Protokół Nr XL/06

.
PROTOKÓŁ NR XI/03

PROTOKÓŁ NR XL/06

Sesji Rady Gminy Gródek

z dnia 20 października 2006 r.

Obradom Sesji, które rozpoczęły się o godzinie 1000 w Gminnym Ośrodku Kultury w Gródku, przewodniczyła Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady. Protokółowała Pani Dorota Bójko - pracownik Urzędu Gminy Gródek.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady otwierając obrady XL Sesji Rady Gminy, przywitała radnych Rady Gminy, sołtysów, zaproszonych gości oraz wszystkich przybyłych na posiedzenie Rady. Poinformowała, iż jest to ostatnia Sesja tej kadencji Rady.

Na podstawie listy obecności stwierdziła, że na stan 15 radnych, w obradach uczestniczy 9, co zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

(w trakcie stwierdzania quorum nieobecni byli Radni: Dorota Bożena Antonowicz, Eugeniusz Nowicki, Janusz Michał Cimochowicz, Wiktor Klebus, Bronisław Kazberuk, Jacek Janiel). W trakcie obrad na Sesję Rady dotarli Radni: Dorota Bożena Antonowicz, Janusz Michał Cimochowicz, Wiktor Klebus, Bronisław Kazberuk. (listy obecności radnych, sołtysów oraz gości zaproszonych stanowią kolejno załączniki Nr 2,Nr 3 i Nr 4 do niniejszego protokołu).

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poinformowała, iż porządek obrad został przesłany Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze obrady. (porządek obrad stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu).

Zwróciła się z zapytaniem, czy są uwagi i wnioski do przesłanego porządku obrad.

Żadnych uwag i wniosków nie zgłoszono.

W związku z powyższym, Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady odczytała porządek obrad, a następnie poddała go pod głosowanie jawne.

Na obrady Sesji Rady Gminy dotarła Radna Dorota Bożena Antonowicz.. Stan Radnych uczestniczących w Sesji Rady Gminy Gródek - 10.

Głosowało 10 Radnych

Za przyjęciem - 10, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca Rady stwierdziła, iż projekt porządku obrad XL Sesji Rady Gminy został przyjęty jednogłośnie.

Porządek obrad:

  1. Informacja o pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.

  2. Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.

  3. Sprawy różne.

  4. Podjęcie uchwały w sprawie:

a) oceny studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i planów miejscowych Gminy Gródek w okresie 2002-2006;

  1. Przyjęcie protokołu obrad XXXIX Sesji Rady Gminy;

  2. Podsumowanie czteroletniej działalności w mijającej kadencji 2002-2006;

  3. Zamknięcie obrad.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poinformował radnych, że protokół XXXIX Sesji Rady Gminy jest udostępniony na stole protokolanta. Zachęciła do zapoznania się z jego treścią. Poinformowała, iż po wniesieniu ewentualnych uwag lub też w przypadku nie zgłoszenia uwag, zostanie on podpisany w niezmienionej formie.

Na obrady Sesji Rady Gminy dotarli Radny Bronisław Kazberuk, Wiktor Klebus, Janusz Michał Cimochowicz. Stan Radnych uczestniczących w Sesji Rady Gminy Gródek - 13.

Ad.1.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy przedstawił informację o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym.

Do przedstawionej informacji żadnych uwag i wniosków nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poinformowała, iż informacja z pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym została przyjęta. (informacja stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu)

Ad.2.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady Gminy Gródek, zgłosiła w imieniu Pana Tadeusza Bielawskiego potrzebę wycięcia krzewów na trasie Zubki-Zubry i Zubki-Mostowlany, gdyż obecnie zasłaniają widoczność kierowcom.

Pan Mirosław Gryko - Kierownik Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku zapewnił, iż krzewy zostaną wycięte.

Radny Jan Grycuk nawiązał do złożonego przez Wójta Gminy Gródek na ostatniej Sesji Rady zapewnienia o zorganizowaniu dowozu dzieci z Królowego Mostu do szkoły w Gródku. „Czy taki dowóz będzie miał miejsce” - zapytał.

Wójt Gminy Gródek - poinformował, iż spróbuje zorganizować dowóz od 1 listopada 2006 r. „Jest to temat problemowy. Planowaliśmy dowozić dzieci naszym fordem, jednak z uwagi na fakt, iż chętnych dzieci jest więcej niż miejsc w samochodzie, będziemy musieli szukać innego środka lokomocji.”

Radny Janusz Michał Cimochowicz zgłosił potrzebę naprawienia drogi we wsi Zubki. Po raz kolejny prosił także o interwencję w sprawie telefonizacji wsi Wierobie.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady Gminy Gródek - „Miesiąc temu na Sesji Rady Gminy, Pani Giegiel zgłaszała potrzebę naprawienia światła na ul. Zarzeczańskiej.

Wójt Gminy Gródek ustosunkowując się do prośby Radnego Cimochowicza zapewnił, iż droga w najbliższym czasie zostanie poprawiona. Wyjaśnił również, iż telefonizacja gminy była wykonana zgodnie z projektem, w którym widocznie nie były uwzględnione Wierobie. Obecnie mieszkańcom pozostaje podłączyć telefony na własny koszt. Gmina może jedynie, jeżeli Rada Gminy zezwoli, partycypować w tych kosztach.

Radny Włodzimierz Grycuk wnioskował o podłączenie telefonu w leśniczówce w Lipniku.

Radny Jerzy Karpiuk wnioskował o powołanie komisji sprawdzającej zamontowane lampy oświetleniowe. „W niektórych miejscach, jak np. na ul. Szkolnej latarnie ustawione są za gęsto, można byłoby przenieść je w inne miejsca.” - mówił.

Wójt Gminy Gródek poinformował, iż w ubiegłym tygodniu była firma, która realizowała tą inwestycję i sprawdzała w ramach gwarancji jakość jej wykonania. „Przenoszenie lamp z niektórych miejsc w inne, w niektórych wypadkach będzie słuszne” - dodał.

Radny Jan Grycuk zapytał, jaki był koszt zorganizowania dożynek w Załukach oraz ile pieniędzy za ich prowadzenie otrzymał Dyrektor GOK - Pan Jerzy Ostapczuk?

Wójt Gminy Gródek poinformował, iż na organizację danej imprezy otrzymaliśmy grant z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. w wysokości 29.800 zł. Te środki w zupełności wystarczyły. Wydatki musiały być zgodne z zaplanowanymi we wnioski. Z uwagi na to, iż we wniosku nie zostało zaplanowane wynagrodzenie dla prowadzącego, to koszt taki nie został poniesiony. Wynagrodzenie zostało wypłacone jedynie zespołom występującym w trakcie dożynek. „Poza tym wczoraj Komisja Rewizyjna badała dochody i wydatki Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku i nie wykryła żadnych nieprawidłowości”.

Ad. 3.

Pan Leszek Małaszewski - Sołtys wsi Bobrowniki - podziękował za interwencję w sprawie utrzymania czystości - „Po opisaniu problemu w gazecie lokalnej teren wokół kiosków handlowych został usprzątnięty”. Zgłosił problem oświetlenia w Bobrownikach oraz drogi do Łużan, po której non stop, mimo zakazu jeżdżą ciężkie sprzęty.

Wójt Gminy przypomniał, iż w miejscach gdzie były dowieszane lampy są jeszcze problemy, gdyż „wchodzi tam w rachubę tzw. oddzielne licznikowanie” i niezbędne jest uzyskanie dodatkowych warunków zasilania. Dopiero po uzyskaniu tych warunków lampy zaczną się palić.

„Jeżeli chodzi o drogę do Łużan, to, o ile mi wiadomo, często można spotkać tam patrole policji. Jednak mimo to nie odstrasza to kierowców. Płacą mandaty i jeżdżą dalej”.

Pan Mirosław Gryko - Kierownik KZB w Gródku dodał, iż zna problem przedmiotowej drogi. „Nasz kierowca, który wozi tamtędy dzieci zgłasza nam każdą dziurę. Na razie nie ma jednak co narzekać na jej stan, obecnie jest ona w dobrym stanie.”

Pan Jarosław Tarasewicz - Sołtys wsi Dzierniakowo prosił o wycięcie krzewów na drodze do Dzierniakowa.

Pan Mirosław Gryko - Kierownik Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku zapewnił, iż krzaki zostaną wycięte.

Pan Eugeniusz Józefowicz - Sołtys wsi Waliły-Stacja zapytał kiedy planowana jest budowa kanalizacji w Waliłach-Stacji?

Wójt Gminy - wyjaśnił, iż dana inwestycja została zaplanowana do wykonania wspólnie z budową drogi krajowej, w celu obniżenia kosztów. „My niestety nie mamy wpływu na to kiedy dana droga będzie budowana. Zakładamy, iż nastąpi to w przyszłym roku. Gdyby było inaczej, będziemy próbować budować kanalizację osobno.”

Pani Danuta Olszewska - Sołtys wsi Radunin prosiła o wykonanie drogi objazdowej.

Wójt Gminy - poinformował, iż objazd ten zostanie wykonany jeszcze w tym roku. „Wszystko ma swój czas. Obecnie wykonujemy naprawy dróg w Podozieranach i Piłatowszczyźnie. Kolejna naprawa będzie w Raduninie” - mówił.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady Gminy Gródek powróciła do zgłaszanego na wcześniejszych obradach Sesji Rady wniosku o utworzeniu przystanków na żądanie na drodze do Krylowego Stojka (przy zakręcie do Słuczanki), przy ul. Tartacznej w Waliłach - Stacji oraz obok Szkoły Podstawowej w Załukach.

Wójt Gminy poinformował, iż nie jest to temat prosty. Zaproponowaliśmy nawet, iż będziemy partycypować w kosztach zorganizowania tych przystanków. Jest jednak wiele warunków, których nie można obejść ( np. odległość od szkół, itp.). „Na pewno nie zostawimy tego tematu i nadal będziemy interweniować w tej sprawie”.

Pani Bożena Adamczyk - Sołtys wsi Waliły prosiła o wykonanie przepustu na drodze obok posiadłości Pana Zdrojkowskiego w Waliłach.

Wójt Gminy zwrócił się do Kierownika KZB w Gródku z prośbą o zajęcie się problemem.

Pan Wiktor Łotysz - Sołtys wsi Mieleszki w imieniu wszystkich Sołtysów, podziękował Radnym, Wójtowi Gminy oraz pracownikom Urzędu Gminy Gródek za współpracę oraz Przewodniczącej Rady za zapraszanie na Sesje Rady Gminy.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady Gminy Gródek w imieniu Radnych podziękowała za współpracę z Sołtysami.

Więcej żadnych spraw w tym punkcie porządku obrad nie poruszano.

Na obrady Sesji Rady Gminy dotarł Radny Jacek Janiel. Stan Radnych uczestniczących w Sesji Rady Gminy Gródek - 14.

Ad.4a.

Pan Borys Grycuk - inspektor Urzędu Gminy Gródek dokonał oceny studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i planów miejscowych Gminy Gródek w okresie 2002-2006 (informacja stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu). Do przedstawionej informacji żadnych uwag i pytań nie zgłoszono.

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały, a następnie poddała go pod głosowanie jawne.

Głosowało 14 radnych

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymało się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwałę w sprawie oceny aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy Gródek podjęto jednogłośnie.

Uchwała Nr XL/247/06 stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokołu.

Ad. 5.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poinformowała, że Radni nie zgłosili żadnych uwag i wniosków do udostępnionego na stole protokólanta protokołu XXXIX Sesji Rady Gminy.

W związku z powyższym można stwierdzić, iż protokół XXXIX Sesji Rady Gminy z dnia 29 września 2006 r. został przyjęty i może zostać podpisany przez Wiceprzewodniczącego Rady - Pana Tomasza Gutowskiego.

Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady poinformowała, iż właśnie dostała informację od Pani Sołtys Krystyny Trochimczuk, że tuja, którą otrzymało Sołectwo Gródek II jako nagrodę w konkursie „Ogródki 2006” została posadzona przy krzyżu obok kościoła.

Radna Grażyna Danesh poinformowała, iż ostatnim posiedzeniu Komisja Budżetu i Rozwoju Gospodarczego wystosowała wniosek o przyznanie nagród pieniężnych dla Pań: Doroty Bójko i Lilii Waraksa za zaangażowanie i pracę na rzecz gminy. „Myślę, iż jest to inicjatywa wszystkich Radnych, nie tylko Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego. Chcemy przyznać nagrody publicznie żeby nie było żadnych pomówień”.

Wójt Gminy - „Zaakceptowałem wniosek i przyjąłem do realizacji” - powiedział

Ad.6.

Wójt Gminy Gródek poinformowała, iż ta XL Sesja Rady Gminy jest smutna, gdyż jest ostatnią w tej kadencji. Była to dobra kadencja - podsumował. „Podjęliśmy szereg działań służących rozwojowi społeczno-gospodarczemu gminy. Od samego początku stawialiśmy na rozwój inwestycyjny. Wykonaliśmy, zgodnie z uchwalonym planem inwestycyjnym szereg zadań zaspokajających potrzeby społeczne i gospodarcze mieszkańców. Opracowaliśmy wiele kosztownych dokumentów projektowych oraz innych umożliwiających nam występowanie o środki unijne, np. Raporty Oddziaływania na Środowisko, Studia Wykonalności, Plan Rozwoju Lokalnego. Teraz mogę stwierdzić, iż pieniądze wydane na te dokumenty nie zostały zmarnowane, gdyż na wszystkie projekty, na które składaliśmy wnioski, dostaliśmy dofinansowanie. W tej kadencji wykonaliśmy, często dzięki środkom unijnym wiele inwestycji, m.in. wykonaliśmy: szereg ulic, chodników, parkingów, 4 drogi rolnicze, utwardziliśmy kilka dróg, zagospodarowaliśmy teren wokół zalewu wodnego, wykonaliśmy inwestycje wodociągowo-kanalizacyjne, wykonaliśmy wiele inwestycji w naszych placówkach oświatowych i wiele innych. O naszej skuteczności w pozyskiwaniu środków unijnych świadczą chociażby ostatnio otrzymane certyfikaty „Gmina otwarta na fundusze” oraz „Ekspert w dziedzinie funduszy strukturalnych”.

Następnie Wójt Gminy podziękował Sołtysom za współpracę. „Podziękowania Radnym będą miały miejsce w dalszej części obrad” - dodał.

Przewodnicząca Gminy - „Cztery lata temu spotkaliśmy się tutaj w pietnastoosobowym gronie. Przez te 4 lata staraliśmy się podejmować takie działania, aby zaspokoić wszystkich. Myślę, że ta Rada będzie wspominana przez wszystkich pozytywnie, a na pewno ukażą to najbliższe wybory, tym bardziej, iż 11 obecnych Radnych startuje ponownie do Rady Gminy, a 2 do Rady Powiatu. Możemy każdemu spojrzeć w oczy i powiedzieć: starałem się jak mogłem, a że nie wszystko z mojego programu wyborczego zostało wykonane - trudno. Cieszy mnie, że współpraca zarówno z Radnymi, jak i Sołtysami układała się bardzo dobrze.”

Podziękowała Sołtysom, kierownikom jednostek organizacyjnych i zaproszonym gościom bardzo serdecznie za współpracę.

Przedstawiciele Radnych Rady Gminy Gródek wręczyli kwiaty Panu Wiesławowi Kulesza - Wójtowi Gminy, Pani Lilii Waraksa - Sekretarz Gminy, Pani Renacie Wysockiej - Skarbnik Gminy, Pani Dorocie Bójko - inspektorowi UG Gródek i Pani Krystynie Klimkiewicz - Przewodniczącej Rady, w podzięce za współpracę.

Pani Anna Grycuk - Dyrektor Publicznego Gimnazjum w Gródku oraz Radna Powiatowa podziękowała wszystkim, w imieniu kierowników jednostek organizacyjnych za współpracę.

Następnie nastąpiło uroczyste wręczenie podziękowań (wypisanych na eleganckim papierze) i drobnych upominków Radnym Rady Gminy Gródek.

Ad. 7.

Przewodnicząca obrad Pani Krystyna Klimkiewicz stwierdziła, że porządek obrad XL Sesji Rady Gminy został wyczerpany. Podziękował Radnym Rady Gminy, sołtysom oraz wszystkim przybyłym na dzisiejsze obrady za aktywny w nich udział. Obrady XL Sesji Rady Gminy zostały zakończone o godzinie 13:00.

Integralną część protokołu stanowią załączniki (kart - 26), wymienione powyżej:

Nr 1 - porządek obrad (kart - 1),

Nr 2 - lista obecności radnych (kart -1),

Nr 3 - lista obecności sołtysów (kart - 1),

Nr 4 - lista obecności gości zaproszonych (kart - 1),

Nr 5 - informacja o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym (kart - 6),

Nr 6 - informacja na temat oceny studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i planów miejscowych Gminy Gródek w okresie 2002-2006 (kart - 5),

Nr 7 - Uchwała Nr XL/247/06 Rady Gminy Gródek z dnia 20 października 2006 r. w sprawie oceny aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy Gródek (kart - 11),

Na tym protokół zakończono i podpisano.

]

Protokołowała Przewodnicząca Rady

mgr Dorota Bójko mgr Krystyna Klimkiewicz

1

7

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Bójko

Wprowadzający: Dorota Bójko

Data modyfikacji: 2007-08-31

Opublikował: Dorota Bójko

Data publikacji: 2007-08-31