Protokół Nr XXVIII/05

...
PROTOKÓŁ NR XI/03

PROTOKÓŁ NR XXVIII/05

Sesji Rady Gminy Gródek z dnia 20 sierpnia 2005 r.

Obradom Sesji, które rozpoczęły się o godzinie 1100 w Gminnym Ośrodku Kultury w Gródku, przewodniczyła Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady. Protokołowała Pani Agnieszka Treska - pracownik Urzędu Gminy Gródek.

Pani Krystyna Klimkiewicz otwierając obrady XXVIII Sesji Rady Gminy, przywitała radnych Rady Gminy, sołtysów, oraz zaproszonych gości.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady stwierdziła na podstawie listy obecności, że na stan 15 radnych, w obradach uczestniczy 13, co zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

(w trakcie stwierdzania quorum nieobecni byli Radni: Tomasz Gutowski, Bronisław Kazberuk).

(listy obecności radnych, sołtysów oraz gości zaproszonych stanowią kolejno załączniki Nr 1, Nr 2 i Nr 3 do niniejszego protokołu).

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poinformowała, iż projekt porządku obrad został przesłany Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze obrady. (projekt stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego protokołu).

Przewodnicząca zaproponowała, aby w związku dyskusją na temat budynku byłego Przedszkola, która odbyła się na wspólnym posiedzeniu Komisji Rady, do porządku obrad wprowadzić punkt 11 - stanowisko Rady w sprawie sprzedaży budynku byłego Przedszkola w Gródku.

Zwróciła się z zapytaniem, czy są jeszcze uwagi i wnioski do przesłanego porządku obrad.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy zwrócił się z wnioskiem o wprowadzenie do porządku obrad punktu 6c -podjęcie uchwały w sprawie zmiany przeznaczenia dotacji przedmiotowej udzielonej dla zakładu budżetowego na 2005 r..

Wyjaśnił, iż potrzeba dokonania zmiany przeznaczenia środków w ramach przyznanej dotacji jest związana z większym zakresem zadań dotyczącym gospodarki wodno-ściekowej.

Więcej zmian do proponowanego porządku obrad nie wniesiono.

W związku z powyższym, Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie jawne projekt porządku obrad, z uwzględnieniem zaproponowanych zmian.

Głosowało 13 Radnych.

Za przyjęciem - 13, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

Porządek obrad XXVIII Sesji Rady Gminy Gródek został podjęty jednogłośnie.

Porządek obrad:

  1. Przyjęcie protokołu obrad XXVII Sesji Rady Gminy.

  2. Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.

  3. Sprawy różne.

  4. Informacja o pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.

  5. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. zabezpieczenia prawidłowego i terminowego wydatkowania przyznanych środków finansowych;

  2. przystąpienia do realizacji i sfinansowania projektu „Współpraca Białostocczyzny i Grodzieńszczyzny - rozwój sieci partnerów w rozwoju kultury i turystyki”;

  3. zmian przeznaczenia dotacji przedmiotowej udzielonej dla zakładu budżetowego na 2005 r.;

  1. Sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze 2005 r.

  2. Sprawozdanie Komunalnego Zakładu Budżetowego z wykonania budżetu za I półrocze 2005 r.

8. Informacja w sprawie realizacji uchwał Rady Gminy Gródek podjętych w II półroczu 2004 r.

9. Stanowisko w sprawie sprzedaży budynku byłego Przedszkola w Gródku.

10. Zamknięcie obrad.

(Na obrady Sesji dotarł Rady Tomasz Gutowski - stan radnych uczestniczących w obradach 14)

Ad. 1.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, że protokół XXVII Sesji Rady Gminy jest udostępniony na stole protokolanta. Zachęciła do zapoznania się z jego treścią. Poinformowała, iż po wniesieniu ewentualnych uwag zostanie on przez nią podpisany.

Ad.2.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, iż w ostatnim okresie zaniechano równania dróg, w związku z tym iż równiarka musiała zostać wypożyczona do prac związanych z budową drogi krajowej E-65.

Radna Ewa Danuta Tołcz prosiła o podcięcie gałęzi drzew przy drodze do wsi Pieszczaniki oraz naprawę przepustu we wsi Sofipol.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy w sprawie naprawy przepustu poinformował, że uzyskane zostało już pozwolenie i najbliższym czasie zostanie to wykonane. Odnośnie podcięcia gałęzi lub wycinki drzew wyjaśnił, że potrzebne jest na to pozwolenie Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku, gdyż droga do Pieszczanik jest drogą powiatową.

Radna Grażyna Danesh zapytała na jakim etapie jest projekt przydomowych oczyszczalni ścieków oraz prosiła o wycinkę drzew we wsi Załuki.

Pan Wiesław Kulesza -Wójt Gminy wyjaśnił, iż w sprawie wycinki drzew we wsi Załuki wystosowany został wniosek do Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku, który w odpowiedzi poinformował , iż prace związane z wycinką zostaną wykonane w najbliższym czasie. Odpowiadając na pytanie odnośnie przydomowych oczyszczalni ścieków poinformował, że projekt został już zakupiony, a pierwsza przydomowa oczyszczalnia ścieków powstanie 30 sierpnia br. u Pana Sołtysa wsi Kołodno.

Radny Jan Grycuk prosił o poruszenie w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku, sprawy postawienia przystanków na odcinku Królowy Most - Bobrowniki drogi krajowej E-65.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady zwróciła uwagę na niebezpieczeństwa, które czyhają na mieszkańców, w związku z jeżdżącymi z dużą prędkością pojazdami - na zakręcie ulicy Białostockiej (przy Kościele) oraz na ulicy Szkolnej. Poinformowała, iż w związku z tym że wakacje dobiegają końca, sprawę świetlicy w Waliłach-Stacji poruszy na jednej z następnych Sesji.

Radny Włodzimierz Grycuk zwrócił się z wnioskiem o ustalenie instytucji odpowiedzialnej za oczyszczanie rowów melioracyjnych, w celu poprawy ochrony środowiska. Prosił również o wykoszenie poboczy i wyrównanie dróg dojazdowych do łąk, oraz drogi do Dzierniakowa od strony Michałowa.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, że instytucją odpowiedzialną za rowy melioracyjne jest Marszałek Województwa Podlaskiego oraz Wojewódzki Zarząd Melioracji. Starają się oni pozyskać środki na ten cel z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W sprawie równania dróg poinformował, że każdy wniosek jaki wpływa staramy się realizować. Nie da się jednak wykonać wszystkiego od razu - dlatego, że dróg dojazdowych do łąk jest bardzo dużo kilometrów, a środki w budżecie są ograniczone - powiedział.

Radny Janusz Michał Cimochowicz - proponował zorganizowanie szkoleń dotyczących programów rolno - środowiskowych, z których mogliby skorzystać rolnicy z terenu gminy. Wnioskował jeszcze o naprawę drogi we wsi Świsłoczany oraz drewnianego mostu na rzece Kołodzieżance, między wsią Zubki i Wierobie.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, że temat mostku na rzece Kołodzeżance jest znany dla Powiatowego Zarządu Dróg i Autostrad w Białymstoku i zostanie on na pewno wykonany. W sprawie drogi we wsi Świsłoczany poinformował, że jest to droga powiatowa i na naprawę jej przyjdzie kolej. Chyba, że gmina podejmie się naprawy tej drogi z własnego budżetu, z ewentualnym dofinansowaniem Starostwa Powiatowego w Białymstoku.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady zwróciła się z wnioskiem o postawienie przystanków na żądanie, przy Szkole Podstawowej we wsi Załuki, na skrzyżowaniu Słuczanka- Królowe Stojło i w Waliłach-Stacji przy ul. Sosnowej.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, że wnioski o ustawienie przystanków na żądanie były już składane, lecz z negatywnym rezultatem. Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej w Białymstoku, brak możliwości ustawienia przystanków tłumaczy znikomą odległością od istniejącego obecnie przystanku, wiążącym się z tym poniesieniem dodatkowych kosztów oraz zmianą rozkładów jazdy.

Radny Jerzy Karpiuk zapytał o sprawę prowadzenia strony internetowej Gminy Gródek oraz poinformował o połamanych płytkach nowo wybudowanego chodnika przy ulicy Chodkiewiczów, przy posesji Pana Chorużego.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, że została podpisana umowa zlecenie z Panią Haliną Popławską, która podjęła się w dalszym ciągu prowadzenia strony internetowej Gminy Gródek. W sprawie dewastacji chodnika wyjaśnił, że jest to bardzo trudna sprawa do rozwiązania, gdyż przy zakładach produkcyjnych chodniki i wjazdy mają mniejszą wytrwałość. Aby zapobiec dewastacji możemy jedynie takim osobom zwracać uwagę, by takie sytuacje w przyszłości się nie zdarzały.

Radny Wiaczesław Gościk wnioskował o uporządkowanie numeracji budynków na ulicy Leśnej oraz pytał co się stało z grzejnikami z budynku byłego Przedszkola w Gródku?

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, iż mimo że mieszka na tej ulicy nikt mu takiego problemu nie zgłaszał. Zapewnił jednak, iż zainteresuje się tą sprawą.

Ad. 3.

Jako pierwszy w punkcie dotyczącym spraw różnych zajął głos Pan Kuźma - mieszkaniec ulicy Lisiej. Zarzucił Urzędowi Gminy Gródek niedostarczenie Starostwu Powiatowemu w Białymstoku, uchwały z dnia 30 marca 2005 r. w sprawie ujęcia w planie inwestycyjnym gminy na 2006 r. przebudowy ulicy Lisiej oraz nie podejmowanie żadnych innych działań odnośnie ulicy Lisiej.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy wyjaśniła, że uchwała w sprawie ujęcia w planie inwestycyjnym gminy na 2006 r. przebudowy ulicy Lisiej została wysłana do Starostwa Powiatowego w Białymstoku. Sprawdzała to w Urzędzie Gminy Radna Irena Wysocka. W sprawie zarzucanej bezczynności wyjaśniła, iż aby móc przystąpić do sporządzenia dokumentacji należy najpierw uporządkować sprawy własności gruntów, a co za tym idzie - przeprowadzić czynności rozgraniczające. Czynności takie zostały podjęte, wymagają one jednak czasu.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, że wszystkie czynności, które można wykonać do tego czasu w sprawie ulicy Lisiej, zostały wykonane. Podjęta została uchwała intencyjna o ujęcie przebudowy ulicy Lisiej w planie inwestycyjnym na 2006 r., poczynione zostały kroki odnośnie rozgraniczenia terenu, a na przełomie października i listopada radni uchwalając budżet na 2006 r. będą musieli zadecydować, czy tę inwestycję ująć w budżecie na 2006 r.

Pan Anatol Porębski - mieszkaniec ulicy Lisiej zapytał czy wszystkie czynności podjęte przez gminę idą w dobrym kierunku?

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy poinformowała, że na tym etapie sprawy wszystkie czynności zostały podjęte.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady zauważyła, że dalszy etap sprawy zależeć będzie od Rady Gminy. Radni będą musieli zadecydować, czy znajdą środki na realizację tej inwestycji w 2006 r., gdyż w ubiegłym roku do planu inwestycyjnego na 2006 r. ujęta została przebudowa ulicy Tartaczej w Waliłach-Stacji.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy powiedział, że przykro jest słuchać w dalszym ciągu oskarżeń, mimo tego, że Rada podjęła uchwałę intencyjną, aby ulicę Lisią ująć w planie inwestycyjnym na 2006 r. Wyjaśnił jeszcze, iż decyzja w sprawie rozbiórki płotu przez Pana Doroszkiewicza, została wydana w związku z tym, że budowa ta została wykonana niezgodnie z przepisami, a nie dzięki podjętej przez Radę Gminy uchwale intencyjnej.

Radny Jacek Janiel zauważył z toczącej się dyskusji w sprawie ulicy Lisiej, iż mieszkańcom tej ulicy nie zależy już tylko na poszerzeniu ulicy do 10 m, dążą oni do wymuszenia na Radzie decyzji utwardzenia tej ulicy. Zapytał jeszcze od którego roku istnieje ulica Lisia?

Pan Piotr Grygoruk - mieszkaniec wsi Downiewo poinformował, że do Urzędu Gminy złożona została petycja w sprawie utwardzenia drogi do wsi Downiewo. W imieniu mieszkańców prosił radnych, aby uwzględnili tę drogę w planie inwestycyjnym gminy na rok 2006. Zauważył, że Gmina na realizację wyżej wymienionej inwestycji może się ubiegać o środki finansowe z Unii Europejskiej. Prosił jeszcze o ustawienie przystanku oraz wycięcie topoli w Królowym Moście.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy powiedział, że on i każdy radny chciałby aby wszystkie drogi w gminie były utwardzone. Jednakże nie da się tego zrealizować od razu, gdyż wszystkich dróg gminnych i powiatowych w Gminie Gródek jest ok. 400 km. Możliwość ubiegania się o środki na realizację takich inwestycji wiąże za sobą ponoszenie dodatkowych kosztów na sporządzenie odpowiedniej dokumentacji do każdego wniosku o dofinansowanie. Jest to bardzo ryzykowne, gdyż aby mieć jakieś szanse na otrzymanie środków strukturalnych, wniosek musi być umotywowany nie tylko potrzebą wykonania tej drogi. Należy również wykazać wpływ danej inwestycji na rozwój gminy i regionu. W sprawie wycięcia topoli poinformował, że zostanie to wykonane ze względu na bardzo duże ukorzenienie tych drzew, które powodować będzie niszczenie drogi. Przystanek w Królowym Moście jak i w innych miejscowościach przy drodze krajowej E-65 nie może on być wykonany przez nas samych, gdyż musi posiadać określone standardy. Odpowiedzialnym za to zadanie jest Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Białymstoku, który zapewnił, że do końca roku przystanki zostaną postawione.

Pani Anna Petelska - Sołtys wsi Waliły PGR poinformowała o zaistniałej sytuacji, w której doszło do pogryzienia dziecka przez bezpańskiego psa. Lekarz, który przyjeżdżał do dziecka zalecił dwutygodniową obserwację psa. Pani Sołtys zwróciła się z zapytaniem, co w takiej sytuacji ma robić i do kogo się zwrócić.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, że każdorazowe wyłapanie psów i umieszczenia ich w schronisku dla zwierząt kosztuje Gminę ok. 5.000 zł. W sytuacji gdy pies musi być poddany obserwacji, należałoby skontaktować się z lekarzem weterynarii.

Pani Anna Petelska - Sołtys wsi Waliły PGR zapytała, czy gmina pokryje koszt obserwacji psa przez weterynarza?

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy zaproponował, ze względu na dni wolne od pracy (sobotę i niedzielę), aby wyjaśnienie tej sprawy odłożyć na poniedziałek.

Pani Krystyna Sawicka - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku zwróciła się z prośbą do sołtysów o przekazanie mieszkańcom swoich wsi, informacji w sprawie jak najszybszego składania wniosków o zasiłki rodzinne i opiekuńcze.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady prosiła redaktora o umieszczenie tej informacji w gazecie lokalnej.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, że w ramach budowy drogi krajowej E-65 zostały zaprojektowane pasy postojowe oraz oświetlenie na tym odcinku drogi. Generalna Dyrekcjia Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku wykona oświetlenie jeżeli Gmina zgodzi się utrzymać koszt tego oświetlenia. Wójt pytając o opinie radnych w tej sprawie zauważył, że jeżeli oświetlenie na tym odcinku drogi nie zostanie wykonane teraz przy budowie drogi, to trudno będzie to wykonać w późniejszym okresie.

Wójt poruszył też problem zanieczyszczenia rzeki Supraśl, za co winę przypisuje się m.in. Gminie Gródek. Poinformował jednakże, że kontrole przeprowadzone przez Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska, w gospodarstwach na terenie gminy jednoznacznie nie potwierdziły, że źródło zanieczyszczenia wypływa z tego terenu. Aby ukrócić podejrzenia poinformował, iż rozważana jest możliwość przeprowadzenia ankiet wśród wszystkich mieszkańców gminy, w których stwierdzą, gdzie odprowadzają ścieki ze swych gospodarstw, czy przestrzegają przepisów wynikających z ustawy o ochronie środowiska.

Wójt prosił uczestników sesji o opinie w powyższej sprawie.

Pan Piotr Grygoruk - mieszkaniec wsi Downiewo zauważył, iż to głównie rolnicy wysoko towarowych gospodarstw zajmujących się hodowlą bydła, wywożą na łąki ogromne ilości gnojowicy.

Ad. 4.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy przedstawił informację o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym. (informacja stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu)

Żadnych pytań do przedstawionej informacji nie zgłoszono.

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poinformowała, iż informacja o pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym została przyjęta.

Ad.5a.

Pani Wiesław Kulesza - Wójt Gminy zapoznał Radę z projektem uchwały w sprawie zabezpieczenia prawidłowego i terminowego wydatkowania przyznanych środków finansowych. Wyjaśnił, iż uchwała dotyczy przedsięwzięcia polegającego na budowie boiska piłkarskiego oraz budynku socjalnego wraz z ogrodzeniem i trybunami nad zbiornikiem wodnym w Zarzeczanach, na które Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu przyznało dofinansowanie w wysokości 50.000 zł. W związku z powyższym niezbędna jest uchwała Rady Gminy upoważniająca Wójta Gminy Gródek do podpisania umowy na dofinansowanie wyżej wymienionego przedsięwzięcia.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady projekt uchwały poddała go pod głosowanie jawne. Głosowało 14 radnych.

Za - 13, przeciw - 0, wstrzymujących się - 1

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała w sprawie zabezpieczenia prawidłowego i terminowego wydatkowania przyznanych środków finansowych została podjęta.

Uchwała Nr XXVIII/181/05 - stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu.

Ad. 5b.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poprosiła Pana Wójta Gminy o omówienie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji i sfinansowania projektu „Współpraca Białostocczyzny i Grodzieńszczyzny - rozwój sieci partnerów w rozwoju kultury i turystyki”.

Pani Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, iż przystąpienie do wyżej wymienionego projektu, związane jest z możliwością pozyskania środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, na organizację imprezy „Siabrouskaja Biasieda” oraz wymianę dzieci i młodzieży z Polski i Białorusi. Zauważył, iż bez pomocy środków zewnętrznych nie będziemy w stanie zorganizować w/w imprezy na tak wysokim poziomie, jak w ostatnich dwóch latach.

Pani Agnieszka Tarasewicz - Pracownik Urzędu Gminy poinformowała, iż głównym koordynatorem i realizatorem projektu jest Stowarzyszenie „Uroczysko” w Supraślu, a dodatkowo partnerami tego projektu są trzy gminy: Gródek, Supraśl i Dobrzyniewo Duże. Projekt zakłada pozyskanie około 250 tys. euro na lata 2006-2007, w ramach którego ma być zorganizowany cykl imprez oraz utworzona strona internetowa projektu. Koszt każdego z partnerów wyniesie 25% kosztów własnych imprez.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady zapytała czy Białoruskie Towarzystwo Społeczno Kulturalne w dalszym ciągu, tak jak w poprzednich latach deklaruje chęć dofinansowania naszej części wkładu do tego projektu?

Pani Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, że w/w projekcie dotyczącym Siabrouskiej Biasiedy naszym partnerem jest Białoruskie Towarzystwo Społeczno Kulturalne, które na 25% wkładu własnego Gminy Gródek - pokrywa 13% tego wkładu.

Radny Włodzimierz Grycuk w związku z tym, iż w projekcie uchwały nie znalazł się zapis o udziale Partnera Gminy Gródek w projekcie, zapytał, czy może zaistnieć taka sytuacja, że Białoruskie Towarzystwo Społeczno Kulturalne wycofa się z projektu?

Pani Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, iż w ramach składanego wniosku do Władzy Wdrażającej nie ma obowiązku wprowadzenia takiego zapisu, a w wyniku rozmów prowadzonych z Białoruskim Towarzystwem Społeczno Kulturalnym otrzymaliśmy zapewnienie o finansowaniu udziału, naszego wkładu własnego.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy wyjaśniła, iż jednym z głównych celów statutowych Białoruskiego Towarzystwa Społeczno Kulturalnego jest szerzenie tradycji i kultury białoruskiej. Na realizację swoich celów BTSK otrzymuje środki z MSWiA w formie dotacji na konkretne przedsięwzięcia. Siabrouskaja Biasieda jest imprezą prestiżową nie tylko dla gminy Gródek. Wpisała się ona na stałe do kalendarza białoruskich imprez kulturalnych realizowanych w naszym województwie.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady zauważyła, że do tej pory współpraca między Gminą Gródek, a Białoruskim Towarzystwem Społeczno Kulturalnym układała się bardzo dobrze, więc należy liczyć, że nadal tak będzie.

Radny Jacek Janiel zapytał, ile wyniosło dofinansowanie Białoruskiego Towarzystwa Społeczno Kulturalnego do tegorocznej edycji Siabrouskiej Biasiedy, jeżeli otrzymaliśmy 22.000 euro?

Pani Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, że Białoruskie Towarzystwo Społeczno Kulturalne dofinansowało ok. 10.000 zł.

Pani Przewodnicząca odczytała projekt uchwały, a następnie poddała go pod głosowanie jawne. Głosowało 14 radnych.

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała w sprawie przystąpienia do realizacji i sfinansowania projektu „Współpraca Białostocczyzny i Grodzieńszczyzny - rozwój sieci partnerów w rozwoju kultury i turystyki” została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXVIII/182/05 - Stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokołu

Ad. 5c

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poprosiła Panią Skarbnik Gminy o omówienie projektu uchwały w sprawie zmian przeznaczenia dotacji przedmiotowej udzielonej dla zakładu budżetowego na 2005 r..

Pani Renata Wysocka - Skarbnik Gminy odczytała pismo, jakie wpłynęło do Urzędu Gminy Gródek z Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku w sprawie zmiany przeznaczenia udzielonej dotacji w wysokości 40.000 zł na utrzymanie komunalnych zasobów mieszkaniowych w 2005 r.. Wyjaśniła, iż w związku z zaistniałą potrzebą modernizacji przepompowni ścieków oraz remontu budynku Ośrodka Zdrowia został przygotowany projekt uchwały w sprawie zmian przeznaczenia dotacji udzielonej dla zakładu budżetowego.

Radny Jerzy Karpiuk w związku z tym, że przepompownia ścieków służy głównie dla budynku byłego przedszkola zapytał, czy remont pochłonął dużo środków finansowych?

Pani Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, że remont przepompowni ścieków ze względu na jej stan techniczny jest już niezbędny, a służy dla dwóch budynków: byłego Przedszkola oraz budynku w którym znajduje się Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Urząd Stanu Cywilnego, Przedszkole Samorządowe i Niepubliczne.

Skarbnik odczytała projekt uchwały, a następnie Przewodnicząca Rady poddała go pod głosowanie jawne. Głosowało 14 radnych.

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że

uchwała w sprawie zmian przeznaczenia dotacji przedmiotowej udzielonej dla zakładu budżetowego na 2005 r. została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXVIII/183/05 - Stanowi załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu.

Ad. 6.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poinformowała, iż sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze 2005 r. zostało szczegółowo omówione na posiedzeniu Wspólnym Komisji Rady Gminy.

Żadnych pytań do sprawozdania nie wniesiono.

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poinformowała, iż sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze 2005 r. zostało przyjęte.

(sprawozdanie stanowi załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu)

Ad. 7.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poprosiła Kierownika Komunalnego Zakładu Budżetowego o omówienie sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze 2005 r.

Pan Mirosław Gryko - Kierownik Komunalnego Zakładu Budżetowego poinformował, iż budżet zrealizowany został w 50 %. W związku z tym, iż radni otrzymali sprawozdanie Komunalnego Zakładu Budżetowego z wykonania budżetu za I półrocze 2005 r. wraz z materiałami na sesję, prosił o ewentualne pytania na które postara się odpowiedzieć.

Radny Jerzy Karpiuk - zapytał, co mieści się w pozycji zakup usług na remont dróg oraz interesowało go, czy Komunalny Zakład Budżetowy świadczy jakieś usługi na rzecz osób prywatnych.

Pan Mirosław Gryko - Kierownik Komunalnego Zakładu Budżetowego wyjaśnił, iż Komunalny Zakład Budżetowy świadczy usługi na rzecz osób prywatnych tylko w zakresie wywozu nieczystości stałych. Drugie pytanie dotyczące pozycji zakup usług na remont dróg prosił o możliwość wyjaśnienia na następnej sesji, gdyż na obrady sesji nie mogła przybyć Główna Księgowa Komunalnego Zakładu Budżetowego.

Więcej żadnych pytań do sprawozdania nie wniesiono.

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poinformowała, iż sprawozdanie Komunalnego Zakładu Budżetowego z wykonania budżetu za I półrocze 2005 r. zostało przyjęte.

(sprawozdanie stanowi załącznik Nr 10 do niniejszego protokołu)

Ad. 8.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poprosiła Panią Lilię Waraksa o omówienie informacji w sprawie realizacji uchwał Rady Gminy Gródek podjętych w II półroczu 2004 r.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy poinformowała, ze radni otrzymali na piśmie szczegółową informację w sprawie realizacji uchwał Rady Gminy Gródek podjętych w II półroczu 2004 r., a związku z tym prosiła o zadawanie ewentualnych pytań.

Żadnych pytań do informacji nie wniesiono.

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poinformowała, iż informacja w sprawie realizacji uchwał Rady Gminy Gródek podjętych w II półroczu 2004 r. została przyjęta.

(informacja stanowi załącznik Nr 11 do niniejszego protokołu)

Ad. 9.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek w związku z tym, iż kwestia sprzedaży budynku była przedmiotem dyskusji na Wspólnym posiedzeniu Komisji Rady, w skrócie przedstawił sprawę dotyczącą Firmy GEEST. Poinformował, iż w poprzednim roku budynek byłego Przedszkola wydzierżawiony został wyżej wymienionej firmie oraz podpisana została odpowiednia umowa dzierżawy. Następnie firma ta wystąpiła z wnioskiem do Urzędu Gminy o wyrażenie zgody na remont budynku w celu dostosowania go do swoich potrzeb. Zgoda na remont została wyrażona w określonym zakresie. Obecnie wpłynął wniosek z ich strony o umożliwienie nabycia budynku na własność.

Wójt prosił, aby radni na bazie dyskusji podjęli stanowisko w sprawie sprzedaży budynku byłego Przedszkola w Gródku.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady zauważyła, że Firma GEEST w poprzednim roku, wszelkimi sposobami dążyła do wydzierżawienia budynku byłego Przedszkola w Gródku, a teraz dąży do jego wykupu na własność. Wyrażając swoją opinię w tej sprawie poinformowała, iż podjęcie decyzji dotyczącej sprzedaży budynku byłego Przedszkola należałoby zostawić Radzie Gminy przyszłej kadencji. Firma GEEST zobowiązana jest umową i nie może jej zerwać przez okres 36 miesięcy, a dochód z umowy dzierżawy budynku nie jest mały, gdyż wynosi ok. 3.000 zł miesięcznie.

Radny Jerzy Karpiuk poinformował, iż aby móc podjąć decyzję w sprawie sprzedaży budynku byłego Przedszkola potrzebne są przynajmniej orientacyjne informacje o wartości budynku.

Pani Renata Wysocka - Skarbnik Gminy poinformowała, iż roczny dochód jaki osiągnie gmina z podatku od nieruchomości, po sprzedaży budynku wyniesie ok. 43.000 zł.

Radny Włodzimierz Grycuk zaproponował, aby punkt dotyczący zajęcia stanowiska rady w sprawie sprzedaży budynku byłego Przedszkola w Gródku, zmodyfikować w taki sposób, aby rada mogła zadecydować na początek tylko o uruchomieniu procedury wyceny wyżej wymienionego budynku.

Radny Jerzy Karpiuk zauważył że punkt dotyczący zajęcia stanowiska rady w sprawie sprzedaży budynku byłego Przedszkola, nie jest jednoznaczny z podjęciem uchwały w tej sprawie.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek wyjaśnił, iż podjecie stanowiska sprawie sprzedaży budynku byłego Przedszkola, upoważnia Wójta jedynie do wykonania wyceny tego budynku, a nie do jego sprzedaży.

W związku z tym, iż więcej żadnych pytań nie wniesiono Przewodnicząca poddała pod głosowanie jawne stanowisko rady w sprawie uruchomienia procedury przygotowującej do sprzedaży budynku byłego Przedszkola w Gródku. Głosowało 14 radnych.

Za - 13, przeciw - 1, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca stwierdziła, że radni zadecydowali o uruchomieniu procedury przygotowującej do sprzedaży budynku byłego Przedszkola w Gródku

Ad. 10.

Przewodnicząca obrad Pani Krystyna Klimkiewicz stwierdziła, że porządek obrad XXVIII Sesji Rady Gminy został wyczerpany. Podziękowała Radnym Rady Gminy, sołtysom oraz wszystkim przybyłym na dzisiejsze obrady za aktywny w nich udział.

Obrady zostały zamknięte o godzinie 1230.

Integralną część protokołu stanowią załączniki (kart - 75), wymienione powyżej:

Nr 1 - lista obecności radnych (kart -1),

Nr 2 - lista obecności sołtysów (kart - 1),

Nr 3 - lista obecności gości zaproszonych (kart - 1),

Nr 4 - porządek obrad (kart - 1),

Nr 5 - informacja o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym (kart - 5),

Nr 6 - uchwała Nr XXVIII/181/05 Rady Gminy Gródek w sprawie zabezpieczenia prawidłowego i terminowego wydatkowania przyznanych środków finansowych (kart - 1)

Nr 7 - uchwała Nr XXVIII/182/05 Rady Gminy Gródek w sprawie przystąpienia do realizacji i sfinansowania projektu „Współpraca Białostocczyzny i Grodzieńszczyzny - rozwój sieci partnerów w rozwoju kultury i turystyki” (kart - 2),

Nr 8 - uchwała Nr XXVII/183/05 Rady Gminy Gródek w sprawie zmian przeznaczenia dotacji przedmiotowej udzielonej dla zakładu budżetowego na 2005 r. (kart - 1),

Nr 9 - sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze 2005 r. (kart -51 ),

Nr 10 - sprawozdanie Komunalnego Zakładu Budżetowego z wykonania budżetu za I półrocze 2005 r. (kart -7 ),

Nr 11 - informacja w sprawie realizacji uchwał Rady Gminy Gródek podjętych w II półroczu 2004 r. (kart -4 ),

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Protokołowała Przewodnicząca Rady

Agnieszka Treska mgr Krystyna Klimkiewicz

1

6

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Bójko

Wprowadzający: Dorota Bójko

Data modyfikacji: 2005-10-20

Opublikował: Dorota Bójko

Data publikacji: 2005-10-20