Protokół Nr XXXVIII/06

.
PROTOKÓŁ NR XI/03

PROTOKÓŁ NR XXXVIII/06

Sesji Rady Gminy Gródek

z dnia 29 sierpnia 2006 r.

Obradom Sesji, które rozpoczęły się o godzinie 1000 w Gminnym Ośrodku Kultury w Gródku, przewodniczyła Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady. Protokołowała Pani Dorota Bójko - pracownik Urzędu Gminy Gródek.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady otwierając obrady XXXVIII Sesji Rady Gminy, przywitała radnych Rady Gminy, radnego Rady Powiatu Białostockiego, sołtysów, zaproszonych gości oraz wszystkich przybyłych na posiedzenie Rady.

Przewodnicząca Rady, zwracając się do radnych Rady Gminy Gródek, przypomniała o konieczności złożenia oświadczeń majątkowych. „Kto dzisiaj nie złoży oświadczenia, nie otrzyma diety” - mówiła.

Następnie usprawiedliwiła nieobecne na obradach Sesji Rady Gminy Dyrektor Szkoły Podstawowej oraz Dyrektor Publicznego Gimnazjum w Gródku - „Dzisiaj w szkole odbywa się Rada Pedagogiczna, która uniemożliwia Paniom dyrektorkom przybycie na obrady Sesji Rady. O zwolnienie z dzisiejszych obrad, z uwagi na obowiązki służbowe, prosiła także Pani Krystyna Sawicka - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku” - dodała.

Na podstawie listy obecności stwierdziła, że na stan 15 radnych, w obradach uczestniczy 12, co zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

(w trakcie stwierdzania quorum nieobecni byli Radni: Eugeniusz Nowicki, Bronisław Kazberuk i Wiktor Klebus).

(listy obecności radnych, sołtysów oraz gości zaproszonych stanowią kolejno załączniki Nr 2, Nr 3 i Nr 4 do niniejszego protokołu).

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poinformowała, iż porządek obrad został przesłany Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze obrady. (porządek obrad stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu).

Zwróciła się z zapytaniem, czy są uwagi i wnioski do przesłanego porządku obrad, a następnie sama złożyła wniosek o dodanie do porządku obrad punkt: „stanowisko w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości gminnej służebnością przejazdu na rzecz nieruchomości stanowiącej własność Pana Daniluka

Przewodnicząca Rady zapytała: „Kto z Radnych jest za wprowadzeniem zgłoszonego wniosku do porządku obrad?”.

Głosowało 12 radnych.

Za wprowadzeniem - 12 przeciw - 0 wstrzymało się - 0

Więcej zmian i propozycji do proponowanego porządku obrad nie wniesiono.

W związku z powyższym, Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady przedstawiła porządek obrad, z uwzględnieniem zgłoszonej zmiany, a następnie poddała go pod głosowanie jawne.

Głosowało 12 Radnych

Za przyjęciem - 12, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca Rady stwierdziła, iż projekt porządku obrad XXXVIII Sesji Rady Gminy został przyjęty jednogłośnie.

Porządek obrad:

  1. Informacja o pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.

  2. Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.

  3. Sprawy różne.

  4. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) zmian w budżecie gminy na 2006 r.;

b) Planu Gospodarki Odpadami dla Gminy Gródek;

c) nieodpłatnego przyjęcia nieruchomości;

d) udzielenia bonifikaty na sprzedaż lokalu mieszkalnego;

e) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ulicy Lisiej w miejscowości Waliły-Stacja, obręb geodezyjny Gródek;

  1. Stanowisko w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości gminnej służebnością przejazdu na rzecz nieruchomości stanowiącej własność Pana Daniluka;

  2. Przyjęcie protokołu obrad XXXVII Sesji Rady Gminy.

  3. Zamknięcie obrad.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poinformował radnych, że protokół XXXVII Sesji Rady Gminy jest udostępniony na stole protokolanta. Zachęciła do zapoznania się z jego treścią. Poinformowała, iż po wniesieniu ewentualnych uwag zostanie on podpisany przez Wiceprzewodniczącego Rady - Pana Tomasza Gutowskiego.

Ad.1.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy przedstawił informację o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym. (informacja stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu)

Radny Włodzimierz Grycuk zapytał, czy jest możliwość odkupienia przez rolników starych lamp oświetleniowych?

Wójt Gminy Gródek poinformował, iż do tej pory nikt nie zgłaszał potrzeby zakupu starych lamp, ale jeżeli są osoby zainteresowane ich zakupem, to proszę o zgłaszanie się do Urzędu Gminy. Dodam jedynie, iż znaczna część lamp została zniszczona, ale część z pewnością będzie nadawać się do ponownego użytku.

Radny Jerzy Karpiuk wnioskował o dokonanie kalkulacji kosztu opłaty za światło przed wymianą lamp oraz po ich wymianie.

Wójt Gminy poinformował, iż informację taką przygotuje. „Jednak nie będzie ona odzwierciedlała prawdziwych oszczędności, gdyż dowieszono dodatkowo wiele lamp. Na pewno jednak zauważymy oszczędności:

Przewodnicząca Rady dodała, iż potrzeba czasu aby móc mówić o oszczędnościach. Dopiero po około pół roku można będzie porównać wysokość rachunków za światło i mówić o ewentualnych oszczędnościach.

Następnie, przypomniała, iż na którejś z komisji Budżetu Rady Gminy Gródek padł wniosek o nagrodzenie Pani Lilii Waraksa i Pani Doroty Bójko, za owocne pozyskiwanie środków z funduszy strukturalnych.

Wójt Gminy Gródek - „Wniosek ten przecież został wycofany” - mówił.

Więcej żadnych uwag i wniosków do przedstawionej informacji nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poinformowała, iż informacja z pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym została przyjęta.

Ad.2.

Radny Wieczysław Gościk przypomniał, iż kilkakrotnie prosił o uporządkowanie numeracji na ulicy Leśnej w Gródku. „Do tej pory numeracja nie została uporządkowana i karetki pogotowia błądzą” - mówił.

Zapytał także jak wygląda sprawa Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy: „Jeżeli chodzi o sprawę GOK, to w chwili obecnej jest ona uśpiona. Wiąże się to z tym, iż dwóch spadkobierców zmarło i do chwili wyjaśnienia postępowania spadkowego, nasze postępowanie jest zawieszone” - wyjaśnił.

„My nie porządkujemy numeracji ulic. Zawiadomiliśmy o tym problemie odpowiednie służby. Na przerwie wyjaśnię na jakim etapie rozpatrywania jest ta sprawa”.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady Gminy zapytała, czy na budowę ulicy Tartacznej w Waliłach-Stacji pozyskamy środki z Kontraktu Wojewódzkiego?

Wójt Gminy odpowiedział, iż w ostatnim podziale środków z Kontraktu Wojewódzkiego znaczna ich część została przydzielona na budowę lotniska. „Trudno mi powiedzieć, czy rezerwa, która pozostała zostanie przyznana właśnie na budowę ulicy Tartacznej.” - mówił.

Radny Jerzy Karpiuk, podobnie jak na kilku poprzednich obradach Sesji Rady, prosił o przybliżenie spraw dotyczących Zakładu KARO, GS Samopomoc Chłopska oraz Przedszkola.

Wójt Gminy odpowiedział:

  • sprawa GS Samopomoc Chłopska - ogłosiliśmy przetarg na rozbiórkę magazynów GS w zamian za materiały rozbiórkowe. W chwili obecnej oczekujemy na oferty. W przypadku braku zainteresowania, ponownie ogłosimy przetarg, tym razem oferując zapłatę za rozebranie magazynów.

  • sprawa budynku byłego Przedszkola - na ostatnim spotkaniu z Prezesem Firmy GEEST nie padła z jego strony inicjatywa i chęć zakupu budynku byłego Przedszkola. Prezesa „boli”, że w wycenie rzeczoznawcy ujętych jest mało nakładów poniesionych przez niego. Prosił, o obniżenie ceny sprzedaży. „Nie daję jednak tej prośby pod obrady Rady Gminy, gdyż w przypadku sprzedaży bezprzetargowej nie ma możliwości obniżenia ceny ustalonej przez biegłego rzeczoznawcę.”

  • sprawa Zakładu Karo - w chwili obecnej Prezes Sądu podpisuje postanowienie na sprzedaż nieruchomości za cenę określoną w złożonej ofercie.

Radny Janusz Michał Cimochowicz - wnioskował o wycięcie 3 topoli we wsi Zubki, rosnących na terenie kolejowym przylegającym do drogi gminnej.

Wójt Gminy obiecał rozpatrzyć wniosek pozytywnie.

Ad. 3.

Pani Maria Giegiel - mieszkanka Gródka narzekała: „Na ulicy Zarzeczańskiej nie ma kanalizacji, zawiesili lampę - nie świeci. Tyle lat ciągnie się sprawa o rozgraniczenie terenu z Panią Malesza, a Gmina nic w tej sprawie nie robi. Nikomu nie życzę takiej sąsiadki” - mówiła

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy - w tej sprawie podjęliśmy 2 postępowania sądowe. „W toku postępowania o zasiedzenie Pani Malesza zabroniła geodecie wstępu na jej posesję. Obecnie, gdy mamy już werdykt sprawy, zleciliśmy geodecie wyznaczenie granicy działki. Po dokonaniu tej czynności i wbiciu palików, podejmiemy następne działania. W międzyczasie wystąpiłem z pismem do pani Malesza o określenie swojej granicy. Ona odpowiedziała, iż nie zna miejsca swojej granicy. W związku z tym zlecone zostały prace dla geodety.”

„Jeżeli chodzi o niepalące się lampy, to proszę o zgłaszanie wszelkich usterek i problemów z tym związanych w Urzędzie Gminy Gródek jak najszybciej, gdyż w przyszłym tygodniu będzie miał miejsce, przeprowadzany w ramach gwarancji, przegląd.

Przewodnicząca Rady - Pani Krystyna Klimkiewicz zaprosiła Radnych na VII Pielgrzymkę Samorządową do Świętej Wody, która będzie miała miejsce 17 września 2006 r.

Sołtys wsi Radunin - Pani Danuta Olszewska prosiła o dokonanie podsypki na drodze objazdowej w Radununie.

Sołtys wsi Waliły PGR - Pani Anna Petelska - podziękowała za ustawienie latarni ulicznych obok przystanku.

Przewodnicząca Rady pochwaliła mieszkańców wsi, mówiąc iż w ostatnim czasie estetyka wsi, dzięki ich działaniom, znacznie się poprawiła.

Sołtys wsi Waliły - Pani Bożena Adamczyk podziękowała, w imieniu dzieci, które były na koloniach w Białorusi za ich zorganizowanie. „Na drodze we wsi ułożona została trelinka. Rozwiązanie takie zdało egzamin. Proszę o dołożenie trelinki, poszerzając tym samym drogę.”

Wójt Gminy zapewnił, iż prośba zostanie rozpatrzona pozytywnie.

Przewodnicząca Rady - „Wielu mieszkańców skarży się, iż wywóz szamba jest bardzo drogi”.

Wójt Gminy odpowiedział, iż będzie jeszcze droższy jak uchwali się Program Gospodarki Odpadami dla Gminy Gródek.

Radny Włodzimierz Grycuk narzekał na nieprzyjemne zapach wydobywające się ze studzienek kanalizacyjnych. „Co Gmina i Komunalny Zakład Budżetowy w Gródku zamierza zrobić z tym problemem?”

Pan Mirosław Gryko - Kierownik KZB w Gródku poinformował, iż jedynym sposobem na eliminację nieprzyjemnego zapach jest zwiększenie poboru wody i wpuszczanie do kanalizacji większej ilości ścieków. Często tak jest, że do kanalizacji wpuszczane są gęste ścieki, co powoduje, iż studzienki są zapchane. Nieprzyjemny zapach w domu może wyeliminować wykonana wentylacja.

Na Sesję Rady dotarł Radny Wiktor Klebus. Stan Radnych uczestniczących w obradach - 13.

Sołtys wsi Zarzeczany - Pan Mikołaj Chalecki prosił o ułożenie we wsi asfaltu.

Wójt Gminy - „Za kilka lat z pewnością mieszkańcy wsi doczekają się drogi asfaltowej”.

Sołtys wsi Bobrowniki - Pan Leszek Małaszewski - „Firmy, które dzierżawią tereny w Bobrownikach (chodzi o firmy handlowe) nie sprzątają i pozostawiają wielki śmietnik. Proszę o interwencję w tej sprawie”. Poza tym do tej pory Ochotnicza Straż Pożarna nie ma kierowcy.

Wójt Gminy - „Na ostatnim zebraniu było powiedziane, że mieszkańcy sami znajdą kierowcę. Jeżeli zaś chodzi o utrzymanie porządku we wsi, to Sołtys sam powinien wykazać inicjatywę i interweniować w sprawach porządku we wsi. Jeżeli Pana interwencje nie pomogą, możemy zakazać prowadzenia działalności.”

Pan Jerzy Ostapczuk - Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku zaprosił wszystkich na „Święto Gródka” oraz poinformował, iż będzie zapewniony dojazd na „Dożynki”

do Załuk.

Pani Maria Malesza - mieszkanka Gródka prosiła o umożliwienie wykupienia kilku metrów kwadratowych terenów leżących obok jej działki (ok. 20 cm).

Wójt Gminy Gródek odpowiedział, iż wykupienie gruntów jest możliwe. Na dzień dzisiejszy sprawie nadano bieg, na razie jednak trzeba czekać.

Ad. 4a.

Pani Renaty Wysockiej - Skarbnik Gminy omówiła zmiany w budżecie gminy na 2006 r. Poinformowała, iż zwiększenia planu dochodów dokonano w związku z:

- zawiadomieniem Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku o zwiększeniu dotacji celowej na 2006 r. na realizację własnych zadań bieżących gminy o kwotę 439 zł na wyprawki szkolne oraz o kwotę 13.495 zł na dofinansowanie Programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”.

Następnie Skarbnik Gminy omówiła zmiany w wydatkach oraz załącznik Nr 2 dotyczący zadań inwestycyjnych. Poinformowała, iż po dokonanych zmianach budżet wyniesie:

-dochody - 12.177.592 zł,

- wydatki - 12.931.592 zł.

W związku z brakiem uwag i pytań do przedstawionych wyjaśnień Skarbnik Gminy odczytała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2006 r., który następnie Przewodnicząca Rady poddała go pod głosowanie jawne.

Głosowało 13 radnych.

Za - 13, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Wiceprzewodniczący obrad stwierdził, iż uchwała w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2006 r. została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXVIII/234/06 - Stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu

Ad. 4b.

Przewodnicząca Rady - Pani Krystyna Klimkiewicz zwróciła się z prośba do Pana Stanisława Szemiota - podinspektora Urzędu Gminy Gródek o omówienie założeń Planu Gospodarki Odpadami dla Gminy Gródek.

Pan Stanisław Szemiot poinformował, iż obowiązek opracowania Planu Gospodarki Odpadami wynika z ustawy o ochronie środowiska.

Następnie omówił główne założenia dotyczące m.in. konieczności selekcji odpadów komunalnych oraz składowania azbestu. Poinformował, iż wprowadzenie warunków umożliwiających zastosowanie się mieszkańców do zapisów Planu będzie kosztować Gminę ok. 890.000 zł.

Przewodnicząca Rady zasugerowała, aby na str. 63 Planu Gospodarki Odpadami dopisać „Nadleśnictwo Waliły”, gdyż to głównie ono obsługuje teren naszej gminy.

Pan Stanisław Szemiot zapewnił, iż zostanie to dopisane.

Radny Janusz Michał Cimochowicz - Apelował, aby podjąć działania zmierzające do likwidacji dzikich wysypisk śmieci w gminie. „obecnie takie wysypisko jest prawie w każdej wsi” - mówił.

Przewodnicząca Rady - Pani Krystyna Klimkiewicz - „Po wprowadzeniu przepisów z Planu Gospodarki Odpadami dla Gminy gródek mieszkańcy będą mieli do dyspozycji kontenery: na papier, szkło i plastik. A gdzie będą mogli wyrzucać np. puszki? Może obok tych trzech kontenerów pozostawić jeszcze ta nasze zielone kontenery” - sugerowała.

Wójt Gminy Gródek - „Obok tych kontenerów ustawione zostaną także kontenery na śmiecie ogólne”- mówił.

Sołtys wsi Słuczanka - Pani Halina Popławska zapytała czy nie można zorganizować skupu makulatury i butelek?

Przewodnicząca Rady odpowiedziała, iż nie jest to opłacalne. „Cena makulatury jest tak niska, że nikomu nie będzie opłacało się jej skupować.”

Radny Janusz Michał Cimochowicz sugerował, aby oznaczać worki na śmieci, tak aby nie podrzucano nam worków z innych gmin.

Więcej żadnych uwag do przedmiotowego tematu nie zgłoszono.

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały, a następnie poddała go pod głosowanie jawne.

Głosowało 13 radnych

Za - 13, przeciw - 0, wstrzymało się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwałę w sprawie Planu Gospodarki Odpadami dla Gminy Gródek, podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXVIII/235/06 stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokołu.

Ad. 4c.

Wójt Gminy Gródek - Pan Wiesław Kulesza odczytał projekt uchwały w sprawie nieodpłatnego przejęcia nieruchomości. Wyjaśnił, iż podjęcie tej uchwały wynika z potrzeby przejęcia gruntów pod blokiem na ul. Fabrycznej 2. „Jak pamiętacie przejęliśmy ten blok za długi. Teraz niektórzy mieszkańcy są zainteresowani wykupem mieszkań, ale wraz z terenem pod blokiem, który obecnie stanowi własność Skarbu Państwa. Po negocjacjach ze Starostwem Powiatowym w Białymstoku, instytucja ta wyraziła zgodę na przejęcie przez naszą Gminę gruntów pod przedmiotowym budynkiem mieszkalnym wielorodzinnym”.

Żadnych pytań nie zgłoszono.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie jawne.

Głosowało 13 radnych

Za - 13, przeciw - 0, wstrzymało się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwałę w sprawie nieodpłatnego przyjęcia nieruchomości, podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXVIII/236/06 stanowi załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu.

Ad.4d.

Wójt Gminy Gródek - Pan Wiesław Kulesza wyjaśnił, iż Gmina ma prawo udzielać bonifikaty w przypadku zbytu zasobów komunalnych. Niniejsza bonifikata dotyczy sprzedaży lokalu mieszkalnego wraz z udziałem w gruncie w budynku mieszkalnym przy ul. Fabrycznej 2. „Państwo Siemionow jako pierwsi podjęli działania zmierzające do wykupienia mieszkania, które jeszcze wówczas było w zasobach ZPDz „Karo”. Mimo wpłacenia odpowiedniej kwoty, mieszkanie nie stało się ich własnością. Państwo Siemionow zostali na lodzie. Aby im pomóc i aby nie musieli ponownie płacić całej wartości mieszkania, umożliwimy im zakup nieruchomości wraz z bonifikatą. Proponujemy im zapłatę 20% obecnej wartości mieszkania, które to będzie stanowić różnicę pomiędzy obecna wartością mieszkania a wpłaconą przez nich kwotą.”

Żadnych uwag i pytań nie zgłoszono.

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały, a następnie poddała go pod głosowanie jawne.

Głosowało 13 radnych

Za - 13, przeciw - 0, wstrzymało się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwałę w sprawie udzielenia bonifikaty na sprzedaż lokalu mieszkalnego, podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXVIII/237/06 stanowi załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu.

Ad. 4e.

Wójt Gminy Gródek - Pan Wiesław Kulesza wyjaśnił, iż podjęcie tej uchwały wiąże się z podjętą na wcześniejszej Sesji Rady Gminy, decyzją o budowie ul. Lisiej w miejscowości Waliły-Stacja. „Jednym z działań niezbędnych do budowy ulicy jest potrzeba wywłaszczenia terenów od Lasów Państwowych oraz osób indywidualnych. Aby móc rozpocząć procedurę wywłaszczeniową niezbędne jest sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego przedmiotowej ulicy. Gdybyśmy chcieli budować ulicę węższą niż 10 m, wówczas nie trzeba byłoby podejmować tej uchwały, jednak w obecnej sytuacji jest to warunek konieczny”. - wyjaśnił.

Wójt Gminy odczytał projekt uchwały, który następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie jawne.

Głosowało 13 radnych

Za - 9, przeciw - 0, wstrzymało się - 4

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ulicy Lisiej w miejscowości Waliły-Stacja, obręb geodezyjny Gródek , podjęto.

Uchwała Nr XXXIII/208/06 stanowi załącznik Nr 10 do niniejszego protokołu.

Ad. 5.

Pan Daniluk poinformował, iż jest właścicielem działki przy ulicy Białostockiej w Gródku o powierzchni ok. 2000 m. „Obecnie chcę podzielić tą działkę na dwie. Aby móc ją sprzedać muszę zapewnić do niej dojazd”.

Wójt Gminy zapytał czy Pan Daniluk ma dokumenty stwierdzające podział tej działki.

Pan Daniluk wyjaśnił, iż geodeta może dokonać podziału dopiero po zapewnieniu wjazdu na obie działki.

Pan Aleksy Dmitruk - Radca Prawny zobrazował na mapie działkę Pana Daniluka oraz zaproponowany przez niego wjazd, który miałby przechodzić przez działkę gminną, na której ustanowiono by służebność przejazdu. „Na naszej działce ustanowiona jest służebność przejazdu do budynku przy ul. Białostockiej 76. Jeżeli zechcemy sprzedawać lokale mieszkalne poszczególnym lokatorom tego budynku to każdy z najemców oprócz lokalu otrzyma udział w gruncie i w tej służebności przejazdu. Aby móc obciążyć naszą działkę dodatkowym prawem przejazdu na rzecz innych osób, potrzebna jest zgoda Rady. Należy się jednak zastanowić, czy w sytuacji gdy przygotowaliśmy swoją nieruchomość do sprzedaży, będziemy ją obciążać? Jak wiadomo, każda nieruchomość obciążona prawem służebności traci na wartości.” - mówił.

Radny Jerzy Karpiuk zapytał czy mieszkańcy domu przy ul. Białostockiej 76 wyrażają zgodę na ustanowienie tam służebności na rzecz Pana Daniluka?

Wójt Gminy wyjaśnił, iż działka ta jest własnością gminy i w celu ustanowienia na niej służebności nie wymagana jest zgoda mieszkańców.

Radny Włodzimierz Grycuk nie zgodził się ze stwierdzeniem, iż ustanowienie prawa służebności obniża wartość działki.

Pan Aleksy Dmitruk - Radca Prawny wyjaśnił, iż są dwa rodzaje służebności - osobista, która służy danej osobie oraz gruntowa - służąca wszystkim. „Ja proponuję nie wchodzić w służebności, gdyż może zaistnieć konflikt z mieszkańcami domu przy ul. Białostockiej 76. Możemy przecież sprzedać tą działkę dla Pana Daniluka, on zorganizuje na niej wjazd, a my nie wchodzimy w kolizję z pozostałymi mieszkańcami.” - proponował.

Kończąc temat Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady zapytała „Kto jest za ustanowieniem służebności przejazdu?”

Głosowało 12 radnych

Za - 12, przeciw - 0, wstrzymało się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że

Rada Gminy jednogłośnie stanęła na stanowisku wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości gminnej służebnością przejazdu na rzecz nieruchomości stanowiącej własność Pana Daniluka.

Ad. 6.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poinformowała, że Radni nie zgłosili żadnych uwag i wniosków do udostępnionego protokołu XXXVII Sesji Rady Gminy. W związku z powyższym można stwierdzić, iż protokół XXXVII Sesji Rady Gminy z dnia 29 czerwca 2006 r. został przyjęty i może zostać podpisany przez Wiceprzewodniczącego Rady - Pana Tomasza Gutowskiego.

Ad. 7.

Przewodnicząca obrad Pani Krystyna Klimkiewicz stwierdziła, że porządek obrad XXXVIII Sesji Rady Gminy został wyczerpany. Podziękowała Radnym Rady Gminy, sołtysom oraz wszystkim przybyłym na dzisiejsze obrady za aktywny w nich udział.

W trakcie Sesji Rady Gminy zostały rozdane broszury dotyczące Budżetu Gminy Gródek na 2006 r. oraz informacje dotyczące procedur i warunków ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego zużywanego do produkcji rolnej w roku 2006.

(materiały te stanowią kolejno załączniki Nr 11 i Nr 12 do niniejszego protokołu)

Integralną część protokołu stanowią załączniki (kart - 122), wymienione powyżej:

Nr 1 - porządek obrad (kart - 1),

Nr 2 - lista obecności radnych (kart -1),

Nr 3 - lista obecności sołtysów (kart - 1),

Nr 4 - lista obecności gości zaproszonych (kart - 1),

Nr 5 - informacja o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym (kart - 8),

Nr 6 - Uchwała Nr XXXVIII/234/06 Rady Gminy Gródek z dnia 29 sierpnia 2006 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2006 r. (kart - 10),

Nr 7 - Uchwała Nr XXXVIII/235/06 Rady Gminy Gródek z dnia 29 sierpnia 2006 r. w sprawie Planu Gospodarki Odpadami dla Gminy Gródek (kart - 85),

Nr 8 - Uchwała Nr XXXVIII/236/06 Rady Gminy Gródek z dnia 29 sierpnia 2006 r. w sprawie nieodpłatnego przyjęcia nieruchomości (kart - 1),

Nr 9 - Uchwała Nr XXXVIII/237/06 Rady Gminy Gródek z dnia 29 sierpnia 2006 r. w sprawie udzielenia bonifikaty na sprzedaż lokalu mieszkalnego uchwała (kart - 1),

Nr 10 - Uchwała Nr XXXVIII/238/06 Rady Gminy Gródek z dnia 29 sierpnia 2006 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ulicy Lisiej w miejscowości Waliły-Stacja, obręb geodezyjny Gródek (kart - 2),

Nr 11 - broszura „Budżet 2006 Gminy Gródek … czyli skąd mamy pieniądze i na co je wydajemy” (kart - 10),

Nr 12 - Procedura i warunki ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego zużywanego do produkcji rolnej w roku 2006 (kart - 1),

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Protokołowała Przewodnicząca Rady

mgr Dorota Bójko mgr Krystyna Klimkiewicz

1

9

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Bójko

Wprowadzający: Dorota Bójko

Data modyfikacji: 2007-08-31

Opublikował: Dorota Bójko

Data publikacji: 2007-08-31