Protokół Nr XIV/04

Protokół z dnia 23 marca 2004 r.
PROTOKÓŁ NR XIV/04

PROTOKÓŁ NR XIV/04

Sesji Rady Gminy Gródek z dnia 23 marca 2004 r.

Obradom Sesji, które rozpoczęły się o godzinie 1000 w Remizie Ochotniczej Straży Pożarnej w Gródku, przewodniczyła Pani Krystyna Klimkiewicz - Przewodnicząca Rady Gminy. Protokołowała Pani Dorota Gościk - pracownik Urzędu Gminy Gródek.

Pani Krystyna Klimkiewicz obrady XIV Sesji Rady Gminy rozpoczęła od przywitania radnych Rady Gminy, sołtysów, zaproszonych gości oraz wszystkich przybyłych na dzisiejszą Sesję. Na podstawie listy obecności stwierdziła, że na stan 15 radnych, w obradach uczestniczy 15, co zapewnia regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych decyzji. (listy obecności radnych, sołtysów oraz gości zaproszonych stanowią kolejno załączniki Nr 2, Nr 3 i Nr 4 do niniejszego protokołu).

Przewodnicząca Rady - Pani Krystyna Klimkiewicz przedstawiła projekt porządku obrad. (stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu).

Do przedstawionego porządku obrad Wójt Gminy Gródek zgłosił zmiany polegające na:

  1. Dopisaniu punktu dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie udzielenia bonifikaty;

  2. Zamieszczeniu w przedstawionym porządku obrad informacji w sprawie bieżących problemów rolników oraz spraw związanych z ochroną środowiska.

Przewodnicząca Rady wnioskowała o wprowadzenie, z uwagi na obecność na dzisiejszej Sesji pracownika Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Białymstoku, punktu dotyczącego informacji na temat paszportowania roślin oraz rejestracji producentów ziemniaka.

Więcej uwag i zmian nie wniesiono.

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady odczytała zaproponowany porządek obrad, z uwzględnieniem dodatkowych punktów, który następnie poddała pod głosowanie jawne. Głosowało 15 radnych.

Za przyjęciem - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W wyniku przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca Rady stwierdziła, że porządek obrad XIV Sesji Rady Gminy Gródek został przyjęty.

Porządek obrad:

1. Przyjęcie protokołu XIII Sesji Rady Gminy.

2. Informacje na temat paszportowania roślin i rejestracji producentów ziemniaka.

3. Wnioski, interpelacje i zapytania radnych.

4. Odpowiedzi Wójta Gminy na wnioski, interpelacje i zapytania radnych.

5. Sprawy różne.

6. Informacja o pracy Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.

7. Informacja dotycząca bieżących problemów rolników oraz ochrony środowiska

8. Budżet Gminy Gródek na rok 2004:

a) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie projektu budżetu Gminy Gródek na rok 2004;

b) opinia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Rady Gminy Gródek;

c) podjęcie uchwały w sprawie budżetu Gminy Gródek na rok 2004.

9. Podjęcie uchwały w sprawie zniesienia współwłasności w działce Nr 112 w Przychodach.

10. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia bonifikaty

11. Ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Gminy Gródek w 2003 r.

12. Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych:

a) informacja o realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w 2003 r.

b) podjęcie uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2004.

13. Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku w 2003 r.

14. Sprawozdania komisji stałych Rady Gminy z działalności w 2003 r.

15. Stanowisko w sprawie oddania do użytkowania budynku przy ul. Fabrycznej w Gródku Spółce z o.o. „GEEST”.

16. Zamknięcie obrad.

Ad. 1.

Przewodnicząca Rady - Pani Krystyna Klimkiewicz poinformowała radnych, że protokół XIII Sesji Rady Gminy jest udostępniony na stole protokolanta. Zachęciła do zapoznania się z jego treścią. Poinformowała, iż po wniesieniu ewentualnych uwag zostanie podpisany.

Ad. 2.

Pani Barbara Wnorowska, pracownik Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Białymstoku przekazała cenne informacje z zakresu rejestracji producentów ziemniaka oraz paszportowania niektórych gatunków roślin.

Poinformowała, iż zgodnie z Rozporządzeniem Ministra z dnia 21 października 2003 r., wszyscy producenci ziemniaka muszą się zarejestrować. Przedstawiła procedurę dokonania rejestracji.

Poinformowała również, iż wszyscy producenci roślin rozmnożeniowych (np. truskawek, drzew owocowych, leśnych i ozdobnych, itp.) muszą wyrobić dla tych roślin paszporty. Niezbędne jest również przeprowadzanie badań opryskiwaczy oraz prowadzenie ewidencji stosowanych środków i zabiegów.

Ad.3 i 4.

Radna Grażyna Danesh - zapytała obecną na Sesji radną powiatową Annę Grycuk, jaka jest decyzja Rady Powiatu odnośnie zamiany inwestycji polegającej na budowie drogi do Słuczanki (zapisanej w planie inwestycyjnym Powiatu na lata 2004-2007) na inwestycję polegającą na budowie drogi Sofipol-Załuki-Nowosiółki. Czy Rada podjęła jakąś decyzję w tym temacie?

Radna Powiatu Anna Grycuk poinformowała, iż w tej sytuacji nie jest wymagana uchwała Rady Powiatu, gdyż zamiana tych inwestycji stanowi jedynie poprawkę do wieloletniego planu inwestycyjnego, nie wpływającą na zmianę kosztów. „Temat zamiany inwestycji był poruszany na posiedzeniu komisji infrastruktury, na której to został zaopiniowany pozytywnie” - dodała.

Radny Jerzy Karpiuk ponowił wcześniej składany wniosek dotyczący wycięcia topoli przy ul. Chodkiewiczów 38. Zasugerował również aby zakupić na potrzeby Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku agregat prądotwórczy.

Pan Mirosław Gryko - Kierownik Komunalnego Zakładu Budżetowego poinformował, iż lepszym rozwiązaniem będzie zakupienie lamp z awaryjnym zasilaniem na baterie kompensacyjne. „Po wyłączeniu energii, lampy palą się jeszcze kilka godzin” - mówił.

Pan Stanisław Szemiot - pracownik Urzędu Gminy ustosunkował się do tematu wycinki drzew. Poinformował, iż została wydana decyzja dla Powiatowego Zarządu Dróg na wycięcie na terenie Gminy Gródek 182 drzew. Wycinka jest prowadzona na bieżąco. Przedmiotowa topola została również ujęta w planie wycinki i na pewno z czasem zostanie ścięta.

Radna Adela Czaban zwróciła się do Wójta Gminy z prośbą o udzielenie jej na piśmie informacji na temat stanu zatrudnienia w Urzędzie Gminy Gródek w latach 2001-2004.

Zapytała także jak Gmina Gródek jest przygotowana do wejścia do Unii Europejskiej?

Zwracając się do Przewodniczącej Rady, poprosiła o uwzględnienie w porządku obrad jednej z najbliższych Sesji, punktu dotyczącego oceny działalności GOK w Gródku.

Wójt Gminy zapewnił, iż przygotuje stosowne informacje na temat zatrudnienia. Przypomniał także, iż punkt dotyczący oceny działalności GOK został zaplanowany na czerwiec 2004 r. „Jeżeli jednak jest taka potrzeba można go przesunąć na termin wcześniejszy” - dodał.

Ustosunkowując się do zapytania odnośnie przygotowania gminy do wejścia do UE, Wójt Gminy poinformował, iż w gminie bardzo często były organizowane i prowadzone przez pracowników ARiMR oraz ODR w Szepietowie, szkolenia unijne dla rolników. Obecnie Publiczne Gimnazjum w Gródku prowadzi serie szkoleń dla bezrobotnych mieszkańców gminy w zakresie obsługi komputera. Poinformował również, iż zarówno on jak i pracownicy Urzędu Gminy bardzo często korzystają z ofert szkoleniowych dotyczących naszej akcesji w UE. „Jesteśmy na bieżąco, szkolimy się, zdobywamy niezbędne materiały, śledzimy cenne informacje. Przygotowujemy projekty inwestycyjne oraz niezbędną dokumentację, dzięki której będziemy mogli aplikować o środki z funduszy strukturalnych. Jak tylko zostaną ogłoszone programy, będziemy występować z wnioskami.” - mówił.

Radna Grażyna Danesh uzupełniła wypowiedź Wójta informacją, iż na ostatnim posiedzeniu komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego został podjęty wniosek o zorganizowaniu szkolenia dla przedsiębiorców z terenu Gminy Gródek. Poinformowała, iż Wójt Gminy Gródek zaoferował pomoc przy zorganizowaniu przedmiotowego szkolenia.

W nawiązaniu do wypowiedzi pracownicy Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa, namawiała także do uprawiani lnu i konopi, roślin dotowanych z funduszy UE.

Zapowiedziała przyjazd na najbliższą Sesję Rady Gminy przedstawiciela Agencji Rynku Rolnego, który omówiłby dany temat dokładniej.

Radna Adela Czaban była zainteresowana, czy w związku z wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej, zwiększy się w Gminie Gródek, jako gminie przygranicznej, liczba policjantów?

Wójt Gminy poinformował, iż decyzja o zwiększeniu liczby policjantów nie jest podejmowana na szczeblu gminnym, a wypływa z oceny przeprowadzonej na szczeblu wyższym, po analizie wniosków gmin i powiatów. „Na dzień dzisiejszy nie mamy żadnych informacji na temat zwiększenia zatrudnienia wśród policjantów. Wiadomym jest jedynie, iż zwiększenie zatrudnienia będzie miało miejsce wśród funkcjonariuszy Straży Granicznej” - mówił.

Radny Janusz Michał Cimochowicz wnioskował o:

- wyrównanie nawierzchni dróg powiatowych na terenie gminy;

- wystąpienie z wnioskiem do Zarządu Dróg i Mostów w Michałowie o wycięcie drzew i krzewów przy trasie Zubki-Świsłoczany;

- wystąpienie do Rejonowego Urzędu Poczty w Białymstoku z zapytaniem o dalsze losy budynku po byłej poczcie w Zubkach;

- umieszczenie tablicy informacyjnej przestrzegającej o możliwości zawalenia budynku po byłych magazynach GS w Zubkach;

Zwrócił się także z zapytaniem, czy Wójt Gminy posiada jakieś informacje na temat, ewentualnego, nieodpłatnego przekazania budynków kolejowych w Zubkach?

Na koniec swojej wypowiedzi podzielił się refleksją, iż na terenie gminy nie ma praktycznie bazy gastronomicznej. „Jak my możemy w związku z tym planować oraz nastawiać się na turystykę i agroturystkę?” - pytał.

Wójt Gminy poinformował, iż wniosek dotyczący wycięcia drzew i krzewów został już zgłoszony. Los budynku poczty jest nadal nieznany, nie ma żadnego wniosku oraz sposobu na jego zagospodarowanie.

Odnośnie bazy gastronomicznej zaznaczył, iż każda funkcjonująca na terenie gminy kwatera agroturystyczna jest w stanie zapewnić wyżywienie swoim gościom. „My jako Gmina mamy również warunki oraz możemy zaoferować pomoc inwestorowi, który zechciałby otworzyć na terenie gminy jakiś obiekt gastronomiczny” - dodał.

Jeżeli chodzi o budynki kolejowe w Zubkach - kontynuował Wójt - zgłosił się do mnie inwestor zainteresowany nadzorem nad rampą przeładunkową oraz linią kolejową Białystok - Brzostowica. Aby pomóc mu w realizacji swoich planów inwestycyjnych, na bazie złożonego przez niego wniosku, wystosowałem stosowne pisma do Wojewody Podlaskiego oraz Dyrekcji PKP z prośbą o ujęcie w „Programie zintegrowanego rozwoju transportu kolejowego w województwie podlaskim” zadania polegającego na uruchomieniu przedmiotowej linii kolejowej.

Radny Jan Grycuk zapytał, jakie są plany odnośnie budynków po byłej Gminnej Spółdzielni „Samopomoc Chłopska” w Gródku?

Wójt Gminy - Pan Wiesław Kulesza poinformował, iż rozważana jest możliwość przejęcia magazynów byłego GS. Wartość zadłużenia jest bardzo wysoka. Wysoka jest również wartość inwentarzowa budynków, które w praktyce, ze względu na ich stan, należałoby rozebrać. Do tematu tego musimy więc podejść bardzo ostrożnie, spełniając wymogi prawne oraz biorąc pod uwagę opinię społeczną.

Radny Włodzimierz Grycuk wystosował apel do sołtysów dotyczący zakazu wypalania traw i ściernisk, rozdając jednocześnie ulotki informacyjne na ten temat.

Sołtys Walił - Pani Bożena Adamczyk przestrzegała, iż rolnicy, którzy będą wypalać łąki, nie otrzymają za nie dopłat bezpośrednich.

Przewodnicząca Rady - Pani Krystyna Klimkiewicz zauważyła, iż pobocza drogi z Gródka do Walił Stacji zostały wysprzątane. Zwróciła się jednak z prośbą do Kierownika KZB, aby pracownicy KZB zabierali worki ze śmieciami od razu jak tylko zostaną uzbierane. Motywowała to stwierdzeniem, iż pozostawiane na dłużej worki są rozrywane przez ludzi i rozciągane przez psy, co skutkuje ponownym zaśmiecaniem i dodatkową pracą.

Następnie Przewodnicząca wyraziła ubolewanie, że nikt poza nią nie skorzystał z zaproszenia na konferencję „Szansa polskiego rolnictwa. Rola i zadania instytucji”, zorganizowanej dnia 28 lutego 2004 r. w Białymstoku z inicjatywy posła Krzysztofa Jurgiela.

Korzystając z obecności Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gródku przekazała jej, rozdawane na powyższej konferencji, broszury informacyjne na temat akcji „Szklanka mleka”.

Radny Włodzimierz Grycuk ustosunkowując się do wypowiedzi poprzedniczki, poinformował, iż zapraszając kogoś powinno mu się przekazać oryginał zaproszenia, a nie ksero. Poza tym stwierdził: „Ta opcja polityczna najpierw zniszczyła rolnictwo, a teraz chce je odbudować i szkolić nas w tym zakresie?”

Przewodnicząca Rady dodała, iż będąc Radnym nie powinno się zwracać uwagi na opcje polityczne.

Ad.5.

Powyższy punkt niemal w całości poświęcony był sporowi toczącemu się na ul.Lisiej w Waliłach Stacji.

Przewodnicząca Rady poinformowała, iż na sali obecni są mieszkańcy ul. Lisiej, którzy wcześniej zwrócili się do niej z wnioskiem, w którym prosili o pomoc w sprawie poszerzenia ul. Lisiej zawężonej przez jednego z mieszkańców. (wniosek stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu). „Sprawa ta nie jest nowa, była już poruszana na poprzedniej Sesji, jednak jak widać powróciła ponownie do rozpatrzenia” - mówiła.

Przewodnicząca dodała, iż interweniowała, chcąc dowiedzieć się szczegółów, u osób władnych w tej sprawie. Była m.in. w Starostwie Powiatowym oraz Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego, gdzie dopytywała się dlaczego, mimo wydania zaświadczenia z Urzędu Gminy Gródek zakazującego budowy, została wydana decyzja o sprzecznym zapisie? Przedstawiła również nową decyzję, której zapis zinterpretowała jako korzystny dla mieszkańców. Poinformowała także, iż mieszkańcy ul. Lisiej nie mogą sami siebie reprezentować - muszą udzielić pełnomocnictwa Wójtowi Gminy Gródek.

Wójt Gminy poprosił przedstawiciela ul. Lisiej o przedstawienie swojego stanowiska w przedmiotowej sprawie.

Pan Sławomir Abramowicz -Dopytywał się dlaczego Urząd Gminy zaczął tak późno interweniować w tej sprawie, mimo iż ciągnie się ona już od dawna i co dalej zamierza robić w tej kwestii? „Mam w ręku decyzję z dnia 19 marca 2004 r., która uchyla decyzję z dnia 30 grudnia 2002 r. Decyzja ta otwiera drogę do dalszego działania” - mówił.”

Wójt Gminy zapytał: „Co według wiedzy mieszkańców ul. Lisiej, było powodem wydania powyższej decyzji?”

Odpowiedzi nie uzyskał. Poinformował więc, iż tym powodem były jego częste interwencje u stosownych Władz.

Pan Anatol Porębski mówił: „Chcemy mieć ulicę z prawdziwego zdarzenia. Ta ulica jest nam bardzo potrzebna, łączy ul. Rzemieślniczą z ul. Szosą Wschodnią. Ostatnio wydana decyzja otwiera drogę, aby sprawę doprowadzić do końca. Uważam jednak, iż Urząd Gminy nic w tym kierunku nie robi”

Wójt Gminy zapewnił, iż wszystko co było możliwe ze strony Urzędu Gminy zostało poczynione. Przypomniał jednak, iż Wójt nie jest w tej sprawie stroną, co miało wpływ na hamowanie pewnych czynności. Zapewnił jednak, iż mimo to interesował się daną sprawą i wielokrotnie interweniował u stosownych Władz i Instytucji.„Niejednokrotnie występowałem także do inwestora z propozycją wywłaszczenia spornej działki, jednak bez rezultatu”.

Pan Aleksy Kuźma - „Przypomina mi się sprawa ul. Suchej, którą proponuję nazwać sporną, gdyż ciągnęła się 18 lat. Rozwiązanie i załatwienie toczącego się na niej sporu, blokował pracownik Urzędu Gminy. Podobnie jest teraz” - mówił.

Wójt Gminy kategorycznie się z tym nie zgodził.

Pan Anatol Porębski ponowił pytanie odnośnie dalszych poczynań Wójta i Urzędu Gminy w tej spornej sprawie.

Wójt Gminy poinformował, iż ostatnia decyzja daje pewne możliwości stronom. Służy im jednak od niej odwołanie. W związku z powyższym należy tak się przygotować i ubezpieczyć, aby nie naruszyć tej decyzji i wynikających z niej zapisów.

„Przeprowadzę jeszcze raz rokowania z inwestorem skłaniając go do dobrowolnego odstąpienia od swojej decyzji. Jeżeli rokowania nie pomogą pozostaje nam jedynie wywłaszczenie. Wiąże się to z pewnymi kosztami, ale przede wszystkim ze spełnieniem szeregu wymogów - m.in. podjęcie przez Radę Gminy uchwały w sprawie budowy ul. Lisiej.” - dodał.

Pan Aleksy Dmitruk - Radca Prawny wyjaśnił, iż sporna sprawa jest sprawą prywatną. Wszelkie interwencje Władz Gminy były bezpodstawne. Z prawnego punktu widzenia ani Wójt Gminy, ani Rada Gminy nie są w tym sporze stronami i nie powinny się angażować.

Radna Adela Czaban - „To nie jest błaha sprawa. Tam mieszka 14 rodzin, które chcą mieć normalną ulicę. Proszę więc Wójta Gminy o dobrowolne prowadzenie rozmów z Panem D., celem odstąpienia spornego kawałka gruntu”.

Radna Irena Wysocka, włączając się do dyskusji, mówiła: „Dobrowolne rozmowy z Panem D. nic nie dadzą. Zrezygnujmy z budowy ul. Tartacznej, a róbmy ul. Lisią”

Przewodnicząca Rady - Pani Krystyna Klimkiewicz ustosunkowując się do powyższej propozycji, zapytała czy Radna chce widzieć na najbliższej Sesji delegację mieszkańców ul. Tartacznej?

Kończąc, trwającą przeszło 1,5-godziny dyskusję, ustalono, iż Wójt Gminy podejmie jeszcze raz rokowania z Panem D. Zrealizowany zostanie również wniosek mieszkańców o wycięcie krzewów i zwisających gałęzi drzew na zwężonym odcinku ulicy, celem zapewnienia jej przejezdności.

Następnie Sołtysi Gminy Gródek rozpoczęli poruszanie innych, istotnych dla nich spraw.

Sołtys wsi Borki - Pani Halina Lisowska była zainteresowana odcinkiem drogi z Nowosiółek do Borek. „Podobno odcinek ten nie będzie remontowany?” - pytała.

Wójt Gminy poinformował, iż Powiatowy Zarząd Dróg zaplanował w pełnym zakresie utwardzanie drogi do wsi Nowosiółki. Modernizacja dalszego odcinka drogi będzie wykonana ze środków budżetu Gminy Gródek.

Sołtys wsi PGR Waliły - Pani Anna Petelska poruszyła temat podłączenia mieszkańców wsi PGR Waliły do wodociągu. Pytała, czy byłoby możliwe zamontowanie w każdym mieszkaniu oddzielnego licznika? Jaki jest tego koszt i procedura?

Wójt Gminy poinformował, iż inwestycja polegająca na podłączeniu mieszkańców PGR Waliły do wodociągu będzie miała miejsce w drugim kwartale bieżącego roku.

Pan Mirosław Gryko Kierownik KZB w Gródku dodał, iż Komunalny Zakład Budżetowy nie może w tym przypadku instalować liczników w prywatnych mieszkaniach. „My podpisujemy umowę z Zarządcą budynków i ustawiamy jedynie główne wodomierze na każdym z budynków. Mieszkańcy, chcąc mieć prywatne liczniki muszą się dogadać z administratorem” - mówił.

Pani Anna Grycuk - Dyrektor Publicznego Gimnazjum zwróciła się z prośbą do obecnych sołtysów o przekazanie mieszkańcom sołectw informacji o zaplanowanym szkoleniu na temat wypełniania wniosków o dopłaty bezpośrednie, które będzie miało miejsce w Publicznym Gimnazjum w Gródku.

Wójt Gminy dodał, iż szkolenie o podobnym zakresie tematycznym odbędzie się 30 marca 2004 r. w Gminnym Ośrodku Kultury w Gródku. Prowadzącymi szkolenie będą pracownicy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Sołtys wsi Waliły - Pani Bożena Adamczyk wystosowała propozycję aby Gmina wprowadziła sołtysom ryczałty za telefon w wysokości 20 zł. „Obecnie sołtysi mają wiele obowiązków i spraw, które często wymagają prowadzenia rozmów telefonicznych. Proszę o zastanowienie się nad wprowadzeniem częściowej dopłaty do rachunków telefonicznych” - mówiła.

Wójt Gminy poinformował, iż obecnie obowiązujące przepisy zakazują Samorządom dofinansowywać, w danym zakresie, osoby prywatne.

Sołtys wsi Załuki - Pani Anna Filipczuk zgłosiła wniosek polegający na wymianie rury, która przecieka w jednym z mieszkań w Szkole Podstawowej w Załukach. „Awaria ta jest bardzo uciążliwa, uniemożliwia wykonywanie różnych czynności, np. prania, zmywania”

Wójt Gminy poinformował, iż daną awarię będzie można usunąć dopiero w okresie wakacyjnym.

Ad. 6.

Pan Wiesław Kulesza - Wójt Gminy przedstawił informacje o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym. (informacja stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu)

Po przedstawieniu informacji na temat zbliżającego się konkursu na dyrektora Szkoły Podstawowej w Gródku, Przewodnicząca Rady zapytała, kto wchodzi w skład komisji konkursowej powołanej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej w Gródku i Dyrektora Przedszkola Samorządowego w Gródku.

Wójt Gminy wymienił członków komisji: przedstawiciele Rady Gminy - Pan Janusz Michał Cimochowicz, Pani Grażyna Danesh, Pan Jacek Janiel, przedstawiciele Kuratorium Oświaty - Pani Wiesława Ćwiklińska, Pani Bożena Biełous, Pan Krzysztof Sochoń, przedstawiciele Rady Pedagogicznej - Pani Elżbieta Greś, Pani Krystyna Giegiel, przedstawiciele Rady Rodziców - Pani Ewa Czarnecka, Pan Cezary Wojtkowski, przedstawiciel Zakładowych Organizacji Związkowych - Pani Krystyna Kosacka.

Więcej i pytań do przedstawionej informacji o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym nie zgłoszono.

Następnie Wójt Gminy udzielił również informacji na temat negocjacji ze spadkobiercami gruntów pod budynkiem GOK w Gródku. Mówił: „W trakcie ostatnich negocjacji roszczenia zostały obniżone z 250.000 zł do 100.000 zł. Pojawiły się jednak nowe okoliczności. Wpłynęło 7 wniosków złożonych przez Gminę Żydowską w Warszawie o odszkodowania za mienie pożydowskie. Dotyczy to m.in. gruntów pod GOK oraz Urzędem Gminy Gródek. Na tym terenie, napisano, mieściła się kiedyś bożnica żydowska i rytualna łaźnia. W związku z powyższym zostało wystosowane do spadkobierców pismo o konieczności wstrzymania, do czasu wyjaśnienia powstałych okoliczności, dotychczasowych negocjacji”.

W dalszej części obrad Przewodnicząca Rady poprosiła Sekretarz Gminy o przybliżenie informacji na temat prawa wyborczego i zbliżających się wyborów.

Sekretarz Gminy - Pani Lilia Waraksa poinformowała o zaplanowanych na dzień 13 czerwca 2004 r. wyborach do Parlamentu Europejskiego, których data została ustalona Postanowieniem Prezydenta RP z dnia 9 marca 2004 r. Przedstawiła ważniejsze terminy związane z powyższymi wyborami. (kalendarz wyborczy stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokołu).

Ad. 7.

Przewodnicząca Rady poprosiła o zabranie głosu Pana Stanisława Szemiota - inspektora ds. rolnictwa, ochrony środowiska i drug publicznych Urzędu Gminy Gródek.

Pan Stanisław Szamiot przedstawił informacje dotyczące bieżących problemów rolników oraz ochrony środowiska. Omówił wymogi jakie w tym zakresie stawia nam Unia Europejska. Szczegółowo przedstawił procedurę postępowania przy ubieganiu się o dopłaty bezpośrednie. Poinformował, iż Gmina Gródek otrzymała z ARiMR 4 kolczykownice do bydła (zostały one przekazane wsiom Wiejki, Mieleszki, Załuki i Gródek). Apelował o prowadzenie księgi rejestru stada oraz o dostosowywaniu producentów mleka do warunków sanitarnych weterynaryjnych.

Radny Jerzy Karpiuk poruszył temat nieprzyjemnych zapachów jakie często można poczuć w Gródku (wynikających z wylewania gnojowicy). „Czy przepisy unijne w jakiś sposób regulują tą kwestię?” - pytał.

Pan Stanisław Szemiot podkreślił, iż przepisy unijne mówią wyraźnie, że każdy rolnik powinien mieć takiej wielkości pojemniki, w których gnojowica może być przetrzymywana przez okres 6 miesięcy. Dostosowanie się do takich wymogów spowoduje, iż problem nieprzyjemnych zapachów zniknie.

Sołtys wsi Kołodno - Pan Jan Grycuk zapytał, czy możliwe byłoby zorganizowanie w Gminie Gródek szkolenia z zakresu obsługi opryskiwaczy?

Wójt Gminy Gródek udzielając odpowiedzi poinformował, iż nie widzi problemu. „Jak tylko będą chętni, czemu nie.” - mówił.

Ad. 11.

Pan Jarosław Giegiel - kierownik Posterunku Policji w Gródku, ze względu na pilne obowiązki służbowe poprosił o przesunięcie punktu dotyczącego oceny stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Gminy Gródek w 2003 r.

Rada Gminy zaakceptowała powyższą zmianę.

W związku z powyższym, Pan st. asp. Jarosław Giegiel przedstawił informację na temat stanu bezpieczeństwa na terenie Gminy Gródek. Stwierdził, iż stan ten jest zadowalający. Nie były notowane żadne najcięższe zdarzenia przestępcze, takie jak zabójstwa, czy gwałty, miał miejsce tylko jeden rozbój.

Radna Adela Czaban powtórzyła wcześniej zadane pytanie odnośnie zwiększenia, w związku z wstąpieniem Polski do UE, etatów w Policji.

Pan Jarosław Giegiel odpowiedział, iż na dzień dzisiejszy taki wzrost nie jest przewidziany.

Więcej żadnych uwag i pytań do przedstawionej informacji nie wniesiono.

(informacja na temat oceny stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego w rejonie działania Posterunku Policji w Gródku stanowi załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu).

Ad. 8 a.

Przewodnicząca Rady poprosiła o omówienie tego punktu obrad Skarbnik Gminy.

Skarbnik Gminy - Pani Jolanta Iwaniuk odczytała uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 5 stycznia 2004 r. w sprawie wydania pozytywnej opinii na temat projektu budżetu przygotowanego przez Wójta Gminy. Na podstawie opinii i wniosków komisji Rady Gminy dokonano zmian w tym projekcie i ustalono projekt budżetu gminy na 2004 r., w takiej formie jaki mamy dzisiaj. (uchwała RIO stanowi załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu)

Wójt Gminy poinformował, iż zmiany do projektu budżetu zostały szczegółowo omówione na posiedzeniu wspólnym komisji Rady Gminy w dniu 18 marca 2004 r.

Poinformował, iż w międzyczasie wpłynął wniosek od dyrekcji Szkoły Podstawowej w Załukach, aby inwestycję polegającą na wymianie okien w Szkole Podstawowej i Publicznym Gimnazjum w Gródku, realizowaną w ramach 1% rezerwy budżetowej z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu, zaplanować oraz zrealizować również w Szkole Podstawowej w Załukach. „Złożony wniosek jest zasadny. Obecnie gmina ponosi znaczne koszty związane z zakupem opału. W przypadku gdy Rada Gminy podejmie decyzję o wymianie okien w Szkole Podstawowej w Załukach, należy wygospodarować w budżecie gminy na 2004 r. kwoty równej 15.000 zł.” - mówił.

Skarbnik Gminy - Pani Jolanta Iwaniuk poinformowała, iż z roku na rok coraz więcej dokłada się do oświaty. Najlepszym rozwiązaniem byłoby znalezienie potrzebnej kwoty w pozycjach odnoszących się do szkół. W tym celu należy dokonać przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami w budżecie.

Wójt Gminy zaproponował aby dokonać przesunięć w zaplanowanej na ten sam cel kwoty w pozostałych szkołach - 10.000 z Publicznego Gimnazjum oraz 5.000 zł ze Szkoły Podstawowej w Gródku.

Radny Włodzimierz Grycuk wystosował propozycję aby pieniądze na ten cel pochodziły z zaplanowanej na kwotę 60.000 zł rezerwy budżetowej. „Skoro w 2003 r. rezerwa ta wynosiła 43.000 zł i jej starczyło, to dlaczego w 2004 r. miałoby jej zabraknąć?” - pytał.

Zarówno Wójt, jak i większość Radnych nie zgodzili się z propozycją zmniejszenia rezerwy budżetowej na 2004 r.

Skarbnik Gminy dodała, iż obecnie na Gminę nakłada się coraz więcej obowiązków, przybywa nam więcej zadań. „Proponuję aby nie ruszać na razie rezerwy, gdyż nie wiadomo kiedy będziemy musieli z niej skorzystać” - mówiła.

Radna Grażyna Danesh prosiła o zajęcie pozytywnego stanowiska w sprawie wymiany okien w Szkole Podstawowej w Załukach. Motywowała to stwierdzeniem, iż w szkole tej wykonano wiele remontów, wszystko jednak czynem społecznym, za pieniądze rodziców. Urząd Gminy nie dokładał żadnych środków. Zaproponowała aby wykonać 1 przetarg na zakup okien dla tych trzech szkół. Spowoduje to, iż cena ich będzie niższa.

Przewodnicząca Rady zaproponowała aby, zaplanować realizację powyższej inwestycji we wszystkich trzech szkołach. „Decyzja taka przyniesie nam znaczne oszczędności” - mówiła. Poprosiła o wypowiedzenie się na ten temat dyrekcję szkół gminnych.

Pani Wiera Tarasewicz - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gródku poinformowała, iż decyzja nie należy do dyrekcji. Decyzję w tym kierunku powinni podjąć Radni.

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie jawne propozycję polegającą na przesunięciu środków z Publicznego Gimnazjum - 10.000 zł i Szkoły Podstawowej w Załukach - 5.000 zł, na rzecz Szkoły Podstawowej w Załukach.

Głosowało 15 radnych.

Za - 11, przeciw - 1, wstrzymało się - 3

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że decyzja o dokonaniu przesunięć pomiędzy pozycjami w budżecie dotyczącymi szkół jest pozytywna.

Po dłuższym namyśle oraz przeprowadzonych konsultacjach z dyrekcją szkół, Skarbnik Gminy zaproponowała aby kwota na wymianę okien w Szkole Podstawowej w Załukach pochodziła ze środków zaplanowanych na remonty (10.000 zł z Publicznego Gimnazjum i 5.000 zł ze Szkoły Podstawowej w Gródku).

Radni zaakceptowali powyższą propozycję

Będąc przy temacie budżetu Gminy Gródek na 2004 r., Przewodnicząca Rady zwróciła się do Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Gródku z pytaniem: „Ile środków zostało zaplanowanych na funkcjonowanie świetlicy w Waliłach Stacji?”

Pan Jerzy Ostapczuk - Dyrektor GOK w Gródku poinformował, iż sytuacja finansowa jego placówki jest tragiczna. Gdyby nie sponsorzy, o których sam zabiega, wiele imprez w ogóle nie miałoby miejsca. Przyznana dotacja wystarcza jedynie na pokrycie bieżących wydatków. „Otrzymaliśmy 3 komputery w ramach programu Ikona - co prawda otrzymaliśmy je za darmo, obecnie należy jednak zatrudnić osobę do nadzoru nad nimi.” - mówił.

Ustosunkowując się do zapytania Przewodniczącej Rady poinformował, iż na funkcjonowanie tej świetlicy nie zostały zaplanowane żadne środki. Zapewnił jednak, iż dołoży wielu starań w ich pozyskaniu.

Przewodnicząca Rady nie kryła zdziwienia: „ Dotacja dla GOK w Gródku została zaplanowana na kwotę 282.190 zł. Nie jest to przecież mała kwota.”

Ad. 8b.

Radna Grażyna Danesh - Przewodnicząca Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Rady Gminy przedstawiła pozytywną opinię Komisji w sprawie projektu budżetu gminy na 2004 r.

(opinia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego stanowi załącznik Nr10 do niniejszego protokołu).

Ad. 8c.

Skarbnik Gminy - Pani Jolanta Iwaniuk odczytała projekt uchwały w sprawie budżetu Gminy Gródek na 2004 r.

Do przedstawionego projektu uwag nie wniesiono.

Przewodnicząca Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie jawne.

Głosowało 15 radnych

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała w sprawie budżetu Gminy Gródek na 2004 r. została podjęta jednogłośnie..

Uchwała Nr XIV/84/04 - Stanowi załącznik Nr do protokołu.

Wójt Gminy podziękował za przyjęcie budżetu gminy na 2004 r.

Ad. 9.

Wójt Gminy poinformował, iż zwrócił się do niego Pan Żyłkowski z prośbą o zniesienie współwłasności na działce Nr 112, położonej we wsi Przechody, stanowiącej współwłasność 1/4 Gminy Gródek, 2/4 Państwa Jarosława i Ewy Kondrusik oraz 1/4 Konstantego Żyłkowskiego. Wszelkie koszty związane ze zniesieniem współwłasności zostaną poniesione przez osobę zainteresowaną.

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały w sprawie zniesienia współwłasności nieruchomości i zarządziła przeprowadzenie głosowania jawnego. Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała w sprawie zniesienia współwłasności nieruchomości została podjęta.

Uchwała Nr XIV/85/04 - Stanowi załącznik Nr12 do protokołu.

Ad. 10.

O omówienie tego punktu obrad Przewodnicząca Rady poprosiła Wójta Gminy Gródek - Pana Wiesława Kulesza.

Wójt Gminy poinformował, iż kilka dni temu odbyło się spotkanie syndyka z właścicielem Huty Szkła „Biaglass”, które miało na celu podpisanie wstępnej umowy na sprzedaż „Karo”. „Na prośbę Pana Awnego przedstawiłem wcześniej przygotowany kosztorys (gruntów, płotu, garażu, magazynu i innych pomieszczeń), opiewający na kwotę 45.000 zł. W trakcie dyskusji Pan Sam Avny postawił warunek, iż kupuje jedynie grunta po cenie 18.618 zł (wg. kosztorysu 16.600 zł), a budynków nie, gdyż są mu one zbędne, wyraża zgodę na ich rozebranie” - mówił.

Wójt Gminy przypomniał, iż powyższy temat był omawiany na posiedzeniu wspólnym komisji Rady Gminy w dniu 18 kwietnia 2004 r. Wtedy to też zostało ustalone, że w związku z zaistniałą sytuacją niezbędne jest podjęcie na najbliższej Sesji Rady Gminy uchwały o wyrażeniu zgody na sprzedaż działki bez mieszczących się tam budynków. „Analizując warunki postawione przez Pana Awnego oraz biorąc pod uwagę nasze dobro, ustaliliśmy wraz z Radcą Prawnym, iż najlepszym rozwiązaniem w tym wypadku będzie podjęcie uchwały w sprawie udzielenia bonifikaty w wysokości 50% ceny sprzedaży (45.000 zł). Kwota ta będzie więc wynosić 22.500 zł.”

Radca Prawny dodał, iż musieliśmy szukać takiego rozwiązania, które byłoby zgodne z przepisami prawa i dawało satysfakcję. „Przyjęcie uchwały w przedstawionej formie będzie najlepszym, w danej sytuacji, rozwiązaniem. Bonifikata gwarantuje nam, iż nie jesteśmy zobowiązani do rozbiórki mieszczących się tam budynków. Oczywiście, możemy rozebrać te budynki, ale jedynie na podstawie np. umowy zlecenia, jednocześnie na tym zarabiając. Uchwała ta stworzy dogodne warunki dla dalszych transakcji” - mówił.

Radny Włodzimierz Grycuk zapytał, czy w umowie sprzedaży będzie zastrzeżona odrębność użytkowania budowli znajdujących się pod ziemią (kanału ciepłowniczego, kolektora wodnego i ściekowego)?

Radca Prawny - Pan Aleksy Dmitruk odpowiedział, iż kwestia ta będzie umieszczona w akcie notarialnym, zapisana w tzw. klauzuli zastrzeżenia.

Więcej uwag i pytań nie zgłoszono. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały w sprawie udzielenia bonifikaty, a następnie zarządziła przeprowadzenie głosowania jawnego. Głosowało 15 radnych.

Za - 13, przeciw - 0, wstrzymujących się - 2

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała w sprawie udzielenia bonifikaty została podjęta.

Uchwała Nr XIV/86/04 - Stanowi załącznik Nr 13 do protokołu.

Ad. 12a.

Sekretarz Gminy - Pani Lilia Waraksa przedstawiła informację na temat realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w 2003 r.

Radny Jacek Janiel zapytał ile osób liczy Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz z jaką częstotliwością odbywają się jej posiedzenia?

Sekretarz Gminy odpowiedziała, iż w skład Komisji wchodzi 8 osób. Spotkania Komisji odbywają się w zależności od zapotrzebowania, w 2003 r. miało miejsce 12 spatkań.

Poinformowała, iż dieta za posiedzenie Komisji wynosi 65 zł. W 2003 r. wydatkowano na ten cel 2.145 zł (nie zawsze wszyscy członkowie pobierali dietę).

Na prośbę Radnego Włodzimierza Grycuk, Sekretarz Gminy przedstawiła skład Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Radny Wieczysław Gościk zapytał, czy nie można byłoby części środków pochodzących z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przeznaczyć na funkcjonowanie świetlicy w Waliłach Stacji?

Sekretarz Gminy poinformowała, iż środki z tego programu mogą być przeznaczane jedynie na zadania profilaktyczne, dla dzieci z rodzin patologicznych. Jeżeli wpłynie taki wniosek, uzasadniający, iż świetlica prowadzi działalność profilaktyczną, jesteśmy w stanie przekazać środki finansowe. Każde działanie musi jednak zawierać program profilaktyczny, z którego następnie trzeba będzie się dokładnie rozliczyć.

(informacja na temat realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w 2003 r. stanowi załącznik Nr 14 do protokołu).

Ad. 12b.

Sekretarz Gminy poinformowała, iż zaplanowane na 2004 r. zadania finansowane ze środków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, są kontynuacją dotychczasowych działań. Rozszerzono je jedynie o możliwość dożywiania dzieci.

Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 r., który następnie poddała pod głosowanie jawne. Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że uchwała w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 r. została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XIV/87/04 - Stanowi załącznik Nr 15 do protokołu.

Ad. 15.

Przewodnicząca Rady poprosiła o przeniesienie punktu dotyczącego podjęcia stanowiska w sprawie oddania do użytkowania budynku przy ul. Fabrycznej w Gródku Spółce z o.o. „GEEST”. Prośbę swą motywowała koniecznością powrotu do obowiązków służbowych pracowników firmy „GEST”, przybyłych na dzisiejsze obrady Sesji.

Radni zaakceptowali powyższą prośbę.

Przewodnicząca Rady odczytała wniosek pracowników firmy „GEEST”, z dnia 4 marca 2004 r., w sprawie wydzierżawienia budynku przy ul. Fabrycznej w Gródku. Prośbę swoją motywują koniecznością spełnienia wymogów unijnych, a przemieszczenie się do pomieszczeń byłego przedszkola im w tym pomoże. Zajęcie negatywnego stanowiska w tej sprawie spowoduje, iż zakład zostanie zamknięty, a przez co ok. 40 osób zostanie bez pracy.

Wójt Gminy dodał, iż pismo o podobnej treści wpłynęło do niego 9 marca 2004 r. Nadawcą był Prezes Spółki, Pan Majoch. Przypomniał jednak, iż na poprzedniej Sesji Rady Gminy, która miała miejsce 4 lutego 2004 r. zostało podjęte stanowisko o ogłoszeniu konkursu na zagospodarowanie budynku przy ul. Fabrycznej. Obecnie pojawiły się nowe okoliczności. Zwrócił się do Radnych z zapytaniem jak w danej sytuacji postąpić?

Radny Jerzy Karpiuk zapytał, ile czasu ma trwać umowa dzierżawy oraz czy dzierżawa dotyczy całego budynku?

Odpowiedzi udzielił Pan Mirosław Łajko - pracownik firmy „GEEST”. Poinformował, iż są zainteresowani dzierżawą całego budynku, na czas nieokreślony.

Wójt Gminy sprostował powyższą odpowiedź, mówiąc iż umowa dzierżawy nie może zostać zawarta na czas nieokreślony, ale jedynie na określony, z możliwością przedłużenia.

Przewodnicząca Rady przypomniała, iż w budynku tym mieszka jedna rodzina. Zapytała czy ewentualna decyzja o dzierżawie nie zmieniłaby zasad jej dalszego pobytu.

Pan Mirosław Łajko - „Nie, rodzina ta pozostałaby w swoim mieszkaniu na dotychczasowych zasadach.

Radny Włodzimierz Grycuk zwrócił się z zapytaniem do przedstawicieli firmy „GEEST”: „Dlaczego chcecie wydzierżawić akurat ten budynek? Czy nie możecie zaadaptować budynku byłej gospody?

Pan Mirosław Łajko poinformował, iż nagli ich czas, a adaptacja budynku gospody zajęłaby minimum pół roku. „Poza tym mielibyśmy problem z rozładunkiem, gdyż budynek ten jest bardzo wysoki” - mówił.

Przewodnicząca Rady powróciła do wcześniejszego stanowiska na temat utworzenia Domu Pomocy Społecznej. „DPS nigdy nie zatrudni tylu osób co ta firma. Dlatego też powinniśmy wydzierżawić budynek firmie „GEEST”, zatrzymując ją jednocześnie na naszym terenie” - mówiła.

Radny Włodzimierz Grycuk - „Jaka jest nasza, jako Radnych wiarygodność w oczach wyborców, skoro tak często zmieniamy podjęte przez siebie decyzje?” - pytał.

Przewodnicząca Rady ustosunkowując się do wypowiedzi Radnego, poinformowała, iż zmiana stanowiska wynika z pojawienia się nowych okoliczności i możliwości. „Nie powinniśmy zostać potępieni przez opinię społeczną, gdyż nasza decyzja wpłynie na utrzymanie dotychczasowych i powstanie nowych miejsc pracy” - mówiła.

Następnie zarządziła przeprowadzenie głosowania jawnego. Zapytała: „Kto z radnych jest za wydzierżawieniem budynku przy ul. Fabrycznej w Gródku, spółce „GEEST”?”

Głosowało 15 radnych.

Za - 13, przeciw - 0, wstrzymujących się - 2

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, że Rada Gminy stoi na stanowisku wydzierżawienia budynku przy ul. Fabrycznej w Gródku, spółce z o.o. „GEEST”.

Ad. 13.

Pani Krystyna Sawicka - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku przedstawiła informację na temat działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku w 2003 r.

Do przedstawionej informacji uwag nie zgłoszono.

(sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku za 2003 r. stanowi załącznik. Nr 16 do niniejszego protokołu)

Ad. 14.

Przewodnicząca Rady - Pani Krystyna Klimkiewicz poprosiła przewodniczących komisji stałych Rady Gminy Gródek o przedstawienie sprawozdań z działalności komisji w 2003 r.

Radna Grażyna Danesh przedstawiła sprawozdanie z działalności komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Rady Gminy Gródek.

Do przedstawionej informacji uwag nie wniesiono. (sprawozdanie z działalności komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w 2003 r. stanowi załącznik Nr 17 do niniejszego protokołu).

Radny Jacek Janiel przedstawił sprawozdanie z działalności komisji Oświaty, Kultury i Sportu Rady Gminy Gródek.

Do przedstawionej informacji uwag nie wniesiono. (sprawozdanie z działalności komisji Oświaty, Kultury i Sportu w 2003 r. stanowi załącznik Nr 18 do niniejszego protokołu).

Radny Włodzimierz Grycuk przedstawił sprawozdanie z działalności komisji Rolnictwa Rady Gminy Gródek.

Do przedstawionej informacji uwag nie wniesiono. (sprawozdanie z działalności komisji Rolnictwa w 2003 r. stanowi załącznik Nr 19 do niniejszego protokołu).

Radna Dorota Bożena Antonowicz przedstawiła sprawozdanie z działalności komisji Zdrowia, Opieki Społecznej, Zatrudnienia i Porządku Publicznego Rady Gminy Gródek.

Do przedstawionej informacji uwag nie wniesiono. (sprawozdanie z działalności komisji Zdrowia, Opieki Społecznej, Zatrudnienia i Porządku Publicznego w 2003 r. stanowi załącznik Nr 20 do niniejszego protokołu).

Przewodnicząca Rady zarządziła przeprowadzenie głosowania w sprawie przyjęcia przedstawionych sprawozdań komisji stałych Rady Gminy Gródek.

Głosowało 15 radnych.

Za - 15, przeciw - 0, wstrzymujących się - 0

W oparciu o wyniki przeprowadzonego głosowania Przewodnicząca obrad stwierdziła, iż sprawozdania z działalności komisji stałych Rady Gminy Gródek za 2003 r., zostały przyjęte jednogłośnie.

Ad.16.

Przewodnicząca obrad Pani Krystyna Klimkiewicz stwierdziła, że porządek obrad XIV Sesji Rady Gminy został wyczerpany. Podziękowała radnym Rady Gminy, sołtysom oraz wszystkim przybyłym na dzisiejsze obrady za aktywny w nich udział.

Obrady zostały zamknięte o godzinie 1600.

Integralną część protokołu stanowią załączniki (kart - 42), wymienione poniżej:

Nr 1 - porządek obrad (kart - 1),

Nr 2 - lista obecności radnych (kart - 1),

Nr 3 - lista obecności sołtysów (kart - 1),

Nr 4 - lista obecności gości zaproszonych (kart - 1),

Nr 5 - wniosek mieszkańców ul. Lisiej w Gródku z dnia 2 marca 2004 r. (kart - 1),

Nr 6 - informacja o pracy Wójta Gminy Gródek w okresie międzysesyjnym (kart - 4),

Nr 7 - kalendarz wyborczy związany z wyborami do Parlamentu Europejskiego (kart - 1),

Nr 8 - ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego w rejonie działania Posterunku Policji Gródku (kart - 2),

Nr 9 - uchwała Nr II/3/23/03 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia 5 stycznia 2004 r. w sprawie opinii o projekcie uchwały budżetowej na 2004 rok Gminy Gródek (kart - 1)

Nr 10 - Opinia Komisji Budżetu i Rozwoju gospodarczego Rady Gminy Gródek (kart - 1),

Nr 11 - uchwała Nr XIV/84/04 w sprawie budżetu Gminy Gródek na rok 2004 (kart - 14),

Nr 12 - uchwała Nr XIV/85/04 w sprawie zniesienia współwłasności nieruchomości

(kart - 1),

Nr 13 - uchwała Nr XIV/86/04 w sprawie udzielenia bonifikaty (kart - 1),

Nr 14 - informacja o realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (kart - 4),

Nr 15 - uchwała Nr XIV/87/04 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (kart - 5),

Nr 16 - sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku za 2003 r. (kart - 3),

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Protokółowała Przewodnicząca Rady

mgr Dorota Gościk mgr Krystyna Klimkiewicz

20

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Bójko

Wprowadzający: Dorota Bójko

Data modyfikacji: 2004-09-20

Opublikował: Dorota Bójko

Data publikacji: 2004-09-20