Protokół VII Sesji Rady Gminy Gródek
PROTOKÓŁ NR VII/15
VII Sesji Rady Gminy Gródek z dnia 28 maja 2015 r.
Obradom Sesji, które rozpoczęły się o godzinie 1000 w sali Gminnego Centrum Kultury w Gródku, przewodniczył Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady Gminy Gródek. Protokołowała Katarzyna Matowicka - podinspektor Urzędu Gminy Gródek.
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady otwierając obrady VII Sesji Rady Gminy, przywitał Wójta Gminy, Skarbnik Gminy, Radnych Rady Gminy oraz Mirosława Gryko - Kierownika Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku.
Na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych, w obradach uczestniczy 14 radnych, co zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Radni obecni na obradach VII Sesji Rady Gminy podczas stwierdzania quorum:
Radny Janusz Michał Cimochowicz,
Radna Alina Gościk,
Radny Wieczysław Gościk,
Radny Bronisław Kazberuk,
Radny Andrzej Konończuk,
Radna Grażyna Kubiak,
Radna Anna Petelska,
Radna Dorota Popławska,
Radna Małgorzata Popławska,
Radna Monika Ratyńska,
Radna Katarzyna Rogacz,
Radna Joanna Sołowiej,
Radny Piotr Szutkiewicz,
Radna Wiera Tarasewicz.
Nieobecnym był Radny Grzegorz Borkowski.
(Listy obecności radnych oraz gości zaproszonych stanowią kolejno załączniki Nr 2 i 3 do niniejszego protokołu)
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady poinformował, iż porządek obrad został przesłany Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze obrady. Zapytał czy są jakieś wnioski bądź uwagi do przedstawionego porządku obrad.
Żadnych pytań i uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał porządek obrad, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 radnych.
Za - 14, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0.
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad VII Sesji Rady Gminy został przyjęty.
Porządek obrad:
Otwarcie obrad i stwierdzenie prawomocności obrad.
Ustalenie porządku obrad.
Podjęcie uchwał w sprawie:
zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r.;
upoważnienie Wójta Gminy Gródek do zaciągnięcia zobowiązania wekslowego zabezpieczającego prawidłową realizację umowy.
Zamknięcie obrad.
(Projekt porządku obrad stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu)
Przewodniczący Rady stwierdził, że punkty 1 - 2 porządku obrad zostały zrealizowane.
Przewodniczący Rady poinformował, iż w dniu 22 maja 2015 r. na jego ręce wpłynęło pismo, tj. wniosek Wójta Gminy Gródek o zwołanie Sesji Rady Gminy Gródek w trybie nadzwyczajnym, które następnie odczytał.
(Wniosek z dnia 22 maja 2015 r. stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego protokołu)
Ad.3a
Przewodniczący Rady zwrócił się do Pani Skarbnik o podanie uzasadniania merytorycznego i prawnego projektu uchwały.
Joanna Kunikowska - Skarbnik Gminy podała, że w związku z tym, że KZB w Gródku dostało dofinansowanie do zakupu ciągnika, mamy bardzo mało czasu na zrealizowanie tego projektu bowiem do końca czerwca projekt powinien być już rozliczony, dlatego też zwołana była sesja nadzwyczajna. To dofinansowanie na zakup tego ciągnika to 49 182 zł. Te pieniądze zostały przesunięte z inwestycji które były przewidziane do realizacji przed KZB tj. 28 000 zł. modernizacja sieci ciepłowniczej i 29 780 zł. z docieplenia budynku ośrodka zdrowia, gdzie zostało jeszcze 29 000 zł. KZB wystąpiło z wnioskiem o dofinansowanie 3 098 zł. na budowę oczyszczalni ścieków w miejscowości Gródek, 3 500 zł. na projekt nadbudowy budynku przy ul. Fabrycznej waz z termomodernizacją oraz 2 000 zł. na projekt budynku gospodarczego do ustawienia agregatu na potrzeby hydryforni Waliły. Ponadto, drobne zmiany w związku z tym, że przerzucamy środki między rozdziałami z przedszkola przy Szkole Podstawowej, ponieważ doszło nam jedno dziecko w Michałowie więc musimy te środki przerzucić. Są jeszcze drobne kwoty, powyborcze które przerzucamy między paragrafami. To w zasadzie są wszystkie zmiany. Najważniejsza zmiana dotyczy dofinansowania tej inwestycji na ten ciągnik. Całość inwestycji wynosi 196 728,00 zł. z czego my dofinansowujemy kwotę 49 182,00 zł. reszta to są środki PROW-u więc dofinansowanie jest 147 tys., to dużo.
Radna Małgorzata Popławska zapytała do czego będzie służył ten ciągnik.
Mirosław Gryko - Kierownik KZB podał, że ten ciągnik będzie służył do wywozu nieczystości płynnych z terenów gminy Gródek i do obsługi oczyszczania ścieków, udrażniania kanalizacji.
Radna Małgorzata Popławska zapytała czyli przez to łatwiej będzie przepompować ścieki.
Mirosław Gryko - Kierownik KZB odpowiedział, że nie, jest to zwykły ciągnik rolniczy, którym świadczymy usługi tak jak do tej pory. Ciągniki które mamy są już mocno wyeksploatowane, a pojawiła się możliwość, żeby zakupić nowy ciągnik za 25 % ceny, to jest to jedyna okazja, żeby to wykorzystać. Taki ciągnik kosztuje w granicach 120 000 zł. netto, a skoro dofinansowanie mamy prawie 90 000 zł., to tylko brać. Dobrze że się stało, że dostaliśmy dofinansowanie, będziemy mogli odnowić park, bez tego ciągnika i bez beczkowozu praktycznie nie ma żadnych szans na świadczenie usług. Większość gmin Krynki, Rajgród, Czeremcha kupuje, bo bez tego ciężko jest wykonywać usługi.
Radna Wiera Tarasewicz zgłosiła kwestię formalną Przewodniczącemu Rady Gminy, że Załącznik Nr 1 do omawianej uchwały Rady Gminy jest zatytułowany „Załącznik Nr 1 do Uchwały Rady Miejskiej w Choroszczy ”
Joanna Kunikowska - Skarbnik Gminy podała, że jest to omyłka, która już została poprawiona.
Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wskazał, że te ostatnie rozdania spowodowały, że nie było możliwości planowania zadań związanych z inwestycją, to mógł być jedynie wniosek zakupowy i braliśmy pod uwagę to co jest najbardziej potrzebne, to co Pan Kierownik KZB określił, że ciągniki nasze są już wyeksploatowane i beczki nie spełniające do końca wymogów, a wiadomym jest, że rozwozimy z dużych terenów.
Radna Grażyna Kubiak zapytała, czy wpłynie to na koszt usługi, czy mieszkańcy będą musieli więcej zapłacić za wywóz nieczystości.
Mirosław Gryko - Kierownik KZB odpowiedział, że nie, mamy zrobioną kalkulację sprzed dwóch lat i nic w niej nie zmieniamy. Koszt paliwa utrzymuje się praktycznie na tym samym poziomie z drobnymi wahaniami. Nie przewidujemy w związku z tym żadnych podwyżek.
Więcej pytań i uwag nie zgłoszono.
Joanna Kunikowska - Skarbnik Gminy odczytała projekt uchwały, który następnie Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r. została podjęta.
(Uchwała Nr VII/56/15 w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r. stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu)
Ad.3b
Przewodniczący Rady wskazał, że projekt uchwały Radni dostali wraz z zaproszeniem na dzisiejszą sesję, zwrócił się do Wiesława Kuleszy Wójta gminy Gródek o podanie uzasadniania merytorycznego i prawnego projektu uchwały
Wiesław Kulesza - Wójt Gminy podał, że pomimo faktu, iż wnioskodawcą był Komunalny Zakład Budżetowy w Gródku ale tutaj było działania polegające w oparciu o dotację gminy w zakresie wkładu własnego, należy zabezpieczyć tę kwotę. Jest to standardowe, kiedy realizujemy zadanie z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich to upoważniamy Wójta Gminy do zaciągnięcia zobowiązania wekslowego zabezpieczającego prawidłową realizację umowy. W tym przypadku takie upoważnienie w postaci takiej uchwały trzeba podjąć po to, żeby Wójt mógł upoważnić Pana Kierownika KZB do podpisania umowy w tej sprawie.
Żadnych pytań i uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, który następnie poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie upoważnienie Wójta Gminy Gródek do zaciągnięcia zobowiązania wekslowego zabezpieczającego prawidłową realizację umowy została podjęta.
(Uchwała Nr VII/57/15 w sprawie upoważnienie Wójta Gminy Gródek do zaciągnięcia zobowiązania wekslowego zabezpieczającego prawidłową realizację umowy stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu)
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady stwierdził, że punkt 3 porządku obrad został wyczerpany.
Przewodniczący Rady poinformował, iż na jego ręce wpłynęło pismo od Marszałka Senatu RP Bogdana Borusewicza w związku z 25-leciem istnienia samorządów, które następnie odczytał.
Wiesław Kulesza - Wójt Gminy skierował do wszystkich obecnych najserdeczniejsze życzenia z okazji dnia 27 maja - tj. dnia uchwalonego przez Sejm Rzeczpospolitej Polskiej jako „Dzień Samorządowca” oraz złożył podziękowania za zgodne działania samorządowców na rzecz dobra Gminy.
Przewodniczący Rady podziękował Panu Wójtowi za ciepłe słowa skierowane do radnych oraz następnie udzielił głosu Panu Radnemu Januszowi Cimochowiczowi.
Radny Janusz Michał Cimochowicz z okazji 25 lat istnienia samorządu w Polsce zaznaczył, iż chciałby dożyć takiej okazji, jako mieszkaniec gminy, obywatel oraz radny, kiedy Państwo Polskie będzie powoli wycofywało się z tego, iż coraz więcej zadań dokłada się gminom a nie idą za tym pieniądze. Przykładowo jest droga krajowa pod zarządem Krajowych Dróg i Autostrad to dlaczego my mamy płacić za oświetlenie, mamy stawiać przystanki autobusowe, dlaczego nie robi tego Generalna Dyrekcja Krajowych Dróg i Autostrad tylko gmina.
Wiesław Kulesza - Wójt Gminy są gminy, że z tytułu np. wprowadzenia nowej drogi czy autostrady na budowę oświetlenia dodatkowo z budżetu gminy trzeba szukać ok. 1 mln. zł.
Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad VII Sesji Rady Gminy został wyczerpany.
Wobec wyczerpania porządku obrad podziękował Radnym oraz wszystkim uczestnikom Sesji a następnie zamknął obrady stwierdzając „Zamykam obrady zwołanej w trybie nadzwyczajnym VII Sesji Rady Gminy Gródek”.
Integralną część protokołu stanowią załączniki (kart - 13 ) wymienione poniżej:
projekt porządku obrad (kart 1);
lista obecności radnych (kart 1);
lista obecności zaproszonych gości (kart 1);
wniosek z dnia 22 maja 2015 r. (kart 1);
uchwała Nr VII/56/15 w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r. (kart 8);
uchwała Nr VII/57/15 w sprawie upoważnienie Wójta Gminy Gródek do zaciągnięcia zobowiązania wekslowego zabezpieczającego prawidłową realizację umowy (kart 1);
Na tym protokół zakończono i podpisano.
Przewodniczący Rady Protokołowała
Wieczysław Gościk Katarzyna Matowicka
6
Metryka strony