Protokół Nr XXXI/05

.
PROTOKÓŁ NR XI/03

PROTOKÓŁ NR XXXI/05

Sesji Rady Gminy Gródek z dnia 7 grudnia 2005 r.

Obradom Sesji, które rozpoczęły się o godzinie 1000 w Gminnym Ośrodku Kultury w Gródku, przewodniczył Pan Tomasz Gutowski - Zastępca Przewodniczącej Rady. Protokołowała Pani Agnieszka Treska - pracownik Urzędu Gminy Gródek.

Pani Tomasz Gutowski otwierając obrady XXXI Sesji Rady Gminy, przywitał radnych Rady Gminy, sołtysów, oraz zaproszonych gości.

Pan Tomasz Gutowski - Zastępca Przewodniczącej Rady stwierdził na podstawie listy obecności, że na stan 15 radnych, w obradach uczestniczy 10, co zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

(w trakcie stwierdzania quorum nieobecni byli Radni: Jacek Janiel, Eugeniusz Nowicki, Dorota Antonowicz, Irena Wysocka oraz Krystyna Klimkiewicz).

(listy obecności radnych, sołtysów oraz gości zaproszonych stanowią kolejno załączniki Nr 1, Nr 2 i Nr 3 do niniejszego protokołu).

Pani Tomasz Gutowski - Zastępca Przewodniczącej Rady poinformował, iż projekt porządku obrad został przesłany Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze obrady. (projekt stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego protokołu).

Zwrócił się z zapytaniem, czy są uwagi i wnioski do przesłanego porządku obrad.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wnioskował o wprowadzenie do porządku obrad punktu dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie zmiany liczbowego składu osobowego Komisji Rolnictwa Rady Gminy Gródek, jako punkt 6l porządku obrad. Wyjaśnił, że wprowadzenie tego punktu związane jest bezpośrednio z punktem następnym porządku obrad dotyczącym powołania Radnej Ewy Danuty Tołcz do składu Komisji Rolnictwa Rady Gminy Gródek.

Wójt Gminy prosił jeszcze o przeniesie punktu 6h projektu porządku obrad, dotyczącego udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na realizację projektu: „Przebudowa odcinków dróg powiatowych Sofipol-Załuki i Załuki-Nowosiółki” i omówienie go jako punkt 6a porządku obrad. Wyjaśnił, że na uchwałę w wyżej wymienionej sprawie oczekuje Starostwo Powiatowe, które potrzebuje jej w celu formalnego uzupełnienia wniosku.

Więcej zmian do proponowanego porządku obrad nie wniesiono.

(Na obrady sesji dotarła Radna Irena Wysocka- stan radnych uczestniczących w obradach 11)

W związku z powyższym, Pan Tomasz Gutowski - Zastępca Przewodniczącej Rady odczytał proponowany porządek obrad, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.

Porządek obrad:

  1. Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.

  2. Sprawy różne.

  3. Informacja o pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.

  4. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na realizację projektu: „Przebudowa odcinków dróg powiatowych Sofipol-Załuki i Załuki-Nowosiółki”;

  2. określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2006 r.;

  3. zwolnień w podatku od nieruchomości na 2006 r.;

  4. określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych na 2006 r.;

  5. zwolnień w podatku od środków transportowych na 2006 r.;

  6. ustalenia stawek opłaty targowej, zasad ustalania i poboru oraz terminów płatności;

  7. określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych;

  8. zaciągnięcia kredytów długoterminowych na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych w 2005 r.;

  9. zmian w Statucie Gminy Gródek;

  10. zmian w Statucie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku;

  11. regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w przedszkolu i szkołach, prowadzonych przez Gminę Gródek;

  12. zmiany liczbowego składu osobowego Komisji Rolnictwa Rady Gminy Gródek;

  13. powołania Radnej Ewy Danuty Tołcz w skład Komisji Rolnictwa Rady Gminy Gródek.

  1. Założenia do budżetu Gminy na 2006 r.

  2. Przyjęcie protokołu obrad XXX Sesji Rady Gminy.

12. Zamknięcie obrad.

Głosowało 11 Radnych.

Za przyjęciem - 11, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

Porządek obrad XXXI Sesji Rady Gminy Gródek został podjęty jednogłośnie.

Ad. 1.

Radna Grażyna Danesh w związku z zapytaniami mieszkańców prosiła Wójta o przybliżenie sprawy dotyczącej udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na realizację projektu: ”Przebudowa odcinków dróg powiatowych Sofipol-Załuki i Załuki-Nowosiółki”.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, iż Starostwo Powiatowe w Białymstoku złożyło wniosek o środki unijne na realizację inwestycji związanej z przebudową dróg powiatowych Sofipol-Załuki i Załuki-Nowosiółki. Wniosek przeszedł już ocenę formalną i w chwili obecnej czeka na rozstrzygnięcie końcowe. Wójt wyjaśnił, że jeżeli Starostwo otrzyma środki na realizację tej inwestycji to Gmina Gródek z własnego budżetu dołoży do niej 200.000 zł.

Radny Janusz Michał Cimochowicz zainteresowany był czy w Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego zaplanowane są do realizacji również drogi ze wschodniej części Gminy Gródek. Poruszył jeszcze sprawę rozdanych na dzisiejszej sesji ulotek dotyczących azbestu, informując, że na dzień dzisiejszy utylizacja azbestu jest dużym problemem, w związku z tym, iż w województwie podlaskim nie ma jeszcze firmy, która by się tym zajmowała.

Pan Wiesław Kulesza -Wójt Gminy wyjaśnił, iż w ciągu bieżącej kadencji wykonanych zostało kilka dróg powiatowych we wschodniej części Gminy Gródek, m.in. droga Gródek - Bielewicze, droga przez miejscowość Bobrowniki, droga przez miejscowość Zubki, a także ulica Sosnowa w Waliłach Stacji. Poinformował iż, w 2006 roku zostanie wykonana modernizacja drogi powiatowej Królowy Most-Kołodno, na którą powiat otrzymał środki unijne oraz drogi Sofipol-Załuki i Załuki -Nowosiółki, na które został złożony wniosek o dofinansowanie. Starostwo Powiatowe pozyskało jeszcze środki unijne na dokumentację budowy drogi przygranicznej z Bobrownik do Gminy Krynki.

Radny Jan Grycuk poinformował, iż mieszkańcy budynku komunalnego przy ulicy Białostockiej 76, zwrócili się z prośbą o zabezpieczenie w budżecie na 2006 r. środków finansowych na wykonanie remontu dachu tego budynku.

Pani Wiesław Kulesza -Wójt Gminy wyjaśnił, iż tego typu inwestycje wykonywane są z dotacji udzielanych przez Gminę - Komunalnemu Zakładowi Budżetowemu, który jest zarządcą budynków komunalnych. Poinformował zarazem, że konieczną inwestycją zaplanowaną do realizacji w 2006 r. przez KZB, jest remont dachu nad Ośrodkiem Zdrowia w Gródku, a aby móc zadecydować o wnioskowanej wyżej inwestycji należy poczekać na rozstrzygnięcie projektów, w ramach których Gmina ubiega się o środki finansowe.

Radny Włodzimierz Grycuk poinformował, że wszystkim przybyłym na dzisiejsze obrady zostały rozdane ulotki, dotyczące obowiązku przedłużenia ubezpieczenia OC. Prosił sołtysów o rozpropagowanie tej informacji wśród mieszkańców swoich miejscowości. Radny zainteresowany był jeszcze jak przygotowana jest Gmina do utrzymania dróg w okresie zimowym.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, że jednym z zadań gminy jest bezpieczne utrzymanie dróg w okresie zimowym. W związku z tym poinformował, że zakupiona zastała już solanka, przygotowany został piasek do posypywania dróg oraz gotowy jest sprzęt potrzebny do odśnieżania. Podpisane zostało także porozumienie na utrzymanie w okresie zimowym dróg powiatowych z terenu Gminy Gródek.

Radny Janusz Michał Cimochowicz - poinformował, że rolnicy z Gmin, których obszary zostały uznane za priorytetowe mogą ubiegać się o dodatkowe dopłaty w ramach programów rolno-środowiskowych. Wyjaśnił, że Gmina Gródek zostanie dopisana do listy obszarów priorytetowych prawdopodobnie dopiero z końcem 2007 r. Prosił wszystkich radych i urzędników o podjęcie wszelkich starań, by obszar naszej Gminy został dopisany do tej listy jak najszybciej, aby także rolnicy z terenu naszej Gminy mogli ubiegać się o dodatkowe dotacje.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, że obszary priorytetowe zostały ustalone przez Ministerstwo Rolnictwa i gminy nie miały na to wpływu. Zapewnił jednak, że postara się złożyć wniosek w tej sprawie do Ministerstwa.

Radna Irena Wysocka zapytała Wójta jakie zostały podjęte działania w sprawie ulicy Lisiej.

Pan Tomasz Gutowski - Zastępca Przewodniczącej Rady poinformował, że sprawa ulicy Lisiej zostanie omówiona w punkcie następnym porządku obrad.

Pan Tomasz Gutowski - Zastępca Przewodniczącej Rady zapytał Wójta, czy w ramach modernizacji budynku Szkoły Podstawowej i Publicznego Gimnazjum w Gródku można zaplanować oświetlenie tego budynku. Prosił jeszcze o zorganizowanie dojazdu dzieci z poza Gródka na dodatkowe zajęcia organizowane w ramach programu „Szkoła Marzeń” oraz zainteresowany był, czy Gmina jest w stanie zakupić nowy środek transportu do dowożenia dzieci do szkół, na miejsce starego już osinobusa.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, że środki na modernizację budynku Szkoły Podstawowej i Publicznego Gimnazjum zostały zaplanowane w budżecie na 2006 r., a w ramach tych wydatków można również zaplanować oświetlenie tego budynku. W sprawie dowożenia na dodatkowe zajęcia organizowane w ramach programu „Szkoła Marzeń” prosił o utworzenia harmonogramu dowożenia i listy osób, które chciały by z tego skorzystać. Odnośnie nowego środka transportu do dowożenia dzieci, Wójt wyjaśnił, że każdego roku Gmina składa wniosek do Ministerstwa Edukacji o jego przyznanie. W następnym roku także taki wniosek zostanie złożony, a do tego czasu należy zastanowić się nad dobrym wykorzystaniem środków transportu które są w zasobie Gminy.

Ad. 2.

Pan Tomasz Gutowski - Zastępca Przewodniczącej Rady odczytał pismo, które wpłynęło do Rady Gminy od Pana Anatola Porębskiego z podpisami mieszkańców ulicy Lisiej, w sprawie zabezpieczenia w budżecie na 2006 r. środków finansowych na modernizację tej ulicy. (pismo stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu)

Pan Kuźma zapytał co do powiedzenia w sprawie ulicy Lisiej ma Wójt Gminy.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, iż w sprawie ulicy Lisiej podjęte zostały następujące kroki: sporządzona została dokumentacja geodezyjna, przeprowadzona została analiza stanu władania gruntów oraz zlecone zostało sporządzenie dokumentacji projektowej w dwóch wariantach, jako drogi 8m i 10m. Wyjaśnił, że po sporządzeniu dokumentacji projektowej radni zadecydują jaki wariant drogi przyjąć do realizacji inwestycji i dopiero wtedy będą podejmowane kolejne działania w zależności od wybranego wariantu drogi.

Pan Kuźma zarzucił Wójtowi, że działania wymienione przez niego dotyczące ulicy Lisiej nie zostały wykonane, gdyż nie było o nich mowy w gazecie lokalnej. Przypomniał wszystkim o podjętej 30 marca 2005 r. uchwale dotyczącej ujęcia w planie inwestycyjnym Gminy Gródek - modernizacji ulicy Lisiej. Następnie Pan Kuźma zacytował kilka przepisów dotyczących sprawy wywłaszczenia.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy poinformowała, że działania podejmowane w sprawie ulicy Lisiej były umieszczane jak wszystkie inne działania Wójta, w gazecie lokalnej jako artykuł dotyczący Informacji o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym.

Radna Grażyna Danesh zauważyła, że ulica Lisia nie jest jedyną drogą w Gminie Gródek, która potrzebuje modernizacji. Większa część inwestycji wykonywana jest według planu inwestycyjnego na kolejne lata, jednakże są także inwestycje nagłe- nie planowane, które muszą zostać zrealizowane poza kolejnością. W związku z tym prosiła Pana Porębskiego i Pana Kuźma o cierpliwość i zrozumienie.

Pan Tomasz Gutowski - Zastępca Przewodniczącej Rady zapytał czy mieszkańcom ulicy Lisiej chodzi o wywłaszczenie czy o modernizację drogi w 2006 r.

Pan Kuźma stwierdził, że chodzi im o zabezpieczenie środków w budżecie na 2006 r. na modernizację ulicy Lisiej, tak jak zapisane to zostało w piśmie do Rady Gminy.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy zaproponował, aby Pan Kuźma startował w następnej kadencji na radnego, bądź Wójta, aby móc poprowadzić sprawę ulicy Lisiej szybciej niż do tej pory. Wójt poprosił jeszcze o zajęcie stanowiska w tej sprawie przez Radcę Prawnego.

Pan Aleksy Dmitruk - Radca Prawny poinformował, że jego zdaniem sprawa ulicy Lisiej jest już bardzo zaawansowana. Zauważył zarazem, że z przepisów które przytoczył Pan Kuźma dotyczących wywłaszczenia nieruchomości, jasno wynika, że osobą odpowiedzialną za wywłaszczenie jest Starosta.

Pan Mikołaj Chalecki - Sołtys wsi Zarzeczany prosił o wyrównanie drogi we wsi Zarzeczany, która została rozkopana podczas wykonywania kanalizacji sanitarnej.

Pani Halina Popławska - Sołtys wsi Słuczanka zapytała czy droga Waliły-Stacja - Słuczanka będzie realizowana w następnym roku.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, że na wniosek mieszkańców wsi Nowosiółki, którym samochody ciężarowe wożące tamtędy drewno, utrudniają życie, radni podjęli decyzje o przesunięciu realizacji drogi Waliły-Stacja - Słuczanka, a wykonanie w następnym roku drogi przez wieś Nowosiółki.

Pani Bożena Adamczyk - Sołtys wsi Waliły prosiła wykonanie przepustu we wsi Waliły.

Pani Irena Wakuła - Sołtys wsi Gródek w związku z zapytaniami mieszkańców prosiła o wyjaśnienie, gdzie będą do odebrania wyniki badań płuc.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek poinformował, że wyniki są do odebrani w Ośrodku Zdrowia w Gródku.

Pan Mirosław Gryko - Kierownik Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku - zauważył, że wszyscy jesteśmy zwolennikami budowy dróg i naprawy dachów. Poinformował on jednak o ważnym problemie jaki należy zauważyć przy planowaniu wydatków na inwestycje, tz. remoncie lub budowie wodociągu (studni) we wsi Waliły. Do tego wodociągu podłączonych jest 5 miejscowości - tłumaczył. Jeżeli zabraknie wody to będzie dopiero poważny problem dla Gminy, gdyż wtedy naprawy nie da się wykonać w jeden dzień. Ludzie zostaną pozbawieni wody na dłuższy okres. Prosił radnych oraz Wójta o zauważenie tego problemu.

Pani Bożena Adamczyk - Sołtys wsi Waliły zauważyła również, że w studniach we wsi Waliły jest bardzo niski poziom wody.

Radny Włodzimierz Grycuk apelował do sołtysów o zgłaszanie wniosków do Wójta, w sprawie wskazywania miejsc na lokalizację gminnej żwirowni.

Ad. 3.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy przedstawił informację o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym. (informacja stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu)

Żadnych pytań do przedstawionej informacji nie zgłoszono.

W związku z powyższym Zastępca Przewodniczącej Rady poinformował, iż informacja o pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym została przyjęta.

Ad.4a.

Pani Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, że uchwała dotyczy udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu, w wysokości 200.000 zł na realizację inwestycji polegającej na przebudowie dróg powiatowych z terenu naszej Gminy: Sofipol-Załuki i Załuki -Nowosiółki. Następnie odczytał projekt uchwały w tej sprawie.

Pan Tomasz Gutowski - Zastępca Przewodniczącej Rady projekt uchwały poddała go pod głosowanie jawne. Głosowało 11 radnych.

Za - 11, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwała w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na realizację projektu: „Przebudowa dróg powiatowych Sofipol-Załuki i Załuki - Nowosiółki” została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXI/188/05 - stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokołu.

Ad. 4b.

Pani Renata Wysocka - Skarbnik Gminy poinformowała, iż wysokość podatków, jak i zwolnienia w tym zakresie, mają odzwierciedlenie w faktycznym wpływie dochodów, co w rezultacie wpływa na ilość otrzymanej subwencji, stanowiącej dochód gminy. Przedstawione w projekcie uchwały wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2005 r. zostały wypracowane na wspólnym posiedzeniu Komisji stałych Rady Gminy. Propozycje stawek określonych w projekcie uchwały zostały oddzielnie poddane pod głosowanie jawne.

1a). Od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych lub ich części - stawka proponowana - 0,53 zł.

Głosowało 10 radnych.

Za - 10

W wyniku przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że zaproponowana stawka została przyjęta.

1b). Od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków lub ich części, związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej - stawka proponowana - 17,20 zł.

Głosowało 10 radnych.

Za - 8

W wyniku przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że zaproponowana stawka została przyjęta.

1c). Od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków lub ich części, zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym - stawka proponowana - 8,58 zł.

Głosowało 10 radnych.

Za - 10

W wyniku przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że zaproponowana stawka została przyjęta.

1d). od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków lub ich części, zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych - stawka proponowana - 3,70 zł.

Głosowało 10 radnych.

Za - 10

W wyniku przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że proponowana stawka została przyjęta.

1e). Od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków lub ich części, wybudowanych na terenach przeznaczonych w planie zagospodarowania przestrzennego pod budownictwo rekreacyjne - proponowana stawka - 6,15.

Głosowało 10 radnych.

Za - 10

W wyniku przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że proponowana stawka została podjęta.

1f). Od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków lub ich części, zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego - proponowana stawka - 3,18.

Głosowało 10 radnych.

Za - 10

W wyniku przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że proponowana stawka została przyjęta.

1g). Od 1 m2 powierzchni użytkowej pozostałych budynków lub ich części - proponowana stawka - 3,20 zł.

Głosowało 10 radnych.

Za - 10

W wyniku przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że proponowana stawka została przyjęta.

2. od budowli 2% ich wartości określonej w art. 4 ust. 1 pkt. 3 i ust 3-7 ustawy o podatkach i

opłatach lokalnych

Skarbnik Gminy poinformowała, że powyższa stawka jest ustalona ustawowo i nie można jej zmienić.

3a). Od 1 m2 powierzchni gruntów, związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków - proponowana stawka - 0,67.

Głosowało 10 radnych.

Za - 9

W wyniku przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że proponowana stawka została przyjęta.

3b). Od 1 ha powierzchni gruntów pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych - proponowana stawka - 3,60 zł.

Głosowało 10 radnych.

Za - 10

W wyniku przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że proponowana stawka została przyjęta.

3c). Od 1 m2 powierzchni gruntów znajdujących się pod budynkami wybudowanymi na terenach przeznaczonych w planach zagospodarowania przestrzennego pod budownictwo rekreacyjne - proponowana stawka - 0,33 zł.

Głosowało 10 radnych.

Za - 10

W wyniku przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że proponowana stawka została przyjęta.

3d). Od 1 m2 powierzchni gruntów, zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego - proponowana stawka - 0,20.

Głosowało 10 radnych.

Za - 10

W wyniku przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że proponowana stawka została przyjęta.

3e). Od 1 m2 powierzchni pozostałych gruntów - proponowana stawka - 0,20 zł.

Radny Włodzimierz Grycuk zapytał czy powyższa stawka dotyczyć będzie gruntów rencistów.

Pani Renata Wysocka - Skarbnik Gminy wyjaśniła, że powyższą stawką będą objęte nie tylko grunty emerytów, ale wszystkich osób fizycznych nie posiadających gospodarstwa rolnego.

Głosowało 10 radnych.

Za - 10

W wyniku przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że proponowana stawka została przyjęta.

W związku z powyższym Przewodniczący obrad poddała pod głosowanie jawne projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2006 r.

Głosowało 10 radnych.

Za - 10, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXI/189/05 - Stanowi załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu

Ad. 4c.

Skarbnik odczytała projekt uchwały w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości na 2006 r., a następnie Przewodniczący obrad poddał go pod głosowanie jawne. Głosowało 10 radnych.

Za - 10, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że

uchwała w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości na 2006 r.. została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXI/190/05 - Stanowi załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu.

Ad. 4d.

Skarbnik odczytała projekt uchwały w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych na 2006 r., a następnie Przewodniczący obrad poddał go pod głosowanie jawne. Głosowało 10 radnych.

Za - 10, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że

uchwała w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych na 2006 r.. została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXI/191/05 - Stanowi załącznik Nr 10 do niniejszego protokołu.

Ad. 4e.

Skarbnik odczytała projekt uchwały w sprawie zwolnień w podatku od środków transportowych na 2006 r., a następnie Przewodniczący obrad poddał go pod głosowanie jawne. Głosowało 10 radnych.

Za - 10, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że

uchwała w sprawie zwolnień w podatku od środków transportowych na 2006 r. została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXI/192/05 - Stanowi załącznik Nr 11 do niniejszego protokołu.

Ad. 4f.

Skarbnik odczytała projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek opłaty targowej, zasad ustalania i poboru oraz terminów płatności, a następnie Przewodniczący obrad poddał go pod głosowanie jawne. Głosowało 10 radnych.

Za - 10, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że

uchwała w sprawie ustalenia stawek opłaty targowej, zasad ustalania i poboru oraz terminów płatności została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXI/193/05 - Stanowi załącznik Nr 12 do niniejszego protokołu.

Ad. 4g.

Skarbnik odczytała projekt uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych. Poinformowała zarazem, że formularze muszą ulec zmianie w związku ze zmianą przepisów.

Radny Włodzimierz Grycuk zapytał czy w związku ze zmianą formularzy, wszyscy mieszkańcy będą musieli od nowa je składać?

Pani Renata Wysocka - Skarbnik Gminy wyjaśniła, że nowe formularze informacji i deklaracji podatkowych będą obowiązywały tylko tych którzy będą nanosili jakiekolwiek zmiany dotyczące ilości gruntów, czy nieruchomości.

Następnie Przewodniczący obrad poddał projekt uchwały pod głosowanie jawne. Głosowało 11 radnych. (Na obrady dotarł Radny Jerzy Karpiuk, który chwilowo nie uczestniczył w obradach - stan radnych uczestniczących w obradach 11)

Za - 11, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że

uchwała w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXI/194/05 - Stanowi załącznik Nr 13 do niniejszego protokołu

Ad. 4h.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek wyjaśnił, że uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytów długoterminowych na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych, podejmowana jest w celu uregulowania formalności. Poinformował jeszcze, iż planowane do zaciągnięcia w 2005 roku kredyty na realizację inwestycji, w związku z pozyskaniem środków z zewnątrz nie były zaciągane w planowanych wysokościach.

Pani Renata Wysocka - Skarbnik Gminy Gródek uzupełniając wypowiedź Wójta poinformowała, iż podejmowana uchwała zawiera ustanowioną formę zabezpieczenia indywidualnie dla każdego kredytu. Wskazanie zabezpieczenia wymagane jest przez banki w momencie zaciągania kredytów.

Następnie Skarbnik Gminy odczytała projekt uchwały, a Przewodniczący obrad poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 11 radnych.

Za - 11, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że

uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytów długoterminowych na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych w 2005 r. została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXI/195/05 - Stanowi załącznik Nr 14 do niniejszego protokołu.

Ad. 4i.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy wyjaśniła, iż proponowane zmiany w Statucie Gminy Gródek wynikają głownie ze zmiany Ustawy o pracownikach samorządowych, która nakłada na urzędy nowe zasady dotyczące naboru pracowników na wolne stanowiska pracy. Poinformowała, że nabór na wolne stanowiska urzędnicze odbywać się będzie z zachowaniem zasady jawności i konkurencji w drodze ogłaszania konkursu. Pozostałe zmiany w Statucie dotyczą wprowadzenia możliwości zatrudniania pracowników na podstawie mianowania. Zmiany te w pewnym zakresie umożliwią pracownikom mianowanym wcześniejsze odejście na emeryturę.

Radny Jerzy Karpiuk - zapytał ilu jest pracowników mianowanych w Urzędzie Gminy?

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy wyjaśniła, że w chwili obecnej nie ma pracowników mianowanych, dopiero wprowadzone zmiany w Statucie stworzą możliwość mianowania pracowników, którzy spełnią określone warunki.

Radna Irena Wysocka zwróciła uwagę, że pracownicy Urzędu Gminy byli już kiedyś mianowani.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy poinformowała, iż wraz ze zmianą przepisów wcześniejsze mianowania uległy wygaśnięciu.

Sekretarz Gminy odczytała projekt uchwały, a następnie Przewodniczący obrad poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 11 radnych.

Za - 11, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że

uchwała w sprawie zmian w Statucie Gminy Gródek została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXI/196/05 - Stanowi załącznik Nr 15 do niniejszego protokołu.

Ad. 4j.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy wyjaśniła, iż uchwała w sprawie zmian w Statucie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, dotyczy jedynie uporządkowania Statutu w zakresie realizowanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej zadań. Ustawa z dnia 22 kwietnia 2005 r. o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej nałożyła na gminy dodatkowe zadania. Od 1 września 2005 r. zadania z zakresu wypłaty zaliczki alimentacyjnej stały się zadaniami Gminy.

Sekretarz Gminy odczytała projekt uchwały, a następnie Przewodniczący obrad poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 11 radnych.

Za - 11, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że

uchwała w sprawie zmian w Statucie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXI/197/05 - Stanowi załącznik Nr 16 do niniejszego protokołu.

Ad. 4k.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy w sprawie uchwały dotyczącej regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w przedszkolu i szkołach prowadzonych przez Gminę Gródek wyjaśnił, iż należało sporządzić nowy regulamin w związku z tym, że obowiązujący w tej chwili regulamin traci swą ważność z końcem 2005 roku. Poinformował, iż w Urzędzie Gminy Gródek odbyło się spotkanie z przedstawicielami Związków Nauczycielstwa oraz Dyrektorami Szkół, na którym wypracowane zostały określone wysokości stawek dodatków do wynagrodzeń nauczycieli. Następnie Wójt odczytując projekt uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli, omówił poszczególne stawki.

Radny Jerzy Karpiuk prosił Wójta o wyjaśnienie punktu 13 ust. 1 regulaminu wynagradzania nauczycieli.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, że punkt 13 ust. 1 regulaminu dotyczy dodatku do wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe, które zaplanowane są w arkuszu organizacyjnym danej szkoły.

Radna Grażyna Danesh wnioskowała o wprowadzenie zmian w projekcie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w przedszkolu i szkołach prowadzonych przez Gminę Gródek.

Następnie rozpoczęła się dyskusja w sprawie wniosku o wprowadzenie zmian w projekcie regulaminu.

Po zakończonej dyskusji Przewodniczący obrad projekt uchwały poddał pod głosowanie jawne.

Głosowało 11 radnych.

Za - 9, przeciw - 1, wstrzymujących się - 1

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że

uchwała w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w przedszkolu i szkołach, prowadzonych przez Gminę Gródek została podjęta.

Uchwała Nr XXXI/198/05 - Stanowi załącznik Nr 17 do niniejszego protokołu.

Ad. 4l.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy poinformowała, iż aby móc podjąć następną uchwałę dotyczącą powołania Radnej Ewy Danuty Tołcz do składu Komisji Rolnictwa Rady Gminy Gródek, należy uprzednio podjąć uchwałę w sprawie zmiany liczbowego składu osobowego Komisji Rolnictwa Rady Gminy Gródek. Wyjaśniła, iż podjęcie powyższej uchwały potrzebne jest dlatego, że skład Komisji Stałych Rady Gminy Gródek został określony uchwałą Nr …..

Sekretarz Gminy odczytała projekt uchwały, a następnie Przewodniczący obrad poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 11 radnych.

Za - 11, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że

uchwała w sprawie zmiany liczbowego składu osobowego Komisji Rolnictwa Rady Gminy Gródek została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXI/199/05 - Stanowi załącznik Nr 18 do niniejszego protokołu.

Ad. 4m.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, iż na posiedzeniu Komisji Rolnictwa Rady Gminy wypłyną wniosek o powołaniu Radnej Ewy Danuty Tołcz do składu powyższej Komisji.

Radny Włodzimierz Grycuk jako Przewodniczący Komisji Rolnictwa Rady Gminy zapytał Panią Ewę czy wyraża zgodę na przystąpienie do powyższej Komisji.

Radna Ewa Danuta Tołcz wyraziła zgodę na przystąpienie do Komisji Rolnictwa Rady Gminy Gródek.

Wójt odczytał projekt uchwały, a następnie Przewodniczący obrad poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 11 radnych.

Za - 10, przeciw - 0, wstrzymujących się - 1

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że

uchwała w sprawie powołania Radnej Ewy Danuty Tołcz w skład Komisji Rolnictwa Rady Gminy Gródek została podjęta.

Uchwała Nr XXXI/200/05 - Stanowi załącznik Nr 19 do niniejszego protokołu.

Ad. 5.

Pani Renata Wysocka - Skarbnik Gminy poinformowała, że założenia do projektu budżetu na 2006 r. zostały szczegółowo omówione na wspólnym posiedzeniu Komisji Stałych Rady Gminy. Wyjaśniła zarazem, że zakładany przez Ministerstwo wskaźnik wzrostu wynagrodzeń oraz inflacji wynoszący 1,5% został również zastosowany przy tworzeniu budżetu Gminy Gródek na 2006 r. Poinformowała, iż planowane dochody Gminy w 2006 r. wynoszą 11.357.400 zł, a wydatki - 12.111.101 zł. Następnie Skarbnik Gminy omówiła pokrótce założenia do budżetu na 2006 r.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy uzupełniają wypowiedź Skarbnik Gminy zauważył, że budżet na 2006 r. jest szczególny, gdyż przy planowanych dochodach własnych wynoszących ok. 5.000.000 zł, Gmina planuje wykonać zadania inwestycyjne w kwocie ok. 5.422.000 zł.

Następnie Wójt omówił poszczególne zadania inwestycyjne zaplanowane do realizacji w 2006 r.

Żadnych pytań do założeń budżetu Gminy Gródek na 2006 r. nie zgłoszono.

(Projekt budżetu na 2006 r. stanowi załącznik Nr 20 do niniejszego protokołu)

Ad. 6.

Przewodniczący obrad Tomasz Gutowski poinformował, że protokół XXX Sesji Rady Gminy był udostępniony na stole protokolanta, a po wniesieniu ewentualnych uwag zostanie on przez niego podpisany.

Żadnych uwag do protokołu nie wniesiono.

Ad. 7.

Przewodniczący obrad Tomasz Gutowski stwierdził, że porządek obrad XXXI Sesji Rady Gminy został wyczerpany. Podziękował Radnym Rady Gminy, sołtysom oraz wszystkim przybyłym na dzisiejsze obrady za aktywny w nich udział.

Obrady zostały zamknięte o godzinie 1410.

Integralną część protokołu stanowią załączniki (kart -128 ), wymienione powyżej:

Nr 1 - lista obecności radnych (kart -1),

Nr 2 - lista obecności sołtysów (kart - 1),

Nr 3 - lista obecności gości zaproszonych (kart - 1),

Nr 4 - porządek obrad (kart - 1),

Nr 5 - pismo od Pana Anatola Porębskiego (kart - 1)

Nr 6 - informacja o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym (kart - 5),

Nr 7 - uchwała Nr XXXI/188/05 Rady Gminy Gródek w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Białostockiemu na realizację projektu: „Przebudowa dróg powiatowych Sofipol- Załuki i Załuki-Nowosiółki” (kart - 1),

Nr 8 - uchwała Nr XXXI/189/05 Rady Gminy Gródek w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2006 r. (kart - 2),

Nr 9 - uchwała Nr XXXI/190/05 Rady Gminy Gródek w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości na 2006 r. (kart - 2),

Nr 10 - uchwała Nr XXXI/191/05 Rady Gminy Gródek w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych na 2006 r.(kart - 4),

Nr 11 - uchwała Nr XXXI/192/05 Rady Gminy Gródek w sprawie zwolnień w podatku od środków transportowych na 2006 r. (kart - 1),

Nr 12 - uchwała Nr XXXI/193/05 Rady Gminy Gródek w sprawie ustalenia stawek opłaty targowej, zasad ustalania i poboru oraz terminów płatności (kart -2),

Nr 13 - uchwała Nr XXXI/194/05 Rady Gminy Gródek w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych (kart - 15),

Nr 14 - uchwała Nr XXXI/195/05 Rady Gminy Gródek w sprawie stwierdzenia zaciągnięcia kredytów długoterminowych na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych w 2005 r. (kart - 1),

Nr 15 - uchwała Nr XXXI/196/05 Rady Gminy Gródek w sprawie zmian w Statucie Gminy Gródek (kart - 1),

Nr 16 - uchwała Nr XXXI/197/05 Rady Gminy Gródek w sprawie zmian w Statucie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku (kart - 1),

Nr 17 - uchwała Nr XXXI/198/05 Rady Gminy Gródek w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w przedszkolu i szkołach prowadzonych przez Gminę Gródek (kart - 9),

Nr 18 - uchwała Nr XXXI/199/05 Rady Gminy Gródek w sprawie zmiany liczbowego składu osobowego Komisji Rolnictwa Rady Gminy Gródek (kart - 1),

Nr 19 - uchwała Nr XXXI/1200/05 Rady Gminy Gródek w sprawie powołania Radnej Ewy Danuty Tołcz w skład Komisji Rolnictwa Rady Gminy Gródek (kart - 1),

Nr 20 - projekt budżetu Gminy Gródek na 2006 r. (kart- 77).

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Protokołowała Zastępca Przewodniczącej Rady

Agnieszka Treska Tomasz Gutowski

1

18

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Bójko

Wprowadzający: Dorota Bójko

Data modyfikacji: 2006-02-17

Opublikował: Dorota Bójko

Data publikacji: 2006-02-17