Ogłoszenie o zamówieniu

Termin ważności strony 2015-11-10
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 463 015 zł
Untitled

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

0x01 graphic

Gródek: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 463 015 zł
Numer ogłoszenia: 268468 - 2015; data zamieszczenia: 09.10.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V

zamówienia publicznego

zawarcia umowy ramowej

ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gródek , ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek, woj. podlaskie, tel. 085 7180664, faks 085 7180684.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.grodek.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 463 015 zł.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 463 015 zł (słownie: czterysta sześćdziesiąt trzy tysiące piętnaście zł) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Gródek w związku z realizacją zadań majątkowych. Warunki kredytu: Kwota i waluta kredytu: 463 015 zł, - uruchomienie kredytu na pisemny wniosek kredytobiorcy w okresie od 02.11.2015 r. do 30.12.2015 r., 1. Okres spłaty kredytu: marzec 2016 r. - marzec 2029 r. Zamawiający przewiduje okres karencji w spłacie kredytu do dnia 30.03.2016 r. - spłata w 53 ratach kwartalnych, płatnych na ostatni dzień miesiąca, z czego 52 raty po 8 750 zł i rata 53 (ostatnia) - 8 015 zł 2. Odsetki naliczane w ratach kwartalnych na ostatni dzień każdego kwartału od kwoty wykorzystanego kredytu, gdy ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy spłata odsetek następuje w ostatnim dniu roboczym. Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek od zaciągniętego kredytu. 3. Oprocentowanie kredytu - wg zmiennej stopy procentowej WIBOR 6M, powiększone o stałą marżę banku. Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni, a w roku przestępnym ilość dni wynosi 366. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 6M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia. Dla przygotowania oferty wykonawca zobowiązany jest przyjąć WIBOR 6M w wysokości obowiązującej na dzień 30 wrzesień 2015 r. Natomiast dla celów podpisania umowy kredytowej oprocentowanie ustalone zostanie na podstawie stawki bazowej WIBOR dla depozytów 6M notowanej na dwa dni robocze przed podpisaniem umowy kredytu w pierwszym okresie 6-miesięcznym oraz na podstawie stawki WIBOR dla depozytów 6M notowanej na dwa dni robocze przed rozpoczęciem kolejnych okresów 6-miesięcznych, powiększonej o marżę banku stałą w okresie kredytowania wyrażoną w punktach procentowych. 4. Zamawiający zastrzega możliwość: a) wykorzystania kredytu w terminach od 02.11.2015 r. do 30.12.2015 r. b) wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tym związanych, odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy. O zmianie terminu spłaty kredytu zamawiający poinformuje w formie pisemnej wykonawcę. c) wykorzystania kredytu w wysokości niższej niż kwota wynikająca z umowy kredytowej lub odstąpienia od wykorzystania kwoty kredytu. Wykonawca z tego tytułu nie będzie żądał dodatkowych opłat lub prowizji, a zamawiający zaproponuje nowe terminy spłaty. d) możliwość zmiany okresu spłaty oraz zmiany wysokości i terminu płatności rat. 5. Kredyt zostanie uruchomiony poprzez przekazanie środków na rachunek podstawowy Gminy Gródek prowadzony w Banku Spółdzielczym w Białymstoku O/Gródek Nr 76 8060 0004 0392 3634 2000 0010. 6. Okres spłaty kredytu od 31.03.2016 r. do 31.03.2029 r., spłata kredytu w ratach kwartalnych na ostatni dzień każdego kwartału od kwoty wykorzystanego kredytu, a gdy ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy spłata odsetek następuje w ostatnim dniu roboczym spłaty kredytu. 7. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 8. Oferent jest obowiązany do skalkulowania i podania w ofercie wyłącznie dwóch stawek w następujący sposób: oprocentowanie kredytu podane jako: WIBOR 6M + Mb, Mb marża banku stała w okresie kredytowania. a) oprocentowanie kredytu w stosunku do stopy procentowej WIBOR 6M, zgodnie z postanowieniami w pkt 3. Inne koszty lub korzyści związane z prowadzeniem rachunku kredytowego muszą zostać ujęte w marży banku. Oferent jest obowiązany wyliczyć wszelkie opłaty do oprocentowania kredytu w taki sposób, aby skalkulować i przedstawić w ofercie jedną stawkę procentową, której wysokość jest wiążąca w całym okresie kredytowania, b) wysokość marży banku wyrażona w punktach procentowych. Przez marżę banku należy rozumieć sumę wszystkich opłat związanych z uruchomieniem kredytu. 9. Zamawiający nie przewiduje, oprócz oprocentowania i marży banku, uiszczania dodatkowych opłat manipulacyjnych z tytułu przyznania kredytu. 10. Liczby określające podane wyżej stawki należy podać w formie ułamka dziesiętnego, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 11. W umowie kredytowej za obowiązujące uznaje się wyłącznie stawki wymienione w pkt 3, obliczone zgodnie z pkt 8. 12. Formą zabezpieczenia kredytu jest weksel in blanco wraz deklaracją wekslową wystawiony przez Zamawiającego. Zamawiający nie przewiduje złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji w oparciu o art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2015 r., poz. 128 z późn.zm.). Zamawiający nie dopuszcza możliwości zamieszczenia na wekslu In blanco kontrasygnaty Skarbnika Gminy. Kontrasygnata Skarbnika zostanie dokonana na umowie podpisanej z bankiem, do której załącznikami są weksel wraz z deklaracją..

II.1.5)

 

przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.03.2029.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek oceniany na podstawie oświadczenia Wykonawcy oraz dokumentu określonego w pkt VI.A.2 SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku (kryterium oceniane na podstawie oświadczenia Wykonawcy)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku (kryterium oceniane na podstawie oświadczenia Wykonawcy)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku (kryterium oceniane na podstawie oświadczenia Wykonawcy).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku (kryterium oceniane na podstawie oświadczenia Wykonawcy).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz ofertowy, 2. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 99

  • 2 - Termin uruchomienia transzy - 1

IV.2.2)

 

przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Warunki umowy będą zgodne z warunkami określonymi w pkt III niniejszej SIWZ, przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) oraz przepisami ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r., poz. 121). 2. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od Umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.grodek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Gródek ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek, pokój nr 2.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.10.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Gródek ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek, pokój nr 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Matowicka

Wprowadzający: Katarzyna Matowicka

Data modyfikacji: 2015-10-09

Opublikował: Katarzyna Matowicka

Data publikacji: 2015-10-09