XIII Sesja Rady Gminy

29.01.2008 r.
PROTOKÓŁ NR XV/04

PROTOKÓŁ NR XIII/08

Sesji Rady Gminy Gródek

z dnia 29 stycznia 2008 r.

Obradom Sesji, które rozpoczęły się o godzinie 900 w sali Gminnego Centrum Kultury w Gródku, przewodniczył Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady Gminy Gródek. Protokółowała Pani Agnieszka Wojcieszuk- pracownik Urzędu Gminy Gródek.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady otwierając obrady XIII Sesji Rady Gminy, przywitał Wójta Gminy, Sekretarz Gminy, radnych Rady Gminy, sołtysów, kierowników i dyrektorów jednostek podległych Urzędowi Gminy oraz pozostałych zaproszonych gości.

Na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych, w obradach uczestniczy 13, co zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Nieobecni radni: Piotr Kosacki i Jarosław Kuźmicki

(listy obecności radnych, sołtysów oraz gości zaproszonych stanowią kolejno załączniki Nr 2, Nr 3 i Nr 4 do niniejszego protokołu).

Przewodniczący Rady poinformował, iż na stoliku protokólanta - Pani Agnieszki Wojcieszuk wyłożony jest protokół obrad XII Sesji Rady Gminy. Przypomniał, iż w trakcie dzisiejszej Sesji Radni mogą wnosić poprawki lub uzupełnienia do protokołu, po czym protokół zostanie przyjęty i podpisany.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady poinformował, iż porządek obrad został przesłany Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze obrady. (projekt porządku obrad stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu).

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek wnioskował o wprowadzenie kilku zmian do projektu porządku obrad:

- w związku z tym, iż wpłynęło więcej wniosków o zmianę w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Gródek dotyczące usług turystyczno-hotelowych, rekreacyjno-wypoczynkowych, zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i terenów przemysłowo-rzemieśliczych zaproponował zmienić punkt 8i dotyczący podjęcia uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia jednostkowej zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Gródek obejmującej działki Nr ew. 119 i 121/2, położone na gruntach wsi Borki, w gminie Gródek, woj. podlaskie na punkt, który pozwoli na ujęcie wszystkich wniosków w jednej uchwale, tj. podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gródek, woj. podlaskie.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie zgłoszony wniosek. Zapytał:

„Kto z Radnych jest za zmianą pkt. 8i porządku obrad na „podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gródek, woj. podlaskie”?

Głosowało 13 radnych.

Za- 13, przeciw - 0, wstrzymujących się- 0.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek - wnioskował o wprowadzenie do projektu porządku obrad punktu „podjęcie uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, świadczonych na terenie gminy Gródek” (jako pkt. 8ł).

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie zgłoszony wniosek. Zapytał:

„Kto z Radnych jest za wprowadzeniem do porządku obrad pkt. 8ł., tj. „podjęcie uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, świadczonych na terenie gminy Gródek”?

Głosowało 13 radnych.

Za- 13, przeciw - 0, wstrzymujących się- 0.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek przedstawił kolejny wniosek do projektu porządku obrad punktu dotyczący „podjęcia uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr X/70/07 Rady Gminy Gródek z dnia 6 listopada 2007 r. w sprawie przystąpienia Gminy Gródek do Lokalnej Grupy Działania” (jako pkt. 8m).

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie zgłoszony wniosek. Zapytał:

„Kto z Radnych jest za wprowadzeniem do porządku obrad pkt. 8m., tj. „podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr X/70/07 Rady Gminy Gródek z dnia 6 listopada 2007 r. w sprawie przystąpienia Gminy Gródek do Lokalnej Grupy Działania”?

Głosowało 13 radnych.

Za- 13, przeciw - 0, wstrzymujących się- 0.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek na koniec zgłosił wniosek o wprowadzenie do projektu porządku obrad punktu „podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie projektu dotyczącego przebudowy drogi powiatowej Sofipol-Załuki i Załuki-Nowosiółki” (jako pkt. 8n)

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie zgłoszony wniosek. Zapytał:

„Kto z Radnych jest za wprowadzeniem do porządku obrad pkt. 8n., tj. „podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie projektu dotyczącego przebudowy drogi powiatowej Sofipol-Załuki i Załuki-Nowosiółki”?

Głosowało 14 radnych.

Za- 13, przeciw - 0, wstrzymujących się- 0.

Następnie zwrócił się z zapytaniem, czy są jeszcze jakieś uwagi i wnioski do przesłanego porządku obrad.

Więcej żadnych zmian i wniosków nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Rady odczytał, a następnie poddał porządek obrad, wraz ze zgłoszonymi zmianami pod głosowanie jawne.

Głosowało 13 radnych.

Za- 13, przeciw - 0, wstrzymujących się- 0.

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że porządek obrad XIII Sesji Rady Gminy Gródek został przyjęty.

Porządek obrad:

  1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. Ustalenie porządku obrad.

  3. Informacja o pracy Wójta Gminy w okresie międzysesjnym.

  4. Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.

  5. Sprawy różne.

  6. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z działalności w 2007 r.

  7. Sprawozdanie komisji stałych Rady Gminy z działalności w 2007 r.

  8. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) uchwalenia planu pracy Rady Gminy na 2008 r.;

b) zatwierdzenie planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek na 2008 r. ;

c) przyjęcia planu pracy komisji stałych Rady Gminy na 2008 r;

d) uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2008 r.;

e) Programu Współpracy Gminy Gródek z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2008;

f) zmiany statutu Gminnego Centrum Kultury w Gródku;

g) zmiany statutu Biblioteki Publicznej w Gródku;

h) określenia warunków odpłatności za pomoc w zakresie dożywiania realizowaną w formie posiłku;

i) przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gródek, woj. podlaskie;

j) uchwalenia Aneksu do „Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Gródek”;

k) zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków;

l) stawki jednostkowej dotacji przedmiotowej dla Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku;

ł) ustalenia górnych stawek opłat za usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, świadczonych na terenie gminy Gródek;

m) zmiany uchwały Nr X/70/07 Rady Gminy Gródek z dnia 6 listopada 2007 r. w sprawie przystąpienia Gminy Gródek do Lokalnej Grupy Działania;

n) udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie projektu dotyczącego przebudowy drogi powiatowej Sofipol-Załuki i Załuki-Nowosiółki.

  1. Budżet Gminy Gródek na 2008 r.

    1. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie projektu budżetu Gminy Gródek na 2008 r.;

    2. opinia Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Gminy Grodek;

    3. podjęcie uchwały w sprawie budżetu Gminy Gródek na 2008 r.

  2. Przyjęcie protokołu obrad XII Sesji Rady Gminy.

  3. Zamknięcie obrad.

Przewodniczący Rady stwierdził, iż punkt 1 i 2 porządku obrad został zrealizowany.

Ad.3.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy przedstawił informację o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym.

Żadnych uwag i wniosków do przedstawionej informacji nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Rady poinformował, iż informacja z pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym została przyjęta. (informacja stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu).

Ad.4.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy w sprawie zgłaszanego wielokrotnie na poprzednich sesjach wniosku o udrożnienie rowu przy zalewie, wyjaśnił, iż do wykonania tych prac zobowiązał się rolnik ze Straszewa, który dysponuje odpowiednim sprzętem do tego typu robót. Miało to być zrobione w zeszłym roku, jednakże z różnych przyczyn nie zostało to wykonane. W związku z tym nawiązany został kontakt z profesjonalną firmą, zajmującą się obecnie oczyszczaniem rzeki Supraśl. Jeżeli przedstawione przez nią warunki będą satysfakcjonujące, to zostanie podpisana umowa na realizację powyższego przedsięwzięcia.

Radna Grażyna Danesh zapytała dlaczego autobusy dowożące dzieci do szkół nie posiadają opon zimowych?

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, iż nie miał żadnych informacji o nieprawidłowościach w stanie technicznym pojazdów dowożących dzieci do szkół, które powinny być zgłaszane przez osoby za nie odpowiedzialne.

Pan Mirosław Gryko - Kierownik Komunalnego Zakładu Budżetowego poinformował, iż samochody dowożące dzieci do szkół mają przeprowadzane co pół roku badania techniczne i nie zostałyby one podpisane jeżeli nie posiadałyby odpowiedniego ogumienia. Autobusy są wyposażone w uniwersalne opony, które spełniają wymogi.

Radna Grażyna Danesh poinformowała o ostatnio zaistniałej sytuacji, gdy autobus przewożący zespoły do Białegostoku wpadł w poślizg. Sugerowała, iż do tego by nie doszło gdyby autobus był wyposażony w opony zimowe.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, iż w trudnych warunkach atmosferycznych nawet opony zimowe nie są w stanie pomóc. Powiedział, iż w takich sytuacjach coraz bardziej przekonuje się w fakcie, że autobusy przewożące dzieci do szkół powinny służyć tylko do tego celu.

Na obrady dotarł Radny Piotr Kosacki

Radny Janusz Michał Cimochowicz poruszył kilka spraw:

- wnioskował w sprawie przekazania sołtysom map ewidencyjnych gruntów, w związku z tym, iż bardzo często ogłaszane są przetargi na sprzedaż działek i sołtys powinien wiedzieć gdzie dana działka się znajduje,

- zapytał o korzyści dla mieszkańców jakie daje to, iż większość terenu gminy objęta jest obszarem Natura 2000,

- wnioskował o naprawę drogi na odcinku Mostowlany - Świsłoczany - Zubki - Wierobie oraz zniszczonej części ulicy Zamkowej w Gródku.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy w sprawie naprawy dróg poinformował, iż remont ulicy zamkowej w Gródku zaplanowany jest na lata 2009-2010, ale w miarę możliwości postaramy się ją naprawić w niezbędnym zakresie. W sprawie naprawy odcinka drogi powiatowej przypomniał, iż budżecie zaplanowana jest kwota 100.000 zł na inwestycje związane z naprawą dróg powiatowych, a gdy dodamy do tego środki jakie są przeznaczone na ten cel w budżecie Powiatu, to może uda się nam wyremontować wnioskowane odcinki dróg. Odnośnie obszaru Natura 2000, Wójt zaproponował zaprosić na kolejną sesję przedstawiciela departamentu ochrony środowiska Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego, który wskaże korzyści jakie mamy z tytułu znajdowania się w obszarze Natura 2000. Na wniosek w sprawie przekazania map ewidencji gruntów sołtysom, Wójt zapewnił, iż zostaną one przekazane, jeżeli tylko zostaną z aktualizowane.

Radny Włodzimierz Grycuk wnioskował, aby wystąpić jak co roku do Powiatowego Urzędu Pracy o przyznanie stażystów do pomocy rolnikom w wypełnianiu wniosków o dopłaty bezpośrednie oraz poinformował, iż Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa podpisała już umowy z firmami zajmującymi się odbiorem i utylizacją padłych zwierząt. Prosił o rozpropagowanie informacji, jaka firma będzie odbierała zwierzęta z terenu naszej gminy.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy w sprawie firm zajmujących się odbiorem i utylizacją padłych zwierząt poinformował, iż Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa nie podpisała z nimi do tej pory stosownych umów. W związku z tym gminy nie mają możliwości nawiązania współpracy z tymi firmami. Jeżeli będzie to tylko możliwe, to jak co roku na pewno taka umowa zostanie podpisana. Odnośnie pomocy rolnikom w wypełnianiu wniosków o dopłaty bezpośrednie Wójt wyjaśnił, iż wzorem lat ubiegłych będą zajmowały się tym osoby odpowiednio przeszkolone, odbywające staż w Urzędzie Gminy.

Więcej żadnych pytań i wniosków w tym punkcie obrad nie zgłoszono.

Ad.5.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady poinformował, iż na jego ręce wpłynęło pismo od Rady Gminy Michałowo w sprawie wyrażenia poparcia w apelu o budowę lotniska w Topolanach na terenie gminy Michałowo, a nie na Krywlanach jak zamierza to zrobić Zarząd Województwa Podlaskiego.

Radny Jerzy Karpiuk przypomniał, iż nie tak dawno gmina Michałowo nie wyraziła chęci budowy drogi powiatowej łączącej Gródek z Michałowem. Sugerował, iż z tego powodu nie powinniśmy ingerować w tę sprawę.

Pani Anna Grycuk - Dyrektor Publicznego Gimnazjum zapraszała wszystkich do uczestnictwa w Balu Charytatywnym organizowanym przez Publiczne Gimnazjum w Gródku. Zaproszenie złożyła na ręce Przewodniczącego Rady.

Pan Jan Boczko poruszył kwestię zagospodarowania oraz estetyki Gródka, tz. uporządkowania terenu na górze Zamkowej, szpecącego budynku stojącego obok cerkwi oraz wybudowania ścieżki spacerowej wzdłuż rzeki Supraśl.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy w powyższych kwestiach wyjaśnił, że:

- nie wszystkie tereny przylegające do rzeki Supraśl należą do Gminy Gródek, część z nich jest własnością prywatną;

- budynek znajdujący się koło cerki jest własnością parafii. Podczas remontu cerki był wykorzystywany przez firmę remontową. Wójt zapewnił, iż porozmawia na ten temat z proboszczem;

- teren na górze Zamkowej jest bardzo trudny do zagospodarowania, gdyż jest chroniony przez konserwatora zabytków. Wiele osób było zainteresowanych budową przy tym terenie domów jednorodzinnych, jednak okazało się to niemożliwe. W planach jest wybudowanie tam Punktu Informacji Turystycznej.

Na obrady dotarł Radny Jarosław Kuźmicki

Radny Mirosław Nos poinformował, iż w Planie Rozwoju Lokalnego na 2010 rok zaplanowana jest inwestycja - zagospodarowanie turystyczne wokół zbiornika wodnego w Zarzeczanach, w ramach której ma być wybudowana między innymi ścieżka wzdłuż linii brzegowej.

Sołtys wsi Mostowlany wnioskował o naprawę drogi na odcinku Świsłoczany - Mostowlany, informując, iż jest ona w fatalnym stanie.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, iż jest to droga powiatowa, a Powiat przy skromnych środkach jakie ma na remonty równa je kilka razy w roku. Dlatego też gmina otrzymując zgłoszenia o złym stanie dróg na terenie gminy, równa także drogi powiatowe.

Radny Jan Wojtulewicz wnioskował o wykonanie podsypki na drodze Skrobaki - Łużany, która została mocno zniszczona przez kierowców omijających przeszkody, spowodowane przez kolejki tirów, podczas trwającego strajku celników na przejściu granicznym w Bobrownikach.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy zapewnił, iż odcinek ten zostanie podsypany jeżeli tylko pogoda na to pozwoli.

Wójt opuścił obrady w związku z zaproszeniem Wojewody Podlaskiego na naradę w sprawie utrudnień w ruchu granicznym, spowodowanych strajkiem celników.

Pan Dariusz Kułak - p.o. Komendant Komisariatu Policji w Zabłudowie przedstawił się wszystkim i omówił pokrótce sytuację podległej mu jednostki. Poinformował, iż w tej chwili sytuacja kadrowa komisariatu jest nie najlepsza, jednak poprawi się ona na przełomie lipca i sierpnia, gdy wrócą ze szkolenia nowi funkcjonariusze. Planowane jest także nawiązanie współpracy ze Strażą Graniczną, w celu przeprowadzania wspólnych patroli na terenie Gminy. Rozpoczęto także rozmowy z Wójtami na temat sfinansowania dodatkowo jednej służby tygodniowo na ich terenie.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady powiedział, iż ma nadzieję, że współpraca Policji i władz gminy będzie układała się jak najlepiej.

Więcej żadnych pytań i wniosków w tym punkcie obrad nie zgłoszono.

Ad.6.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady poprosił przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o przedstawienie sprawozdania z działalności w 2007 r.

Radny Janusz Michał Cimochowicz odczytał sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej w 2007 r.

Żadnych uwag i wniosków do przedstawionego sprawozdania nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Rady poinformował, iż sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej w 2007 r. zostało przyjęte (sprawozdanie stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu).

Ad.7.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady poprosił o przedstawienie sprawozdania z działalności w 2007 r. przewodniczącego Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Gminy Gródek.

Radny Jerzy Karpiuk odczytał sprawozdanie z działalności Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Gminy Gródek w 2007 r.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady poprosił następnie o przedstawienie sprawozdania z działalności w 2007 r. przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych Rady Gminy Gródek.

Radna Alina Gościk odczytała sprawozdanie z działalności Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych Rady Gminy Gródek w 2007 r.

Żadnych uwag i wniosków do przedstawionych sprawozdań nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Rady poinformował, iż sprawozdanie Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa oraz sprawozdanie Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych z działalności w 2007 r. zostały przyjęte (sprawozdania stanowią kolejno załącznik Nr 7 i Nr 8 do niniejszego protokołu).

Następnie poza punktami w porządku obrad odbyła się prezentacja projektu modernizacji Gminnego Centrum Kultury w Gródku którego główne cele omówiła Pani Agnieszka Czerniawska - projektant oraz szczegółowych wyjaśnień udzielił Pan Jerzy Ostapczuk - p.o. Dyrektora Gminnego Centrum Kultury.

Radny Jarosław Kuźmicki sugerował, by w projekcie uwzględnić windę, która pozwoli na dostanie się do Biblioteki osób niepełnosprawnych.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy zauważyła, iż budowa windy zwiększy bardzo koszt inwestycji, a w związku z tym należałoby zastanowić się nad innym rozwiązaniem.

Radny Janusz Michał Cimochowicz wnioskował, by wygospodarować w projekcie modernizacji Gminnego Centrum Kultury pomieszczenia na izbę regionalną, w której byłyby gromadzone pamiątki z terenu gminy. Sugerował, by utworzyć filie biblioteki w innych miejscowościach, gdyż mieszkańcy wsi mają utrudniony do niej dostęp.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy powiedziała, że jeżeli będzie wola mieszkańców, to można utworzyć punkty biblioteczne we wsiach.

Pani Grażyna Gryko- p.o. Kierownika Biblioteki Publicznej w Gródku poinformowała, iż były tworzone filie w kilku miejscowościach, jednakże nie zdało to rezultatu.

Pan Jan Boczko mieszkaniec Gródka zapytał, czy przedstawiony w projekcie modernizacji Gminnego Centrum Kultury wariant ogrzewania olejowego nie jest zbyt kosztowny?

Pan Borys Grycuk - pracownik Urzędu Gminy Gródek wyjaśnił, że fachowcy twierdzą, iż roczny koszt ogrzewania wyniesie ok. 15.000 zł. Jednakże stwierdził, iż warto się zastanowić jaki wariant ogrzewania wybrać.

Radny Piotr Kosacki zainteresowany był, czy zrównanie podłogi w sali kinowej nie będzie przeszkadzało w dobrej widoczności sceny.

Pan Jerzy Ostapczuk - p.o. Dyrektora Gminnego Centrum Kultury wyjaśnił, iż nie powinno być z tym problemów w związku z tym, iż scena usytuowana będzie wyżej w stosunku do widowni.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy wyjaśniła, iż przedstawiony wszystkim obecnym na sesji projekt, jest to wstępna koncepcja do której można wnieść uwagi i będą one przeanalizowane. Po uwzględnieniu wszystkich poprawek projekt będzie akceptowany przez radnych.

Więcej żadnych uwag do przestawionego projektu modernizacji Gminnego Centrum Kultury w Gródku nie wniesiono.

Ad. 8a.

Przewodniczący Rady poinformował, iż projekt uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy na 2008 r. radni otrzymali wraz z materiałami na dzisiejsze obrady. Zapytał czy są jakieś pytania w przedmiotowym temacie?

W związku z brakiem pytań, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, iż uchwała w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy na 2008 r. została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XIII/85//08 - Stanowi załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu

Ad. 8b.

Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek o przedstawienie planu pracy na 2008 r.

Radny Janusz Michał Cimochowicz odczytał plan pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek na 2008 r.

W związku z brakiem pytań, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, iż uchwała w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek na 2008 r. została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XIII/86/08 - Stanowi załącznik Nr 10 do niniejszego protokołu

Ad. 8c.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady poprosił o przedstawienie planów pracy komisji stałych Rady Gminy na 2008 r.

Radny Jerzy Karpiuk odczytał plan pracy Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Gminy Gródek na 2008 r.

Radna Alina Gościk odczytała plan pracy Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych Rady Gminy Gródek na 2008 r.

Żadnych uwag i wniosków do przedstawionych planów nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Rady oczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia planów pracy komisji stałych Rady Gminy na 2008 r., następnie poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, iż uchwała w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji stałych Rady Gminy na 2008 r. została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XIII/87/08 - Stanowi załącznik Nr 11 do niniejszego protokołu

Ad. 8d.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady poinformował, iż informację o realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomani w 2007 r. oraz projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2008 r. radni otrzymali wraz z materiałami na dzisiejsze obrady Zwrócił się z prośbą do Sekretarz Gminy o uzasadnienie faktyczno-prawne projektu uchwały.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy poinformowała, iż zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi gmina realizuje zadania określone w uchwalanym na dany rok Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Następnie Sekretarz przedstawiła informację o realizacji Programu w 2007 r. oraz pokrótce omówiła jego główne cele i zadania na 2008 r.

Pan Jan Boczko zainteresowany był, czy istnieje możliwość zmiany formy udzielania pomocy finansowej osobom potrzebującym, mającym problem z alkoholem?

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy wyjaśniła, iż żadna z instytucji nie może nakazać podjęcia leczenia osobie nadużywającej alkoholu, jeżeli ona sama nie wyrazi na to zgody. Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych może dążyć do złożenia wniosku, na podstawie którego Sąd zadecyduje o leczeniu.

Pani Krystyna Sawicka - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej poinformowała, iż wszystkie osoby zgłaszające się do ośrodka, którym przysługuje zapomoga otrzymują ją w formie pieniężnej i nie można jej zamienić na żadną inną formę.

Więcej żadnych uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono. W związku z powyższym Sekretarz Gminy oczytała projekt uchwały a następnie Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, iż uchwała w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2008 r. została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XIII/88/08 - Stanowi załącznik Nr 12 do niniejszego protokołu

Informacja o realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w 2007 r. - Stanowi załącznik Nr 13 do niniejszego protokołu

Ad. 8e.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Sekretarz Gminy o uzasadnienie faktyczno-prawne projektu uchwały w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Gminy Gródek z Organizacjami Pozarządowego na rok 2008.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy wyjaśniła, iż ustawa o działalności pożytku publicznego i wolontariacie nakłada na gminę obowiązek corocznego uchwalenia Programu Współpracy Gminy z Organizacjami Pozarządowymi. Poinformowała, że w związku ze zmianą ustawy przyszłoroczny konkurs o dotacje z budżetu gminy będzie mógł zostać ogłoszony dopiero po uchwaleniu budżetu.

Radny Mirosław Nos podziękował za wysokość udzielonej dotacji dla sekcji Wędkarstwa Rzutowego działającej na terenie Gminy Gródek. Zapewnił, że wsparcie to zaowocuje kolejnymi sukcesami sportowymi, także na arenie międzynarodowej.

Więcej żadnych uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono. W związku z powyższym Sekretarz Gminy oczytała projekt uchwały a następnie Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, iż uchwała w sprawie Programu Współpracy Gminy Gródek z Organizacjami Pozarządowymi na 2008 r. została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XIII/89/08 - Stanowi załącznik Nr 14 do niniejszego protokołu

Ad. 8f.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady poinformował, iż projekt uchwały w sprawie zmiany statutu Gminnego Centrum Kultury w Gródku, radni otrzymali wraz z materiałami na dzisiejsze obrady. Zapytał czy są jakieś pytania w przedmiotowym temacie?

W związku z brakiem pytań, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 11, przeciw - 0, wstrzymujących się - 4

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, iż uchwała w sprawie zmiany statutu Gminnego Centrum Kultury w Gródku , została podjęta.

Uchwała Nr XIII/90/08 - Stanowi załącznik Nr 15 do niniejszego protokołu

Ad. 8g.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady poinformował, iż projekt uchwały w sprawie zmiany statutu Biblioteki Publicznej w Gródku, radni otrzymali wraz z materiałami na dzisiejsze obrady. Zapytał czy są jakieś pytania w przedmiotowym temacie?

W związku z brakiem pytań, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 9, przeciw - 3, wstrzymujących się - 3

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, iż uchwała w sprawie zmiany statutu Biblioteki Publicznej w Gródku , została podjęta.

Uchwała Nr XIII/91/08 - Stanowi załącznik Nr 16 do niniejszego protokołu

Ad. 8h.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Pani Krystyny Sawickiej o uzasadnienie projektu uchwały w sprawie określenia warunków odpłatności za pomoc w zakresie dożywiania realizowaną w formie posiłku.

Pani Krystyna Sawicka - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej omówiła cele i działania wieloletniego programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” oraz przedstawiła kryteria dochodowe jakie musi spełniać osoba ubiegająca się o nieodpłatne przyznanie pomocy w formie posiłku. Wyjaśniła, iż projekt uchwały określa natomiast warunki odpłatności dla osób przekraczających kryteria dochodowe, a chcących otrzymać wsparcie pod warunkiem całkowitego zwrotu wydatków za przyznane świadczenie.

Żadnych uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Rady oczytał projekt uchwały, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, iż uchwała w sprawie określenia warunków odpłatności za pomoc w zakresie dożywiania realizowaną w formie posiłku została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XIII/92/08 - Stanowi załącznik Nr 17 do niniejszego protokołu

Ad. 8i.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do pana Jana Citko - architekta o uzasadnienie faktyczno-prawne projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gródek, woj. podlaskie.

Pan Jan Citko - architekt poinformował, iż na jednej z ostatnich sesji podjęta została, na wniosek Pana Piotra Zdrojkowskiego, uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działki Nr ew. 119 w obrębie Borki, przeznaczonej pod usługi turystyczno-hotelowe i towarzyszące rekreacyjno-wypoczynkowe i szkoleniowe. W związku z tym, iż w obowiązującym „studium” Gminy lokalizację tych usług ograniczono jedynie do usług agroturystycznych, niezbędne jest podjęcie uchwały w sprawie zmiany studium. W międzyczasie do Urzędu Gminy wpłynęło wiele wniosków w sprawie dokonania zmian w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Gródek. W związku z powyższym podjęto decyzję aby wprowadzić zmianę w Studium biorąc pod uwagę wszystkie złożone wnioski i przygotowano projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gródek, woj. podlaskie.

Radny Włodzimierz Grycuk zapytał, czy inne wnioski mieszkańców także będą rozpatrywane w taki sam sposób?

Pan Jan Citko - architekt wyjaśnił, iż w ogłoszeniu podanym do publicznej wiadomości będzie podany termin składania ewentualnych wniosków. Jeżeli Wójt zadecyduje że złożone wnioski są zasadne, to razem z wnioskami złożonymi do tej pory zostaną ujęte w Studium.

Żadnych uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Rady oczytał projekt uchwały, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, iż uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gródek, woj. podlaskie została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XIII/93/08 - Stanowi załącznik Nr 18 do niniejszego protokołu

Ad. 8j.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Sekretarz Gminy o uzasadnienie faktyczno-prawne projektu uchwały w sprawie uchwalenia Aneksu do „Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Gródek”.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy przypomniała, iż projekt uchwały został szczegółowo omówiony na komisji wspólnej Rady Gminy. Wyjaśniła, iż Plan Rozwoju Lokalnego jest dokumentem niezbędnym przy ubieganiu się o środki unijne i należy go uzupełnić o aktualnie planowane inwestycje, by móc aplikować o środki w konkursach, które zostaną ogłoszone w najniższym czasie.

Żadnych uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono. W związku z powyższym Sekretarz Gminy oczytała projekt uchwały, a następnie Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, iż uchwała w sprawie uchwalenia Aneksu do „Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Gródek” została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XIII/94/08 - Stanowi załącznik Nr 19 do niniejszego protokołu

8k.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady przypomniał, iż projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków był tematem porządku obrad komisji wspólnej Rady Gminy Gródek, na której to został szczegółowo omówiony. Zapytał czy są jakieś pytania w przedmiotowym temacie?

W związku z brakiem pytań, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, iż uchwała w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XIII/95/08 - Stanowi załącznik Nr 20 do niniejszego protokołu

Wniosek o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków - Stanowi załącznik Nr 21 do niniejszego protokołu

Ad. 8l.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady przypomniał, iż projekt uchwały w sprawie stawki jednostkowej dotacji przedmiotowej dla Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku był tematem porządku obrad komisji wspólnej Rady Gminy Gródek, na której to został szczegółowo omówiony. Zapytał czy są jakieś pytania w przedmiotowym temacie?

W związku z brakiem pytań, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, iż uchwała w sprawie stawki jednostkowej dotacji przedmiotowej dla Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku , została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XIII/96/08 - Stanowi załącznik Nr 22 do niniejszego protokołu

Ad. 8ł.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady zapytał czy są jakieś pytania do projektu uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, świadczonych na terenie gminy Gródek?

Radny Włodzimierz Grycuk wnioskował o obniżenie proponowanych górnych stawek za usługi odbioru odpadów komunalnych (ze 170 zł na 140 zł) oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych (z 35 zł za 1m3 na 25 zł za 1m3).

Pan Mirosław Gryko - Kierownik Komunalnego Zakładu Budżetowego wyjaśnił, że górne stawki są to stawki których nie mogą przekroczyć firmy, które będą zajmować się odbiorem nieczystości. Nie są to opłaty, które będą musieli ponosić mieszkańcy gminy.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy poinformowała, że stawki określone w projekcie uchwały zostały przyjęte na podstawie kalkulacji sporządzonej przez Komunalny Zakład Budżetowy. Kalkulacja ta załączona została do projektu uchwały.

Pan Mirosław Gryko - Kierownik Komunalnego Zakładu Budżetowego poinformował, że nie wskazane jest zmniejszanie powyższych stawek, w związku z tym, iż firmy odbierające odpady z innych gmin, będą przywozić śmieci na nasze wysypisko, bo będzie to dla nich tańsze.

Radny Włodzimierz Grycuk wycofał wniosek o obniżenie górnych stawek za usługi odbioru odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

W związku z brakiem pytań, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, iż uchwała w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, świadczonych na terenie gminy Gródek , została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XIII/97/08 - Stanowi załącznik Nr 23 do niniejszego protokołu

Ad. 8m.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Sekretarz Gminy o uzasadnienie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr X/70/07 Rady Gminy Gródek z dnia 6 listopada 2007 r. w sprawie przystąpienia Gminy Gródek do Lokalnej Grupy Działania.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy wyjaśniła, iż w związku z tym, że zaistniała potrzeba wydelegowania osób reprezentujących Gminę Gródek w zarządzie Lokalnej Grupy Działania, zaproponowaliśmy, aby członkami zostali: Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek oraz Dorota Bójko - inspektor ds. obsługi Rady Gminy, samorządu mieszkańców oraz spraw Unii Europejskiej i zamówień publicznych.

Żadnych uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono. W związku z powyższym Sekretarz Gminy oczytała projekt uchwały, a następnie Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, iż uchwała w sprawie zmiany uchwały Nr X/70/07 Rady Gminy Gródek z dnia 6 listopada 2007 r. w sprawie przystąpienia Gminy Gródek do Lokalnej Grupy Działania została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XIII/98/08 - Stanowi załącznik Nr 24 do niniejszego protokołu

Ad. 8n.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Sekretarz Gminy o uzasadnienie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie projektu dotyczącego przebudowy drogi powiatowej Sofipol-Załuki i Załuki-Nowosiółki;

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy wyjaśniła, iż podjęcie uchwały w powyższej sprawie potrzebne jest po to, by Powiat Białostocki mógł ubiegać się o środki unijne na przebudowę drogi powiatowej Sofipol-Załuki i Załuki-Nowosiółki. Jeżeli środki na inwestycję zostaną pozyskane, to my następnie będziemy musieli zabezpieczyć środki w budżecie na lata 2009-2011.

Żadnych uwag i wniosków do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono. W związku z powyższym Sekretarz Gminy oczytała projekt uchwały, a następnie Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymujących się - 1

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, iż uchwała w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie projektu dotyczącego przebudowy drogi powiatowej Sofipol-Załuki i Załuki-Nowosiółki została podjęta.

Uchwała Nr XIII/99/08 - Stanowi załącznik Nr 25 do niniejszego protokołu

Na obrady ponownie wrócił Wójt Gminy Gródek- Wiesław Kulesza.

Ad. 9.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady przypomniał, iż projekt uchwały w sprawie budżetu Gminy Gródek na 2008 rok został szczegółowo omówiony na Komisji Wspólnej Rady Gminy.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek pokrótce omówił budżet gminy na 2008 rok. Poinformował, iż planowany jest budżet zrównoważony. „Dochody planowane są w wysokości 13 690 456 zł, z tego dochody bieżące - 11 576 456 zł i majątkowe - 2 114 000 zł. Wydatki planowane są w wysokości 13 690 456 zł, z tego bieżące - 10 462 456, majątkowe - 3 228 000 zł. Dochody majątkowe to dochody ze sprzedaży majątku - 350.000 zł i środki pozyskane z budżetu Unii Europejskiej na realizację zaplanowanych inwestycji na 2008 r. - 1 764 000 zł. Główne źródło dochodów bieżących to dochody własne - 5 382 791 zł i dochody z subwencji - 3 951 651 zł. Na realizację zadań zleconych oraz zadań własnych gmina otrzyma w 2008 roku dotacje w łącznej kwocie 2 242 014 zł. Najwięcej wydatków skierowanych będzie na oświatę i wychowanie - 3 915 759 zł (37,43% wydatków bieżących ogółem), pomoc społeczną - 2 614 449 zł (25% wydatków bieżących ogółem) administrację publiczną - 1 319 941 zł (12,62% wydatków bieżących ogółem). Na inwestycję i remonty planuje się wydać 3 228 000 zł (33,6 wydatków ogółem). Planuje się spłatę rat kredytów w wysokości 308.766 zł z wolnych środków pozostałych na rachunku budżetu na dzień 31.12.2007 r.”.

Następnie Wójt Gminy omówił zaplanowane na 2008 r. zadania inwestycyjne.

Ad. 9a.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady odczytał opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie projektu budżetu Gminy Gródek na 2008 rok. (Opinia stanowi załącznik Nr 26 do niniejszego protokołu).

Ad. 9b.

Pan Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Gminy Gródek o przedstawienie opinii w sprawie projektu budżetu Gminy Gródek na 2008 rok.

Radny Jerzy Karpiuk - odczytał opinię Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Gminy Gródek w sprawie projektu budżetu Gminy Gródek na 2008 rok. (Opinia stanowi załącznik Nr 27 do niniejszego protokołu).

Ad. 9c.

Pani Renata Wysocka - Skarbnik Gminy odczytała projekt uchwały w sprawie budżetu Gminy Gródek na 2008 rok, a następnie Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, iż uchwała w sprawie budżetu Gminy Gródek na 2008 r. została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XIII/100/08 - Stanowi załącznik Nr 28 do niniejszego protokołu

Ad.10.

Radny Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady poinformował, że Radni nie zgłosili żadnych uwag i wniosków do udostępnionego na stole protokólanta protokołu XII Sesji Rady Gminy. W związku z powyższym zaproponował przegłosowanie przyjęcia protokołu.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, iż protokół XII Sesji Rady Gminy z dnia 28 grudnia 2007 r. został przyjęty i może zostać przez niego podpisany.

Ad.11.

Przewodniczący obrad - Radny Wieczysław Gościk stwierdził, że porządek obrad XIII Sesji Rady Gminy został wyczerpany. Wobec wyczerpania porządku obrad podziękował radnym Rady Gminy, sołtysom oraz wszystkim uczestnikom dzisiejszej Sesji i zamknął obrady XIII Sesji Rady Gminy o godzinie 1440.

Integralną część protokołu stanowią załączniki (kart - 128), wymienione poniżej:

Nr 1 - porządek obrad (kart - 2),

Nr 2 - lista obecności radnych (kart - 1),

Nr 3 - lista obecności sołtysów (kart - 2),

Nr 4 - lista obecności gości zaproszonych (kart - 1),

Nr 5 - informacja o pracy Wójta w okresie miedzysesyjnym (kart - 4),

Nr 6 - sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek z działalności w 2007 r. (kart - 1),

Nr 7 - sprawozdanie Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Gminy Gródek z działalności w 2007 r. (kart - 1),

Nr 8 - sprawozdanie Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych Rady Gminy Gródek z działalności w 2007 r. (kart - 3),

Nr 9 - Uchwała Nr XIII/85//08 Rady Gminy Gródek z dnia 29 stycznia 2008 r. w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy na 2008 r. (kart - 4)

Nr 10 - Uchwała Nr XIII/86//08 Rady Gminy Gródek z dnia 29 stycznia 2008 r. w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek na 2008 r. (kart - 3),

Nr 11 - Uchwała Nr XIII/87//08 Rady Gminy Gródek z dnia 29 stycznia 2008 r. w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji stałych Rady Gminy na 2008 r. (kart - 4),

Nr 12 - Uchwała Nr XIII/88//08 Rady Gminy Gródek z dnia 29 stycznia 2008 r. w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2008 r. (kart - 7),

Nr 13 - Informacja o realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w 2007 r. (kart - 5)

Nr 14 - Uchwała Nr XIII/89//08 Rady Gminy Gródek z dnia 29 stycznia 2008 r. w sprawie Programu Współpracy Gminy Gródek z Organizacjami Pozarządowymi na 2008 r. (kart - 6),

Nr 15 - Uchwała Nr XIII/90//08 Rady Gminy Gródek z dnia 29 stycznia 2008 r. w sprawie zmiany statutu Gminnego Centrum Kultury w Gródku (kart - 1),

Nr 16 - Uchwała Nr XIII/91//08 Rady Gminy Gródek z dnia 29 stycznia 2008 r. w sprawie zmiany statutu Biblioteki Publicznej w Gródku (kart - 1),

Nr 17 - Uchwała Nr XIII/92//08 Rady Gminy Gródek z dnia 29 stycznia 2008 r. w sprawie określenia warunków odpłatności za pomoc w zakresie dożywiania realizowaną w formie posiłku (kart - 1),

Nr 18- Uchwała Nr XIII/93//08 Rady Gminy Gródek z dnia 29 stycznia 2008 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gródek, woj. podlaskie (kart - 8),

Nr 19 - Uchwała Nr XIII/94//08 Rady Gminy Gródek z dnia 29 stycznia 2008 r. w sprawie uchwalenia Aneksu do „Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Gródek” (kart - 20),

Nr 20 - Uchwała Nr XIII/95//08 Rady Gminy Gródek z dnia 29 stycznia 2008 r. w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków (kart - 1),

Nr 21 - Wniosek o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków (kart- 10)

Nr 22 - Uchwała Nr XIII/96//08 Rady Gminy Gródek z dnia 29 stycznia 2008 r. w sprawie stawki jednostkowej dotacji przedmiotowej dla Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku (kart - 1),

Nr 23 - Uchwała Nr XIII/97//08 Rady Gminy Gródek z dnia 29 stycznia 2008 r. w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, świadczonych na terenie gminy Gródek (kart - 2),

Nr 24 - Uchwała Nr XIII/98//08 Rady Gminy Gródek z dnia 29 stycznia 2008 r. w sprawie zmiany uchwały Nr X/70/07 Rady Gminy Gródek z dnia 6 listopada 2007 r. w sprawie przystąpienia Gminy Gródek do Lokalnej Grupy Działania (kart - 1),

Nr 25 - Uchwała Nr XIII/98//08 Rady Gminy Gródek z dnia 29 stycznia 2008 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na dofinansowanie projektu dotyczącego przebudowy drogi powiatowej Sofipol-Załuki i Załuki-Nowosiółki (kart - 1),

Nr 26 - Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie projektu budżetu Gminy Gródek na 2008 rok (kart - 1),

Nr 27 - Opinia Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Gminy Gródek w sprawie budżetu Gminy Gródek na 2008 r. (kart - 2),

Nr 28 - Uchwała Nr XIII/100//08 Rady Gminy Gródek z dnia 29 stycznia 2008 r. w sprawie budżetu Gminy Gródek na 2008 r. (kart - 34),

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Przewodniczący Rady

Wieczysław Gościk

Protokołowała

mgr Agnieszka Wojcieszuk

23

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Piotr Supronik

Wprowadzający: Piotr Supronik

Data modyfikacji: 2008-04-29

Opublikował: Piotr Supronik

Data publikacji: 2008-04-29