Protokół z XXIX/05

.
PROTOKÓŁ NR XI/03

PROTOKÓŁ NR XXIX/05

Sesji Rady Gminy Gródek z dnia 22 września 2005 r.

Obradom Sesji, które rozpoczęły się o godzinie 1000 w Gminnym Ośrodku Kultury w Gródku, przewodniczyła Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady. Protokołowała Pani Agnieszka Treska - pracownik Urzędu Gminy Gródek.

Pani Krystyna Klimkiewicz otwierając obrady XXIX Sesji Rady Gminy, przywitała radnych Rady Gminy, sołtysów, oraz zaproszonych gości.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady stwierdziła na podstawie listy obecności, że na stan 15 radnych, w obradach uczestniczy 12, co zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

(w trakcie stwierdzania quorum nieobecni byli Radni: Eugeniusz Nowicki, Bronisław Kazberuk i Wiktor Klebus).

(listy obecności radnych, sołtysów oraz gości zaproszonych stanowią kolejno załączniki Nr 1, Nr 2 i Nr 3 do niniejszego protokołu).

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poinformowała, iż projekt porządku obrad został przesłany Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze obrady. (projekt stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego protokołu).

Zwróciła się z zapytaniem, czy są uwagi i wnioski do przesłanego porządku obrad.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, iż na obrady sesji przybędzie Pan Krzysztof Karolczuk - Dyrektor Podlaskiego Centrum Obrotu Biomasą, który w ramach punktu 3, sprawy różne - omówi opracowaną ankietę dotyczącą ochrony środowiska.

Więcej zmian do proponowanego porządku obrad nie wniesiono.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poddała go pod głosowanie jawne zaproponowaną zmianę.

Głosowało 12 Radnych.

Za przyjęciem - 12

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady odczytała projekt porządku obrad:

  1. Podsumowanie Gminnego Konkursu „Estetyczna posesja - Ogródki 2005”.

  2. Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.

  3. Sprawy różne.

  4. Informacja o pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.

  5. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. obciążenia działki służebnością przejazdu;

  2. przeznaczenia do dzierżawy na okres 10 lat nieruchomości gruntowej;

  3. zmian w budżecie Gminy Gródek na 2005 r.;

  1. Ocena realizacji celów i zadań określonych w Strategii Zrównoważonego Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Gminy i w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Gródek.

  2. Informacja w sprawie oświadczeń majątkowych składanych, stosownie do art. 24h ustawy o samorządzie gminnym, Przewodniczącemu Rady Gminy i Wójtowi Gminy.

8. Przyjęcie protokołu obrad XXVIII Sesji Rady Gminy.

9. Zamknięcie obrad.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady odczytany projekt porządku obrad poddała pod głosowanie jawne.

Głosowało 12 Radnych.

Za przyjęciem - 12 przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

Porządek obrad XXIX Sesji Rady Gminy Gródek został podjęty jednogłośnie.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, że protokół XXVIII Sesji Rady Gminy jest udostępniony na stole protokolanta. Zachęciła do zapoznania się z jego treścią. Poinformowała, iż po wniesieniu ewentualnych uwag w punkcie 8 porządku obrad zostanie on poddany pod głosowanie jawne.

(Na obrady sesji dotarł Radny Wiktor Klebus - stan radnych uczestniczących w obradach - 13)

Ad. 1.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poprosiła Pana Janusz Cimochowicza przewodniczącego komisji konkursowej, o przedstawienie wyników Gminnego Konkursu „Estetyczna posesja - Ogródki 2005”.

Pan Janusz Cimochowicz - Przewodniczący komisji oceniającej ogródki odczytał protokół oraz omówił poszczególne kategorie, które były brane pod uwagę przy ocenie ogródków:

1. Ogródek nowoczesny, w którym komisja oceniając brała pod uwagę dobór gatunków roślin, różnorodność upraw typu: oczka wodne, ogrody skalne, ogródki ziołowe oraz małą architekturę

ogrodu.

2. Ogródek wiejski, w którym komisja oceniająca brała pod uwagę uprawy starych gatunków i odmian roślin, elementy regionalne oraz występowanie roślinności naturalnej.

3. Przyjaciel ogrodu, w którym komisja oceniająca brała pod uwagę staranną pielęgnację ogrodu, estetykę oraz kolekcjonowanie rzadkich gatunków roślin.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy podziękował wszystkim, którzy wzięli udział w organizowanym Konkursie „Estetyczna posesja - Ogródki 2005”, a następnie wręczył nagrody laureatom konkursu w poszczególnych kategoriach:

1. Ogródek nowoczesny:

I miejsce - Pani Anna Dąbrowska, zam. Sofipol

II miejsce - Pan Jan i Michał Michalczukowie, zam. Waliły-Stacja

2. Ogródek wiejski:

I miejsce - Pani Walentyna Romuszewska, zam. Waliły

II miejsce - Pan Wiktor Cyuńczyk, zam. Zubry

3. Przyjaciel ogrodu:

Pani Ciuńczyk Anafazja, Pan Sergiusz Seweryn, Pani Krystyna Trochimczuk, Pani Nina Supronowicz, Pani Halina Grycuk.

Ad.2.

Radny Jan Grycuk wnioskował o zorganizowanie dowozu do szkoły dzieci z Królowego Mostu, w związku z tym, iż prawdopodobnie wycofano zwrot kosztów dojazdu do szkoły, rodzicom dzieci z tej okolicy.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, iż gmina nadal pokrywa koszt dojazdu do szkoły dzieci z Królowego Mostu. Dzieci dojeżdżają prywatną linią Pana Lutostańskiego, z którym gmina podpisała umowę. Poinformował, że jeżeli jest taka potrzeba można się zastanowić nad zorganizowaniem dowożenia dzieci z tamtego terenu przez samochód gminny.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady prosiła Pana Jerzego Ostapczuka - Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku, o takie zorganizowanie działania pracowni komputerowej IKONKA, aby osoby które przychodzą z potrzebą skorzystania z Internetu mogły z niego skorzystać, bez zbędnej zwłoki.

Pan Grześ - Pracownik Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku poinformował, iż przeznaczony czas korzystania z komputera w IKONCE przez jedną osobę - to 1 godzina. Wyjaśnił zarazem, iż jeżeli zauważalne jest, że ktoś przyszedł, bo potrzebuje pewnych informacji, to w miarę możliwości komputer udostępniany jest poza kolejnością.

Pan Jerzy Ostapczuk - Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku wyjaśnił, iż każdy pracownik ma obowiązek udostępnienia komputera osobie, która tego potrzebuje.

Radna Ewa Danuta Tołcz podziękowała Wójtowi za wykonanie przepustu w Sofipolu.

Radna Irena Wysocka zapytała, czy jest możliwość, aby dzieci z osiedla, chodzące do Przedszkola w Gródku były zabierane przez samochód dowożący dzieci do szkoły?

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, iż samochody dowożące dzieci do szkół są zazwyczaj przepełnione. Nie ma więc możliwości, aby zabierały one jeszcze dzieci z Gródka z uwagi na obowiązujące przepisy w tym zakresie.

Radny Tomasz Gutowski zapytał jak przedstawia się sprawa drogi powiatowej Łużany - Bobrowniki oraz prosił o pomoc w rozwiązaniu problemu jeżdżących tamtędy, mimo stojącego znaku zakazu samochodów ciężarowych powyżej 10 ton. Poinformował, iż samochody te bardzo niszczą drogę oraz są uciążliwe dla mieszkańców Łużan.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, iż w najbliższym czasie odbędzie się spotkanie z mieszkańcami Łużan, na którym wyjaśni szczegółowo im ten problem. W sprawie drogi powiatowej powiedział, iż Starostwo Powiatowe przygotowuje dokumentacje na przebudowę tej drogi i w następnym roku będzie starało się wystąpić o środki z Unii Europejskiej. Sprawa jeżdżenia po tej drodze ciężkich transportów cementowych wyjaśniana jest przez instytucję z Urzędu Wojewódzkiego.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady prosiła w imieniu mieszkańców o wyrównanie dróg kierunku wsi Zubki, Mostowlany i Łużany.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, że drogi zostały wyrównane, a więc pytanie jest bezprzedmiotowe.

Radny Janusz Michał Cimochowicz zauważył, że są odpowiedzialne służby, które powinny kontrolować naprawę dróg. Prosił w miarę możliwości o ustawienie skrzynek pocztowych we wsi Zubki i Wierobie , aby mieszkańcy tych wsi mogli wrzucać tam listy, które odbierane byłyby codziennie przez listonosza. Przedstawił jeszcze prośbę mieszkańców wsi Zubki o ustawienie tablicy informacyjnej „Bloki Kolejowe”, aby ułatwić sprawny dojazd pogotowia ratunkowego.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, że jeżeli istnieje potrzeba ustawienia skrzynek pocztowych to, należałoby złożyć wniosek do Poczty Polskiej, chociaż w tej chwili można zauważyć tendencję odwrotną. W sprawie ustawienia tablicy informacyjnej, wyjaśnił, że nie jest pewien czy przepisy w tym zakresie umożliwiają ustawienia znaku takiej treści.

Radny Włodzimierz Grycuk poinformował, iż w związku z tym, że miesiąc wrzesień jest miesiącem w którym przeprowadzana jest akcja Sprzątanie Świata - Polska 2005, Nadleśnictwo Waliły przystępuje do tej akcji organizując sprzątanie lasów. Apelował on do wszystkich mieszkańców gminy o wzięcie udziału w akcji i pomoc w sprzątaniu lasów.

Poinformował również, że na przełomie września i października br. Nadleśnictwo Waliły zorganizuje szkolenie dla rolników indywidualnych, z zakresu zalesiania gruntów porolnych.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy podziękował za przedstawione informacje oraz poinformował, iż o ile mu wiadomo, Szkoła Podstawowa i Publiczne Gimnazjum również przystępują do akcji Sprzątanie Świata i apelował do innych grup społecznych o wzięcie udziału.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady wyjaśniła przyczyny nieobecności Pani Dyrektor Wiery Tarasewicz i Pani Dyrektor Anny Grycuk, oraz potwierdziła, iż Szkoły przygotowane są do akcji Sprzątanie Świata.

Radny Jerzy Karpiuk zapytał Wójta, co na dzień dzisiejszy dzieje się z budynkami „Karo” i GS?

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, iż zgodnie z informacją Syndyka jest kolejny inwestor zainteresowany budynkami „Karo”. Syndyk zwrócił się z zapytaniem, czy budynki te mają możliwość podłączenia do gazu w celach grzewczych. Wójt, w odpowiedzi na pytanie poinformował go, że nie ma możliwości podłączenia do gazu, ale Komunalny Zakład Budżetowy zarządzający kotłownią centralną jest w stanie zapewnić ciepło w tych budynkach. Oznacza to, że pewne zainteresowanie tymi budynkami istnieje. W przypadku magazynów GS wyjaśnił, iż istnieją dwa rozwiązania. Pierwsze rozwiązanie to zburzenie budynków i ogłoszenie przetargu na uzbrojoną działkę, drugie zaś rozwiązanie to ogłoszenie przetargu na sprzedaż działki w raz z magazynami, ale również można na tym terenie zorganizować targowicę co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady przypomniała, iż na XXVI Sesji Rady Gminy w dniu 28 czerwca 2005 r. rozpatrywana była sprawa utworzenia trzeciej klasy pierwszej w Publicznym Gimnazjum w Gródku. Nauczyciele Publicznego Gimnazjum skierowali pismo w tej sprawie do Rady Gminy. Rada Gminy jednakże w myśl obowiązujących przepisów nie była władna do rozpatrzenia tej sprawy, w związku z tym, iż jest to zadanie przypadające do realizacji Wójtowi Gminy - organowi odpowiedzialnemu za prowadzenie szkól. W związku z tym, iż prawdopodobnie w trakcie dyskusji na ten temat padło stwierdzenie, że problem dalej będzie omawiany na następnej sesji, Przewodnicząca przeprosiła za brak precyzji w swojej wypowiedzi dotyczącej terminu rozpatrzenia wyżej wymienionej sprawy. Wyjaśniła, iż prace nad planem budżetu na następny rok rozpoczynają się dopiero na przełomie listopada i dopiero wtedy sprawa utworzenia trzeciej klasy pierwszej w Publicznym Gimnazjum może zostać ponownie poddana dyskusji.

Pan Mirosław Gryko - Kierownik Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku nawiązując do zapytania radnego Jerzego Karpiuka, z poprzedniej sesji, dotyczącego sprawozdania z wykonania budżetu Komunalnego Zakładu Budżetowego za pierwsze półrocze 2005 r., w sprawie wyjaśnienia pozycji realizacji rozchodów - zakup usług na remont dróg, poinformował, iż pozycja ta dotyczy opłaty faktury dla podwykonawcy za budowę drogi w miejscowości Wiejki.

Ad. 3.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady zapytała sołtysa wsi Kołodno - Jerzego Grycuka, czy działa już nowo wybudowana przydomowa oczyszczalnia ścieków?

Pan Jerzy Grycuk - Sołtys wsi Kołodno poinformował, iż oczyszczalnia już działa, ale jeszcze za wcześnie by ocenić jej funkcjonalność.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, że Pan Jerzy Grycuk jest pierwszą osobą w gminie, która wyraziła chęć wybudowania przydomowej oczyszczalni ścieków. Oczyszczalnia wybudowana została przy pomocy niemieckich studentów pod nadzorem profesora Halickiego, autora projektu.

Radna Irena Wysocka zapytała jaki jest koszt wybudowania takiej przydomowej oczyszczalni?

Pan Jerzy Grycuk - Sołtys wsi Kołodno poinformował, że koszt wybudowania takiej oczyszczalni mieści się w granicy: 1.000-1.500 zł, w zależności od zróżnicowanych cen materiałów potrzebnych do budowy.

Pani Anna Petelska - Sołtys wsi Waliły PGR podziękowała Wójtowi za interwencję w sprawie ustawienia barierek przy stawach we wsi Waliły PGR, za szybką reakcję w sprawie bezpańskich psów oraz wyrównanie dróg dojazdowych do wsi. Poprosiła jeszcze Panią Sekretarz Gminy o odpowiedź na pytanie dotyczące stypendium socjalnego, czy szkoła może odmówić udzielenia opinii o uczniu, jeżeli dochód jego rodziny przekracza ustawową stawkę?

Pan Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy poinformowała, iż obowiązkiem szkoły jest wystawienie opinii o uczniu, bez względu na to jaki jest dochód jego rodziny.

Pani Anna Petelska - Sołtys wsi Waliły PGR w sprawie stypendiów zauważyła również problem ponoszenia przez rodziców dojeżdżających dzieci, kosztów związanych z dostarczeniem wniosku do Szkoły w celu wydania opinii o uczniu oraz odbiorem tego wniosku następnego dnia. Prosiła o zauważenie tego problemu przy następnej turze składania wniosków o stypendia, w związku z tym, że wnioski składane są w większości przez rodziny biedne.

Pani Sołtys zapytała jeszcze Pana Jerzego Ostapczuka - Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku, czy prawdą jest, że Pani Barbara Filipczuk rezygnuje z prowadzenia zajęć tanecznych z dziećmi i jaka jest tego przyczyna?

Pan Jerzy Ostapczuk - Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku poinformował, że nic mu nie wiadomo o tym, że Pani Filipczuk rezygnuje z prowadzenia zajęć tanecznych, ale rzeczywiście nie była ona zadowolona z pensji jaką otrzymuje za prowadzenie tych zajęć. Pensja jaką otrzymuje Pani Filipczuk wynosi ok. 200 zł brutto, na okres wakacyjny (trzy miesiące) została ona zwiększona do kwoty 450 zł brutto. Dyrektor wyjaśnił, iż nie ma możliwości wypłaty wyższego wynagrodzenia do końca roku, gdyż w budżecie zaplanowane były określone środki finansowe na ten cel.

Pani Anna Petelska - Sołtys wsi Waliły PGR zapytała ile razy w tygodniu oraz ile grup tanecznych prowadzi Pani Filipczuk?

Pan Jerzy Ostapczuk - Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku poinformował, że prowadzi ona dwie grupy taneczne oraz grupę wokalno-instrumentalną, dwa razy w tygodniu.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady zapytała, ile godzin w tygodniu pracuje Pani Filipczuk?

Pan Jerzy Ostapczuk - Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku poinformował, że Pani Filipczuk ma nienormowany czas pracy.

Pani Anna Petelska - Sołtys wsi Waliły PGR zauważyła, że szkoda by było aby dzieci straciły możliwość dalszej nauki tańca, gdyż reprezentują one naszą gminę na każdej imprezie. Warto znaleźć trochę środków finansowych, aby dzieci mogły dalej tańczyć - powiedziała

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyrażając swoje zdanie powiedział, że należy dać dzieciom możliwość rozwijania swoich umiejętności. W takiej sytuacji trzeba przeanalizować budżet GOK i postarać się wygospodarować środki na ten cel.

Pan Jerzy Ostapczuk - Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku był zainteresowany czy Pani Filipczuk za prowadzenie zajęć tanecznych pobiera dodatkowo pieniądze od dzieci?

Pani Anna Petelska - Sołtys wsi Waliły PGR poinformowała, iż przez ostatni okres Pani Filipczuk nie pobierała dodatkowo pieniędzy, wcześniej rodzice dopłacali po 5 zł, a na ostatnim spotkaniu poinformowała dzieci, że dopłata będzie wynosiła 10 zł. od osoby.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował o potrzebie jaka zaistniała w związku z nowymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska. W związku z zanieczyszczeniem rzeki Supraśl, Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska oczekuje od gminy podjęcia kroków w celu znalezienia przyczyny zanieczyszczeń. W tym celu postanowiliśmy opracować ankietę, która pomoże w dotarciu do źródła zanieczyszczeń.

Wójt poprosił o omówienie ankiety Pana Krzysztofa Karolczuka - Dyrektora Podlaskiego Centrum Obrotu Biomasą.

Pan Krzysztof Karolczuk - poinformował, iż znowelizowana ustawa „Prawo Ochrony Środowiska” oraz ustawa „O utrzymaniu czystości i porządku w gminach” nałożyła nowe obowiązki zarówno na urzędy jak i na właścicieli nieruchomości. Wyjaśnił, że utrzymanie czystości i porządku gminy należy do zadań własnych gminy, które nadzoruje i jest bezpośrednio odpowiedzialny Wójt Gminy. Jeżeli Wójt nie dokona oceny własnej w gminie, to od kar nakładanych przez inspektorów ochrony środowiska na właścicieli nieruchomości nie można będzie się odwołać. Pan Karolczuk przeanalizował poszczególne pytania proponowanej ankiety, a następnie prosił o zadawanie pytań.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady zapytała czy każdy właściciel posesji będzie miał obowiązek podpisania umowy na wywóz nieczystości lub będzie musiał sam je wywozić na składowisko odpadów, mimo tego, że do tej pory w gminie mamy duże kontenery, z których korzystają wszyscy mieszkańcy?

Pan Krzysztof Karolczuk wyjaśnił, iż ustawa nakłada na właścicieli nieruchomości obowiązek, udokumentowania wywozu nieczystości z własnej posesji.

Pani Anna Petelska - Sołtys wsi Waliły PGR zapytała o konsekwencje w sytuacji, gdy ktoś odmówi wypełnienia ankiety?

Pan Krzysztof Karolczuk wyjaśnił, że ankieta jest nie obowiązkowa, ale odmowa jej wypełnienia może świadczyć o nieprawidłowości w danym gospodarstwie.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady zauważyła, jednakże, że jeżeli ktoś odmówi wypełnienia ankiety, będzie to oznaczało, ze ma coś do ukrycia.

Pani Bożena Adamczyk - Sołtys wsi Waliły zapytała czy osoby posiadające ubikacje na podwórku powinny wywozić nieczystości na oczyszczalnie ścieków?

Pan Krzysztof Karolczuk wyjaśnił, że zarówno te osoby, które posiadają ubikacje na podwórku jak i te które mają szamba, mają obowiązek wywożenia nieczystości.

Radny Janusz Michał Cimochowicz zauważył, że to lekka przesada, aby osobom starszym, które przez całe życie korzystają z ubikacji na podwórku, nakazać teraz wywozić te nieczystości do oczyszczalni ścieków.

Pani Halina Popławska - Sołtys wsi Słupczanka zapytała, czy ankiety muszą być rozdane wszystkim właścicielom nieruchomości, którzy posiadają szamba?

Pan Krzysztof Karolczuk poinformował, że ankiety należy rozdać w szczególności właścicielom tych nieruchomości, których posesje znajdują się blisko rzek.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy podziękował Panu Krzysztofowi Karolczukowi za szerokie omówienie problemu, który jest bardzo ważny i dotyczy większości mieszkańców naszej gminy. Przypomniał przy tym, że zakupiony został przez gminę, projekt przydomowych oczyszczalni ścieków, który może być rozwiązaniem omówionego wyżej problemu. Zachęcał do korzystania z projektu.

Pan Wiktor Łotysz - Sołtys wsi Mieleszki - zaproponował, aby we wszystkich wsiach zorganizować spotkania z mieszkańcami, w celu omówienia tego problemu.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, ze jeżeli w jakiejś wsi będzie potrzeba zorganizowania spotkania, to zorganizujemy je.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady odczytała pismo jakie wpłynęło do Rady Gminy Gródek z Ministerstwa Kultury - Departamentu Ochrony Zabytków w sprawie informacji o udzielonej dotacji celowej dla Parafii Kościoła Prawosławnego p.w. Narodzenia NMP w Gródku, w wysokości 100.000 zł na wymianę pokrycia dachowego rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich oraz montaż krzyży na wieży dzwonnicy i kopułach cerkwi.

(pismo stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu)

Ad. 4.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy przedstawił informację o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym. (informacja stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu)

Żadnych pytań do przedstawionej informacji nie zgłoszono.

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poinformowała, iż informacja o pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym została przyjęta.

Ad.5a.

Pani Wiesław Kulesza - Wójt Gminy zapoznał Radę z projektem uchwały w sprawie ustanowienia służebności na nieruchomości gruntowej. Poinformował, że sprzedana została działka, która jak się później okazało nie ma dojazdu do drogi głównej. W związku z powyższym jednym z najlepszych wariantów rozstrzygnięcia tego problemu jest ustanowienie służebności przejazdu, za odpłatnością.

Radny Jerzy Karpiuk - prosił o bliższe wyjaśnienie, której działki dotyczy problem?

Pani Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, że jest to działka leżąca koło ulicy Piaskowej, nad zbiornikiem wodnym w Zarzeczanach.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady projekt uchwały poddała go pod głosowanie jawne. Głosowało 13 radnych.

Za - 12, przeciw - 0, wstrzymujących się - 1

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała w sprawie ustanowienia służebności na nieruchomości gruntowej została podjęta.

Uchwała Nr XXIX/184/05 - stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokołu.

Ad. 5b.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poprosiła Pana Wójta Gminy o omówienie projektu uchwały w sprawie przeznaczenia do dzierżawy na okres 10 lat nieruchomości gruntowej.

Pani Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, że projekt uchwały zakłada wydzierżawienie części nieruchomości gruntowej położonej, w obrębie gruntów wsi Wiejki, firmie POLKOMTEL w celu budowy stacji bazowej do odbioru telefonii komórkowej.

Radny Włodzimierz Grycuk - zapytał jaka jest powierzchnia tej działki i ile będzie wynosił czynsz dzierżawny?

Pani Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, że część działki, której dotyczy projekt uchwały wynosi 40 m2, a czynsz za jej dzierżawę wynosić będzie 1.000 zł miesięcznie.

Pani Przewodnicząca odczytała projekt uchwały, a następnie poddała go pod głosowanie jawne. Głosowało 13 radnych.

Za - 13, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała w sprawie przeznaczenia do dzierżawy na okres 10 lat nieruchomości gruntowej została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXIX/185/05 - Stanowi załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu

Ad. 5c

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady odczytała Uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku, która wpłynęła do Rady Gminy, w sprawie wyrażenia opinii o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego Gminy Gródek na 2005 r. oraz prawidłowości sporządzonej prognozy kwoty długu.

(Uchwała Nr II.0131-3-112/05 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej - Stanowi załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu)

Pani Renata Wysocka - Skarbnik Gminy przedstawiła zmiany w budżecie gminy na 2005 r., wynikające z konieczności uregulowania planu dochodów i wydatków w stosunku do istniejących potrzeb, m.in. związanych z:

- otrzymaniem dotacji na przeprowadzenie wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz wyborów do Sejmu i Senatu;

- zwiększeniem dotacji celowej przeznaczonej na sfinansowanie wyprawki szkolnej, dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych szkół podstawowych;

- udzieleniem dotacji celowej na zadania z zakresu kultury w ramach Programu Operacyjnego Promocja Czytelnictwa na zakup nowości wydawniczych dla bibliotek publicznych;

- dofinansowaniem realizacji inwestycji polegającej na budowie budynku socjalnego wraz z ogrodzeniami i trybunami przy boisku nad zbiornikiem retencyjnym w m. Zarzeczany;

- podpisanym aneksem do umowy zawartej z Powiatem Białostockim w sprawie pomocy finansowej, jaką Gmina Gródek udzieli na budowę drogi powiatowej Gródek-Bielewicze;

- wykonaniem instalacji elektrycznej w amfiteatrze nad zbiornikiem retencyjnym w m. Zarzeczany;

- wprowadzeniem nowych zadań inwestycyjnych: budowy parkingu na ul. Michałowskiej i sporządzenie dokumentacji projektowej dotyczącej ul. Lisiej w m. Waliły-Stacja;

- zakupem materiałów niezbędnych do naprawy i wykonania ogrodzenia Cmentarza Żydowskiego na terenie Gminy Gródek;

- zwiększeniem dotacji dla Gminnego Klubu Sportowego Gryf w Gródku.

Podsumowując, poinformowała, iż dokonane zmiany spowodują, że budżet będzie wynosił:

Dochody - 10.507.786 zł,

Wydatki - 11.363.789 zł.

Następnie Pani Skarbnik Gminy odczytała projekt uchwały.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek poinformował, iż kredyt zaplanowany do zaciągnięcia w br. na modernizację oświetlenia ulicznego, najprawdopodobniej nie będzie brany pod uwagę, w związku z tym, iż po ogłoszeniu przetargu na realizację zadania, jedna z zainteresowanych firm złożyła protest do Prezesa Zamówień Publicznych. Przetarg został wstrzymany do wyjaśnienia sprawy i z tego względu inwestycja polegająca na modernizacji oświetlenia ulicznego w Gminie Gródek nie będzie zrealizowana w bieżącym roku.

Radny Włodzimierz Grycuk zapytał czym podyktowane jest zwiększenie dotacji dla Gminnego Klubu Sportowego Gryf?

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek wyjaśnił, że zwiększenie dotacji podyktowane jest tym, iż wcześniej nie wzięto pod uwagę dodatkowych kosztów związanych z dowozem na mecze zawodników Gminnego Klubu Sportowego Gryf wynajmowanym transportem.

Przewodnicząca projekt uchwały poddała pod głosowanie jawne. Głosowało 13 radnych.

Za - 13, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że

uchwała w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2005 r. została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXIX/186/05 - Stanowi załącznik Nr 10 do niniejszego protokołu.

Ad. 6.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek przedstawił informację dotyczącą oceny realizacji celów i zadań określonych w Strategii Zrównoważonego Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Gminy i w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Gródek.

Żadnych pytań do informacji nie wniesiono.

(informacja stanowi załącznik Nr 11 do niniejszego protokołu)

Ad. 7.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy przedstawiła informację w sprawie oświadczeń majątkowych składanych stosownie do art. 24h ustawy o samorządzie gminnym, przewodniczącemu Rady Gminy i Wójtowi Gminy.

Żadnych pytań do informacji nie wniesiono.

(informacja stanowi załącznik Nr 12 do niniejszego protokołu)

Ad.8.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady zapytała czy są uwagi do sporządzonego protokołu obrad XXVIII Sesji Rady Gminy.

Żadnych uwag nie wniesiono. W związku z powyższym Przewodnicząca Rady stwierdziła, że

Protokół obrad XXVIII Sesji Rady Gminy został przyjęty.

Ad. 10.

Przewodnicząca obrad Pani Krystyna Klimkiewicz stwierdziła, że porządek obrad XXIX Sesji Rady Gminy został wyczerpany. Podziękowała Radnym Rady Gminy, sołtysom oraz wszystkim przybyłym na dzisiejsze obrady za aktywny w nich udział.

Obrady zostały zamknięte o godzinie 1310.

Integralną część protokołu stanowią załączniki (kart - 46), wymienione powyżej:

Nr 1 - lista obecności radnych (kart -1),

Nr 2 - lista obecności sołtysów (kart - 1),

Nr 3 - lista obecności gości zaproszonych (kart - 1),

Nr 4 - porządek obrad (kart - 1),

Nr 5 - pismo z Ministerstwa Kultury o udzieleniu dotacji celowej Parafii Kościoła Prawosławnego p.w. Narodzenia NNP w Gródku (kart - 1),

Nr 6 - informacja o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym (kart - 5),

Nr 7- uchwała Nr XXIX/184/05 Rady Gminy Gródek w sprawie ustanowienia służebności na nieruchomości gruntowej (kart - 1)

Nr 8 - uchwała Nr XXIX/185/05 Rady Gminy Gródek w sprawie przeznaczenia do dzierżawy na okres 10 lat nieruchomości gruntowej (kart - 1),

Nr 9 - uchwała Nr II.0131-3-112/05 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku (kart - 1),

Nr 10 - uchwała Nr XXIX/186/05 Rady Gminy Gródek w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2005 r. (kart - 19),

Nr 11 - informacja o realizacji celów i zadań określonych w Strategii Zrównoważonego Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Gminy i w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Gródek (kart - 11),

Nr 12 - informacja w sprawie oświadczeń majątkowych składanych stosownie do art. 24h ustawy o samorządzie gminnym, przewodniczącemu Rady Gminy i Wójtowi Gminy (kart -3)

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Protokołowała Przewodnicząca Rady

Agnieszka Treska mgr Krystyna Klimkiewicz

1

10

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Bójko

Wprowadzający: Dorota Bójko

Data modyfikacji: 2006-02-17

Opublikował: Dorota Bójko

Data publikacji: 2006-02-17