał ustalenia Komisji Rewizyjnej z badania zarzutów podniesionych w skardze, sporządzone w formie protokołu nr 5/15 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek w dniu 8 czerwca 2015 r.
(protokół nr 5/15 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek w dniu 8 czerwca 2015 r. stanowi załącznik nr 14 do protokołu)
Ad. 8 b).
Przewodniczący Rady wskazał, że projekt uchwały w sprawie skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Mieleszki otrzymali radni wraz z zaproszeniem na dzisiejsze obrady Sesji.
Żadnych pytań i uwag nie zgłoszono.
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, który następnie poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie stwierdzenia nieważności wyborów Sołtysa i Rady Sołeckiej Sołectwa Mieleszki została podjęta.
(Uchwała Nr VIII/62/15 w sprawie stwierdzenia nieważności wyborów Sołtysa i Rady Sołeckiej Sołectwa Mieleszki stanowi załącznik nr 15 do niniejszego protokołu)
Ad. 9.
Przewodniczący Rady poinformował, że wyniki konsultacji przeprowadzonych z mieszkańcami w sprawie statutów jednostek pomocniczych Gminy Gródek radni otrzymali wraz z zaproszeniem na dzisiejsze posiedzenie.
Sekretarz Gminy Gródek - Lilia Waraksa wskazała, że w informacji szczegółowo są wskazane wyniki owej kontroli. Obowiązek przedłożenia wyników konsultacji wynika z uchwały Rady Gminy Gródek w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Gródek.
Radny Andrzej Konończuk zaproponował, w związku ze skargami na przeprowadzane wybory Sołtysów, utworzenie otwartej listy imiennej uprawnionych do głosowania tak aby mieszkańcy mogli się do niej wpisywać zgodnie z ustawową definicją uprawnionych do głosowania.
Sekretarz Gminy Gródek - Lilia Waraksa podała, że zebrania były przeprowadzone w 33 sołectwach, nie w każdej wsi jest świetlica taka jak w Mieleszkach i nie w każdej wsi można zapewnić godziwe warunki. Jeżeli Sołtysi sobie zażyczą można za 4 lata przeprowadzać każdorazowe wybory w Gminnym Centrum Kultury w Gródku gdzie zapewnione będą mi.in osłony. Rada Gminy ani osoby obsługujące z ramienia Urzędu nie są uprawnione do tego żeby ingerować w przebieg zebrania. Z ustawy o samorządzie gminnym wynika, że w sołectwie są dwa organy, tj. organem uchwałodawczym w gminie jest rada gminy, tam jest zebranie wiejskie. Organem wykonawczym we wsi jest sołtys. Zebranie wiejskie wybiera przewodniczącego obrad który winien należycie przeprowadzić wybory.
Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek podał, że mieszkańcy wsi Mieleszki podczas głosowania mieli możliwość oddawania głosów przy stolikach, gdzie nikt z uczestników nie zaglądałby w jego kartę, jednakże z tego uprawnienia nie korzystali. Od 4 kadencji Wójt Gminy uczestniczy w wyborach na Sołtysów i po raz pierwszy zdarzyła się taka sytuacja, że wpłynęła skarga, a wybory przeprowadzane były zawsze w ten sam sposób.
(Wyniki konsultacji przeprowadzonych z mieszkańcami w sprawie statutów jednostek pomocniczych stanowi załącznik nr 16 do niniejszego protokołu)
Ad. 10 a).
Sekretarz Gminy Gródek poinformowała, że kadencja ławników trwa 4 lata, w dniu 31 grudnia 2015 r. upływa kadencja ławników wybranych w 2011 r. Zgodnie z ustawą o sądach powszechnych Rada Gminy wybiera ławników w głosowaniu tajnym najpóźniej w październiku 2015 r. Termin zgłaszania kandydatur upływa z dniem 30 czerwca 2015 r. Zgodnie z § 163, przed przystąpieniem do wyborów Rada Gminy powołuje zespół, który przedstawia na sesji Rady Gminy swoją opinię o zgłoszonych kandydatach w szczególności w zakresie spełnionych przez nich wymogów określonych w ustawach. Pani Sekretarz skierowała prośbę do zgromadzonych radnych o zgłaszanie kandydatur do zespołu.
Radny Janusz Cimochowicz wskazał, że radny nie może być ławnikiem.
Sekretarz Gminy - Lilia Waraksa odpowiedziała, że przedmiotem uchwały jest powołanie zespołu opiniującego, a nie ławników. Wskazała, że ławnikiem może być osoba, która posiada obywatelstwo i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich, jest nieskazitelnego charakteru, ukończyła 30 lat, jest zatrudniona lub prowadzi działalność gospodarczą, nie przekroczyła 70 lat, jest zdolna ze względu na stan zdrowia do pełnienia obowiązków ławnika oraz posiada co najmniej wykształcenie średnie. Ławnikiem nie mogą być m.in. osoby sprawujące funkcje radnego.
Do składu Zespołu opiniującego zostali zgłoszeni następujący radni :
Małgorzata Popławska
Wiera Tarasewicz
Katarzyna Rogacz
Joanna Sołowiej
Alina Gościk
Sekretarz Gminy - Lila Waraksa odczytała projekt uchwały, który następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie powołania Zespołu Opiniującego kandydatów na ławników została podjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr VIII/63/15 w sprawie powołania Zespołu Opiniującego kandydatów na ławników stanowi załącznik nr 17 do niniejszego protokołu)
Przewodniczący Rady odczytał list od Krajowej Rady Sędziów Społecznych w sprawie wyborów na ławników. List zawierał prośbę skierowaną do radnych o staranny dobór osób pełniących tak ważną funkcję dla wymiaru sprawiedliwości. Prezesi Sądów nie mają uprawnień do przeprowadzania szkoleń ławnikom.
Ad. 10 b).
Przewodniczący Rady podał, że projekt tejże uchwały radni otrzymali wraz z zaproszeniem na dzisiejszą sesję. Zwrócił się do Pani Skarbnik o podanie uzasadnienia merytorycznego i prawnego uchwały.
Joanna Kunikowska - Zastępca Skarbnika wskazała, że zmiany w budżecie są już po przeanalizowaniu wstępnie wykonania budżetu w tym roku. Pozamykane są już najważniejsze przetargi. Główna zmiana dotyczy rozstrzygnięcia przetargu na „schetynówki”. Jeśli chodzi o dochody, zmniejszane są z tytułu dotacji z powiatu na „schetynówkę” 1 025 049 zł. Z budżetu państwa na tą samą „schetynówkę” 131 596 zł., ponieważ przetarg wyszedł dużo tańszy. Wystąpiły oszczędności po 2014 r., w związku z tym zmniejszane są dochody o 12 200 zł. Bardziej opłacalne będzie zaciągnięcie kredytu niżeli planowaną długoterminową obligację.
Następnie Zastępca Skarbnika odczytała projekt uchwały, który następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r. została podjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr VIII/64/15 w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r. stanowi załącznik nr 18 do niniejszego protokołu)
Ad. 10 c).
Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt uchwały radni otrzymali wraz z zaproszeniem na dzisiejsze posiedzenie Rady Gminy Gródek.
Zastępca Skarbnika - Joanna Kunikowska podała uzasadnienie merytoryczne i prawne podjęcia uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gródek na lata 2015-2032. Aby otrzymać pieniądze na „schetynówkę”, do wniosku należy dołączyć wyciąg z WPF-u gdzie byłaby wprowadzona ta inwestycja.
Nie zgłoszono uwag ani pytań do projektu.
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, który następnie poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gródek na lata 2015-2032 została podjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr VIII/65/15 w sprawie zmiany uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gródek na lata 2015-2032 stanowi załącznik nr 19 do niniejszego protokołu)
Ad. 10 d).
Radna Katarzyna Rogacz wskazała, że czytając projekt uchwały nie zauważyła zmiany w zakresie wysokości wynagrodzenia.
Zastępca Skarbnika - Joanna Kunikowska podała, że nie ma zmiany wynagrodzenia bowiem zmiany dotyczą osób pełniących funkcje inkasentów.
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, który następnie poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zasad poboru w drodze inkasa podatków lokalnych na terenie gminy Gródek, wyznaczenia inkasentów oraz określenie wysokości wynagrodzenia przysługującego inkasentom z tego tytułu została podjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr VIII/66/15 w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zasad poboru w drodze inkasa podatków lokalnych na terenie gminy Gródek, wyznaczenia inkasentów oraz określenie wysokości wynagrodzenia przysługującego inkasentom z tego tytułu stanowi załącznik nr 20 do niniejszego protokołu).
Ad. 10 e).
Sekretarz Gminy Gródek - Lilia Waraksa podała uzasadnienie merytoryczne i prawne podjęcia uchwały. W 2014 r. była podjęta uchwała w sprawie zarządzenia poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, wyznaczenie inkasentów oraz określenia wysokości za inkaso. Tak jak podjęcie uchwały nr VIII/66/15 w związku ze zmianą osób sprawujących funkcję inkasa należało zmienić także tę uchwałę.
Sekretarz Gminy odczytała projekt uchwały, który następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie zarządzenia poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, wyznaczenie inkasentów oraz określenia wysokości za inkaso została podjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr VIII/67/15 w sprawie zmiany uchwały w sprawie zarządzenia poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, wyznaczenie inkasentów oraz określenia wysokości za inkaso stanowi załącznik nr 21 do niniejszego protokołu).
Ad. 10 f).
Sylwia Zawadzka - młodszy referent Urzędu Gminy Gródek podała uzasadnienie merytoryczne i prawne podjęcia uchwały. Podstawą prawną jest art. 18 pkt 15 ustawy o samorządzie gminnym oraz Karta Nauczyciela. Zmiana jest niezbędna do wprowadzenia arkusza organizacyjnego, który zatwierdza Wójt Gminy.
Radna Małgorzata Popławska zapytała, czy w związku z tym psycholog będzie zatrudniony w szkole czy to osoba już zatrudniona będzie sprawowała funkcję psychologa.
Sylwia Zawadzka odpowiedziała, że psycholog jest tutaj wyróżniony, ponieważ jakby pojawiła się taka potrzeba, to będzie już wyjaśnione.
Radny Andrzej Konończuk spytał, czy wymiary godzin 20, 22 wynikają z Karty Nauczyciela.
Sylwia Zawadzka odpowiedziała, że godziny te ustala organ prowadzący.
Wójt Gminy Gródek wskazał, że z doświadczeń oraz z ustaleń z Dyrekcją Szkoły wynika, że taka liczba godzin jest potrzebna i wystarczająca.
Sylwia Zawadzka odczytała projekt uchwały, który następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin została podjęta.
(Uchwała Nr VIII/68/15 w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin stanowi załącznik nr 22 do niniejszego protokołu).
Ad. 10 g).
Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały radni otrzymali wraz z zaproszeniem na sesję. W dniu 3 czerwca 2015 r. do Urzędu Gminy Gródek wpłynęła skarga na działalność Dyrektora Zespołu Szkół w Gródku. Stosownie do obowiązujących przepisów tj. art. 229 pkt 3 kpa do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań dla działalności kierowników gminnych jednostek organizacyjnych jest rada gminy.
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, który następnie poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zlecenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych Rady Gminy Gródek zbadania skargi na działalność Dyrektora Zespołu Szkół w Gródku została podjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr VIII/69/15 w sprawie zlecenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych Rady Gminy Gródek zbadania skargi na działalność Dyrektora Zespołu Szkół w Gródku stanowi załącznik nr 23 do niniejszego protokołu).
Ad. 10 h).
Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały wraz z opinią prawną radni otrzymali wraz z zaproszeniem na sesję, po czym następnie odczytał uzasadnienie projektu ustawy.
Radny Andrzej Konończuk wskazał, że skarga wpłynęła niemalże dwa miesiące po dokonanych wyborach, w związku z czym czy istnieje prawna możliwość aby w statutach sołectw wprowadzić zapis regulujący termin wnoszenia takich skarg.
Sekretarz Gminy Gródek podała, że w materiałach dotyczących wyników konsultacji został dołączony projekt statutu zawierający zapisy dotyczące procedury w kwestii zgłaszanych protestów od wyborów. Jeśli Rada Gminy uchwali nowe statuty, już po następnych wyborach będzie można zastosować nowe przepisy w tym zakresie.
Radna Joanna Sołowiej skierowała zapytanie do nowo wybranego Sołtysa sołectwa Zubry, dlaczego nie chce Pan Sołtys zbierać opłat za podatki?
Sołtys Kazberuk Mirosław podał, że na tą chwilę nie ma jeszcze uprawnień do poboru opłat dopiero dziś została podjęta uchwała w tej sprawie. Wskazał też że przychodziły do niego dwie osoby którym wyjaśnił, że nie może tego robić.
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, który następnie poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej zbadania skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Zubry została podjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr VIII/70/15 w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej zbadania skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Zubry stanowi załącznik nr 24 do niniejszego protokołu).
Ad. 11.
Informacja w sprawie realizacji uchwał rady Gminy Gródek podjętych w I półroczu 2014 r., stanowi załącznik nr 25 do protokołu.
Żadnych pytań i uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący stwierdził, że informacja w sprawie realizacji uchwał rady Gminy Gródek podjętych w I półroczu 2014 r. została przyjęta.
Ad. 12.
Radna Wiera Tarasewicz skierowała na ręce Przewodniczącego Rady interpelację w sprawie skierowania wniosku do Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku odnośnie podsypki poboczy na odcinku drogi Gródek - Bielewicze. Owa droga jest w złym stanie i wymaga naprawy. Dodatkowo zgłosiła wniosek o utworzenie punktu informacji turystycznej w Bibliotece Publicznej, także w zakresie oznakowania.
Kierownik Biblioteki Publicznej - Elżbieta Mieleszko- Jarocka punkt informacji turystycznej w Bibliotece funkcjonuje u nas od dłuższego czasu. Oznakowaniem zajmuje się Pani Agnieszka Klebus, Kierownik Biblioteki będzie miała na uwadze owe uwagi i zorientuje się co można w tej sprawie zrobić.
Radny Grzegorz Borkowski na jakim etapie znajduje się zamiana drogi należąca do własności Lasów Państwowych Waliły-Osada oraz co w kwestii stypendiów - dofinansowania rodzinom wielodzietnym.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza wskazał, że jeżeli chodzi o drogę, skierowane zostało zapytanie do nadleśnictwa z wnioskiem o zamianę dróg, obecnie czekamy na odpowiedź. Jeżeli chodzi o stypendia, zarówno Komisja jak i Radny może złożyć wniosek, gdzie następnie na bazie obowiązujących przepisów zostanie podjęta decyzja w kwestii podjęcia ewentualnej uchwały. W odpowiedzi Radnej Wiery Tarasewicz Wójt wskazał, że zostaną podjęte czynności związane z wystosowaniem pisma do Powiatowego Zarządu Dróg w zakresie będącym tematem interpelacji.
Radna Katarzyna Rogacz spytała, jakie są przyczyny opóźnienia odwodnienia w miejscowości Kołodno oraz złożyła wniosek o ustawienie lustra drogowego w obszarze wyjazdu z cmentarza.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza podał, że zostanie wystosowany wniosek do Zarządu Dróg Powiatowych w sprawie ustawienia tego znaku, przy czym miejsce w którym ma zostać usytuowany musi spełniać określone wymogi wskazane w przepisach. Odnośnie pierwszego pytania, Wójt wskazał, że jest przygotowywana dokumentacja, sprawa jest obecnie w toku.
Radny Janusz Cimochowicz podał, że są skargi mieszkańców na równanie dróg które jest nie takie jak powinno być, zakrzaczenia dróg na odcinkach dróg powiatowych winny być usunięte.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza podał, że równanie z uwagi na to jak są eksploatowane nasze drogi jest krótkotrwałe dlatego nie jesteśmy w stanie się nastawić, żeby co tydzień równać drogę bowiem tylko na to byśmy musieli się przeznaczać środki. Wiejki-Zubry będzie remontowana, więc zwolniona zostanie droga z równania, co może spowodować, że więcej środków będzie na równanie innych dróg.
Radna Alina Gościk zapytała, czy w okresie wakacyjnym na plaży będzie ratownik?
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza odpowiedział, że będzie dwóch ratowników, od 1 lipca.
Radny Andrzej Knończuk zgłosił wniosek o ustanowienie porządku komunikacyjnego przed miejscem targowiska, kwestia paneli fotowoltaicznych - solary, warto jest zainwestować w takie projekty. Skierowane zostało zapytanie do Dyrektora GCK o stan jednostki po jego poprzedniku.
Jerzy Ostapczuk - Dyrektor GCK wskazał, że stan nie jest ciekawy, jeżeli chodzi o to co zostało po poprzednim Dyrektorze. Sporządzony został raport odnośnie stanu GCK na chwilę przejęcie. Przygotowany został też list do Pana Chmielewskiego z prośbą o wyjaśnienie szeregu niejasnych kwestii związanych z funkcjonowaniem GCK za jego kadencji. Wiele rzeczy brakuje i jest zepsutych. Schody oraz nagłośnienie zostały naprawione.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza podał, że pan który pobiera inkaso na targowisku, zostanie poinformowany o problemie i wskazane zostaną mu wytyczne co ma zrobić, aby wyeliminować problem. Będzie tworzony Plan Gospodarki Niskoemisyjnej, niezbędny do wdrażania tego typu inwestycji. Na następną sesję, może zostanie zaproszony gość posiadający wiedzę na temat solarów i paneli fotowoltaicznych. Konkursy nie są jeszcze ogłoszone więc brak szczegółowych informacji w tym zakresie. Gmina też nie może brać udziału we wszystkich inwestycjach, bowiem wiąże się to ze sporządzeniem kosztownej dokumentacji.
Radna Grażyna Kubiak były zapisy dotyczące oczyszczalni, przy czym nie wiadomo było na jaką oczyszczalnię mieszkańcy się zapisywali, ponieważ jest oczyszczalnia biologiczna i ekologiczna. Ponadto, czy są odebrane częściowo drogi , chodzi o te dziury, które powstały przy realizacji światłowodów.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza odpowiedział, że wszytko zależy od terenu. Musimy wiedzieć ile Gmina jest w stanie wyłożyć pieniędzy na inwestycję związaną z tymi oczyszczalniami. Obecnie rozpoczęto odbieranie drogi, przy czym w tej chwili nie posiada wiedzy które zostały odebrane a które nie.
Radny Bronisław Kazberuk wskazał, że droga przy jeziorze Wiejki, z jednej strony bobry, z drugiej strony remontowany jest kabel na Internet. W okresie wakacyjnym, autobus Podozierany - Wiejki jest niezbędny.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza wskazał, żeby złożyć wniosek przy projektowaniu budżetu aby ta droga została ujęta przy dofinansowaniu z urzędu marszałkowskiego. Autobus będzie jeździł.
Radna Monika Ratyńska przedłożyła w imieniu mieszkańców Załuk, którzy mieszkają w okolicach niedawno prowadzonej inwestycji dot. budowy wodociągu, że podczas wykonywania prac ziemnych zostało uszkodzone odwodnienie, które biegnie od Szkoły Niepublicznej do rzeki Supraśl. Odwodnienie jest położone z rur ceramicznych. W piwnicy w Szkole już stoi trochę wody.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza odpowiedział, że jeżeli uszkodziła to firma, która tym się zajmowała powinna to naprawić, w związku z czym zostaną podjęte odpowiednie kroki w kierunku prawidłowego załatwienia tej sprawy.
Przewodniczący Gminy w tym miejscu odczytał złożony na jego ręce list od mieszkańców Podzałuk z dnia 21 maja 2015 r., które wpłynęło do Urzędu Gminy Gródek w dniu 03.06.2015 r., w sprawie poprawy warunków dojazdu do wsi. Mieszkańcy wnoszą o poparcie działań, związanych z przebudową obecnego mostku służącego do dojazdu do posesji, który obecnie jest dostosowany do ruchu pieszego i rowerowego, tak żeby mogły przez niego przejeżdżać samochody osobowe.
Radna Monika Ratyńska podała, że most ten ostał zniszczony bowiem jeżdżono tam traktorami, przez co poręcze na tym moście zostały przesunięte o ok. z 10 cm. Żadne auto przez ten most nie przejedzie.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza podniósł, że kilka lat temu dokonana została naprawa „obecnego mostu”, przystosowując go do ruchu pieszego i rowerowego. Poprzedni stan techniczny mostu, który był zbudowany bez dokumentacji i bez regulacji prawnych, nie pozwalał, aby odbywał się po nim ruch kołowy. Powyższe wynika mi.in z faktu braku przęseł, popękania desek poprzecznych, co groziło katastrofą budowlaną. Aby umożliwić mieszkańcom dojście do wsi Podzałuki, podjęto niezwłocznie decyzję o dostosowaniu mostu dla ruchu pieszego i rowerowego. Jednocześnie podjęto działania zmierzające do wykonywania projektu budowlanego - budowy nowego mostu na rzece Supraśl. Wykonany projekt budowlany, przewiduje budowę mostu o nośności 15 ton oraz wykonanie po obu stronach mostu drogi dojazdowej. Naprawienie obecnego mostu w celu umożliwienia przejazdu dla ruchu kołowego jest niemożliwe, ze względu na brak dokumentacji technicznej jego budowy oraz ze względu na jego usytuowanie - tylko z jednej strony prowadzi do niego droga położona na działce gminnej. Obecnie budżet gminy nie pozwala na poniesienie wydatków budowy rzeczonej inwestycji. W przypadku ogłoszenia konkursów Gmina będzie starała się o dofinansowanie na przebudowę mostu do wsi Podzałuki na rzece Supraśl oraz budowę drogi dojazdowej po obu jego stronach.
Ad. 13.
Radny Bronisław Kazberuk zwrócił się z zapytaniem do Pani Redaktor Gazety Gródeckiej z prośbą o sporządzenie artykułu na temat dzików i świń.
Jerzy Ostapczuk - Dyrektor GCK zaprosił wszystkich obecnych na najbliższe imprezy tj. w dniu 4 lipca do Waliły Dwór - impreza z cyklu „Zabawy po wsiach” oraz 11 lipca do Słuczanki - kolejna impreza taneczna, a także 25 lipca Siabrouskaja Biasieda oraz na dożynki w Gródku nad Zalewem - 4 września. Zwrócił się z prośbą o przekazywanie zaproszeń radnym na ręce Przewodniczącego.
Przewodniczący Rady odczytał pismo z dnia 5 czerwca 2015 r., które wpłynęło do Urzędu Gminy Gródek w dniu 18.06.2015 r., dotyczące budowy drogi powiatowej Nowosiółki - Borki. Wnioskodawcy w osobie sołtysa wsi Borki, Komendanta hufca ZHP Białystok oraz Jarosława Deoniziak wzywają do podjęcia prac naprawczych drogi powiatowej polegających na podniesieniu poziomu drogi i położeniu asfaltowej nawierzchni drogi oraz dostosowania wskazanego odcinka drogi do warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, bowiem obecny stan w/w odcinka zagraża bezpieczeństwu mieszkańców i turystów, obniża walory turystyczne okolic przyległych do drogi oraz uniemożliwia rozwój regionu.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza zaproponował, że jak powiat zwróci się do nas z wnioskiem, jeżeli będzie przyzwolenie radnych, warto by było zająć się sporządzeniem dokumentacji, celem skorzystania z przyszłych programów na dofinansowanie dróg.
Sołtys Bielewicze Henryk Gorodowienko zgłosił, że na jego prywatnym terenie, została uszkodzona nawierzchnia w związku z budową światłowodów.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza zapewnił, że sprawa zostanie wyjaśniona.
Sołtys Wiejek Iwona Bilkiewicz złożyła wniosek o ustanowienie autobusu we wtorki wraz z informacją ogólną dla mieszkańców o tymże transporcie. Droga łąki-jezioro-Wiejki i światłowód. W zeszłym tygodniu zostało podsypane ale bardzo pobieżnie. Pobocze las-Wiejki, kiedyś wywalczyła, że zrobi to Zarząd Dróg Powiatowych, ponownie nadają się do podsypki. Ponadto, śmieci nie są odbierane z pojemników, które nie mają w środku worka. Niektórzy mieszkańcy dostali też brązowe worki do kosza tj. Pani Nos.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza wskazał, że każde indywidualne przypadki będą omawiane z dyrektorem firmy. Ponadto zaistniała awaria samochodu zwożącego śmieci, która spowodowała opóźnienie o jeden dzień, za co firma przeprasza.
Sekretarz Gminy podała, że worek brązowy służy do segregacji odpadów zielonych. To nie jest worek do wyściełania pojemnika, stanowi to wprowadzanie w błąd, proszę o zgłaszanie indywidualnych przypadków, celem ich wyjaśnienia i wyeliminowania nieprawidłowości.
Sołtys wsi Borki Lisowska Halina złożyła wniosek o ustawienie lustra przy drodze w Borkach od Nowosiółek.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza jest to droga powiatowa ale dla dobra sprawy zaproponujemy partycypację w kosztach, jeżeli spełnione zostaną wymogi ustawienia takowego znaku.
Sołtys wsi Mieleszki Łowicka Leoniła złożyła wniosek o wydrukowanie i wywieszenie na tablicy ogłoszeń przepisów dotyczących wyborów, tak aby mieszkańcy mogli się z nimi zapoznać.
Sekretarz Gminy- Lilia Waraksa wskazała, że nie ma problemu, statuty zamieszczone są też w BIP, w każdej chwili można je pobrać.
Ad. 14.
Przewodniczący Rady poinformował, iż Radni nie zgłosili żadnych uwag do udostępnionego na stole protokolarna protokołów VI i VII Sesji Rady Gminy.
W związku z powyższym poddano pod głosowanie przyjęcie protokołu.
„Kto jest „za” przyjęciem protokołu Nr VI/15 Sesji Rady Gminy z dnia 30 kwietnia 2015r.”
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
„Kto jest „za” przyjęciem protokołu Nr VII/15 Sesji Rady Gminy z dnia 28 maja 2015r.”
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół VI i VII Sesji Rady Gminy został przyjęty, a następnie zostanie podpisany.
Ad. 15.
Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad VIII Sesji Rady Gminy został wyczerpany.
Wobec wyczerpania porządku obrad podziękował Radnym oraz wszystkim uczestnikom Sesji a następnie zamknął obrady stwierdzając „Zamykam obrady VIII Sesji Rady Gminy Gródek”.
Integralną część protokołu stanowią załączniki (kart - 204) wymienione poniżej:
projekt porządku obrad (kart 2);
lista obecności radnych (kart 1);
lista obecności sołtysów (kart 2);
lista obecności zaproszonych gości (kart 1);
informacja o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym (kart 7);
informacja dotycząca działalności Gminy Gródek w 2014 r. (kart 5);
uchwała RIO w Białymstoku Nr II-00321-90/15 z dnia 30 kwietnia 2015 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Gródek za 2014 r (kart 2);
uchwała Nr VIII/58/15 Rady Gminy Gródek w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Gródek za 2014 r (kart 2);
stanowisko Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu Gminy Gródek za 2014 r. wraz z wnioskiem o udzielenie Wójtowi Gminy Gródek absolutorium (kart 6);
uchwała Nr II-00322-55/15 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 01.06.2015 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Gródek wniosku o udzielenie Wójtowi absolutorium za 2014 r. (kart 1);
uchwała Nr VIII/59/15 w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Gródek absolutorium (kart 1);
uchwała Nr VIII/60/15 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminnego Centrum Kultury w Gródku za 2014 r. (kart 11);
Uchwała Nr VIII/61/15 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Biblioteki Publicznej w Gródku za 2014 r. (kart 7);
protokół nr 5/15 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek w dniu 8 czerwca 2015 r. (kart 7);
uchwała Nr VIII/62/15 w sprawie stwierdzenia nieważności wyborów Sołtysa i Rady Sołeckiej Sołectwa Mieleszki (kart 5);
wyniki konsultacji przeprowadzonych z mieszkańcami w sprawie statutów jednostek pomocniczych (kart 13);
uchwała Nr VIII/63/15 w sprawie powołania Zespołu Opiniującego kandydatów na ławników (kart 1);
uchwała Nr VIII/64/15 w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r. (kart 22);
uchwała Nr VIII/65/15 w sprawie zmiany uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gródek na lata 2015-2032 (kart 18);
uchwała Nr VIII/66/15 w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zasad poboru w drodze inkasa podatków lokalnych na terenie gminy Gródek, wyznaczenia inkasentów oraz określenie wysokości wynagrodzenia przysługującego inkasentom z tego tytułu (kart 2);
uchwała Nr VIII/67/15 w sprawie zmiany uchwały w sprawie zarządzenia poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, wyznaczenie inkasentów oraz określenia wysokości za inkaso (kart 2);
uchwała Nr VIII/68/15 w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin (kart 1);
uchwała Nr VIII/69/15 w sprawie zlecenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych Rady Gminy Gródek zbadania skargi na działalność Dyrektora Zespołu Szkół w Gródku (kart 2);
uchwała Nr VIII/70/15 w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej zbadania skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Zubry (kart 2);
Informacja w sprawie realizacji uchwał rady Gminy Gródek podjętych w I półroczu 2014 r. (kart 8);
Projekty uchwał sprawdzone pod względem formalno-prawnym przez radcę prawnego (kart 73).
Na tym protokół zakończono i podpisano.
Przewodniczący Rady Protokołowała
Wieczysław Gościk Katarzyna Matowicka
19
Metryka strony