I Sesja Rady Gminy Gródek
PROTOKÓŁ NR I/2006
Sesji Rady Gminy Gródek z dnia 27 listopada 2006 r.
Obrady I Sesji Rady Gminy Gródek rozpoczęły się o godzinie 1000 w Gminnym Ośrodku Kultury w Gródku Protokołowała Pani Dorota Bójko - pracownik Urzędu Gminy Gródek.
Projekt porządku obrad został przekazany Radnym z pismem zapraszającym na I Sesję Rady. Do projektu porządku obrad żadnych uwag nie zgłoszono.
Porządek obrad:
Powierzenie przewodnictwa obrad najstarszemu wiekiem Radnemu spośród Radnych obecnych na Sesji.
Otwarcie Sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
Złożenie ślubowania przez Radnych.
Wybór Przewodniczącego Rady V kadencji:
zgłaszanie kandydatów,
powołanie Komisji Skrutacyjnej,
przyjęcie Regulaminu wyboru Przewodniczącego Rady Gminy,
przeprowadzenie głosowania,
podjęcie uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Gródek.
Przejęcie przez Przewodniczącego Rady Gminy prowadzenia Sesji od Radnego Seniora.
Wybór Wiceprzewodniczącego Rady:
zgłaszanie kandydatów,
powołanie Komisji Skrutacyjnej,
przyjęcie Regulaminu wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy,
przeprowadzenie głosowania,
podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Gródek.
Sprawozdanie Wójta poprzedniej kadencji o stanie Gminy.
Podjęcie uchwał w sprawie:
wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej;
powołania Komisji Rewizyjnej;
wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Gródek;
ustalenia wysokości diety Przewodniczącemu Rady Gminy Gródek,
ustalenia wysokości diety Wiceprzewodniczącemu Rady Gminy Gródek,
ustalenia wysokości diety Radnym Rady Gminy Gródek,
upoważnienia Przewodniczącego Rady Gminy do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Wójta Gminy;
Sprawy różne.
Zamknięcie obrad.
(porządek obrad stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu)
Ad.1.
Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady IV kadencji poinformowała, iż zgodnie z art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, pierwszą sesję nowo wybranej rady gminy zwołuje przewodniczący rady poprzedniej kadencji na dzień przypadający w ciągu 7 dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów do rad na obszarze całego kraju. Zbiorcze wyniki wyborów do rad na obszarze kraju, przeprowadzonych w dniu 12 listopada 2006 r., zostały opublikowane w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej Nr 207 z dnia 20 listopada 2006 r.
„Jako Przewodnicząca Rady Gminy Gródek IV kadencji miałam zaszczyt, wywiązując się z ustawowego obowiązku, zapewniającego ciągłość władzy uchwałodawczej jednostki samorządu terytorialnego, zwołać I Sesję Rady Gminy Gródek V kadencji - mówiła. Zgodnie z art. 20 ust. 2c ustawy o samorządzie gminnym, pierwszą sesję nowo wybranej rady gminy, do czasu wyboru przewodniczącego rady, prowadzi najstarszy wiekiem radny obecny na sesji. Powierzam zatem przewodnictwo I Sesji Rady Gminy Gródek V kadencji Radnemu Seniorowi, którym jest Pan Jan Wojtulewicz”.
Ad.2.
Radny Jan Wojtulewicz podziękował za powierzenie mu tak zaszczytnej funkcji, a następnie otworzył obrady I Sesji Rady Gminy Gródek. „Pragę zapewnić, że dołożę starań, aby obrady I Sesji przebiegały sprawnie i zgodnie z prawem - powiedział.
Ustawowy skład Rady Gminy Gródek wynosi 15 radnych.
Stwierdzam, że w Sesji uczestniczy 15 radnych, co stanowi quorum, przy którym Rada Gminy Gródek może obradować i podejmować prawomocne uchwały. (listy obecności, Radnych, Sołtysów i zaproszonych gości stanowią kolejno załączniki Nr 2,3,4 do niniejszego protokołu)
Radny senior powitał wszystkich uczestniczących w obradach Sesji, a następnie zarządził uczczenie pamięci zmarłego w ubiegłym tygodniu Sołtysa wsi Wierobie Pan Zenona Bielawskiego, minutą ciszy.
Ad.3.
W tym punkcie obrad przystąpiono do ceremonii złożenia ślubowania przez nowo wybranych radnych.
Radny Jan Wojtulewicz poinformował, iż zgodnie z art. 23a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym, ślubowanie odbywa się w ten sposób, że po odczytaniu roty wywołani kolejno radni powstają i wypowiadają słowo „ślubuję”. Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania: „Tak mi dopomóż Bóg”.
Radny Senior odczytał rotę ślubowania: „Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców.”
Pan Jarosław Kuźmicki - najmłodszy wiekiem Radny - odczytywał z listy kolejno z imienia i nazwiska radnych Rady Gminy, którzy kolejno wyczytywani powstawali i potwierdzali wolę złożenia ślubowania słowem „Ślubuję”.
Po wyczytaniu wszystkich radnych i złożeniu przez nich ślubowania Radny Senior stwierdził, że wszyscy radni, poprzez złożenie ślubowania objęli mandat Radnego Rady Gminy Gródek. Pogratulował im serdecznie.
Ad.4a.
Radny Jan Wojtulewicz zwrócił się z prośbą o zgłaszanie i przedstawianie kandydatów na Przewodniczącego Rady.
Radna Maria Wróblewska zgłosiła kandydaturę Radnego Włodzimierza Grycuk. „Jest to człowiek doświadczony, sprawdził się w ubiegłej kadencji, zależy mu na dobru gminy i jej mieszkańców”- uzasadniała swój wybór.
Radny Jerzy Karpiuk zgłosił kandydaturę Radnego Wieczysława Gościk. „Jest to również człowiek z doświadczeniem. Jest Radnym już kilka kadencji” - mówił.
Więcej żadnych kandydatur nie zgłoszono. W związku z tym Radny Jan Wojtulewicz zwracając się do zgłoszonych kandydatów zapytał czy wyrażają zgodę na kandydowanie?
Zgłoszeni kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie.
Radny Jan Wojtulewicz zaproponował przegłosowanie zamknięcia listy kandydatów na Przewodniczącego Rady Gminy Gródek.
Głosowało 15 Radnych.
Za- 15, przeciw - 0, wstrzymujących się- 0.
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że lista kandydatów na Przewodniczącego Rady została zamknięta.
Ad.4b.
Radny Senior zaproponował przystąpić do powołania z Radnych 3-osobowej Komisji Skrutacyjnej. „Przypominam, że osoby kandydujące nie mogą wchodzić w skład Komisji Skrutacyjnej” - mówił. Bardzo proszę o zgłaszanie Radnych do pracy w Komisji.
Radny Włodzimierz Grycuk zgłosił do Komisji Skrutacyjnej Radną Annę Gudzak.
Radna Anna Petelska zgłosiła do Komisji Skrutacyjnej Radną Grażynę Danesh.
Radna Ewa Danuta Tołcz zgłosiła do Komisji Skrutacyjnej Radnego Bronisława Kazberuk.
Radny Jan Wojtulewicz zwracając się do zgłoszonych kandydatów zapytał czy wyrażają zgodę na pracę w Komisji? Wszyscy zgłoszeni kandydaci wyrazili zgodę.
Radny Senior odczytał projekt uchwały w sprawie powołanie Komisji Skrutacyjnej, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.
Głosowało 15 radnych.
Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwała w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr I/1/06 - stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu.
Radny Jan Wojtulewicz ogłosił 10 minutową przerwę w celu ukonstytuowania się Komisji i przygotowania projektu regulaminu głosowania.
„Przypominam, że projekt regulaminu otrzymaliśmy wraz z zaproszeniem na dzisiejszą Sesję, co oczywiście nie wyklucza wprowadzenia w nim zmian, o ile stwierdzimy, że takie są konieczne” - powiedział.
Ad.4c. i 4d.
Radna Grażyna Danesh - Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała projekt regulaminu głosowania wyboru radnego na Przewodniczącego Rady Gminy Gródek.
Do przedstawionego regulaminu uwag nie zgłoszono.
W związku z powyższym Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru radnego na Przewodniczącego Rady Gminy Gródek, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.
Głosowało 15 radnych.
Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru radnego na Przewodniczącego Rady Gminy Gródek została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr I/2/06 - stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu.
Następnie po przygotowaniu i rozdaniu kart do głosowania przystąpiono do głosowania.
Po wrzuceniu do urny karty przez ostatniego Radnego, Przewodniczący obrad podziękował i ogłosił 20 minutową przerwę, celem obliczenia przez Komisję Skrutacyjną głosów.
Po przerwie Przewodnicząca Komisji - Radna Grażyna Danesh odczytała protokół z wyborów Przewodniczącego Rady Gminy Gródek, stwierdzający, iż Przewodniczącym Rady Gminy Gródek V kadencji został wybrany Radny Wieczysław Gościk. (9 - głosów tak, 6 - nie)
(protokół z głosowania stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokołu)
Ad.4e.
Radny Jan Wojtulewicz odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy i poddał go pod głosowanie jawne.
Głosowało 15 radnych.
Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwała w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Gródek została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr I/3/06 - stanowi załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu.
Ad.5.
Radny Jan Wojtulewicz pogratulował nowowybranemu Przewodniczącemu i życzył mu owocnej pracy, a następnie poprosił, w poczuciu dobrze spełnionego obowiązku, Przewodniczącego Rady Gminy o dalsze prowadzenie obrad.
Radny Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady V kadencji podziękował za wybór i powierzenie mu tak szczytnej funkcji. Zapewnił, iż będzie wykonywał ją jak najlepiej, starając się nie zawieść swoich wyborców i wszystkich mieszkańców gminy.
Ad.6a.
Radny Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą o zgłaszanie i przedstawianie kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady.
Radny Janusz Michał Cimochowicz zgłosił kandydaturę Radnego Piotra Kosackiego.
Więcej żadnych kandydatur nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady, po wyrażeniu zgody przez Radnego Piotra Kosackiego na kandydowanie, zarządził przegłosowanie zamknięcia listy kandydata na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Gródek.
Głosowało 15 Radnych.
Za- 15, przeciw - 0, wstrzymujących się- 0.
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że lista kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady została zamknięta.
Ad.6b.
Przewodniczący Rady zaproponował przystąpić do powołania z Radnych 3-osobowej Komisji Skrutacyjnej.
Radny Jarosław Kuźmicki zaproponował, aby Komisja Skrutacyjna powołana do przeprowadzenia wyborów na Przewodniczącego Rady, nie zmieniała swego składu i przeprowadziła także wybory na Wiceprzewodniczącego Rady.
Po wyrażeniu zgody przez wszystkich zgłoszonych wcześniej kandydatów na udział w Komisji Skrutacyjnej, Przewodniczący Rady - Pan Wieczysław Gościk, zwracając się do Radnych zapytał, kto jest za powołaniem Komisji Skrutacyjnej w dotychczasowym składzie?
Głosowało 15 radnych.
Za - 14, przeciw - 0, wstrzymujących się - 1 (Radny Bronisław Kazberuk)
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, iż Komisja Skrutacyjna pozostanie w dotychczasowym składzie, tj. Radna Grażyna Danesh - Przewodnicząca, Radna Anna Gudzak i Radny Bronisław Kazberuk - członkowie.
Ad.6c i 6d.
Radna Grażyna Danesh - przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała projekt regulaminu głosowania wyboru radnego na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Gródek.
Do przedstawionego regulaminu uwag nie zgłoszono.
W związku z powyższym Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru radnego na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Gródek, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.
Głosowało 15 radnych.
Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru radnego na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Gródek została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr I/4/06 - stanowi załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu.
Następnie po przygotowaniu i rozdaniu kart do głosowania przystąpiono do głosowania.
Po wrzuceniu do urny karty przez ostatniego Radnego Przewodniczący obrad podziękował i ogłosił 15 minutową przerwę, celem obliczenia przez Komisję Skrutacyjną głosów.
Po przerwie Przewodnicząca Komisji - Radna Grażyna Danesh odczytała protokół z wyborów Wicerzewodniczącego Rady Gminy Gródek, stwierdzający, iż Wiceprzewodniczącym Rady Gminy Gródek V kadencji został wybrany Radny Piotr Kosacki (11- głosów tak, 4-nie)
(protokół z głosowania stanowi załącznik Nr 10 do niniejszego protokołu)
Ad.6e.
Radny Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy i poddał go pod głosowanie jawne.
Głosowało 15 radnych.
Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwała w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Gródek została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr I/5/06 - stanowi załącznik Nr 11 do niniejszego protokołu.
Ad.7.
Wójt Gminy Gródek - Pan Wiesław Kulesza przedstawił, stosownie do § 17 ust. 4 Statutu Gminy Gródek sprawozdanie o stanie gminy.
Do przedstawionego sprawozdania uwag nie zgłoszono.
W związku z powyższym Przewodniczący obrad zarządził przeprowadzenie głosowania w celu przyjęcia do wiadomości sprawozdania Wójta poprzedniej kadencji o stanie Gminy.
Głosowało 15 Radnych
Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że sprawozdanie o stanie gminy zostało przyjęte do wiadomości.
Sprawozdanie stanowi załącznik Nr 12 do niniejszego protokołu.
Ad.8a.
Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy przedstawiła uzasadnienie prawne projektu uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek. Poinformowała, iż zgodnie zart.18a ust.1 ustawy o samorządzie gminnym Rada Gminy kontroluje działalność Wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy i w tym celu powołuje Komisję Rewizyjną. Zgodnie z art. 19 ust. 1 w/w ustawy, Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybiera Rada Gminy bezwzględną większością głosów.
Przewodniczący Rady zachęcił do zgłaszania kandydatów na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej i ich przedstawienie.
Radny Bronisław Kazberuk zgłosił kandydaturę Radnego Janusza Michała Cimochowicza.
Radna Ewa Danuta Tołcz zgłosiła kandydaturę Radnej Grażyny Danesh.
Radny Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady zapytał, czy zgłoszeni Radni wyrażają zgodę na kandydowanie?
Zgłoszeni Radni wyrazili zgodę.
Przewodniczący Rady zapytał:
kto jest za wyborem Radnego Janusza Michała Cimochowicza na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej?
Głosowało 15 radnych.
Za - 9, przeciw - 0, wstrzymujących się - 6
kto jest za wyborem Radnej Grażyny Danesh na Przewodniczącą Komisji Rewizyjnej?
Głosowało 15 radnych.
Za - 3, przeciw - 0, wstrzymujących się - 12
W oparciu o wyniki głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, iż Radni Gminy Gródek wybrali na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Radnego Janusza Michała Cimochowicza, a następnie odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek, poddając go jednocześnie pod głosowanie jawne.
Głosowało 15 radnych.
Za - 14, przeciw - 0, wstrzymujących się - 1 (Radny Janusz Michał Cimochowicz)
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwała w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek, została podjęta.
Uchwała Nr I/6/06 - stanowi załącznik Nr 13 do niniejszego protokołu.
Ad.8b.
Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy słowem wstępu poinformowała, iż zgodnie ze Statutem Gminy Gródek, Komisja Rewizyjna składa się z Przewodniczącego oraz pozostałych członków w liczbie 3. Członków Komisji Rewizyjnej wybiera Rada.
Przewodniczący Rady - Radny Wieczysław Gościk poprosił o zgłoszenie kandydatur 2 radnych do pracy w Komisji Rewizyjnej.
Radna Anna Petelska zgłosiła kandydaturę Radnej Anny Gudzak.
Radna Ewa Danuta Tołcz zgłosiła kandydaturę Radnej Grażyny Danesh.
Zgłoszeni Radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji.
Przewodniczący Rady zapytał czy ktoś z Radnych ma uwagi do proponowanego składu Komisji Rewizyjnej?
Żadnych uwag nie zgłoszono.
W związku z powyższym Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.
Głosowało 15 radnych.
Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwała w sprawie wyboru powołania Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek, została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr I/7/06 - stanowi załącznik Nr 14 do niniejszego protokołu
Ad.8c.
Radny Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady zwrócił się do Wójta Gminy Gródek z prośbą o przedstawienie uzasadnienia faktycznego i prawnego projektu uchwały w sprawie zmian w Statucie Gminy Gródek. „Projekt uchwały otrzymaliśmy wraz z zaproszeniem na Sesję” - dodał.
Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek przypomniał, iż w poprzedniej kadencji Radni pracowali w pięciu komisjach stałych Rady Gminy Gródek. Obecnie były wnioski aby zmniejszyć ilość komisji. Doświadczenie pokazało, iż poprzedni trzyosobowy skład komisji był za mały. Zdarzało się, iż w związku np. z absencją chorobową członka komisji, czy też z innego powodu dana komisja pracowała w składzie dwuosobowym, co często dezorientowało jej pracę. Obecnie proponujemy dokonać zmian i powołać komisje:
- Komisję Rewizyjną;
- Komisję Gospodarki, Finansów i Rolnictwa,
- Komisję Oświaty, Kultury i Bezpieczeństwa Publicznego.
„Aby móc dokonać tych zmian i powołać wyżej zaproponowane komisje, niezbędne jest dokonanie zmian w Statucie Gminy”- dodał Wójt Gminy.
Radny Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Radnych o przedstawienie opinii w sprawie propozycji dotyczących stałych komisji Rady Gminy.
Radny Mirosław Nos wnioskował, aby nazwa Komisji Oświaty, Kultury i Bezpieczeństwa Publicznego zawierała człon „Sportu”.
Radny Janusz Michał Cimochowicz zaproponował, aby człon „Bezpieczeństwa Publicznego” zastąpić członem „Spraw Społecznych”.
Więcej żadnych propozycji nie zgłoszono.
W związku z powyższym Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w Statucie Gminy Gródek, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.
Głosowało 15 radnych.
Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwała w sprawie zmian w Statucie Gminy Gródek, została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr I/8/06 - stanowi załącznik Nr 15 do niniejszego protokołu
Ad. 8d.
Do tematu wprowadziła Skarbnik Gminy Gródek - Pani Renata Wysocka mówiąc, iż temat diet Radnych normuje art. 25 ustawy o samorządzie gminnym. „W poprzedniej kadencji diety kształtowały się na poziomie: 57 zł za udział w posiedzeniu Komisji, 114 zł za udział w Sesji Rady, 650 zł- miesięczna dieta Przewodniczącego Rady, 325 zł- miesięczna dieta Wiceprzewodniczącego Rady.
Radny Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Radnych o przedstawienie opinii w sprawie propozycji dotyczących ustalenia diety Przewodniczącemu Rady Gminy Gródek.
Radna Grażyna Danesh zaproponowała kwotę 800 zł. „Diety nie były podwyższane od 6 lat i wydaje mi się, iż powinny wzrosnąć przynajmniej o stopień inflacji” - uzasadniała swoją propozycję.
Radny Mirosław Nos - „Uważam, iż dieta powinna pozostać na tym samym poziomie - proponuję pozostawić kwotę 650 zł”
Radny Jerzy Karpiuk - „Proponuję minimalną podwyżkę do 700 zł”
W związku z brakiem innych propozycji Przewodniczący Rady zarządził przeprowadzenie głosowania. Poinformował, iż w pierwszej kolejności odbędzie się głosowanie najdalej idącej propozycji. Jeżeli uzyska ona zwykłą większość głosów, to nie głosuje się pozostałych. W przeciwnym wypadku, przechodzi propozycja, która uzyska największa ilość głosów.
Przewodniczący Rady zapytał: „Kto z Państwa Radnych jest „za” propozycją 800 zł?”
Głosowało 15 Radnych.
Za - 8, przeciw - 1, wstrzymujących się - 6
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że Radni zwykłą większością głosów ustalili wysokość diety Przewodniczącemu Rady w wysokości 800 zł.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości diety Przewodniczącemu Rady Gminy Gródek, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.
Głosowało 15 radnych.
Za - 11, przeciw - 1, wstrzymujących się - 3
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwała w sprawie ustalenia wysokości diety Przewodniczącemu Rady Gminy Gródek, została podjęta.
Uchwała Nr I/9/06 - stanowi załącznik Nr 16 do niniejszego protokołu
Ad.8e.
Radny Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Radnych o przedstawienie opinii w sprawie propozycji dotyczących ustalenia diety Wiceprzewodniczącemu Rady Gminy Gródek.
Radna Grażyna Danesh zaproponowała kwotę 300 zł. „Jak pokazało doświadczenie poprzedniej kadencji Rady, Wiceprzewodniczący nie miał dużo pracy, rzadko zdarzało się, iż zastępował Przewodniczącego w prowadzeniu Sesji, dlatego proponuję zmniejszyć dietę do 300 zł.” - uzasadniała swoją propozycję.
Radna Anna Petelska zaproponowała kwotę 350 zł.
W związku z brakiem innych propozycji Przewodniczący Rady zarządził przeprowadzenie głosowania. Zapytał:
„Kto z Państwa Radnych jest „za” propozycją 350 zł?”
Głosowało 15 Radnych.
Za - 5, przeciw - 6, wstrzymujących się - 4
a następnie: „Kto z Państwa Radnych jest „za” propozycją 300 zł?”
Głosowało 15 Radnych.
Za - 9, przeciw - 0, wstrzymujących się - 6
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że Radni zwykłą większością głosów ustalili wysokość diety Wiceprzewodniczącemu Rady w wysokości 300 zł.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości diety Wiceprzewodniczącemu Rady Gminy Gródek, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.
Głosowało 15 radnych.
Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwała w sprawie ustalenia wysokości diety Wiceprzewodniczącemu Rady Gminy Gródek, została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr I/10/06 - stanowi załącznik Nr 17 do niniejszego protokołu
Ad.8f.
Radny Wieczysław Gościk - Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Radnych o przedstawienie opinii w sprawie propozycji dotyczących ustalenia wysokości diet radnym Rady Gminy Gródek.
Radna Grażyna Danesh zaproponowała kwotę 140 zł za udział w Sesji Rady i 70 zł za udział w posiedzeniu komisji stałych Rady.
Radny Mirosław Nos zaproponował kwotę 120 zł za udział w Sesji Rady i 60 zł za udział w posiedzeniu komisji stałych Rady.
W związku z brakiem innych propozycji Przewodniczący Rady zarządził przeprowadzenie głosowania. W pierwszej kolejności zarządził głosowanie najdalej idącej propozycji. Zapytał:
„Kto z Państwa Radnych jest „za” propozycją Radnej Grażyny Danesh”
Głosowało 15 Radnych.
Za - 10, przeciw - 0, wstrzymujących się - 5
W związku z tym, iż propozycja ta została przegłosowana i zaakceptowana większością głosów, nie było potrzeby przegłosowywania propozycji Radnego Mirosława Nos.
Radni ustalili diety: 140 zł za udział w Sesji Rady i 70 zł za udział w posiedzeniach komisji stałych Rady.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet radnym Rady Gminy Gródek, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.
Głosowało 15 radnych.
Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwała w sprawie ustalenia wysokości diet radnym Rady Gminy Gródek, została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr I/11/06 - stanowi załącznik Nr 18 do niniejszego protokołu
Ad. 8g.
Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy Gródek poinformowała, iż podjęcie tej uchwały wynika z konieczności uregulowania pewnych spraw z zakresu prawa pracy wobec Wójta Gminy. Zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych, Przewodniczący Rady Gminy dokonuje wobec Wójta Gminy szereg czynności w sprawach z zakresu prawa pracy. Dotyczy to np. kierowania na szkolenia, czy wyjazdy służbowe. Czynności te wymagają unormowania ich uchwałą.
Sekretarz Gminy odczytała projekt uchwały w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Gminy do dokonania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Wójta Gminy Gródek, który następnie Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie jawne.
Głosowało 15 radnych.
Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0
W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwała w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Gminy do dokonania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Wójta Gminy Gródek, została podjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr I/12/06 - stanowi załącznik Nr 19 do niniejszego protokołu
Ad.9.
Sekretarz Gminy przypomniała Radnym o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych. :Obowiązek ten wynika z art. 24 h ustawy o samorządzie gminnym. Pierwsze oświadczenie składa się w ciągu 30 dni od dnia powołania. Niezłożeni oświadczenia w ustawowym terminie skutkuje wygaśnięciem mandatu” - przestrzegała Sekretarz Gminy. „Dodatkowo Radni są zobowiązani złożyć oświadczenie o działalności gospodarczej prowadzonej przez małżonka (art.24 j. cytowanej wyżej ustawy) oraz oświadczenie o prowadzeniu/nie prowadzeniu działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia komunalnego gminy (art.24f cytowanej wyżej ustawy)”.
Wójt Gminy - Pan Wiesław Kulesza zwrócił się z prośbą aby na Sesjach Rady nie zgłaszać drobnych spraw, typu wycięcie drzew, czy podsypanie drogi. „Z takimi sprawami proszę bezpośrednio kierować się do odpowiedzialnych za to pracowników Urzędu Gminy. Bezpośrednie zgłoszenie danego problemu u odpowiedniej osoby spowoduje, iż zostanie on szybciej rozwiązany, a zaoszczędzony na Sesjach Rady Gminy czas będzie przeznaczony na ważniejsze tematy” - mówił.
Radny Janusz Michał Cimochowicz prosił o wiarygodniejsze relacje z Sesji, publikowane w „Wiadomościach Gródeckich”. „Ostatnio zgłaszałem problem braku telefonizacji we wsi Wierobie, a w gazecie czytam: „mieszkańcy wsi Wierobie pozbawieni są sygnału telefonicznego”.
Wójt Gminy - Pan Wiesław Kulesza zwrócił się z prośbą aby relacje z Sesji przygotowywała redaktor Jerzy Chmielewski, a nie Pan Edward Wołoszyn.
Więcej żadnych spraw w tym punkcie obrad nie poruszano.
Ad.10.
Przewodniczący obrad - Pan Wieczysław Gościk stwierdził, że porządek obrad I Sesji Rady Gminy został wyczerpany. Wobec wyczerpania porządku obrad podziękował radnym Rady Gminy, sołtysom oraz wszystkim uczestnikom dzisiejszej Sesji.
Przewodniczący Rady Gminy Gródek zamknął obrady I Sesji Rady Gminy o godzinie 1400.
Integralną część protokołu stanowią załączniki (kart - 62), wymienione poniżej:
Nr 1 - porządek obrad (kart - 1),
Nr 2 - lista obecności radnych (kart - 1),
Nr 3 - lista obecności sołtysów (kart - 1),
Nr 4 - lista obecności gości zaproszonych (kart - 1),
Nr 5 - uchwała Nr I/1/06 Rady Gminy Gródek w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej (kart - 1),
Nr 6 - uchwała Nr I/2/06 Rady Gminy Gródek w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru radnego na Przewodniczącego Rady Gminy Gródek (kart - 3),
Nr 7 - protokół z obliczenia głosów oddanych w głosowaniu w wyborach Przewodniczącego Rady Gminy Gródek sporządzony na sesji w dniu 27 listopada 2006 r. (kart - 17),
Nr 8 - uchwała Nr I/3/06 Rady Gminy Gródek w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Gródek (kart - 1),
Nr 9 - uchwała Nr I/4/06 Rady Gminy Gródek w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania wyboru radnego na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Gródek (kart - 3),
Nr 10 - protokół z obliczenia głosów oddanych w głosowaniu w wyborach Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Gródek sporządzony na sesji w dniu 27 listopada 2006 r. (kart - 17),
Nr 11 - uchwała Nr I/5/06 Rady Gminy Gródek w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Gródek (kart - 1),
Nr 12 - sprawozdanie o stanie Gminy Gródek (kart - 8)
Nr 13 - uchwała Nr I/6/06 Rady Gminy Gródek w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek (kart - 1),
Nr 14 - uchwała Nr I/7/06 Rady Gminy Gródek w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Gródek (kart - 1),
Nr 15 - uchwała Nr I/8/06 Rady Gminy Gródek w sprawie zmian w Statucie Gminy Gródek (kart - 1),
Nr 16 - uchwała Nr I/9/06 Rady Gminy Gródek w sprawie ustalenia wysokości diety Przewodniczącemu Rady Gminy Gródek (kart - 1),
Nr 17 - uchwała Nr I/10/06 Rady Gminy Gródek w sprawie ustalenia wysokości diety Wiceprzewodniczącemu Rady Gminy Gródek (kart - 1),
Nr 18 - uchwała Nr I/11/06 Rady Gminy Gródek w sprawie ustalenia wysokości diet radnym Rady Gminy Gródek (kart - 1),
Nr 19 - uchwała Nr I/12/06 Rady Gminy Gródek w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Gminy do dokonania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Wójta Gminy Gródek (kart -1)
Na tym protokół zakończono i podpisano.
Protokółowała Przewodniczący Rady
mgr Dorota Bójko Wieczysław Gościk
16
Metryka strony