Protokół Nr XVII/04

PROTOKÓŁ NR XVII/04

PROTOKÓŁ NR XVII/04

Sesji Rady Gminy Gródek z dnia 23 lipca 2004 r.

Obradom Sesji, które rozpoczęły się o godzinie 1000 w Gminnym Ośrodku Kultury w Gródku, przewodniczył Pan Tomasz Gutowski - Wiceprzewodniczący Rady Gminy. Protokołowała Pani Dorota Bójko - pracownik Urzędu Gminy Gródek.

Pan Tomasz Gutowski obrady XVII Sesji Rady Gminy rozpoczął od przywitania radnych Rady Gminy, sołtysów, zaproszonych gości oraz wszystkich przybyłych na dzisiejszą Sesję. Na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych, w obradach uczestniczy 14, co zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

W obradach nie uczestniczyła Przewodnicząca Rady Pani Krystyna Klimkiewicz (listy obecności radnych, sołtysów oraz gości zaproszonych stanowią kolejno załączniki Nr 2, Nr 3 i Nr 4 do niniejszego protokołu).

Przewodniczący obrad - Pan Tomasz Gutowski przedstawił projekt porządku obrad (stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu).

Radny Włodzimierz Grycuk zaproponował dodać do przedstawionego porządku obrad punkt 5e - „Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy mieszkańcom Gminy Gródek na usunięcie skutków huraganu” - pomoc miałaby być przekazana Pani Ninie Prończyk, której dom spłoną w wyniku pożaru, spowodowanego uderzeniem pioruna podczas burzy, która miała miejsce 19 lipca 2004 r.

Wójt Gminy - Pan Wiesław Kulesza poinformował, iż nie jest przeciwny aby udzielić pomocy, jednak obowiązujące prawo zabrania przekazywania środków finansowych wprost z budżetu gminy osobom indywidualnym. Należy zastanowić się nad formą udzielenia tej pomocy. Dodał, iż poszkodowana otrzymała już wsparcie z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku w wysokości 1.000 zł oraz mieszkanie zastępcze - „pomoc ta będzie kontynuowana w dalszym ciągu” - mówił.

Wójt Gminy wnioskował, aby dodać do porządku obrad punkt 6 o brzmieniu: „Zajęcie stanowiska w sprawie dzierżawy części działki nr 77 położonej w Gobiatach na realizację inwestycji celu publicznego (ustawienie na potrzeby Straży Granicznej wieży obserwacyjnej).

Przewodniczący obrad - Pan Tomasz Gutowski odczytał projekt porządku obrad wraz z naniesionymi zmianami, a następnie poddał go pod głosowanie jawne.

Głosowało 13 Radnych (w trakcie głosowania nieobecny był Radny Bronisław Kazberuk)

Za przyjęciem - 13, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, iż projekt porządku obrad XVII Sesji Rady Gminy został przyjęty jednogłośnie.

Porządek obrad:

1. Przyjęcie protokołu XVI Sesji Rady Gminy.

2. Zapytania i wnioski radnych.

3. Sprawy różne.

4. Informacja o pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.

5. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) powołania Skarbnika Gminy;

b) zmian w budżecie Gminy za 2004 r.;

c) zniesienia współwłasności w nieruchomości gruntowej w Załukach;

d) udzielenia pomocy gminie Kleszczele i Dubicze Cerkiewne na usunięcie skutków huraganu;

e) udzielenia pomocy mieszkańcom Gminy Gródek na usunięcie skutków huraganu;

6. Zajęcie stanowiska w sprawie dzierżawy części działki nr 77 położonej w Gobiatach na realizację inwestycji celu publicznego (ustawienie na potrzeby Straży Granicznej wieży obserwacyjnej).

7. Informacja o przebiegu składania wniosków o dopłaty bezpośrednie przez rolników Gminy Gródek.

8. Zamknięcie obrad.

Ad. 1.

Przewodniczący obrad - Pan Tomasz Gutowski poinformował radnych, że protokół XVI Sesji Rady Gminy jest udostępniony na stole protokolanta. Zachęciła do zapoznania się z jego treścią. Poinformował, iż zostanie on podpisany po wniesieniu ewentualnych uwag. W przypadku braku zastrzeżeń - zostanie podpisany w niezmienionej formie.

Radni nie wnieśli uwag do treści przedłożonego protokołu. Protokół XVI Sesji Rady Gminy został przyjęty.

Ad. 2

Przewodniczący obrad - Pan Tomasz Gutowski odczytał podanie złożone przez Pana Anatola Porębskiego z dnia 23 lipca 2004 r. w sprawie udzielenia pomocy w ustaleniu granic ulicy Lisiej z podaniem jej kategorii, rodzaju nawierzchni, instalacji i urządzeń. (podanie stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu)

Wójt Gminy poinformował, iż udzieli odpowiedzi na podanie w formie pisemnej.

Radna Irena Wysocka prosiła o wyjaśnienia co dalej dzieje się z ulica Lisią. Zapytała czy nadana została nazwa na drodze prowadzącej do posesji Państwa Czarneckich - „Czy jest to ulica Sucha?” - pytała.

Wójt Gminy przypomniał, iż sytuacja na ul. Lisiej została szczegółowo omówiona na poprzedniej Sesji Rady Gminy. „Została wydana przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Białymstoku decyzja zakazująca dalszej budowy” - mówił.

„Droga gminna, na której znajduje się posesja Państwa Czarneckich jest przyporządkowana w gminnym rejestrze do ul. Suchej. Oznacza to, iż nie ma potrzeby nadawania nowej nazwy” - wyjaśnił Wójt Gminy.

Radny Jan Grycuk wnioskował o przekazanie przez wszystkich zebranych (w dowolnej kwocie) datków dla Pani Niny Prończyk - poszkodowanej w wyniku huraganu mieszkanki Gródka.

Radna Adela Czaban wnioskowała o zrobienie przepustu w miejscowości Przechody (na drodze na Kozi Las). Przypomniała, iż mieszkańcy wsi Downiewo skierowali do Wójta Gminy podanie w sprawie ustawienia oświetlenia, jednak do dnia dzisiejszego nie otrzymali żadnej odpowiedzi.

Zapytała ile jeszcze czasu należy czekać na załatwienie do końca sprawy Zakładu „Karo”. „W 2002 r. było zapewnienie, iż w grudniu będą już tam pracować ludzie, dzisiaj czytam, iż sprawa ta nadal jest aktualna. Ile to jeszcze się będzie ciągnąć. Proszę o konkretną datę.” - mówiła.

Z oburzeniem mówiła o wizerunku naszej gminy. „Królowy Most jest wsią otwierającą wjazd do Gminy Gródek, a dwa drogowskazy stojące we wsi są namalowane sprayem. Obraz ten ukazuje naszą gminę w niekorzystnym świetle.” Dodała, iż stare drogowskazy znajdują się na jednej z posesji, wystarczy je jedynie wkopać.

Wójt Gminy - Pan Wiesław Kulesza ustosunkowując się do zarzutów dotyczących oznaczenia dróg poinformował, iż Gmina Gródek nie może ingerować w oznaczenie dróg krajowych i ustawiać tam jakichkolwiek znaków. „Wystosowaliśmy stosowny wniosek do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W międzyczasie zmieniły się przepisy, które regulują częstotliwość ustawiania znaków (obecnie 2 razy do roku). W GDDKiA zapewniają nas, iż znaki zostaną ustawione, jednak kiedy - nie wiem” - mówił.

„Jeżeli chodzi o sprawę Karo - kontynuował Wójt Gminy - to już nie raz mówiłem, iż Gmina Gródek nie jest stroną w tej sprawie. My jedynie możemy robić wszystko, aby zachęcić potencjalnego inwestora do podjęcia szybszych, korzystnych dla nas decyzji. Sprawa ta jest jednak od nas niezależna.”

Wójt Gminy przeprosił za nie udzielenie odpowiedzi na podanie mieszkańców wsi Downiewo. Zapewnił, iż wyjaśni tę kwestię i jak najszybciej wystosuje stosowne pismo. Poinformował, jednak iż podjął już konkretne działania zmierzające do ustawienia lamp ulicznych - „Został złożony wniosek do Zakładu Energetycznego w Gródku”.

Radny Janusz Michał Cimochowicz podziękował w imieniu mieszkańców wsi Świsłoczany za utwardzenie trzystumetrowego odcinka drogi przez wieś (pętlę autobusową). Zapytał czy Gmina Gródek składała wnioski o dofinansowanie w ramach Funduszy Strukturalnych oraz kiedy będzie modernizowany dalszy odcinek drogi krajowej Białystok -Bobrowniki.

Poinformował, iż obecnie na terenie Gminy Gródek organizowany jest konkurs na „Najładniejszy ogródek”, w którym udział bierze 14 osób.

Wójt Gminy - Pan Wiesław Kulesza poinformował, iż Gmina Gródek złożyła trzy wnioski, w ramach dwóch konkursów ogłoszonych przez Zarząd Województwa Podlaskiego (dla priorytetu III - Rozwój Lokalny, działanie 3.1 - Obszary wiejskie i działanie 3.5 - Lokalna infrastruktura społeczna).

Zostały złożone wnioski:

  1. Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zarzeczany;

  2. Budowa ulicy Piaskowej i modernizacja ulicy Północnej w Gródku;

  3. Budowa boiska piłkarskiego wraz z budynkiem zaplecza socjalnego oraz kortów tenisowych z ogrodzeniem.

Poza tym - kontynuował Wójt - otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 8 719 Euro z Programu Phare na realizację zadania pod nazwą: Integracja mniejszości narodowych - Międzynarodowe Polsko-Białoruskie Spotkania Kulturowe „Siabrouskaja Biesiada”.

Odnośnie drogi krajowej - był przeprowadzony przetarg na kontynuacje modernizacji, jednak w wyniku złożenia protestu, przetarg został unieważniony.

Radna Adela Czaban wnioskowała o odbicie na ksero Radnym ustawy o samorządzie gminnym.

Wójt Gminy przyjął zgłoszony wniosek do realizacji.

Radna Grażyna Danesh poinformowała, iż rozpoczęła się modernizacja drogi Sofipol-Nowosiółki (została dokonana podsypka). Pytała czy modernizacja będzie dalej kontynuowana, czy zakończy się jedynie na podsypce żwirem?

W imieniu mieszkańców prosiła o dokonanie podsypek na drodze Borki-Nowosiółki.

Wójt Gminy przyjął zgłoszoną prośbę do realizacji. „Jeżeli zaś chodzi o drogę powiatową Sofipol-Nowosiółki, kompleksowe jej utwardzenie zostało zaplanowane przez Powiat na 2005 r. Wtedy dokonywana będzie jej dalsza modernizacja.” - mówił.

Radny Wiktor Klebus zgłosił wniosek w sprawie poprawienia drogi przy wjeździe do wsi Zubry.

Wójt Gminy zapewnił, iż wniosek ten zostanie zrealizowany w najbliższy poniedziałek.

Radny Jacek Janiel pytał, czy możliwe jest aby budowa boiska sportowego rozpoczęła się jeszcze w tym roku?

Wójt Gminy poinformował, iż zgodnie z umową zawartą z wykonawcą wyłonionym w drodze przetargu, prace budowlane rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu.

Wiceprzewodniczący Rady - Pan Tomasz Gutowski w imieniu mieszkańców wsi Wierobie, apelował o ustawienie we wsi przystanku autobusowego. Prosił także o utwardzenie niewielkiego odcinka drogi przy blokach we wsi Łużany. Zapytał, czy zgodnie z planem inwestycyjnym Gminy Gródek na 2004 r. będzie prowadzona budowa drogi we wsi Bobrowniki. „Mamy miesiąc lipiec, a jeszcze nic nie jest robione” - mówił.

Wójt Gminy ustosunkowując się do zgłoszonych wniosków odpowiedział, iż przystanek zostanie wykonany we własnym zakresie, ze środków gminnych. Jeżeli chodzi o utwardzenie drogi w Łużanach, inwestycja ta nie była zaplanowana w budżecie na 2004 r. „Modernizację tę będzie można zaplanować, na wniosek Rady Gminy, w przyszłym roku” - mówił.

Droga w Bobrowniach jest drogą powiatową. Wystosowaliśmy stosowne pisma do Ministra Infrastruktury, Wojewody Podlaskiego oraz Starosty Białostockiego, aby móc rozpocząć jej modernizację. Staramy się także o środki na ten cel z rezerwy budżetowej Wojewody Podlaskiego.

Radna Irena Wysocka narzekając na dotychczasową obsługę weterynaryjną w Gminie, wnioskowała o zatrudnienie Lekarza Weterynarii.

Wójt Gminy ustosunkowując się poinformował, iż sam nie może interweniować w tej sprawie. Prosił o złożenie odpowiedniego wniosku na piśmie.

Radna Adela Czaban poinformowała, iż zauważyła podsypywanie piachem mostu w Królowym Moście. „Przez most przebiega szlak turystyczny, zostaną tam ustawione tablice informacyjne o szlakach turystycznych, a podsypanie piachem utrudni poruszanie się tą drogą” - mówiła.

Wójt Gminy poinformował, iż podsypka była konieczna. Wykonane badania geologiczne wykazały, iż przedmiotowy most się rusza i może grozić zawaleniem. Zapewnił, iż zostaną wykonane pasy umożliwiające ruch pieszy i rowerowy.

Radny Włodzimierz Grycuk wnioskował o naprawienie zjazdu z ul. Przechodniej na ul. Fabryczną (ułożenie trylinki).

Wójt Gminy przyjął zgłoszony wniosek do realizacji.

Ad. 3

Wiceprzewodniczący Rady - Pan Tomasz Gutowski zwracając się do Sołtysów Gminy Gródek oraz zaproszonych gości, prosił o przedstawianie wniosków oraz poruszanie spraw dla nich istotnych.

Pani Bożena Adamczyk - Sołtys wsi Waliły podziękowała Wójtowi Gminy za udostępnienie autokaru, dzięki czemu Sołtysi naszej gminy mieli możliwość uczestniczenia w szkoleniu.

Pan Anatol Porębski pytał, czy Gmina Gródek zamierza przystąpić do opracowywania miejscowego planu szczegółowego zagospodarowania przestrzennego.

Wójt Gminy Gródek odpowiedział, iż całościowe opracowanie planu miejscowego jest bardzo kosztowne. „Istnieją różne rozwiązania, które umożliwiają funkcjonowanie bez tego dokumentu. Jednak jeżeli będzie wniosek z uzasadnieniem aby opracować miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przystąpimy do jego opracowywania” - dodał.

Pan Aleksy Kuźma pozytywnie ocenił decyzję Wójta, mówiąc iż zaoszczędzone zostaną środki gminne, poza tym „Nie dojdzie do jego łamania, tak jak to miało miejsce do tej pory”.

Zapytał, co Wójt zamierza zrobić z ogranicznikami na ul. Lisiej i tzw. ul. Spornej?

Wójt Gminy odpowiedział, iż w tym celu należy podjąć działania administracyjne.

Pani Anna Petelska - Sołtys wsi PGR Waliły prosiła o wycięcie drzew na drodze Waliły Stacja - PGR Waliły. „Po ostatniej wichurze część drzew została uszkodzona, co stanowi ogromne zagrożenie dla osób poruszających się daną drogą”.

Wójt Gminy przyjął powyższy wniosek do realizacji.

Pan Andrzej Ignatowicz - Sołtys wsi Zubki prosił o puszczenie przez wieś równiarki.

Sekretarz Gminy - Pani Lilia Waraksa zwróciła się z prośbą do Sołtysów, aby wypełniali ankiety w sprawie ilości bocianów znajdujących się w naszej gminie.

Ad. 4

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy Gródek przedstawił informacje o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym.

Radny Jerzy Karpiuk zapytał, czy są jakieś postępy w sprawie Domu Kultury i magazynów GS?

Wójt Gminy poinformował, iż wszystkie procedury, jakie mogła poczynić Gmina Gródek zostały poczynione. W chwili obecnej spadkobiercy wstrzymali się od wszelkich decyzji i sprawa ta nie może zostać zakończona - „jest zawieszona” - mówił.

Więcej żadnych uwag i pytań nie wniesiono.

W związku z powyższym Przewodniczący obrad poinformował, iż informacja z pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym została przyjęta. (informacja stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu)

Ad. 5a.

Do tematu wprowadził Wójt Gminy Gródek. Przedstawił kandydaturę Pani Renaty Szerszunowicz, a następnie wnioskował o powołanie jej na Skarbnika Gminy.

Odczytał projekt uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy. Do przytoczonego projektu uwag nie wniesiono.

Pan Tomasz Gutowski - Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie jawne.

Głosowało 14 radnych.

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymało się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwałę w sprawie powołania Skarbnik Gminy podjęto.

Uchwała Nr XVII/102/04 stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokołu.

Pani Renata Szerszunowicz podziękowała za wybór jej osoby na Skarbnika Gminy.

Ad. 5b.

Skarbnik Gminy - Pani Jolanta Iwaniuk przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004 r. Poinformowała, iż po dokonanych zmianach budżet gminy będzie wyglądał następująco:

Dochody - 8.446.577 zł;

Wydatki - 8.839.481 zł.

Zaproponowane w projekcie zmiany spowodują:

  1. Zwiększenie planu dochodów o kwotę 133.458 zł;

  2. Zmniejszenie planu dochodów o kwotę 34.430 zł;

  3. Zwiększenie planu wydatków o kwotę 155.288 zł;

  4. Zmniejszenie planu wydatków o kwotę 56.260 zł;

Radna Adela Czaban zapytała, czy zasadne jest ujmowanie w budżecie środków na inwestycję polegającą na budowie kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zarzeczany, mimo iż nie otrzymaliśmy dofinansowania z programu Sapard?

Skarbnik Gminy odpowiedziała, iż konieczne jest zagwarantowanie tych środków w budżecie, gdyż Gmina Gródek wystąpiła do innych Programów z wnioskami o dofinansowanie powyższej inwestycji.

Wiceprzewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie jawne.

Głosowało 14 radnych.

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymało się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004 r. została podjęta.

Uchwała Nr XVII/103/04 - stanowi załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu.

Ad. 5c.

Do tematu wprowadził Wójt Gminy. Poinformował, iż na wniosek Pana Tomasza Łuksza została podjęta decyzja o zniesieniu współwłasności w nieruchomości gruntowej. Wszelkie koszty z tym związane zostaną poniesione przez stronę zainteresowaną.

Wójt Gminy odczytał projekt uchwały. Do przedstawionego projektu uwag nie wniesiono. W związku z powyższym Wiceprzewodniczący Rady poddał projekt uchwały w sprawie zniesienia współwłasności w nieruchomości gruntowej pod głosowanie jawne.

Głosowało 14 radnych.

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymało się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwała w sprawie zniesienia współwłasności w nieruchomości gruntowej została podjęta.

Uchwała Nr XVII/104/04 stanowi załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu.

Ad. 5d.

Wójt Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminom Kleszczele i Dubicze Cerkiewne na usunięcie skutków huraganu.

Poinformował, iż Gmina Gródek postanowiła wesprzeć każdą z gmin kwotą 3.000 zł. Pomoc ta może zostać udzielona jedynie po podjęciu niniejszej uchwały - dodał.

Do przedstawionego projektu uwag nie wniesiono. Wiceprzewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie jawne.

Głosowało 14 radnych.

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymało się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodniczący obrad stwierdził, że uchwała w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminom Kleszczele i Dubicze Cerkiewne na usunięcie skutków huraganu została podjęta.

Uchwała Nr XVII/105/04 stanowi załącznik Nr 10 do niniejszego protokołu.

Ad. 5e.

Pan Tomasz Gutowski - Przewodniczący obrad prosił o zajęcie stanowiska w jaki sposób można pomóc Pani Prończyk, poszkodowanej, której mieszkanie uległo spaleniu po ostatniej burzy jaka miała miejsce m.in. w naszej gminie.

Wójt Gminy poinformował, iż nie jest możliwe wspomaganie osób fizycznych środkami z budżetu gminy, nie można podjąć uchwały w tej sprawie. „Pomoc taką możemy udzielać jedynie samorządom, tak jak to dzisiaj uczyniliśmy” - mówił.

Pani Krystyna Sawicka - kierownik GOPS w Gródku poinformowała, iż Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej udzielił już pierwszej pomocy w kwocie 1.000 zł. „Na pewno nie będzie to ostatnie wsparcie z naszej strony” - zapewniała Pani Krystyna Sawicka.

Skarbnik Gminy powtórzyła, iż zgodnie z ustawą o finansach publicznych Gmina może pomagać jedynie jednostce samorządu terytorialnego, ale nie osobie fizycznej. „Możemy zaangażować Komunalny Zakład Budżetowy w Gródku i pomóc w remoncie domu. Możemy także zwiększyć dotację dla GOPS, który następnie przekaże uzyskane środki poszkodowanej” - dodała.

Radna Adela Czaban zaproponowała, aby podjąć uchwałę w sprawie zwiększenia dotacji dla GOPS w Gródku, dokonując w tym celu przesunięć z rezerwy budżetowej.

Skarbnik Gminy poinformowała, iż kwestię tę lepiej uregulować Zarządzeniem Wójta, gdyż środki te mają pochodzić z rezerwy budżetowej Wójta Gminy, w związku z powyższym nie ma potrzeby podejmowania uchwały.

Radny Włodzimierz Grycuk zaproponował przesunąć kwotę równą 4.000 zł.

Radna Adela Czaban była zaś za kwotą równą 2.000 zł. „Uważam, iż jest to kwota wystarczająca. Co zrobimy gdy będziemy musieli znowu komuś pomóc? Lepiej być ostrożnym i zachować większą kwotę w rezerwie” - mówiła.

Przewodniczący obrad zaproponował przegłosowanie powyższych propozycji.

  • Propozycja Radnego Włodzimierza Grycuk (4.000 zł):

Głosowało 14 radnych

Za - 1, przeciw - 12, wstrzymało się - 1

  • Propozycja Radnej Adeli Czaban (2.000 zł)

Głosowało 14 radnych

Za - 12, przeciw - 1, wstrzymało się - 1

W oparciu o powyższe głosowania Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, iż Rada Gminy Gródek stanęła na stanowisku dokonania przesunięcia z rezerwy budżetowej kwoty w wysokości 2.000 zł na poczet zwiększenia dotacji dla GOPS, który następnie przekaże te środki poszkodowanej Pani Prończyk.

Ad. 6.

Do tematu wprowadził Wójt Gminy. Poinformował, iż Podlaski Oddział Straży Granicznej wystosował do niego wniosek z prośbą o wydzierżawienie na okres co najmniej 3 lat działki, na której można byłoby ustawić wieżę obserwacyjną niezbędną dla Straży Granicznej. „Wspólnie ustaliliśmy, iż najlepszą do tego celu będzie działka nr 77 w miejscowości Gobiaty” - mówił.

Wójt Gminy zwrócił się do Rady z prośbą o zajęcie stanowiska w tej sprawie.

Wiceprzewodniczący Rady - Pan Tomasz Gutowski zapytał, czy ta dzierżawa będzie miała charakter odpłatny.

Wójt Gminy udzielił odpowiedzi twierdzącej.

Więcej żadnych pytań nie zgłoszono.

Przewodniczący obrad zwrócił się do radnych Rady Gminy z zapytaniem, kto jest za wydzierżawieniem przedmiotowej działki Podlaskiemu Oddziałowi Straży Granicznej.

Głosowało 14 radnych.

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

W oparciu o wyniki głosowania Wiceprzewodniczący Rady - Pan Tomasz Gutowski stwierdził, iż Rada Gminy Gródek stanęła na stanowisku wydzierżawienia działki nr 77 w miejscowości Gobiaty Podlaskiemu Oddziałowi Straży Granicznej.

Ad. 7.

Informację na temat składania wniosków o dopłaty bezpośrednie przez rolników Gminy Gródek, przedstawił Pan Artur Krzyżanowski - pracownik Zespołu Doradztwa Rolniczego Rolniczego Białymstoku.

Do przedstawionej informacji uwag nie zgłoszono. (informacja stanowi załącznik Nr 11 do niniejszego protokołu)

Ad.8.

Przewodniczący obrad Pan Tomasz Gutowski stwierdził, że porządek obrad XVI Sesji Rady Gminy został wyczerpany. Podziękował radnym Rady Gminy, sołtysom oraz wszystkim przybyłym na dzisiejsze obrady za aktywny w nich udział.

Obrady zostały zamknięte o godzinie 1330.

Po zakończeniu obrad radni podziękowali Pani Jolancie Iwaniuk - Skarbnikowi Gminy za współpracę, wręczając bukiet kwiatów.

Została przeprowadzona zbiórka pieniężna na rzecz poszkodowanej w wyniku pożaru Pani Niny Prończyk. Zebrano 360 zł. (informacja stanowi załącznik Nr 12 do niniejszego protokołu)

Integralną część protokołu stanowią załączniki (kart - 18), wymienione poniżej:

Nr 1 - porządek obrad (kart - 1),

Nr 2 - lista obecności radnych (kart - 1),

Nr 3 - lista obecności sołtysów (kart - 1),

Nr 4 - lista obecności gości zaproszonych (kart - 1),

Nr 5 - podanie Pana Anatola Porębskiego z dnia 23 lipca 2004 r. w sprawie udzielenia

pomocy w ustaleniu granic ulicy Lisiej z podaniem jej kategorii, rodzaju nawierzchni,

instalacji i urządzeń (kart - 1),

Nr 6 - informacja o pracy Wójta Gminy Gródek w okresie międzysesyjnym (kart - 3),

Nr 7 - uchwała Nr XVII/102/04 Rady Gminy Gródek w sprawie powołania Skarbnika Gminy

Gródek (kart -1),

Nr 8 - uchwała Nr XVII/103/04 Rady Gminy Gródek w sprawie zmian w budżecie gminy

na 2004 r. (kart - 5),

Nr 9 - uchwała Nr XVII/104/04 Rady Gminy Gródek w sprawie zniesienia współwłasności

nieruchomości gruntowej (kart - 1),

Nr 10 - uchwała Nr XVII/105/04 Rady Gminy Gródek w sprawie udzielenia pomocy

finansowej Gminom Kleszczele i Dubicze Cerkiewne na usunięcie skutków huraganu

(kart - 1),

Nr 11 - informacja o przebiegu składania wniosków o dopłaty bezpośrednie przez rolników

Gminy Gródek (kart - 1)

Nr 12 - informacja o zbiórce pieniężnej przeprowadzonej dla Pani Niny Prończyk (kart - 1)

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Protokołowała Wiceprzewodniczący Rady

mgr Dorota Bójko Tomasz Gutowski

2

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Bójko

Wprowadzający: Dorota Bójko

Data modyfikacji: 2005-01-20

Opublikował: Dorota Bójko

Data publikacji: 2005-01-20