Protokół Nr XXVII/05

...
PROTOKÓŁ NR XI/03

PROTOKÓŁ NR XXVII/05

Sesji Rady Gminy Gródek z dnia 27 lipca 2005 r.

Obradom Sesji, które rozpoczęły się o godzinie 900 w Gminnym Ośrodku Kultury w Gródku, przewodniczyła Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady. Protokołowała Pani Agnieszka Treska - pracownik Urzędu Gminy Gródek.

Pani Krystyna Klimkiewicz otwierając obrady XXVII Sesji Rady Gminy, przywitała radnych Rady Gminy, sołtysów, gości zaproszonych oraz przybyłego na Sesję nowego proboszcza Parafii Rzymskokatolickiej w Gródku - Ks. Stanisława Kochanowskiego.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady stwierdziła na podstawie listy obecności, że na stan 15 radnych, w obradach uczestniczy 11, co zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

(w trakcie stwierdzania quorum nieobecni byli Radni: Grażyna Danesh, Dorota Bożena Antonowicz, Jacek Janiel, Bronisław Kazberuk).

(listy obecności radnych, sołtysów oraz gości zaproszonych stanowią kolejno załączniki Nr 1, Nr 2 i Nr 3 do niniejszego protokołu).

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poinformowała, iż projekt porządku obrad został przesłany Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze obrady. (projekt stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego protokołu).

Zwróciła się z zapytaniem, czy są uwagi i wnioski do przesłanego porządku obrad.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy zwrócił się z wnioskiem o wprowadzenie do porządku obrad dwóch punktów:

- stanowisko Rady w sprawie sprzedaży budynku po byłym Przedszkolu w Gródku, jako punkt 5.

- podjęcie uchwały w sprawie realizacji i sfinansowania projektu „Szkoła Marzeń”, jako punkt 6c.

Poinformował, że pierwszy punkt wynika z tego, iż Rada musi zająć stanowisko w sprawie wniosku jaki wpłynął od obecnego dzierżawcy budynku byłego Przedszkola w Gródku, dotyczący wykupienia tego budynku na własność. Drugi punkt dotyczy projektu „Szkoła Marzeń” w ramach, którego możemy ubiegać się o dotacje na wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z obszarów wiejskich. Podstawowym warunkiem przystąpienia do projektu, jest zabezpieczenie środków finansowych na realizację zadań związanych z projektem.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady Gminy w związku z prośbą przybyłego na Sesję przedstawiciela Policji zaproponowała przesuniecie punktu w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Gminy Gródek oraz punktu w sprawie informacji dotyczącej realizacji programu pod nazwą „Bezpieczna Gmina” i omówienie ich po punkcie 6a, 6b i 6c, jako punkty 7 i 8 porządku obrad.

( Na obrady Sesji dotarła Radna Grażyna Danesh - stan radnych uczestniczących w obradach 12)

Więcej zmian do proponowanego porządku obrad nie wniesiono.

W związku z powyższym, Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady - przedstawiła projekt porządku obrad, z uwzględnieniem zaproponowanych zmian oraz poddała go pod głosowanie jawne.

Głosowało 12 Radnych.

Za przyjęciem - 12, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

Porządek obrad XXVII Sesji Rady Gminy Gródek został podjęty jednogłośnie.

Porządek obrad:

  1. Przyjęcie protokołu obrad XXVI Sesji Rady Gminy.

  2. Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.

  3. Sprawy różne.

  4. Informacja o pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.

  5. Stanowisko Rady w sprawie sprzedaży budynku byłego Przedszkola w Gródku.

  6. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. zaciągniecie kredytów długoterminowych w 2005 r. na modernizację oświetlenia

ulicznego w Gminie Gródek;

  1. zmian w budżecie gminy na 2005 r.;

  2. realizacji i sfinansowania projektu „Szkoła Marzeń”;

7. Ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Gminy Gródek.

  1. Informacja dotycząca realizacji programu pod nazwą „Bezpieczna Gmina”.

9. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. uchwalenia zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gródek”;

  2. stwierdzenia zgodności ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów przemysłowo-składowych i usługowo-handlowych, w części wsi Waliły w Gminie Gródek, woj. podlaskie, ze „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Gródek”;

  3. miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów przemysłowo- składowych i usługowo-handlowych w części wsi Waliły w Gminie Gródek, woj. podlaskie;

  4. stwierdzenia zgodności ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zabudowy mieszkaniowej - jednorodzinnej, z dopuszczeniem usług nieuciążliwych i zabudowy gospodarczej, w części wsi Zarzeczany w Gminie Gródek, woj. podlaskie, ze „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Gródek”;

  5. miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zabudowy mieszkaniowej - jednorodzinnej, z dopuszczeniem usług nieuciążliwych i zabudowy gospodarczej, na części gruntów wsi Zarzeczany w Gminie Gródek, woj. podlaskie;

  6. wprowadzenie zmian w Statucie Gminy Gródek;

  7. uchwalenie Gminnej Strategii Integracji i Polityki Społecznej na lata 2005-2015.

10. Zamknięcie obrad.

Ad. 1.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, że protokół XXVI Sesji Rady Gminy jest udostępniony na stole protokolanta. Zachęciła do zapoznania się z jego treścią. Poinformowała, iż po wniesieniu ewentualnych uwag zostanie on przez nią podpisany.

Ad.2

Żadnych spraw w tym punkcie obrad nie poruszono.

Ad.3

Pani Bożena Antonowicz - Sołtys wsi Waliły podziękowała Wójtowi za zorganizowanie wyjazdu dzieci na Białoruś w ramach wymiany międzynarodowej. Poprosiła również o ułożenie kostki na skrzyżowaniu w Waliłach.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady zapytała Wójta, jak przedstawia się sprawa funkcjonowania świetlicy w Waliłach-Stacji informując zarazem, że od początku wakacji świetlica była otwarta tylko kilka razy.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy wyjaśnił, że w ramach stażu absolwenckiego zatrudniona została osoba do prowadzenia zajęć w świetlicy w Waliłach-Stacji, na czas określony co najmniej do końca wakacji.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady w związku z tym poprosiła o zamieszczenie w gazecie informacji o ustalonym okresie przez który będą prowadzone zajęcia i o godzinach otwarcia świetlicy.

Pani Danuta Olszewska - Sołtys wsi Radunin w imieniu mieszkańców podziękowała Wójtowi za utworzenie objazdu poza wsią, dla samochodów ciężarowych przewożących drzewo.

Radny Janusz Michał Cimochowicz prosił w imieniu mieszkańców o naprawę drogi do wsi Zubry, przy przejeździe kolejowym w Wiejkach oraz wyrównanie drogi od Świsłoczan do drogi międzynarodowej E-65. Zauważył jeszcze, iż w ostatnim numerze „WG-HN” pojawiła się informacja o współpracy Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku z Grupą Literacką „Kłosy”. Zdaniem Konstantego Kozłowskiego prowadzącego tę grupę taka współpraca nie istnieje.

Pan Wiesław Kulesza -Wójt Gminy w sprawie dróg poinformował, że Starostwo Powiatowe rozpoczęło od wczoraj prace związane z równaniem dróg powiatowych w tym obszarze. W sprawie współpracy Konstantego Kozłowskiego z Dyrekcją Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku zauważył, że należałby skonfrontować obie strony i wyjaśnić ewentualne nieporozumienia.

Pani Anna Petelska - Sołtys wsi Waliły PGR w imieniu mieszkańców prosiła o przedłużenie oświetlenia we wsi, w okresie wakacyjnym, z uwagi na dłuższe przebywanie dzieci na podwórku.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady zwróciła przy tym uwagę na częste awarie oświetlenia na ul. Tartacznej w Waliłach-Stacji.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, że powyższe problemy powinny ulec poprawie w związku z planowaną wymianą oświetlenia na energooszczędne.

Radny Włodzimierz Grycuk poinformował o podtopieniu łąk z powodu niedrożności rowu przy ul. Białostockiej w Gródku. Wnioskował o udrożnienie rowu i ułożenie przepustów.

Pan Wiesław Kulesza -Wójt Gminy Gródek zapewnił, że rów zostanie oczyszczony, jednak należy to wykonać w porozumieniu ze Starostwem Powiatowym w Białymstoku, gdyż wniosek dotyczy drogi powiatowej.

(Na obrady Sesji dotarł Rady Bronisław Kazberuk - stan radnych uczestniczących w obradach 13)

Ad. 4.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy przedstawił informację o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym. (informacja stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu)

Żadnych pytań do przedstawionej informacji nie zgłoszono.

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poinformowała, iż informacja o pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym została przyjęta.

Ad.5.

Pan Wiesław Kulesza -Wójt Gminy zapoznał zebranych z wnioskiem dotyczącym sprzedaży budynku byłego Przedszkola w Gródku dla obecnego dzierżawcy. Poinformował, że firma, która obecnie dzierżawi budynek poniosła nakłady w wysokości około 250.000 zł, w celu dostosowania go do swoich potrzeb. W związku z tym zwróciła się z wnioskiem do Urzędu Gminy o możliwość nabycia budynku na własność. Wójt wyjaśnił, iż aby móc rozpocząć procedury związane ze sprzedażą budynku, musi mieć stanowisko Rady w tej sprawie.

Pan Aleksy Dmitruk - Radca Prawny poinformował, że firma posiada w dzierżawie budynek byłego Przedszkola na okres do 10 lat, za który płaci czynsz dzierżawny wysokości 3.600 zł brutto. Firma ta poczyniła duże nakłady, aby dostosować budynek do swoich potrzeb, a w związku z tym chce wykupić budynek na własność. Budynek może być sprzedany tylko i wyłącznie w drodze przetargu. Jeżeli Rada postanowi sprzedać budynek, potrzebne będzie podjęcie odpowiednich procedur umożliwiających sprzedaż: wypowiedzenie umowy dzierżawy obecnemu dzierżawcy, powołanie rzeczoznawcy do wyceny budynku, itd.

Radny Bronisław Kazberuk zauważył, że inwestor z którym umowa dzierżawy zostanie wypowiedziana, ponosi duże ryzyko, gdyż w drodze przetargu budynek może zostać sprzedany innej firmie.

Pan Aleksy Dmitruk -Radca Prawny wyjaśnił, że obecny dzierżawca ponosi ryzyko, ale ze względu na wysokość poczynionych nakładów przez obecnego dzierżawcę, bardzo wątpliwą sprawą jest aby do przetargu przystąpiła inna firma.

Radny Jerzy Karpiuk zapytał, czy od wartości budynku zostaną odjęte nakłady poniesione na jego remont?

Pan Aleksy Dmitruk - Radca Prawny wyjaśnił, że jeżeli firma która obecnie dzierżawi budynek, wygra przetarg to wartość budynku zostanie pomniejszona o poczynione nakłady. Natomiast, jeżeli przetarg na sprzedaż budynku byłego Przedszkola wygra inna firma, to Gmina będzie musiała obecnemu dzierżawcy, zwrócić koszty poniesionych nakładów.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady przypomniała, że podczas uzgodnień na Sesji Rady, dotyczących umowy dzierżawy między Firmą GEEST a Urzędem Gminy Gródek, wszelkie koszty poniesione na remont budynku w celu jego dostosowania będą ponoszone przez wyżej wymienioną firmę.

Radny Włodzimierz Grycuk zapytał na jakiej podstawie rzeczoznawca dokona wyceny budynku, jeżeli dzierżawca poniósł już nakłady związane z jego dostosowaniem? Wnioskował, by po dokonaniu wyceny odbyło się wspólne posiedzenie komisji przed Sesją Rady.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady zaproponowała przeniesienie na następną Sesję punku związanego z zajęciem stanowiska Rady w sprawie sprzedaży budynku byłego Przedszkola w Gródku. Wniosek poddała pod głosowanie jawne.

Głosowało 13 Radnych.

Za przyjęciem - 11, przeciw - 1, wstrzymujących się - 1

Wniosek w sprawie przeniesienia na następną Sesję punktu dotyczącego stanowiska Rady odnośnie sprzedaży budynku byłego Przedszkola w Gródku został podjęty.

Ad.6a.

Pani Wiesław Kulesza - Wójt Gminy zapoznał Radę z projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytów długoterminowych w 2005 r. na modernizację oświetlenia ulicznego w Gminie Gródek. Poinformował, że koszt modernizacji oświetlenia ulicznego wyniesie około 600.000 zł, iluminacja obiektów około 79.000 zł, a dobudowa brakujących lamp w Zielonej, Rudzie i Zarzeczanach - około 92.000 zł. Poinformował, że Bank Ochrony Środowiska w Białymstoku na realizacje inwestycji tego typu, daje możliwość zaciągnięcia kredytu 3% w stosunku rocznym, z koniecznością realizacji inwestycji w ciągu roku. Zauważył, że konieczne jest wdrożenie inwestycji jak najszybciej, bo uzyskane 56% oszczędności, pozwolą na spłacenie kredytu do końca 2010 roku.

Radny Włodzimierz Grycuk zapytał, czy gmina zaciągając kredyt, nie utraci płynności finansowej?

Pan Wiesław Kulesz -Wójt Gminy wyjaśnił, iż zobowiązania z tytułu zaciągniętych kredytu nie przekroczą 8 % budżetu i w żadnym stopniu nie spowodują zachwiania płynności finansowej Gminy. Przepisy dopuszczają zaciąganie kredytów nawet do 60% budżetu Gminy.

Pani Renata Wysocka - Skarbnik Gminy poinformowała, iż prognozowane zadłużenie Gminy wyniesie około 12,53%, uwzględniając wszystkie planowane do zaciągnięcia kredyty. Mieszczą się tu zarówno już spłacone kredyty, jak i te których nie będziemy zaciągać- powiedziała.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy dodał, że w związku z pozyskaniem środków z zewnątrz już dzisiaj wiadomo, że nie będzie potrzeby zaciągania kredytów w zaplanowanych wysokościach, natomiast w budżecie gminy muszą one figurować do zakończenia roku obrachunkowego. Planowana inwestycja ma na celu zmniejszenie kosztów związanych z oświetleniem ulicznym i jego utrzymaniem.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady projekt uchwały poddała pod głosowanie jawne. Głosowało 13 radnych.

Za - 13, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytów długoterminowych w 2005 r. na modernizację oświetlenia ulicznego w Gminie Gródek została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXVII/171/05 - stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu.

Ad. 6b.

Pani Renata Wysocka - Skarbnik Gminy przedstawiła zmiany w budżecie gminy na 2005 r., wynikające z konieczności uregulowania planu dochodów i wydatków w stosunku do istniejących potrzeb, m.in. związanych z:

- podpisaniem porozumienia z Zarządem Powiatu Białostockiego o przekazanie Gminie Gródek dotacji w kwocie 15.000 zł na wykonanie chodnika w ciągu ul. Chodkiewiczów w Gródku;

- przekazania do budżetu stanu środków pieniężnych na początek 2005 r. w ramach środków specjalnych funkcjonujących przy Szkole Podstawowej w Gródku oraz Przedszkolu Samorządowym w Gródku;

- zakupem materiałów niezbędnych do naprawy i wykonania ogrodzenia Cmentarza Żydowskiego na terenie Gminy Gródek;

- wykonaniem na rzecz Gminy projektu systemu przydomowych naturalnych roślinno-stawowych oczyszczalni ścieków;

- inwestycją polegającą na modernizacji oświetlenia w Gminie Gródek;

- zużyciem wody do podlewania trawy na boisku sportowym przy zbiorniku wodnym w Zarzeczanach;

- dotacji przyznanej w wyniku rozstrzygniętego konkursu na realizacje zadań gminnych w zakresie propagowania sportu wśród dzieci i młodzieży przez Klub Sportowy LUKSOLAR.

Podsumowując, poinformowała, iż dokonane zmiany spowodują, że budżet będzie wynosił:

Dochody - 10.190.751 zł,

Wydatki - 11.190.754 zł.

Pani Skarbnik Gminy odczytała projekt uchwały, a następnie Przewodnicząca poddała go pod głosowanie jawne. Głosowało 13 radnych.

Za - 12, przeciw - 0, wstrzymujących się - 1

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2005 r. została podjęta.

Uchwała Nr XXVII/172/05 - Stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokołu

Ad. 6c

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy poinformował, iż na jego ręce wpłynął wniosek od Dyrekcji Szkoły Podstawowej w Gródku oraz Publicznego Gimnazjum w Gródku o realizację i sfinansowanie projektu „Szkoła Marzeń”, który zakłada wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z obszarów wiejskich. W ramach programu szkoły wiejskie otrzymują wsparcie merytoryczne, ofertę szkoleń dla nauczycieli oraz dotację na prowadzenie działań wspomagających uczniów. Program finansowy jest z budżetu państwa oraz przez Europejski Fundusz Społeczny. Poinformował, że aby móc przystąpić do tego programu należy złożyć deklarację o zapewnieniu środków, a w przypadku Gminy taką deklaracją jest podjąta uchwały w tej sprawie.

Wójt odczytał projekt uchwały, a następnie Przewodnicząca Rady poddała go pod głosowanie jawne. Głosowało 13 radnych.

Za - 13, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że

uchwała w sprawie realizacji i sfinansowania projektu „Szkoła Marzeń”, została podjęta.

Uchwała Nr XXVII/173/05 - Stanowi załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu.

(Na obrady Sesji dotarł Radny Jacek Janiel - stan radnych uczestniczących w obradach 14)

Ad. 7.

Pan Marek Jarocki - Funkcjonariusz Posterunku Policji w Gródku przedstawił ocenę stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Gminy Gródek.

Do przedstawionej informacji żadnych uwag nie wniesiono.

(informacja stanowi załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu)

Ad. 8.

Pani Wiera Tarasewicz - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gródku przedstawiła informację dotyczącą realizacji programu pod nazwą „Bezpieczna Gmina”.

Do przedstawionej informacji żadnych uwag nie wniesiono.

(informacja stanowi załącznik Nr 10 do niniejszego protokołu)

Ad. 9a.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poprosiła Architekta Jana Citko o omówienie proponowanych zmian do „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gródek” i zmian zagospodarowania przestrzennego terenów we wsi Waliły i Zarzeczany.

Pan Jan Citko - Architekt poinformował, że przedmiotem uchwały są dwa tematy. Pierwszy temat dotyczy terenu przemysłowego w Waliłach, drugi zaś zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej w Zarzeczanach. Dla obu tematów zostały wcześniej podjęte uchwały intencyjne, a w związku z tym przystąpiono do sporządzenia projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, które zakładają:

- wprowadzenie we wsi Waliły terenów przemysłowych, w obrębie działki o powierzchni około 1 ha, położonej poza wsią, w kierunku wsi Załuki. Obszar ten przeznaczony jest na usługi tartaczne.

- wprowadzenie zabudowy mieszkaniowej w Zarzeczanach, położonej w bezpośrednim sąsiedztwie zbiornika wodnego. Są to działki wielkości około 1.500 m2, z przeznaczeniem na działalność związana z turystyką i wypoczynkiem oraz możliwością budowy budynków dwupokoleniowych.

Pani Bożena Adamczyk - Sołtys ze wsi Waliły zapytała gdzie ma znajdować się tartak i dlaczego mieszkańcy wsi Waliły nie wiedzą nic na ten temat?

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy wyjaśniła, że uchwały intencyjne w tej sprawie były podjęte na poprzedniej Sesji Rady Gminy.

Pan Jan Citko - Architekt poinformował, że plany miejscowego zagospodarowania przestrzennego przeszły całą wymaganą procedurę. Ogłoszenie o toczącym się postępowaniu i przygotowaniu planów były ogłoszone w prasie oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy. Do wglądu publicznego wyłożone były w Urzędzie Gminy Gródek, na okres 21 dni, a oprócz tego odbyła się dyskusja publiczna, w której udział wziął przedstawiciel Urzędu Gminy Gródek i właściciel tartaku w Waliłach. W związku z powyższym nie ma przeszkód formalnych, aby Rada podjęła stosowne uchwały - powiedział

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały w sprawie uchwalenia zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Gródek”, i poddała go pod głosowanie jawne.

Głosowało 14 radnych.

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XXVII/174/05 - Stanowi załącznik Nr 11 do niniejszego protokołu

Ad. 9b.

Przewodnicząca odczytała projekt uchwały w sprawie stwierdzenia zgodności ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów przemysłowo-składowych i usługowo-handlowych, w części wsi Waliły w Gminie Gródek, woj. podlaskie, ze „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Gródek” i poddała go pod głosowanie jawne.

Głosowało 14 radnych.

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXVII/175/05 - Stanowi załącznik Nr 12 do niniejszego protokołu

Ad. 9c.

Przewodnicząca odczytała projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów przemysłowo- składowych i usługowo-handlowych w części wsi Waliły w Gminie Gródek, woj. podlaskie i poddała go pod głosowanie jawne.

Głosowało 14 radnych.

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXVII/176/05 - Stanowi załącznik Nr 13 do niniejszego protokołu

Ad.9d.

Przewodnicząca odczytała projekt uchwały w sprawie stwierdzenia zgodności ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zabudowy mieszkaniowej - jednorodzinnej, z dopuszczeniem usług nieuciążliwych i zabudowy gospodarczej, w części wsi Zarzeczany w Gminie Gródek, woj. podlaskie, ze „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Gródek” i poddała go pod głosowanie jawne.

Głosowało 14 radnych.

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXVII/177/05 - Stanowi załącznik Nr 14 do niniejszego protokołu

Ad.9e.

Przewodnicząca odczytała projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zabudowy mieszkaniowej - jednorodzinnej, z dopuszczeniem usług nieuciążliwych i zabudowy gospodarczej, na części gruntów wsi Zarzeczany w Gminie Gródek, woj. podlaskie i poddała go pod głosowanie jawne.

Głosowało 14 radnych.

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXVII/178/05 - Stanowi załącznik Nr 15 do niniejszego protokołu.

Ad.9f.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy zapoznała Radę z propozycjami zmian w Statucie Gminy, wynikających z zaleceń pokontrolnych w zakresie jawności działania organów Rady, przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków, zobowiązania kierowników gminnych jednostek organizacyjnych w uczestniczeniu w Sesjach Rady oraz umożliwienie sołtysom uczestnictwa w Sesjach Rady bez udziału w głosowaniu.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poinformowała, że nowe terminy przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków podane będą we wrześniu.

Radny Jerzy Karpiuk zwrócił się z pytaniem, czy nie należałoby również uaktualnić statutów jednostek organizacyjnych gminy.

Pani Lilia Waraksa - Sekretarz Gminy poinformowała, iż zmiany w statutach jednostek organizacyjnych polegają w głównej mierze na dostosowaniu obowiązujących statutów do aktualnych przepisów prawnych i jeżeli istnieje taka potrzeba to taka aktualizacja ma miejsce, chociażby ostatnio związku ze zmianą przepisów w zakresie opieki społecznej został uchwalony w nowym brzmieniu statut Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

Przewodnicząca odczytała projekt uchwały w tej sprawie i poddała go pod głosowanie jawne. Głosowało 14 radnych.

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Gródek została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXVII/179/05 - Stanowi załącznik Nr 16 do niniejszego protokołu.

Ad. 9g.

Pani Krystyna Sawicka - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku przedstawiła główne założenia Gminnej Strategii Integracji i Polityki Społecznej Gminy Gródek na lata 2005-2015.

Radna Grażyna Danesh zauważyła, że w Strategii nie umieszczone zostało nowopowstałe Stowarzyszenia „Załuki nad Supraślą”

Pani Krystyna Sawicka - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku podziękowała za uwagę i zapewniła że Stowarzyszenie „ Załuki nad Supraślą” zostanie dodane do Strategii

Radny Jerzy Karpiuk zapytał skąd pochodzą dane o bezrobociu w Gminie?

Pani Krystyna Sawicka wyjaśniła, iż dane w projekcie Strategii w zakresie bezrobocia dotyczą bezrobotnych, będących podopiecznymi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku. Poinformowała przy tym Radnych o nowym przepisie prawnym, który będzie obowiązywał od 1 września br., jakim jest Kontrakt. Pracownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej idąc na wywiad do osoby bezrobotnej ubiegającej się o pomoc, ma prawo podpisać z nim Kontrakt przedstawiając ofertę pracy. Jeżeli bezrobotny nie skorzysta z oferty, pomoc z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej nie zostanie mu przyznana.

Przewodnicząca odczytała projekt uchwały i poddała go pod głosowanie jawne. Głosowało 14 radnych.

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała w sprawie przyjęcia Gminnej Strategii Integracji i Polityki Społecznej Gminy Gródek na lata 2005 -2015 została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXVII/180/05 - Stanowi załącznik Nr 17 do niniejszego protokołu.

Na zakończenie zajął głos przybyły na obrady Sesji Pan Ryszard Szulczyk z Warszawy. Zasugerował on wprowadzenie opłat wstępu na mecze piłkarskie oraz kart wstępu dla zagorzałych kibiców w cenie np. 20 zł rocznie, w celu poprawienia budżetu Gminnego Klubu Sportowego „Gryf Gródek”. Prosił również o zamieszczanie z wyprzedzeniem w naszej gazecie: informacji o planowanych przez Gminny Ośrodek Kultury w Gródku imprezach, co pozwoliłoby zamiejscowym w nich uczestniczyć oraz terminarza rozgrywek Gminnego Klubu Sportowego „Gryf Gródek”.

Ad. 10.

Przewodnicząca obrad Pani Krystyna Klimkiewicz stwierdziła, że porządek obrad XXVII Sesji Rady Gminy został wyczerpany. Podziękowała Radnym Rady Gminy, sołtysom oraz wszystkim przybyłym na dzisiejsze obrady za aktywny w nich udział.

Obrady zostały zamknięte o godzinie 1230.

Integralną część protokołu stanowią załączniki (kart -75 ), wymienione powyżej:

Nr 1 - lista obecności radnych (kart -1),

Nr 2 - lista obecności sołtysów (kart - 1),

Nr 3 - lista obecności gości zaproszonych (kart - 1),

Nr 4 - porządek obrad (kart - 1),

Nr 5 - informacja o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym (kart - 3),

Nr 6 - uchwała Nr XXVII/171/05 Rady Gminy Gródek w sprawie zaciągnięcia kredytów

długoterminowych w 2005 r. na modernizację oświetlenia ulicznego w Gminie Gródek

(kart - 1)

Nr 7 - uchwała Nr XXVII/172/05 Rady Gminy Gródek w sprawie w sprawie zmian w budżecie

Gminy Gródek na 2005 r. (kart - 15),

Nr 8 - uchwała Nr XXVII/173/05 Rady Gminy Gródek w sprawie realizacji i sfinansowania

projektu „Szkoła Marzeń” (kart - 1),

Nr 9 - ocenę stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Gminy Gródek (kart - 2),

Nr 10 - informacja dotyczącą realizacji programu pod nazwą „Bezpieczna Gmina”.(kart - 2),

Nr 11 - uchwała Nr XXVII/174/05 Rady Gminy Gródek w sprawie uchwalenia zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Gródek” (kart - 3),

Nr 12 - uchwała Nr XXVII/175/05 Rady Gminy Gródek w sprawie stwierdzenia zgodności ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów przemysłowo-składowych i usługowo-handlowych, w części wsi Waliły w Gminie Gródek, woj. podlaskie, ze „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Gródek” (kart -1),

Nr 13 - uchwała Nr XXVII/176/05 Rady Gminy Gródek w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów przemysłowo- składowych i usługowo-handlowych w części wsi Waliły w Gminie Gródek, woj. podlaskie (kart - 8),

Nr 14 - uchwała Nr XXVII/177/05 Rady Gminy Gródek w sprawie stwierdzenia zgodności ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zabudowy mieszkaniowej - jednorodzinnej, z dopuszczeniem usług nieuciążliwych i zabudowy gospodarczej, w części wsi Zarzeczany w Gminie Gródek, woj. Podlaskie, ze „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Gródek”(kart - 1),

Nr 15 - uchwała Nr XXVII/178/05 Rady Gminy Gródek w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zabudowy mieszkaniowej - jednorodzinnej, z dopuszczeniem usług nieuciążliwych i zabudowy gospodarczej, na części gruntów wsi Zarzeczany w Gminie Gródek, woj. podlaskie (kart - 8),

Nr 16 - uchwała Nr XXVII/179/05 Rady Gminy Gródek w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Gródek (kart - 1),

Nr 17 - uchwała Nr XXVII/180/05 Rady Gminy Gródek w sprawie przyjęcia Gminnej Strategii Integracji i Polityki Społecznej Gminy Gródek na lata 2005 -2015 (kart - 25)

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Protokołowała Przewodnicząca Rady

Agnieszka Treska mgr Krystyna Klimkiewicz

1

8

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Bójko

Wprowadzający: Dorota Bójko

Data modyfikacji: 2005-10-20

Opublikował: Dorota Bójko

Data publikacji: 2005-10-20