Protokół IX Sesji Rady Gminy Gródek
PROTOKÓŁ NR IX/15
Sesji Rady Gminy Gródek z dnia 31 lipca 2015 r.
Obradom Sesji, które rozpoczęły się o godzinie 1000 w sali Gminnego Centrum Kultury w Gródku, przewodniczył Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady Gminy Gródek. Protokołowała Katarzyna Matowicka - podinspektor Urzędu Gminy Gródek.
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady otwierając obrady IX Sesji Rady Gminy, przywitał Wójta Gminy, Skarbnik Gminy, Sekretarz Gminy, Radnych Rady Gminy oraz pozostałych zaproszonych gości.
Na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych, w obradach uczestniczy 14 Radnych, co zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Radni obecni na obradach IX Sesji Rady Gminy podczas stwierdzania quorum:
Radny Grzegorz Borkowski,
Radny Janusz Michał Cimochowicz,
Radna Alina Gościk,
Radny Wieczysław Gościk,
Radny Bronisław Kazberuk,
Radny Andrzej Konończuk,
Radna Grażyna Kubiak,
Radna Anna Petelska,
Radna Dorota Popławska,
Radna Małgorzata Popławska,
Radna Monika Ratyńska,
Radna Katarzyna Rogacz,
Radna Joanna Sołowiej,
Radna Wiera Tarasewicz.
Nieobecnym był Radny Piotr Szutkiewicz.
(Listy obecności radnych, sołtysów oraz gości zaproszonych stanowią kolejno załączniki Nr 2, 3 i 4 do niniejszego protokołu)
Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady poinformował, iż porządek obrad został przesłany Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze obrady. Zapytał czy są jakieś wnioski bądź uwagi do przedstawionego porządku obrad.
Żadnych pytań oraz uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał porządek obrad, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 radnych
Za - 14, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0.
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad IX Sesji Rady Gminy został przyjęty.
Porządek obrad:
Otwarcie obrad i stwierdzenie prawomocności obrad.
Ustalenie porządku obrad.
Informacja o pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.
Prezentacja dotycząca Strategii Rozwoju gminy Gródek na lata 2015-2020.
Rozpatrzenie skargi na działalność Dyrektora Zespołu Szkół w Gródku :
przedstawienie ustaleń Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych Rady Gminy Gródek z badania zarzutów podniesionych w skardze;
podjęcie uchwały w sprawie skargi na działalność Dyrektora Zespołu Szkół w Gródku ;
Rozpatrzenie skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Zubry:
przedstawienie ustaleń Komisji Rewizyjnej z badania zarzutów podniesionych w skardze;
podjęcie uchwały w sprawie skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Zubry.
Podjęcie uchwał w sprawie :
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miejscowości Załuki w Gminie Gródek;
zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r.;
zmiany uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania za pierwsze półrocze roku budżetowego Gminy Gródek oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury;
zmiany uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin;
zmiany regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Gródek;
zarządzenie wyborów sołtysa i rady sołeckiej w Sołectwie Mieleszki;
zasięgnięcia od komendanta wojewódzkiego Policji informacji o kandydatach na ławników;
zamiany nieruchomości;
wyrażenia zgody na odstąpienie od trybu przetargowego zawarcia umowy najmu z dotychczasowym najemcą na czas nie dłuższy niż 10 lat.
Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
Sprawy różne.
Przyjęcie protokołu obrad VIII Sesji Rady Gminy.
Zamknięcie obrad.
(Projekt porządku obrad stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu)
Przewodniczący Rady stwierdził, że punkty 1 i 2 porządku obrad zostały zrealizowane.
Przewodniczący Rady poinformował, iż w dniu 27 lipca 2015 r. nad ranem spłonął dach i poddasze w domu Pani Marii Mieleszko, w związku z tym zwrócił się z prośbą do wszystkich obecnych o zbiórkę pieniędzy w celu pomocy potrzebującej.
Dyrektor GCK Jerzy Ostapczuk podziękował wszystkim którzy pomagali przy zorganizowaniu imprezy Siabrouskaja Biasieda, głównie Panu Wójtowi za bezzwłoczne udzielenie pomocy w organizacji a także Kierownikowi Komunalnego Zakładu Budżetowego. Uznał, że pomimo niesprzyjających warunków atmosferycznych imprezę należy uznać za udaną.
Ad. 3.
Wiesław Kulesza - Wójt Gminy przedstawił informację o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym.
Żadnych uwag i wniosków do przedstawionej informacji nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy wskazał, że informacja o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym została przyjęta.
(Informacja o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym stanowi załącznik nr 5 do protokołu)
Ad. 4.
Norbert Brzostowski - koordynator sporządzanej Strategii Rozwoju Gminy Gródek na lata 2015-2020, przedstawił prezentację dotyczącą tworzonego dokumentu. Po krótce zostało wskazane na czym polega dokument, jaka jest procedura jego uchwalenia. Następne, podano wstępne wyniki przeprowadzonych ankiet wśród mieszkańców Gminy Gródek.
Radny Janusz Cimochowicz podniósł, iż nie jest dla niego zrozumiałe, dlaczego mieszkańcy gminy oceniają negatywnie opiekę społeczną, bowiem w jego ocenie działa ona bez zarzutów.
Ad. 5 a).
Przewodniczący Rady poinformował, że w dniu 3 czerwca 2015 r. do kancelarii Urzędu Gminy Gródek wpłynęła skarga na działalność Dyrektora Zespołu Szkół w Gródku.
Radna Katarzyna Rogacz odczytała protokół z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych Rady Gminy Gródek z dnia 6 lipca 2015 r. w sprawie zbadania zarzutów podniesionych w skardze.
Żadnych pytań i uwag do protokołu nie zgłoszono.
(Protokół Nr 4/15 z dnia 6 lipca 2015 r. z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych Rady Gminy Gródek stanowi Załącznik Nr 6 do protokołu).
Ad. 5 b).
Przewodniczący Rady - Wieczysław Gościk odczytał projekt uchwały w sprawie skargi na działalność Dyrektora Zespołu Szkół w Gródku, który następnie poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie skargi na działalność Dyrektora Zespołu Szkół w Gródku została podjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr IX/71/15 Rady Gminy Gródek w sprawie skargi na działalność Dyrektora Zespołu Szkół w Gródku stanowi Załącznik Nr 7 do protokołu)
Ad. 6 a).
Przewodniczący Rady - Wieczysław Gościk podniósł, że w dniu 26 maja 2015 r. do Urzędu Gminy Gródek wpłynęła skarga od mieszkańców wsi Zubry, podpisana przez 41 osób, zawierająca wniosek o ponowne przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Zubry.
Radny Janusz Cimochowicz przedstawił stanowisko Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek ze zbadania zarzutów podniesionych w skardze na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Zubry, poprzez odczytanie protokołu Nr 6/15 z dnia 10 lipca 2015 r. oraz protokołu Nr 7/15 z dnia 16 lipca 2015 r.
Żadnych pytań i uwag do oczytanych protokołów nie zgłoszono.
(Protokół Nr 6/15 z dnia 10 lipca 2015 r. z posiedzenia Komisji Rewizyjnej stanowi Załącznik Nr 8 do protokołu, Protokół Nr 7/15 z dnia 16 lipca 2015 r. posiedzenia Komisji Rewizyjnej stanowi Załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu)
Ad. 6 b).
Przewodniczący Rady - Wieczysław Gościk odczytał projekt uchwały w sprawie skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Zubry.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Zubry została podjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr IX/72/15 w sprawie skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Zubry stanowi Załącznik Nr 10 do protokołu)
Przewodniczący Rady wskazał, że pkt 6 niniejszego porządku obrad uznaje za wyczerpany.
Ad. 7 a).
Przewodniczący Rady poinformował, iż projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miejscowości Załuki w Gminie Gródek został dostarczony Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze posiedzenie sesji, ponadto tenże projekt był przedmiotem obrad posiedzenia wspólnego Komisji Stałych Rady Gminy Gródek w dniu 28 lipca 2015 r.
Katarzyna Kuźniak przedstawiła uzasadnienie merytoryczne i prawne projektu uchwały.
Żadnych pytań i uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Rada Gminy stwierdziła, że miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego części miejscowości Załuki w gminie Gródek nie narusza ustaleń „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gródek” uchwalonego uchwałą Nr XXXVI/212/02 Rady Gminy Gródek z dnia 28 czerwca 2002 r., zmienionego uchwałami Rady Gminy Gródek: Nr XXVII/174/05 z dnia 27 lipca 2005 r., Nr XL/120/08 z dnia 27 czerwca 2008 r., Nr VIII/66/11 z dnia 28 czerwca 2011 r.
Katarzyna Kuźniak odczytała projekt uchwały, który następnie Przewodniczący Rady Gminy Gródek poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miejscowości Załuki w Gminie Gródek została podjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr IX/73/15 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miejscowości Załuki w Gminie Gródek stanowi Załącznik nr 11 do niniejszego protokołu)
Ad. 7 b).
Przewodniczący Rady poinformował, iż projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r. został dostarczony Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze posiedzenie sesji, ponadto tenże projekt był przedmiotem obrad posiedzenia wspólnego Komisji Stałych Rady Gminy Gródek w dniu 28 lipca 2015 r.
Zastępca Skarbnika Gminy Gródek - Joanna Kunikowska, przedstawiła uzasadnienie merytoryczne i prawne podjęcia uchwały. Niniejsza zmiana w budżecie jest podyktowana głównie w związku z realizacją projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej-województwo Podlaskie” - budowa MOR i oznakowanie szlakowe - 172 906 zł.
Joanna Kunikowska odczytała projekt uchwały, który następnie Przewodniczący Rady Gminy Gródek poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r. została podjęta jednogłośnie.
(Uchwała Nr IX/74/15 w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r. stanowi Załącznik nr 12 do niniejszego protokołu)
Ad. 7 c).
Przewodniczący Rady poinformował, iż projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania za pierwsze półrocze roku budżetowego Gminy Gródek oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury został dostarczony Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze posiedzenie sesji, ponadto tenże projekt był omawiany na posiedzeniu wspólnym Komisji Stałych Rady Gminy Gródek w dniu 28 lipca 2015r.
Żadnych pytań i uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Zastępca Skarbnika Gminy Gródek - Joanna Kunikowska, odczytała projekt uchwały, który następnie Przewodniczący Rady Gminy Gródek poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania za pierwsze półrocze roku budżetowego Gminy Gródek oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury została podjęta.
(Uchwała Nr IX/75/15 w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania za pierwsze półrocze roku budżetowego Gminy Gródek oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury stanowi Załącznik nr 13 do niniejszego protokołu)
Ad. 7 d).
Przewodniczący Rady poinformował, iż projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin został dostarczony Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze posiedzenie sesji, ponadto tenże projekt był omawiany na posiedzeniu wspólnym Komisji Stałych Rady Gminy Gródek w dniu 28 lipca 2015 r.
Żadnych pytań i uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy Gródek, odczytała projekt uchwały, który następnie Przewodniczący Rady Gminy Gródek poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin została podjęta.
(Uchwała Nr IX/76/15 w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin stanowi Załącznik nr 14 do niniejszego protokołu)
Ad. 7 e).
Przewodniczący Rady poinformował, iż projekt uchwały w sprawie zmiany regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Gródek został dostarczony Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze posiedzenie sesji, ponadto tenże projekt był omawiany na posiedzeniu wspólnym Komisji Stałych Rady Gminy Gródek w dniu 28 lipca 2015r.
Żadnych pytań i uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy Gródek, odczytała projekt uchwały, który następnie Przewodniczący Rady Gminy Gródek poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Gródek została podjęta.
(Uchwała Nr IX/77/15 w sprawie zmiany regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Gródek stanowi Załącznik nr 15 do niniejszego protokołu)
Ad. 7 f).
Przewodniczący Rady poinformował, iż projekt uchwały w sprawie zarządzenie wyborów sołtysa i rady sołeckiej w Sołectwie Mieleszki został dostarczony Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze posiedzenie sesji, ponadto tenże projekt był omawiany na posiedzeniu wspólnym Komisji Stałych Rady Gminy Gródek w dniu 28 lipca 2015r.
Żadnych pytań i uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Gminy Gródek odczytał projekt uchwały, który następnie poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 13 przeciw - 1 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zarządzenie wyborów Sołtysa i Rady Sołeckiej w Sołectwie Mieleszki została podjęta.
(Uchwała Nr IX/78/15 w sprawie zarządzenie wyborów Sołtysa i Rady Sołeckiej w Sołectwie Mieleszki stanowi Załącznik nr 16 do niniejszego protokołu)
Ad. 7 g).
Przewodniczący Rady poinformował, iż projekt uchwały w sprawie zasięgnięcia od komendanta wojewódzkiego Policji informacji o kandydatach na ławników został dostarczony Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze posiedzenie sesji, ponadto tenże projekt był omawiany na posiedzeniu wspólnym Komisji Stałych Rady Gminy Gródek w dniu 28 lipca 2015r.
Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy Gródek podała uzasadnienie merytoryczne i prawne projektu uchwały. Do Urzędu Gminy wpłynęły dwie kandydatury. Na pierwszym posiedzeniu w dniu 22 lipca 2015r. Zespół Opiniujący kandydatów na ławników dokonał weryfikacji formalnej złożonych kandydatur. Po dokonaniu pozytywnej oceny formalnej, Zespół przygotowuje stanowisko w tej sprawie, gdzie następnie Rada Gminy zwraca się do komendanta wojewódzkiego Policji informacji o kandydatach na ławników, co stanowi ustawowy wymóg.
Radna Wiera Tarasewicz odczytała stanowisko Zespołu Opiniującego kandydatów na ławników z dnia 22 lipca 2015 r. w sprawie stwierdzenia czy zgłoszenia kandydatów na ławników wpłynęły w terminie oraz czy spełniają wymagania formalne. Zespół stwierdził, iż zgłoszenia kandydatów na ławników w osobach Pani Anny Kuźmicz oraz Pani Heleny Lachowicz wpłynęły w terminie oraz spełniają wymagania formalne.
(Stanowisko Zespołu Opiniującego kandydatów na ławników z dnia 22 lipca 2015 r. stanowi Załącznik Nr 17 do niniejszego protokołu)
Przewodniczący Rady Gminy Gródek odczytał projekt uchwały, który następnie poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 14 przeciw - 0 wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zasięgnięcia od komendanta wojewódzkiego Policji informacji o kandydatach na ławników została podjęta.
(Uchwała Nr IX/79/15 w sprawie zasięgnięcia od komendanta wojewódzkiego Policji informacji o kandydatach na ławników stanowi Załącznik nr 18 do niniejszego protokołu)
Ad. 7 h).
Przewodniczący Rady poinformował, iż projekt uchwały w sprawie zamiany nieruchomości został dostarczony Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze posiedzenie sesji, ponadto tenże projekt był omawiany na posiedzeniu wspólnym Komisji Stałych Rady Gminy Gródek w dniu 28 lipca 2015 r.
Radna Anna Petelska wskazała, że w rzeczywistości nie wie o jakie działki chodzi w projekcie uchwały.
Wójt Gminy Gródek podał, w jakich miejscach znajdują się przedmiotowe działki oraz wskazał, że owa zamiana nieruchomości jest dla Gminy korzystna, także z uwagi na podatki jakie będą płacone z tytułu posiadania przez Pana Leona Stankiewicza tychże działek.
Radna Katarzyna Rogacz wskazała, że Pan Leon Stankiewicz działkę w Pieszczanikach bardzo ładnie zagospodarował, poprzez jej wyrównanie, nasianie trawy.
Radny Janusz Cimochowicz zapytał, czy gmina nie będzie musiała dopłacać sporej sumy w ramach przedmiotowej zamiany.
Mirosława Gościk - inspektor Urzędu Gminy Gródek wskazała, że jej zdaniem Gmina nie będzie musiała dopłacać, bowiem jest znaczna różnica w powierzchni działek, z tym jednak, że wszystko zależy od rzeczoznawcy, który będzie wyceniał dane nieruchomości biorąc pod uwagę takie czynniki jak położenie działki, dostęp do mediów.
Radna Wiera Tarasewicz zapytała, czy po dokonaniu wyceny przez uprawnionego rzeczoznawcę, Gmina będzie mogła odstąpić od zamiany.
Mirosława Gościk - inspektor Urzędu Gminy Gródek, wskazała, że jeżeli zostanie podjęta uchwała, to Gmina Gródek nie będzie miała podstawy do jej niewykonania. Pan Leon Stankiewicz zawsze będzie mógł od zamiany odstąpić.
Radna Wiera Tarasewicz wskazała, a co jeśli Gmina będzie miała niekorzyść w postaci takiej, że do przedmiotowej zamiany będzie musiała dopłacić.
Magdalena Zinówko-Siłkowską Radca prawny, podkreśliła, że dopłata nie stanowi niekorzyści, skoro mamy dopłacić to znaczy, że uzyskaliśmy jakąś wartość dodaną. W substracie majątkowym Gminy zostanie.
Mirosława Gościk - inspektor Urzędu Gminy Gródek odczytała projekt uchwały, który następnie Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 5 przeciw - 2 wstrzymujących się - 7
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zamiany nieruchomości została podjęta.
(Uchwała Nr IX/80/15 w sprawie zamiany nieruchomości stanowi Załącznik nr 19 do niniejszego protokołu)
Ad. 7 i).
Przewodniczący Rady poinformował, iż projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od trybu przetargowego zawarcia umowy najmu z dotychczasowym najemcą na czas nie dłuższy niż 10 lat został dostarczony Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze posiedzenie sesji, ponadto tenże projekt był omawiany na posiedzeniu wspólnym Komisji Stałych Rady Gminy Gródek w dniu 28 lipca 2015 r.
Przewodniczący Rady Gminy Gródek odczytał projekt uchwały, który następnie poddał pod głosowanie jawne.
Głosowało 14 Radnych
Za - 13 przeciw - 0 wstrzymujących się - 1
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od trybu przetargowego zawarcia umowy najmu z dotychczasowym najemcą na czas nie dłuższy niż 10 lat została podjęta.
(Uchwała Nr IX/81/15 w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od trybu przetargowego zawarcia umowy najmu z dotychczasowym najemcą na czas nie dłuższy niż 10 lat stanowi Załącznik nr 20 do niniejszego protokołu)
Przewodniczący Rady stwierdził, że pkt 7 porządku obrad IX Sesji Rady Gminy został wyczerpany.
Ad. 8
Radny Grzegorz Borkowski zapytał, czy mieliśmy zgłoszenia od naszych mieszkańców o wypłatę zasiłków celowych z tytułu chociażby klęski żywiołowej, czy jesteśmy przygotowani na takowe klęski. Czy nasza gmina również została dotknięta suszą i czy rolnicy już się zgłaszają po rekompensaty. Droga Skroblaki-Łużany, w ocenie Radnego powinna zostać podsypana, osoba właściwa winna pojechać i obejrzeć tę drogę celem zastosowania odpowiednich czynności. Jaki jest problem z siecią 4G, czy nasza gmina cała jest objęta ową siecią? Prośba o przeprowadzenie akcji szczepienia psów przeciwko wściekliźnie.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza wskazał, że każdy właściciel psa ma obowiązek jego szczepienia. Najlepiej by było aby weterynarz przejechał się po każdej wsi i ten kto będzie chciał będzie mógł swojego psa zaszczepić. Pozostaje kwestia do wyjaśnienie czy Pan Citko się tym zajmie, czy ewentualnie ktoś inny podjąłby się takowego zadania. Jeżeli chodzi o klęskę żywiołową, zerwane dachy - nie było przypadków zgłoszenia, GOPS posiada regulacje, które zawierają przesłanki w zakresie wypłat w przypadku wystąpienia m.in. wyładowań atmosferycznych. Właściwy Instytut śledzi informacje pogodowe związane z opadami. W przypadku wystąpienia suszy informacja jest przesyłana do Wojewody, który na podstawie złożonych wniosków stwierdza które obszary kwalifikują się do uznania ich za objęte wystąpieniem suszy. Na dzień dzisiejszy suszą zostały objęte 3 gminy w powiecie białostockim tj. Dobrzyniewo, Tykocin i Zawady. W przypadku drogi Skroblaki-Łużany, wobec złożonego wniosku, pracownik odpowiedzialny za tę materię, dokona oględzin i dokonane zostaną odpowiednie czynności celem poprawienia nawierzchni. Jeżeli chodzi o Internet, to występowaliśmy ok. 2 lata temu z zapytaniem dlaczego sieć komórkowa nie obejmuje całego obszaru naszej Gminy, uzyskaliśmy odpowiedź, która została przekazana Panu Radnemu Borkowskiemu, jeżeli będzie taka potrzeba ponownie wystąpimy z takim zapytaniem możliwe, że do tego czasu coś się zmieniło i sieć obejmuję większy zasięg.
Radny Bronisław Kazberuk wskazał, że ruszył nabór wniosków na dofinansowanie budowy i modernizacji dróg dojazdowych do pól i łąk, w związku z tym jakie są kryteria i warunki udziału w dofinansowaniu. Ponadto, mieszkańcy Gródka zwracają się z wnioskiem dotyczącym rzeki Supraśl, czy jest możliwość jej oczyszczenia z uwzględnieniem programu Natura 2000, ochrony środowiska tudzież z innych programów.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza odpowiedział, że jeżeli chodzi o rzekę Supraśl, to jest ona w zarządzie Marszałka Województwa Podlaskiego, w planach jest oczyszczenie odcinka tej rzeki. Obecnie sprzyjające są ku temu warunki, bowiem wody jest mało. Ponadto, trzeba wziąć pod uwagę istnienie okresu ochronnego, który nie pozwala na czyszczenie rzek w danym przedziale czasowym. Skierował prośbę do Radnego o złożenie wniosku i wskazanie jaka konkretnie droga wymaga modernizacji w ramach wskazanego dofinansowania, po czym następnie będzie rozważane nadanie sprawie biegu w oparciu o istniejące środki własne, bowiem to stanowi dla nas punkt wyjścia do kierowania jakichkolwiek wniosków o dofinansowanie.
Radna Monika Ratyńska wystąpiła w imieniu mieszkańców Załuk o zwiększenie środka komunikacji pomiędzy Białymstokiem a Załukami, ewentualnie o opóźnienie godziny odjazdu autobusu z Białegostoku do Załuk, bowiem 17:20, a przez Sofipol 19:30 jest godziną zbyt wczesną jeżeli chodzi o uczniów wracających ze szkoły. Często jest tak, że rodzice muszą jechać specjalnie do Białegostoku po dzieci bowiem, z uwagi na obszerność zajęć pozalekcyjnych nie są w stanie zdążyć na ostatni autobus. Do kogo należy się zwrócić, z prośba o zmianę w planowaniu rozkładów na nowy rok szkolny?
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza władze w PKS często się zmieniają w związku z czym, ciężko jest uzyskać rzeczową informację lub też skutecznie o coś zawnioskować. Ukazane mi zostało, że w ciągu miesiąca autobusem po 20:00 jechało 18 osób. Nie ma możliwości wnioskowania do PKS-u o uruchomienie trasy, jeżeli Gmina nie zobowiąże się za każdy kilometr dopłacić 3,50 zł. Można zwrócić się do każdego innego przewoźnika, w tym prywatnego o uruchomienie danej trasy w danej godzinie. Jeżeli jest wniosek ze strony mieszkańców wsi Załuki, to proszę o formę pisemną tejże prośby ze wskazaniem ile mniej więcej osób byłoby zainteresowanych utworzeniem nowej linii. W następstwie czego podjęte zostaną odpowiednie czynności.
Radna Dorota Popławska czy byłaby jakaś możliwość aby wyłapać bezpańskie psy, które nie tylko stwarzają niebezpieczeństwo, ale i wywołują niepokój szczególnie wśród dzieci. Czy istnieje możliwość położenia na ul. Michałowskiej spowalniacza w granicach parku i bloku? Bowiem samochody szybko jeżdżące stwarzają niebezpieczeństwo dla dzieci bawiących się m.in. w parku.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza jeżeli chodzi o bezpańskie psy, czynności już zostały podjęte. W zakresie spowalniacza, należałoby sprawdzić czy są środki w budżecie, jeżeli tak to postawimy ten spowalniacz.
Radna Alina Gościk czy pokrywa studzienki, która tak mocno hałasuje szczególnie w nocy została już naprawiona?
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza na ul. Chodkiewiczów została już studzienka naprawiona. Będzie robiony przegląd tych pokryw, bowiem mają one okres gwarancyjny.
Kierownik KZB - Mirosław Gryko wskazał, że jest to sprawa bardzo kosztowna, my jako KZB nie dysponujemy nawet odpowiednim sprzętem, żeby móc to naprawić.
Radna Joanna Sołowiej wniosła o ustawienie progu zwalniającego na ul. Tartacznej, ponadto poruszyła zgłoszenie mieszkańców Gminy odnośnie problemu handlowania towarami na parkingu przy sklepie LEWIATAN, czy można by było upomnieć, iż miejsce do handlowania jest po drugiej stronie sklepu.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza wskazał, że ze względów bezpieczeństwa, gdyż handlowcy rozstawiają się także w okolicach wjazdu na parking, osoby handlujące w tych miejscach zostaną upomniane i zostanie im wskazane miejsce w którym mogą sprzedawać swoje produkty.
Przewodniczący Rady Gminy Gródek - Wieczysław Gościk odczytał interpelację Radnej Wiery Tarasewicz w sprawie skierowania wniosku do Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku odnośnie podsypki poboczy na drodze Gródek - Bielewicze oraz odpowiedź złożoną przez Wójta Gminy Gródek. Wniosek o naprawienie poboczy drogi został wystosowany w dniu 7 lipca 2015 r. Na dzień dzisiejszy nie uzyskano odpowiedzi od Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku.
Przewodniczący Rady stwierdził, iż 8 pkt porządku dzisiejszych obrad uznaje za wyczerpany.
Ad. 9
Sołtys wsi Bobrowniki - wskazał, że jest potrzeba użyczenia wykaszarki na ścianę wschodnią oraz problem wypełnionych koszów na śmieci przy przystankach. Prośba o wymianę tablicy ogłoszeń na nową.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza poinformował, że kosze o których mówił Pan Sołtys są własnością prywatną zamieszkałego we wsi Bobrowniki, w związku z czym to Sołtys tejże wsi winien zwrócić się do danego mieszkańca wskazując, iż pozostali zamieszkujący skarżą się na problem śmieci i spróbować sprawę tę rozwiązać. Jeżeli będzie taka potrzeba Wójt Gminy będzie interweniował.
Radna Katarzyna Rogacz zaprosiła wszystkich obecnych na zabawę na „ANNĘ” do Królowego Mostu 7 sierpnia 2015 r. o godzinie 19:00 w piątek, gwiazdą wieczoru będą Prymaki, impreza odbędzie się na boisku za cerkwią.
Pani Dorota Sulżyk w imieniu Dyrektora GCK, serdecznie zaprosiła wszystkich zgormadzonych na 60-lecie jubileuszu zespołu Rozśpiewany Gródek, który się odbędzie 8 sierpnia 2015 r. o godzinie 17:00. W programie będzie koncert, wystąpienie zespołu, wystąpienia zespołów działających przy GCK, promocja albumu zespołu.
Sołtys wsi Zubki wskazał, że droga Zubki - Świsłoszczany - Mostowlany jest równana nieprawidłowo, bowiem po dwóch równaniach droga nie nadaję się do jazdy.
Wójt Gminy Gródek - Wiesław Kulesza podał, że jest to droga powiatowa i na wniosek Gminy dokonuje się równania tej drogi dwa razy pod rząd w ciągu miesiąca. Operator się zmienił w wyniku przeprowadzonego przetargu i w ocenie Wójta nieprawidłowo wykonuje swoje zadania, bowiem wniosków jest dużo w sprawie niewłaściwego równania dróg.
Ad. 10.
Przewodniczący Rady poinformował, iż Radni nie zgłosili żadnych uwag do udostępnionego na stole protokolarna protokołów VIII Sesji Rady Gminy.
W związku z powyższym poddano pod głosowanie przyjęcie protokołu.
„Kto jest „za” przyjęciem protokołu Nr VIII/15 Sesji Rady Gminy z dnia 29 czerwca 2015 r.”
Głosowało 14 Radnych
Za - 13 przeciw - 0 wstrzymujących się - 1
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół VIII Sesji Rady Gminy został przyjęty, a następnie zostanie podpisany.
Ad. 11.
Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad IX Sesji Rady Gminy został wyczerpany.
Wobec wyczerpania porządku obrad podziękował Radnym oraz wszystkim uczestnikom Sesji a następnie zamknął obrady stwierdzając „Zamykam obrady IX Sesji Rady Gminy Gródek”.
Integralną część protokołu stanowią załączniki (kart -83) wymienione poniżej:
projekt porządku obrad (kart 2);
lista obecności radnych (kart 1);
lista obecności sołtysów (kart 2);
lista obecności zaproszonych gości (kart 1);
informacja o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym (kart 6);
protokół Nr 4/15 z dnia 6 lipca 2015 r. z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych Rady Gminy Gródek (kart 5);
Uchwała Nr IX/71/15 Rady Gminy Gródek w sprawie skargi na działalność Dyrektora Zespołu Szkół w Gródku (kart 5);
protokół Nr 6/15 z dnia 10 lipca 2015 r. z posiedzenia Komisji Rewizyjnej (kart 8);
protokół Nr 7/15 z dnia 16 lipca 2015 r. posiedzenia Komisji Rewizyjnej (kart 3);
Uchwała Nr IX/72/15 w sprawie skargi na przeprowadzenie wyborów Sołtysa Sołectwa Zubry (kart 8);
Uchwała Nr IX/73/15 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miejscowości Załuki w Gminie Gródek (kart 10);
Uchwała Nr IX/74/15 w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2015 r. (kart 22);
Uchwała Nr IX/75/15 w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania za pierwsze półrocze roku budżetowego Gminy Gródek oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury (kart 1);
Uchwała Nr IX/76/15 w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin (kart 1);
Uchwała Nr IX/77/15 w sprawie zmiany regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Gródek (kart 1);
Uchwała Nr IX/78/15 w sprawie zarządzenie wyborów Sołtysa i Rady Sołeckiej w Sołectwie Mieleszki (kart 2);
Stanowisko Zespołu Opiniującego kandydatów na ławników z dnia 22 lipca 2015 r. (kart 2);
Uchwała Nr IX/79/15 w sprawie zasięgnięcia od komendanta wojewódzkiego Policji informacji o kandydatach na ławników (kart 1);
Uchwała Nr IX/80/15 w sprawie zamiany nieruchomości (kart 1);
Uchwała Nr IX/81/15 w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od trybu przetargowego zawarcia umowy najmu z dotychczasowym najemcą na czas nie dłuższy niż 10 lat (kart 1).
Na tym protokół zakończono i podpisano.
Przewodniczący Rady Protokołowała
Wieczysław Gościk Katarzyna Matowicka
2
Metryka strony