Protokół Nr XIX/04

PROTOKÓŁ NR XVIII/04

PROTOKÓŁ NR XIX/04

Sesji Rady Gminy Gródek z dnia 29 października 2004 r.

Obradom Sesji, które rozpoczęły się o godzinie 1100 w Gminnym Ośrodku Kultury w Gródku, przewodniczyła Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady Gminy. Protokołowała Pani Dorota Bójko - pracownik Urzędu Gminy Gródek.

Pani Krystyna Klimkiewicz obrady XIX Sesji Rady Gminy rozpoczęła od przywitania radnych Rady Gminy, sołtysów, zaproszonych gości oraz wszystkich przybyłych na dzisiejszą Sesję, w tym szczególnie klasę I b z Publicznego Gimnazjum w Gródku.

Na podstawie listy obecności stwierdziła, że na stan 15 radnych, w obradach uczestniczy 12, co zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Radni nieobecni:

- Radna Adela Czaban,

- Radny Jan Grycuk,

- Radny Wiktor Klebus (Radny dotarł na obrady Sesji z 30 min. spóźnieniem).

(listy obecności radnych, sołtysów oraz gości zaproszonych stanowią kolejno załączniki Nr 2, Nr 3 i Nr 4 do niniejszego protokołu).

Przewodnicząca Rady - Pani Krystyna Klimkiewicz poinformowała, iż projekt porządku obrad został przesłany wszystkim Radnym wraz z materiałami na dzisiejsze obrady. (porządek obrad stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu).

Prosiła o ewentualne wnioski i uwagi do przesłanego porządku obrad.

Wójt Gminy Gródek - Pan Wiesław Kulesza wnioskował o dodanie do przedstawionego porządku obrad, jako punkt 8 - informację Skarbnika Gminy na temat opracowywania projektu budżetu na 2005 r.

Postulował także o wprowadzenie do porządku obrad:

  • punktu 9f) dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie zmian w Statucie Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku,

  • punktu 9g) dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie nabycia nakładów. Punkt ten związany jest z nabyciem budynków po byłym punkcie skupu mleka w Podozieranach w zamian za zaległości podatkowe,

  • punktu 10 - w brzmieniu: Stanowisko Rady Gminy w sprawie umorzenia zaległości podatku od nieruchomości za 2004 r. firmie „RAKOM”.

Przewodnicząca Rady zwróciła uwagę na konieczność dokonania zmiany tytułu uchwały w punkcie 9e). Punkt ten po dokonanej zmianie brzmi: „Podjęcie uchwały w sprawie bezprzetargowej sprzedaży nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa”.

Więcej wniosków do porządku obrad nie zgłoszono.

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady - Pani Krystyna Klimkiewicz odczytała porządek obrad wraz z naniesionymi zmianami, a następnie poddała go pod głosowanie jawne.

Głosowało 12 Radnych

Za przyjęciem - 12, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca Rady stwierdziła, iż projekt porządku obrad XIX Sesji Rady Gminy został przyjęty jednogłośnie.

Porządek obrad:

1. Przyjęcie protokołu XIX Sesji Rady Gminy.

2. Podsumowanie Gminnego Konkursu „Estetyczna Posesja - Ogródki 2004”.

3. Zapytania i wnioski radnych.

4. Sprawy różne.

5. Informacja o pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.

6. Informacja Skarbnika Gminy na temat opracowywania projektu budżetu na 2005 r.

7. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) zwiększenia dotacji dla Gminnego Klubu Sportowego „GRYF” i Uczniowskiego Klubu Sportowego „LUXOLAR”,

b) zmian w budżecie gminy za 2004 r.,

c) ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez Przedszkole publiczne w Gródku,

d) upoważnienia Wójta Gminy Gródek do przeprowadzania procedur określonych Ustawą Prawo zamówień publicznych, w celu wybrania banku wykonującego bankową obsługę budżetu Gminy Gródek,

e) bezprzetargowej sprzedaży nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa,

f) zmian w Statucie Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku,

g) nabycia nieruchomości,

8. Stanowisko Rady Gminy w sprawie umorzenia zaległości podatku od nieruchomości za 2004 r. firmie „RAKOM”.

9. Podjęcie stanowiska w sprawie przejęcia budynków byłych magazynów Gminnej Spółdzielni „SCh” w Gródku, przy ul. Chodkiewiczów, w zamian za umorzenie zaległości podatkowych.

10. Zamknięcie obrad.

Ad. 1.

Przewodnicząca Rady - Pani Krystyna Klimkiewicz poinformowała radnych, że protokół XIX Sesji Rady Gminy jest udostępniony na stole protokolanta. Zachęciła do zapoznania się z jego treścią. Poinformowała, iż zostanie on podpisany przez Wiceprzewodniczącego Rady po wniesieniu ewentualnych uwag. W przypadku braku zastrzeżeń - zostanie podpisany w niezmienionej formie.

Ad. 2.

Radna Grażyna Danesh zwróciła się do Wójta Gminy z zapytaniem dotyczącym terminu wykonania modernizacji drogi w Nowosiółkach.

Powtórzyła już wcześniej zgłaszany wniosek o wycięcie topoli przy Szkole Podstawowej w Załukach.

Zwracając się do Kierownika Komunalnego Zakładu Budżetowego Budżetowego Gródku, prosiła o naprawę bramy przy wjeździe do Szkoły Podstawowej w Załukach.

Wójt Gminy Gródek - Pan Wiesław Kulesza ustosunkowując się do wniosku dotyczącego wycięcia drzew, poinformował, iż drzewa te rosną na drodze powiatowej, w związku z powyższym niezbędna jest zgoda Powiatowego Zarządu Dróg na ich wycięcie. Zapewnił, iż wystosuje stosowny wniosek w tym celu. Dodał jednak, iż „drzewa należy wycinać dopiero po opadnięciu z nich liści”

„Jeżeli chodzi o drogi w Nowosiółkach - mówił - w projekcie budżetu zabezpieczyliśmy na jej modernizacji kwotę w wysokości 26.000 zł. Za tak niewielką sumę nie jesteśmy w stanie sami wykonać tej inwestycji. Po rozmowach z Władzami Powiatu doszliśmy do wstępnego porozumienia, iż drogę tą zmodernizujemy wspólnie łącząc dwie inwestycje: zaplanowaną przez nas modernizację drogi w Nowosiółkach oraz przez Starostwo Powiatowe: modernizację drogi Sofipol - Nowosiółki. Decyzja ta wiąże się jednak z przesunięciem zaplanowanego przez nas terminu realizacji.

Radna Grażyna Danesh zapytała: „Czy firma „Bradro” wycofała się z wcześniej deklarowanej chęci pomocy? Przecież oni również mieli pokryć część kosztów?”

Wójt Gminy nie zaprzeczył. Przypomniał jednak, iż oprócz drogi przez wieś jest jeszcze część drogi gminnej za wsią, którą również należy zmodernizować. „Lepiej trochę poczekać, połączyć te dwie inwestycje i wykonać je kompleksowo. Za takim rozwiązaniem są także właściciele firmy „Bradro”” - mówił.

Radna Adela Czaban przypomniała, iż na Sesji Rady Gminy w dniu 4 lutego 2004 r. Rada Gminy podjęła, przy jej głosie przeciwnym, uchwałę w sprawie umorzenia podatku dla firmy „Globdrew”. „Zapis w protokole mówi, iż podatek zostanie umorzony po wpłaceniu przez firmę kwoty zaległej. Jak więc się stało, że w informacji o przebiegu budżetu za I półrocze 2004 r., można wyczytać, iż podatek w wysokości 20.050 zł został umorzony, a ostatnia rata zaległości była wpłacona 20 sierpnia 2004 r.?” - prosiła o wyjaśnienie.

Druga sprawa poruszana przez Radną dotyczyła drogi w Bobrowniach. „Jestem całym sercem za modernizacją tej drogi. Jednak dlaczego my, jako Gmina, mamy partycypować w jej kosztach? Kiedy budowano przejście graniczne w Bobrowniach, Wojewoda Podlaski zobowiązał się na piśmie, iż zrobi tą drogę. Czy nie warto odszukać tego pisma i skłonić Wojewodę do wykonania swoich zobowiązań?” - pytała.

Zapytała również czy dożynki w Spale, w których uczestniczyły członkinie Klubu Gospodyń Wiejskich, były rozreklamowane na naszym terenie, czy Gmina Gródek była tam reprezentowana w sposób doniosły oraz kto pokrył koszty tego wyjazdu?

Wójt Gminy wyjaśniając kwestię umorzeń podatku dla firmy „Globdrew”, poinformował, iż umorzenia dotyczyły okresu poprzedniego, okresu w którym firma nie funkcjonowała. Firma wywiązała się z wpłaty zaległości, w związku z czym zostało jej umorzone 30% podatku. Obecne zaległości dotyczą już jedynie okresu bieżącego.

Odnośnie drogi w Bobrowniach, Wójt Gminy poinformował, iż nigdzie nie ma pisma, w którym to rzekomo Wojewoda Podlaski zobowiązuje się do naprawy tej drogi. „Znaleźliśmy jedynie wniosek Krystyny Łukaszuk, z którego wynika, iż biorąc pod uwagę transport sprzętu ciężkiego przez Bobrowniki, zasadnym jest naprawienie tej drogi. Ale to jest jedynie wniosek, do niczego nie zobowiązujący. Poczyniłem szereg kroków zmierzających do urealnienia tej inwestycji. Na spotkaniach z Wojewodą oraz Starostą Powiatowym (droga ta ma statut powiatowej) i podejmowanych inicjatywach w tej sprawie, Wojewoda przekazał środki (ok. 50%, tj. 98.000 zł) w ramach rezerwy budowy przejścia granicznego w Kuźnicy Białostockiej. Pozostała część zostaje do pokrycia przez Gminę Gródek i Starostwo Powiatowe w proporcjach 40%:60%. Inwestycja ta z uwagi na konieczność rozliczenia się ze środków z rezerwy budżetowej, musi być wykonana jeszcze w tym roku” - mówił.

„Koszty przejazdu grupy osób do Spały zostały pokryte z budżetu gminy. Członkinie Koła Gospodyń Wiejskich pomagały nam przy okazji organizowania różnych spotkań i uroczystości, m.in. przy przyjęciu delegacji z Hiszpanii. W ramach wdzięczności pozytywnie rozpatrzyłem ich wniosek o zorganizowanie przejazdu do Spały.” - wyjaśnił Wójt.

Radna Grażyna Danesh zapytała, na jakim etapie realizacji jest inwestycja polegająca na wymianie okien w szkołach?

Wójt Gminy odpowiedział, iż jutro - 30 września 2004 r., będzie miała miejsce Sesja otwarcia i oceny ofert, a następnie wybór wykonawcy.

Przewodnicząca Rady - Pani Krystyna Klimkiewicz prosiła, w imieniu dzieci i młodzieży ze wsi Waliły-Stacja, o otwieranie świetlicy w Waliłach - Stacji także popołudniami oraz w weekendy (w okresie kiedy nie trzeba jej jeszcze ogrzewać). Prośbę uzasadniała ogromnym zainteresowaniem i zadowoleniem dzieci tam przebywających.

Prosiła również o interwencję i nakazanie odpowiedniemu pracownikowi zbierania pustych butelek wokół Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku. „We wrześniu, w trakcie akcji „Sprzątanie Świata”, dzieci zebrały z okolic GOK dużo pustych butelek. Zróbmy coś aby sytuacja taka nie miała w przyszłości miejsca” - apelowała.

Wójt Gminy zapewnił, iż sprawdzi czy sprzątaczka zatrudniona w GOK w Gródku ma w zakresie obowiązków sprzątanie terenu wokół budynku GOK. „Jeżeli nie ma, to obowiązek ten zostanie jej dodany w formie aneksu”.

Odnośnie funkcjonowania świetlicy wiejskiej w Waliłach - Stacji, zaproponował, aby zorganizować spotkanie z mieszkańcami, na którym poruszyć ten temat.

Radny Wieczysław Gościk poinformował, iż w gazecie znalazł ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na sprzedaż Zakładu Przemysłu Dziewiarskiego „Karo” w Gródku. Zleceniodawca - Syndyk ZPDZ „Karo” w Siedlcach. Cena sprzedaży - 400.000 zł. „Tyle było mówione, iż zakład ten został sprzedany dla Pana Sama Awnego, o co więc tu chodzi” - prosił o wyjaśnienie w tej sprawie.

Wójt Gminy wyjaśnił, iż Syndyk działa pod nadzorem Sądu. Nie może mieć miejsca sytuacja, w której z obojętnie jakich przyczyn, nie dochodzi do podpisania aktu notarialnego. W związku z brakiem odpowiedzi na pismo ponaglające, Syndyk zobligowany był do ponownego ogłoszenia przetargu.

Radny Janusz Michał Cimochowicz podziękował, w imieniu mieszkańców wsi Zubry za zmodernizowanie krótkiego odcinka drogi oraz wykonania podjazdu i wybetonowania nawierzchni na przystanku PKS. Wnioskował o wycięcie drzew przy drogach - prosił o wystosowanie odpowiedniego wniosku do Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku.

Poinformował, iż na ostatnim posiedzeniu Komisji Rewizyjnej poruszany był temat wydawania „Wiadomości Gródeckich”. Przypomniał, iż obecnie koszt druku wynosi 16.000 zł, zaś zyski jedynie 3.000 zł. Kilka lat wstecz kwoty te pozostawały na poziomie 12.000 zł i 6.000 zł. Pytał, czy sprawę tę należy pozostawić bez żadnej interwencji, czy też należy coś z tym zrobić?

Radna Adela Czaban wyraziła swoją opinię mówiąc, iż gazeta powinna być niezależna i wolna od sugestii Wójta i Rady Gminy. „Skoro są takie koszty - trudno, musimy je jednak pokrywać. Jak można umorzyć 20.000 zł podatku, to i można dokładać do gazety” - mówiła.

Radny Tomasz Gutowski, zwracając się do Redaktora - Pana Jerzego Chmielewskiego, prosił o tłumaczenie zamieszczanych w gazecie tekstów białoruskich, także na język polski.

Do prośby tej dołączyła się również Przewodnicząca Rady.

Pan Jerzego Chmielewski nie był przekonany co do tej propozycji. Obiecał jednak, iż spróbuje, w drodze eksperymentu, umieszczać tekst białoruski wraz z tłumaczeniem na język polski.

Radna Irena Wysocka prosiła o umieszczenie w następnym numerze gazety sprostowania. „Na poprzedniej Sesji postawiłam wniosek o zatrudnienie weterynarza, a nie, jak Pan pisze, złożyłam skargę na Pana Citko. Na przyszłość proszę o rzeczywiste odzwierciedlanie wypowiadanych słów”.

Wójt Gminy ustosunkowując się do wniosków Radnego Cimochowicza, prosił o wskazanie konkretnych miejsc, które należy oczyścić. „Jeżeli zaś chodzi o gazetę, należy pomyśleć o właściwym jej kolportażu. Często zdarza się, iż gazety nie trafiają do sklepów, tak jak to miało miejsce ostatnim razem, kiedy to pakiet gazet został podrzucony jedynie do Urzędu Gminy”.

W toku dyskusji nad „Wiadomościami Gródeckimi”' Radna Grażyna Danesh, zwracając się do Redaktora Gazety, prosiła o rzetelne przekazywanie informacji, gdyż często są one przekręcane. Miała uwagi do relacji z obrad Sesji Rady Gminy. „Powinno się zamieszczać porządek obrad, podjęte uchwały oraz inne ważne sprawy poruszane w trakcie obrad. Do tej pory umieszczane były jedynie wypowiedzi Radnych i Wójta”.

Radny Jerzy Karpiuk prosił o wyjaśnienia, czy prawdą jest, iż od bieżącego roku szkolnego zostały zlikwidowane zajęcia z logopedą w Szkole Podstawowej w Gródku.

Wiera Tarasewicz - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gródku sprostowała, iż zajęcia z logopedą zostały już zawieszone od dwóch lat. Przyczyną tego były problemy techniczne. Przyjeżdża jednak osoba, która ma uprawnienia logopedyczne i prowadzi te zajęcia indywidualnie. Koszt tych zajęć jest niższy niż w przypadku dotychczasowych zajęć grupowych.

Radna Irena Wysocka nawiązała do ostatnio dość często poruszanego na Sesjach Rady Gminy, tematu ul. Lisiej w Gródku. Postawiła wniosek o wywłaszczenie pasa drogi, na której stoi płot Państwa Doroszkiewicz.

Wójt Gminy poinformował, iż powyższy wniosek należało zgłosić w trakcie ustalania porządku obrad.

Przewodnicząca Rady Gminy - Pani Krystyna Klimkiewicz odczytała pismo, którego nadawcą są mieszkańcy ul. Lisej. „Adresatem pisma jest Starostwo Powiatowe, Rada Gminy otrzymała je jedynie do wiadomości” - mówiła. (podanie stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu)

Radny Janusz Michał Cimochowicz interpelował o zapraszanie na różnego rodzaju uroczystości gminne, osoby reprezentujące różne poglądy polityczne, posłów nie tylko lewicowych, ale także prawicowych. „Ostatnio, mam wrażenie, gościliśmy jedynie osoby reprezentujące lewicowe partie.”

Wójt Gminy potwierdził spostrzeżenie Radnego. Poinformował jednak, iż często Posłowie przyjeżdżają z własnej inicjatywy, bez zaproszenia. Dodał, iż „kartki świąteczne wysyłane są do ludzi różnych opcji”.

Przewodnicząca Rady Gminy odczytała kolejno:

  1. Podziękowania nadane przez Rektora Archidiecezjalnego Wyższego Seminarium Duchownego w Białymstoku, za zaproszenie na obchody 506 rocznicy powstania miejscowości Gródek;

  2. Podziękowania nadane przez Wójta Gminy Dubicze Cerkiewne, za okazaną pomoc finansową przeznaczoną na usunięcie skutków huraganu;

  3. Gratulacje oraz podziękowanie za udział dzieci w Kampani „Trzeźwy Umysł”

  4. Stanowiska wypracowane na X Forum Gmin Wiejskich

- dotyczące małej ilości środków strukturalnych przyznanych dla gmin wiejskich,

- dotyczące podziału przychodów ze składek na ubezpieczenia społeczne pomiędzy oddziały NFZ.

(powyższe pisma stanowią kolejno Załączniki Nr 6,7, 8,9 do niniejszego protokołu)

Radna Grażyna Danesh wnioskowała o zaproszenie na najbliższe obrady Sesji Rady Gminy kompetentną osobę, która mogłaby przybliżyć temat przydomowych oczyszczalni ścieków. „W związku z ostatnią aferą, jaka miała miejsce na rzecze Supraśl, może zdarzyć się, iż coraz częściej będą przeprowadzane kontrole dotyczące odprowadzania ścieków. Rozwiązaniem tego problemu będą przydomowe oczyszczalnie ścieków” - mówiła.

Radny Janusz Michał Cimochowicz zaproponował, aby zorganizować wyjazd roboczy do Gminy Korycin i na miejscu sprawdzić funkcjonalność tych urządzeń.

Wójt Gminy zwracając się do Sołtysów, prosił o zrobienie rozeznania ile osób byłoby zainteresowanych przydomowymi oczyszczalniami ścieków. Zaproponował także aby spotkanie z osobą mającą wiedzę dotyczącą tych urządzeń zorganizować na większym forum, niż Sesja Rady. „Spotkanie takie możemy zorganizować na sali kinowej lub - w razie potrzeby - w danej wsi”.

Przewodnicząca Rady zaproponowała, aby rozreklamować to spotkanie w gazecie lokalnej.

Radna Adela Czaban przypomniała, iż podczas kampanii wyborczej Wójt Gminy mówił często o konieczności utrzymywania kontaktu z wyborcami. „Proponuję powrócić do organizowania spotkań na wsiach, gdyż dawno takich spotkań nie było.”

Powróciła do zgłaszanego na poprzednich Sesjach Rady Gminy, wniosku o odbudowanie przystanków wzdłuż drogi krajowej E-65. „To jest jedynie 5 przystanków. Należy je koniecznie odbudować. Ich brak jest uciążliwy dla podróżnych - odczują to zwłaszcza w czasie zbliżającej się zimy” - mówiła.

Wójt Gminy - Pan Wiesław Kulesza poinformował, iż na temat przystanków odpowiadał już wielokrotnie. Powtórzył, iż wystąpił z wnioskiem do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która w odpowiedzi zapewniła, iż w tym roku przystanki zostaną wykonane.

Ustosunkowując się do propozycji organizowania spotkań z wyborcami, poinformował, iż spotkania takie, co prawda nie często, ale mają miejsce. Zwracając się do Sołtysów i Radnych prosił o organizowanie takich zebrań, w których on z pewnością będzie uczestniczył.

Radny Włodzimierz Grycuk podziękował, w imieniu Nadleśniczego Komunalnemu Zakładowi Budżetowemu, Spółdzielni Usług Rolniczych i młodzieży szkolnej, za uczestnictwo w dniach 17-19 września 2004 r. w akcji „Sprzątanie Świata”.

Wnioskował o zasypanie dzikiego wysypiska śmieci, znajdującego się przy drodze Gródek - Michałowo, przy skrzyżowaniu do wsi Dzierniakowo.

Przewodnicząca Rady Gminy podziękowała wszystkim osobom uczestniczącym w dniu 24 września 2004 r. w I Sportowej Spartakiadzie Samorządowej. Poinformowała, iż Gmina Gródek w ogólnej klasyfikacji zajęła III miejsce.

Ad 3.

Pan Jan Grycuk - Sołtys wsi Kołodno podziękował za zasypanie dziur na drodze do Kołodna. Prosił o podobne działanie na dalszym odcinku drogi.

Wójt Gminy poinformował, iż dalszy odcinek drogi należy już do Gminy Supraśl.

Pan Stanisław Lutostański - Wiceprezes GKS”Gryf” Gródek wnioskował o zwiększenie dotacji dla GKS ”Gryf” Gródek (dotacja przyznana - 28.000 zł). Przedstawił sytuację Klubu. Poinformował, iż drużyna awansowała do „A” klasy, co pociąga za sobą większe koszty jej utrzymania. Przybliżył kwoty związane z utrzymaniem „Gryfa”. Chciał usłyszeć, czy Rada i Wójt Gminy są w stanie utrzymać drużynę klasy „A” w Gródku? „Jeżeli nie, to należy wycofać się z rozgrywek. Odłożenie decyzji na przyszłą Sesję Rady Gminy spowoduje, iż wpadniemy w pustkę finansową. Na dzień dzisiejszy proszę o zwiększenie dotacji o 1.500 zł” - mówił.

Wójt Gminy prosił o przedłożenie i dołączenie do przekazanego wniosku o zwiększenie dotacji szczegółowego wykazu wydatków. Proponował również, w związku z narzekaniami Wiceprzewodniczącego Klubu, o złożenie do Rady Nadzorczej wniosku o zmianę Zarządu.

Zaproponował, aby na dzisiejszych obradach podjąć decyzję o zwiększeniu dotacji o kwotę 1.500 zł.

Przewodnicząca Rady zarządziła przeprowadzenie głosowania jawnego.

Głosowało 15 Radnych.

Za - 13, przeciw - 0, wstrzymało się - 2

W oparciu o wyniki głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, iż Rada Gminy stanęła na stanowisku zwiększenia dotacji dla GKS ”Gryf” Gródek o kwotę 1.500 zł.

Pan Anatol Kondrusik - mieszkaniec Gródka wnioskował o zrobienie porządku (wykoszenie trawy) na placu ZPDz „Karo”, z uwagi na przypadającą za pół roku 10 rocznicę zamknięcia Zakładu. Żądał, aby sprowadzić odpowiednie Władze (posłów), którzy pomogliby załatwić sprawę „Karo” do końca - pomogli sprzedać te budynki. Prosił o doprowadzenie do porządku budynków byłego GS „Samopomoc Chłopska” - „W chwili obecnej w budynkach tych przesiaduje nocami i dniami młodzież, która z dnia na dzień coraz bardziej je dewastuje”. Wnioskował o zrobienie asfaltu na ulicy Północnej w Gródku.

Wójt Gminy ustosunkowując się do ostatniego wniosku poinformował, iż złożyliśmy wniosek do ZPORR na modernizację ul. Północnej - w chwili obecnej wnioski są rozpatrywane, na razie pozostaje nam jedynie czekać.

Budynki GS - na przyszłej Sesji postawię pytanie, czy Rada zgadza się na umorzenie 300.000 zł, w zamian za przyjęcie budynków GS. „Nie podejmę takiej decyzji sam, z uwagi na to, iż obecnie Radna Adela Czaban zwraca uwagę na umorzenie 20.000 zł, a tu mamy do czynienia z kwotą 300.000 zł.” - mówił.

Skoszenie trawy na placu byłego Zakładu „Karo” - dzwoniłem w tej sprawie do Syndyka, który zaproponował mi abym poprosił o to stróża. Teraz zgodnie z pana wnioskiem wystosuję odpowiednie pismo do Syndyka nakazujące zrobienie porządku.

Przypomniał, iż Gmina Gródek nie jest właścicielem Zakładu i to ona go nie sprzedaje. Liczymy jednak na pozytywne rozwiązanie sprawy sprzedaży. „Uważam jednak, iż o to aby „Karo” nie upadło, należało dbać w momencie jego upadania” - dodał.

Pani Wiera Tarasewicz - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gródku poinformowała, iż latem miała miejsce Polsko-Białoruska wymiana młodzieży szkolnej. Odczytała podziękowania dzieci za pomoc w zorganizowaniu wyjazdu na Białoruś. (pismo stanowi załącznik Nr 10 do protokołu)

Poinformowała, iż złożyła, na ręce Wójta Gminy pisemny wniosek o ujęcie w najbliższych planach, a następnie zrealizowanie inwestycji polegającej na rozłączeniu Szkoły Podstawowej oraz tzw. Domu Nauczyciela w zakresie linii grzewczych. Inwestycja ta obniży koszty ogrzewania w Szkole (nie będzie trzeba ogrzewać budynku w trakcie dni wolnych od nauki). (wniosek stanowi załącznik Nr 11 do protokołu)

Wójt Gminy poparł powyższy wniosek. „Należy mieć to na uwadze planując przyszłoroczny budżet” - mówił.

Sołtys wsi Waliły - Pani Bożena Adamczyk wnioskowała o naprawienie drogi na skrzyżowaniu we wsi Waliły.

Nawiązała do pkt. 7e porządku obrad, dotyczącego gruntów we wsi Waliły. Narzekała na działalność Pana Zdrojkowskiego. „Pan ten zajął drogę gminną o szerokości 20 m, a wokół jego zakładu panuje straszny bałagan. Pan ten lekceważy zarówno uwagi mieszkańców, jak i Wójta. W imieniu mieszkańców pytam, co Pan Zdrojkowski zamierza zrobić z tymi 2 działkami?”

Wójt Gminy wyjaśnił, iż Pan Zdrojkowski wystąpił z wnioskiem o sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działek Nr ew. 738 i 739, gdyż chce podobno przenieść tam swoją działalność i być tym samym dalej od wioski.

Pan Jerzy Ostapczuk - Dyrektor GOK wystosował propozycję, aby zaangażować Sołtysów Gminy do koloportażu „Wiadomości Gródeckich”.

Sołtys wsi PGR Waliły - Pani Anna Petelska podpowiedziała, aby z propozycją rozwożenia gazet zgłosić się również do listonoszy.

Przewodnicząca Rady prosiła aby wszyscy zainteresowani zgłosili się do Dyrektora GOK-u lub bezpośrednio do Redaktora gazety. Zaprosiła także do obejrzenia wystawy fotograficznej znajdującej się w holu GOK.

Radny Włodzimierz Grycuk postawił wniosek o przygotowanie zestawienia wydatków przez GKS „Gryf” Gródek i przedstawienie go przez Skarbnika Klubu na najbliższej Sesji.

Przewodnicząca Rady - Pani Krystyna Klimkiewicz przypomniała, iż wniosek o tej samej treści zgłosił wcześniej Wójt Gminy Gródek.

Ad. 4.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy przedstawił informacje o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym.

Do przedstawionej informacji żadnych uwag i pytań nie wniesiono.

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poinformowała, iż informacja z pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym została przyjęta. (informacja stanowi załącznik Nr 12 do niniejszego protokołu)

Ad. 5.

Przewodnicząca Rady o zabranie głosu poprosiła Panią Renatę Szerszunowicz - Skarbnik Gminy.

Skarbnik Gminy przedstawiła informację na temat przebiegu wykonania budżetu Gminy Gródek za I półrocze 2004 r. Poinformowała, iż dochody zostały wykonane w 55%, zaś wydatki w 50%.

Dochody: plan: 8.347.549 zł, wykonanie - 4.574.460 zł,

Wydatki: plan: 8.740.453 zł, wykonanie - 4.331.130 zł,

Pokrótce omówiła wszystkie działy i paragrafy. „Największy udział w dochodach stanowią wpływy z podatków, zaś największe wydatki związane są z wypłatą wynagrodzeń i pochodnych” - mówiła.

Radny Jerzy Karpiuk zapytał w jaki sposób są dostarczane do Urzędu Gminy materiały papiernicze.

Skarbnik Gminy odpowiedziała, iż zakupy materiałów nie przekraczają kwoty 6.000 EURO, w związku z powyższym nie jest wymagane ogłaszanie przetargu na dostawy. „Wysyłamy do firm zapytanie o cenę i na tej podstawie wybieramy najkorzystniejszą ofertę” - mówiła.

Więcej pytań nie zgłoszono.

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poinformowała, iż informacja na temat przebiegu wykonania budżetu Gminy Gródek za I półrocze 2004 r. została przyjęta.

Ad. 6.

Sprawozdanie Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku za I półrocze 2004 r., przedstawiła Pani Anna Markiewicz - Główny Księgowy KZB w Gródku, która szczegółowo omówiła kolejne pozycje w budżecie. Poinformowała, iż plan przychodów, który został określony na kwotę 1.972.000 zł, został wykonany w 49,41% - uzyskano przychody w wysokości 974.370,17 zł. Poniesiono koszty równe kwocie 924.414,32 zł, co stanowi 47,95% planu (1.928050 zł).

Główna Księgowa poinformowała, iż przyznana z budżetu gminy dotacja w wysokości 15.000 zł (7.900 zł na utrzymanie oczyszczalni i 7.100 zł na gospodarkę mieszkaniową), jest kwotą niewystarczającą. „Ostatnio otrzymaliśmy fakturę za remont dachu w budynku przy ul. Michałowskiej w Gródku. Ogólny koszt remontu tego budynku opiewa na kwotę 103.000 zł. Ponosimy także znaczne koszty w związku z przejęciem oczyszczalni ścieków w PGR Waliły. Dlatego też będziemy wnioskować o zwiększenie dotacji.” - mówiła.

Do przedstawionej informacji żadnych pytań i uwag nie zgłoszono.

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poinformowała, iż sprawozdanie Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku za I półrocze 2004 r., zostało przyjęte. (sprawozdanie stanowi załącznik Nr 13 do niniejszego protokołu)

Ad. 7a.

Do tematu wprowadził Wójt Gminy Gródek, który poinformował, iż z uwagi na awarię dotychczasowego pieca niezbędny jest zakup nowego. „Spróbujemy także przejść na ogrzewanie drewnem, co zagwarantuje nam pewne oszczędności. Część kosztów zostanie pokryta ze środków planowanej pożyczki, którą możemy wziąć na preferencyjnych warunkach (oprocentowanie - 3% oraz możliwość umorzenia 25%).

Radny Jerzy Karpiuk zapytał, czy w związku z niezakończoną sprawą własnościową GOK, nie byłoby lepiej zakupić pieca używanego. Pytał także, jaki materiał będzie spalany w tym piecu?

Wójt Gminy wyjaśnił, iż piec ten służy nie tylko do ogrzewania budynku GOK, ale także Urzędu Gminy. Montowanie używanego pieca, a za jakiś czas nowego, będzie wiązać się z dodatkowym kosztem. W odpowiedzi na drugie pytanie poinformował, iż w piecu tym będą spalane zarówno trociny, jak i zrębki -jednym słowem - wszystko.

Przewodnicząca Rady - „Skoro umorzyliśmy długi dla „Globdrewu”, to zwróćmy się teraz do nich, aby w zamian dawali nam opał” - sugerowała.

Wójt Gminy - „Uważam, iż nie należy robić afery z tego umorzenia, gdyż dotyczyło ono okresu, w którym zakład nie funkcjonował. Obecnie w zakładzie zatrudnionych jest 108 osób, z czego 50 dowożonych jest z Białegostoku, więc myślę, iż obecnie funkcjonuje on prężnie” - mówił.

W związku z brakiem pytań i uwag w tym temacie, Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na zakup kotła centralnego ogrzewania, a następnie poddała go pod głosowanie jawne. Głosowało 15 radnych.

Za - 14, przeciw - 0, wstrzymało się -1

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwałę w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na zakup kotła centralnego ogrzewania, podjęto.

Uchwała Nr XVIII/106/04 stanowi załącznik Nr 14 do niniejszego protokołu.

Ad. 7b.

Skarbnik Gminy - Pani Renata Szerszunowicz przedstawiła zmiany w budżecie gminy na 2004 r. Poinformowała, iż zmiany te podyktowane są bieżącą działalnością. „Są to niewielkie kwoty. Aby nie było przekroczeń w budżecie, konieczne jest dokonanie tych zmian”.

Poinformowała, iż w bieżącym roku nie dojdzie do skutku budowa drogi w Nowosiółkach, w związku z czym kwota zaplanowana na ten cel została przekwalifikowana na budowę ulicy Zwycięstwa oraz ulicy Piaskowej i Północnej w Gródku. Zwiększeniu uległy wydatki na wynagrodzenia dla pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych. Plan wydatków uległ także zwiększeniu w związku z podjęciem, na dzisiejszej Sesji decyzji o zwiększeniu dotacji dla GKS „Gryf” Gródek oraz decyzji o zakupie kotła centralnego ogrzewania.

Podsumowując, zmiany te spowodują:

Zwiększenie planu dochodów o 4.900 zł,

Zmniejszenie planu dochodów o 9 zł,

Zwiększenie planu wydatków o 83.970 zł,

Zmniejszenie planu wydatków o 65.079 zł.

Budżet po dokonanych zmianach będzie wynosił:

Dochody - 8.420.468 zł,

Wydatki - 8.827.372 zł.

Skarbnik Gminy kolejno omówiła wszystkie załączniki do projektu uchwały.

Radna Adela Czaban, zwracając się do Skarbnik Gminy, prosiła aby na przyszłość dołączać do budżetu załącznik „środki pozyskane”.

Więcej żadnych uwag nie zgłoszono.

Skarbnik Gminy odczytała projekt uchwały, który następnie Przewodnicząca obrad poddała pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004 r., została podjęta.

Uchwała Nr XVIII/107/04 - Stanowi załącznik Nr 15 do protokołu.

Ad. 7c.

Sekretarz Gminy - Pani Lilia Waraksa poinformowała, iż w związku z rezygnacją z dniem 31 lipca 2004 r. Sołtysa wsi Słuczanka z piastowanej funkcji, niezbędne było zmienienie załącznika do dotychczasowej uchwały Nr X/56/04 Rady Gminy Gródek z dnia 23 października 2004 r. Zmiana ta dotyczy jedynie wpisania nazwiska nowego Sołtysa - jest jedynie uaktualnieniem danych. Pozostałe zapisy powyższej uchwały pozostają bez zmian.

Sekretarz Gminy odczytała projekt uchwały, który następnie Przewodnicząca obrad poddała pod głosowanie jawne.

Głosowało 13 radnych (w trakcie głosowania nieobecni byli Radna Irena Wysocka i Radny Wiktor Klebus).

Za - 13, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie inkasa od poboru podatku od nieruchomości, podatku leśnego, podatku rolnego i łącznego zobowiązania pieniężnego oraz określenia inkasentów i ustalenia wysokości wynagrodzenia za inkaso została podjęta.

Uchwała Nr XVIII/108/04 - Stanowi załącznik Nr 16 do protokołu.

Ad. 7d.

Sekretarz Gminy - Pani Lilia Waraksa poinformowała, iż Książnica Podlaska im. Łukasza Górnickiego w Białymstoku podjęła próby napisania projektu na komputeryzację bibliotek publicznych na Podlasiu. My także przystąpiliśmy do tego projektu. W związku z tym, iż Książnica finalizuje pisanie tego wniosku, zmuszeni jesteśmy do zagwarantowania wkładu własnego i przedłożenia odpowiedniej uchwały intencyjnej. Całkowity koszt zadania zamyka się kwotą 25.320 zł, z czego Gmina Gródek pokrywa 6.330 zł.

Sekretarz Gminy odczytała projekt uchwały, który następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie jawne. Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca Rady stwierdziła, że uchwała w sprawie przystąpienia do realizacji i sfinansowania projektu „Biblioteki Publiczne - Internet - Informacja - Społeczeństwo w województwie podlaskim w latach 2004 -2006” została podjęta.

Uchwała Nr XVIII/109/04 - Stanowi załącznik Nr 17 do protokołu.

Ad. 7e.

O przybliżenie treści tego projektu uchwały Przewodnicząca Rady poprosiła Pana Borysa Grycuka - inspektora ds. budownictwa UG Gródek.

Pan Borys Grycuk poinformował, iż Państwo Zdrojkowscy zwrócili się z wnioskiem o ustalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, który dałby im możliwość prowadzenia, na działkach objętych planem, działalności związanej z produkcją drewna. Wnioskodawcy prowadzą już działalność tego rodzaju. Chcą ją jednak rozbudować, zakupić nowe maszyny i zatrudnić więcej osób. Poza tym chcą przenieść zakład za zabudowania mieszkalne, żeby nie utrudniać życia mieszkańcom wsi.

Pan Borys Grycuk przedstawił pokrótce całą procedurę sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Radna Irena Wysocka zapytała, kto pokrywa koszty sporządzenia tego planu.

Pan Borys Grycuk - „Koszty pokrywa Gmina Gródek. Pan Zdrojkowski zobowiązał się jednak, iż pokryje koszt podkładów geodezyjnych”.

Radna Grażyna Danesh prosiła o wyjaśnienie, czy w związku z tym, iż Gmina nie ma aktualnego planu zagospodarowania przestrzennego, dla każdej osoby która będzie chciała coś wybudować będzie trzeba opracowywać taki plan.

Pan Borys Grycuk wyjaśnił, iż nie ma takiej potrzeby. „Jeżeli w starym planie działki te byłyby działkami budowlanymi, nie musielibyśmy opracowywać tego planu. Wydalibyśmy jedynie decyzję o warunkach zabudowy. Niestety w tym przypadku działki Nr 738 i 739 były przeznaczone pod uprawy rolne. Aby je przekwalifikować, niezbędne jest opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego” - mówił.

Więcej pytań nie zgłoszono.

Pan Borys Grycuk odczytał projekt uchwały, który następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie jawne. Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca Rady stwierdziła, że uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działek Nr ew. 738 i 739, położonych na gruntach wsi Waliły, gmina Gródek, woj. podlaskie, została podjęta.

Uchwała Nr XVIII/110/04 - Stanowi załącznik Nr 18 do protokołu.

Ad. 7 f.

Do tematu wprowadził Wójt Gminy Gródek, który poinformował, iż w chwili obecnej zapisy dotychczas obowiązującej uchwały Nr XVII/104/2000 Rady Gminy Gródek z dnia 11 marca 2000 r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu w złotych dla poszczególnych kategorii zaszeregowania dla pracowników Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku, nie dają Kierownikowi KZB w Gródku możliwości podwyższenia wynagrodzenia swoim pracownikom. W związku z powyższym niezbędna jest zmiana uchwały. „Proponujemy wprowadzić najniższe wynagrodzenie w kwocie 600 zł (dotychczas 500 zł.), a wartość jednego punktu podnieść do 5 zł (dotychczas 4,5 zł).

Radny Jerzy Karpiuk zapytał czy zmiana tych kwot nie wpłynie znacząco na obciążenie budżetu gminy?

Wójt Gminy wyjaśnił, iż zmiana ta będzie miła odzwierciedlenie jedynie w budżecie KZB.

Radna Adela Czaban prosiła o wyjaśnienie dlaczego najniższe wynagrodzenie zasadnicze w I kategorii zaszeregowania ustalono na kwotę 600 zł, a nie np. na wartość krajowego minimalnego wynagrodzenia.

Odpowiedzi udzieliła Sekretarz Gminy, która poinformowała, iż wartości te ustala indywidualnie Kierownik, mając na względzie możliwości finansowe danej jednostki.

Więcej pytań nie zgłoszono.

Wójt Gminy Gródek odczytał projekt uchwały, który następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca Rady stwierdziła, że uchwała w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu w złotych dla poszczególnych kategorii zaszeregowania dla pracowników Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku, została podjęta.

Uchwała Nr XVIII/111/04 - Stanowi załącznik Nr 19 do protokołu.

Ad. 7 g.

Sekretarz Gminy - Pani Lilia Waraksa poinformowała, iż ustawa o pożytku publicznym i o wolontariacie nakłada na gminy obowiązek ustalenia zasad współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi. „Zasady takie zostały opracowane przez Gminę Gródek i przyjęte uchwałą Nr XII/74/03 Rady Gminy Gródek z dnia 29 grudnia 2003 r. w sprawie trybu

postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gródek podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań Gminy, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonywanych zadań. Okazuje się jednak, iż zasady te muszą być zawarte w tzw. Programie współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi. W związku z powyższym niezbędne jest uchwalenie takiego programu. Proponowany przez nas program w całości opiera się na wcześniej przyjętej uchwale.” - dodała.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca Rady stwierdziła, że uchwała w sprawie Programu Współpracy Gminy Gródek z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2004, została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XVIII/112/04 - Stanowi załącznik Nr 20 do protokołu.

Ad. 7 h.

Sekretarz Gminy - Pani Lilia Waraksa poinformowała, iż konieczność dokonania zmian i uchwalenia nowego Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku wynika ze zmiany ustawy o pomocy społecznej, której zapisy nakładają na GOPS nowe obowiązki. „W nowym Statucie nie ma większych zmian. Jednostka ta funkcjonuje na tych samych zasadach. W załączniku do Statutu zostało dopisane jedno stanowisko pracy - „referent ds. świadczeń rodzinnych. Obecnie pracuje tu osoba w ramach prac interwencyjnych” - mówiła.

Radna Irena Wysocka prosiła o przybliżenie nowej ustawy o stypendiach dla studentów.

Pani Krystyna Sawicka - Kierownik GOPS w Gródku poinformowała, iż ustawa ta wchodzi w życie z dniem 1 października 2004 r. „Obecnie nic na ten temat nie mogę jeszcze powiedzieć. Czekamy na stosowne rozporządzenia do ustawy”

Radny Włodzimierz Grycuk był zainteresowany liczbą etatów w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Gródku.

Sekretarz Gminy poinformowała, iż w GOPS pracuje obecnie 8 osób, co jest zgodne z załącznikiem do Statutu GOPS w Gródku. Rozwiała również inne wątpliwości Radnego dotyczące zapisów w Statucie.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca Rady stwierdziła, że uchwała w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku, została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XVIII/113/04 - Stanowi załącznik Nr 21 do protokołu.

Ad. 7 i.

Do tematu wprowadziła Sekretarz Gminy - Pani Lilia Waraksa. Poinformowała, iż potrzeba podjęcia uchwały w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Związku Gmin Puszczy Knyszyńskiej Dorzecza Rzeki Supraśl, wynika z zakwestionowania przez Podlaski Urząd Wojewódzki uchwały ZGPKDRzS w sprawie określenia nowych członków Zarządu Związku. PUW zakwestionował tą uchwałę, gdyż nie wymieniała ona z nazwy wszystkich gmin.

W związku z powyższym wszystkie gminy należące do Związku zobligowane są ponownie podjąć nową uchwałę w tym zakresie.

Sekretarz Gminy odczytała projekt uchwały w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Związku Gmin Puszczy Knyszyńskiej Dorzecza Rzeki Supraśl, który następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca Rady stwierdziła, że uchwała w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Związku Gmin Puszczy Knyszyńskiej Dorzecza Rzeki Supraśl, została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XVIII/114/04 - Stanowi załącznik Nr 22 do protokołu.

Ad. 8.

Sekretarz Gminy - Pani Lilia Waraksa przedstawiła informację w sprawie w sprawie oświadczeń majątkowych składanych stosownie do art. 24h ustawy o samorządzie gminnym, Przewodniczącemu Rady Gminy i Wójtowi Gminy.

Do przedstawionej informacji żadnych uwag i pytań nie wniesiono.

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poinformowała, iż powyższa informacja została przyjęta. (informacja stanowi załącznik Nr 23 do niniejszego protokołu).

Ad. 9.

Przewodnicząca obrad Pani Krystyna Klimkiewicz stwierdziła, że porządek obrad XVIII Sesji Rady Gminy został wyczerpany. Podziękowała radnym Rady Gminy, sołtysom (głównie nowej Pani Sołtys wsi Słuczanka, którą powitała bardzo serdecznie) oraz wszystkim przybyłym na dzisiejsze obrady za aktywny w nich udział.

Obrady zostały zamknięte o godzinie 1445.

Integralną część protokołu stanowią załączniki (kart - ), wymienione poniżej:

Nr 1 - porządek obrad (kart - 1),

Nr 2 - lista obecności radnych (kart - 1),

Nr 3 - lista obecności sołtysów (kart - 1),

Nr 4 - lista obecności gości zaproszonych (kart - 1),

Nr 5 - podanie mieszkańców ul. Lisiej w Waliłach Stacji skierowane do Starostwa Powiatowego w Białymstoku (kart - 1),

Nr 6 - podziękowania Rektora AWSD w Białymstoku za zaproszenie na obchody 506 rocznicy powstania Gródka (kart - 1),

Nr 7 - podziękowania Wójta Gminy Dubicze Cerkiewne za okazaną pomoc finansową przeznaczoną na usunięcie skutków huraganu (kart -1),

Nr 8 - Gratulacje i podziękowania za udział w Kampanii „Trzeźwy Umysł” (kart -1),

Nr 9 - Stanowiska wypracowane na X Forum Gmin Wiejskich (kart - 3),

Nr 10 - podziękowania uczniów Szkoły Podstawowej w Gródku za umożliwienie wyjazdu na obóz w republice Białoruś (kart - 1),

Nr 11 - wniosek Szkoły Podstawowej w Gródku o rozłączenie linii grzewczej (kart - 1),

Nr 12 - informacja o pracy Wójta Gminy Gródek w okresie międzysesyjnym (kart -5),

Nr 13 - sprawozdanie Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku za I półrocze 2004 r. (kart - 7)

Nr 14 - uchwała Nr XVIII/106/04 Rady Gminy Gródek w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na zakup kotła centralnego ogrzewania (kart - 1),

Nr 15 - uchwała Nr XVIII/107/04 Rady Gminy Gródek w sprawie zmian w budżecie gminy

na 2004 r. (kart - 11)

Nr 16 - uchwała Nr XVIII/108/04 Rady Gminy Gródek w sprawie zmiany uchwały w sprawie inkasa od poboru podatku od nieruchomości, podatku leśnego, podatku rolnego i łącznego zobowiązania pieniężnego oraz określenia inkasentów i ustalenia wysokości wynagrodzenia za inkaso, (kart - 3),

Nr 17 - uchwała Nr XVIII/109/04 Rady Gminy Gródek w sprawie przystąpienia do realizacji i sfinansowania projektu „Biblioteki Publiczne - Internet - Informacja - Społeczeństwo w województwie podlaskim w latach 2004-2006” (kart - 3)

Nr 18 - uchwała Nr XVIII/110/04 Rady Gminy Gródek w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działek Nr ew. 738 i 739, położonych na gruntach wsi Waliły, gmina Gródek, woj. podlaskie. (kart - 2)

Nr 19 - uchwała Nr XVIII/111/04 Rady Gminy Gródek w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu w złotych dla poszczególnych kategorii zaszeregowania dla pracowników Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku (kart - 2)

Nr 20 - uchwała Nr XVIII/112/04 Rady Gminy Gródek w sprawie Programu Współpracy Gminy Gródek z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2004 (kart - 5)

Nr 21 - uchwała Nr XVIII/113/04 Rady Gminy Gródek w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku (kart - 5)

Nr 22 - uchwała Nr XVIII/114/04 Rady Gminy Gródek w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Związku gmin Puszczy Knyszyńskiej Dorzecza Rzeki Supraśl (kart - 1)

Nr 23 informacja w sprawie oświadczeń majątkowych składanych stosownie do art. 24h ustawy o samorządzie gminnym, Przewodniczącemu Rady Gminy i Wójtowi Gminy (kart - 2)

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Protokółowała Przewodnicząca Rady

mgr Dorota Bójko mgr Krystyna Klimkiewicz

21

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Bójko

Wprowadzający: Dorota Bójko

Data modyfikacji: 2005-01-20

Opublikował: Dorota Bójko

Data publikacji: 2005-01-20