Ogłoszenie o zamówieniu

Termin ważności strony 2014-12-16
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Gródek, na których zamieszkują mieszkańcy
 Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

Gródek: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Gródek, na których zamieszkują mieszkańcy
Numer ogłoszenia: 344122 - 2014; data zamieszczenia: 16.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gródek , ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek, woj. podlaskie, tel. 085 7180664, faks 085 7180684.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.grodek.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Gródek, na których zamieszkują mieszkańcy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Gródek, na których zamieszkują mieszkańcy. Dane dotyczące Gminy Gródek, istotne z punktu widzenia zamówienia: 1.Powierzchnia Gminy Gródek wynosi 431 km2. 2.Liczba miejscowości na terenie gminy - 59, Wykaz miejscowości: Bagno, Bielewicze, Bobkowy Hrud,Bobrowniki,Borki,Chomontowce,Downiewo, Dzierniakowo,Glejsk,Gobiaty,Gródek, Gródek-Kolonia, Grzybowce,Jakubin,Jaryłówka, Józefowo, Józefowo, Kołodno,Kondycja,Kozi Las,Królowe Stojło,Królowy Most,Kuberka, Łużany, Mieleszki, Mieleszki-Kolonia, Mostowlany, Narejki,Nowosiółki,Pałatki,Pieszczaniki, Piłatowszczyzna, Podozierany,Podzałuki,Przechody,Radunin,Radunin,Ruda,Skroblaki,Skroblaki, Słuczanka, Sofipol, Straszewo,Stryjenszczyzna,Świsłoczany,Turowo,Waliły,Waliły-Dwór, Waliły-Osada,Waliły-Stacja,Wiejki,Wierobie, Wyżary,Załuki,Zarzeczany,Zasady,Zielona, Zubki, Zubry. 3. Liczba sołectw -33, 4. Liczba osób zameldowanych na terenie Gminy Gródek wynosi 5612, Liczba osób wyliczona na podstawie złożonych deklaracji wynosi 4607. 5. Szacunkowa liczba gospodarstw domowych - ok. 1957 (stan na 01.09.2014 r.), w tym: - gospodarstwa domowe 1 osobowe -665, - gospodarstwa domowe 2 osobowe -624, - gospodarstwa domowe 3 osobowe -279, - gospodarstwa domowe 4 osobowe -206, - gospodarstwa domowe 5 osobowe -117, - gospodarstwa domowe 6 osobowe i więcej -66. Szacunkowa liczba gospodarstw domowych (zabudowa jednorodzinna) - ok.1618, Szacunkowa liczba gospodarstw domowych (zabudowa wielorodzinna) - ok.339. Powyższe dane o liczbie gospodarstw domowych mogą ulec zwiększeniu bądź zmniejszeniu bez zmiany warunków wynagrodzenia. Zabudowa wielorodzinna występuje w miejscowościach: Gródek,Waliły-Dwór,Waliły-Stacja, Zubry. 6. Wykaz dróg przebiegających przez Gminę: droga krajowa Nr 65 relacji granica państwa - Ełk-Grajewo-Białystok-Bobrowniki-granica państwa, o długości 38 km, co stanowi 13,3 % łącznej długości sieci komunikacyjnej; droga wojewódzka Nr 686 relacji Zajma - Michałowo - Jałówka o długości 3 km, co stanowi 1 % łącznej długości sieci komunikacyjnej; drogi powiatowe o łącznej długości na terenie gminy wynoszą 125,9 km, co stanowi 44,1 % długości całej sieci komunikacyjnej (w tym drogi utwardzone stanowią 84,0 km - 66, 7 % wszystkich dróg powiatowych), drogi gminne o łącznej długości 118,7 km, co stanowi 41,6 % długości całej sieci komunikacyjnej. 7. W roku 2013 na terenie Gminy Gródek zebrano następujące ilości odpadów komunalnych (dane opracowano na podstawie kwartalnych sprawozdań za rok 2013 sporządzonych przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Gródek): 15 01 01 (opakowania z papieru i tektury) - 6,9 Mg; 15 01 02 (opakowania z tworzyw sztucznych) - 2,2 Mg; 15 01 07 (opakowania ze szkła) - 1,2 Mg; 15 01 06 (zmieszane odpady opakowaniowe) - 49,2 Mg; 16 01 03 (zużyte opony) - 8 Mg; 17 04 05 (żelazo i stal) - 1 Mg; 20 01 23 (urządzenia zawierające freon) - 0,6 Mg; 20 01 35 (zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki) - 0,6 Mg; 20 01 36 (Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35) - 0,5 Mg; 20 02 01 (odpady ulegające biodegradacji) - 0,4 Mg; 20 02 03 (inne odpady nieulegające biodegradacji) - 2,7 Mg; 20 03 01 (zmieszane odpady komunalne) - 1157,7 Mg; 20 03 07 (odpady wielkogabarytowe) - 7,4 Mg. Zamawiający nie zapewnia realizacji zamówienia w podanych powyżej ilościach, gdyż stanowią one jedynie przybliżone dane poglądowe wynikające z roku ubiegłego. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej oraz z nieruchomości niezamieszkałych przez mieszkańców. Zakres przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli lub posiadaczy nieruchomości zamieszkałych, w tym: a) zmieszanych odpadów komunalnych; b) papieru i tektury; c) odpadów opakowaniowych ze szkła; d) tworzyw sztucznych; e) opakowań wielomateriałowych; f) metali; g) odpadów zielonych; h) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego; i) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych; j) zużytych opon; k) odpadów remontowo-budowlanych; l) chemikaliów; m) zużytych baterii i akumulatorów; n) przeterminowanych leków. Przewidywana łączna ilość odpadów przeznaczonych do odbioru i zagospodarowania przez Wykonawcę będzie wynosić około 1 238,4 Mg. Podane ilości odpadów komunalnych są szacunkowe i mogą ulec zmianie zgodnie z bieżącymi potrzebami mieszkańców. Zamawiający w przeciągu 14 dni od dnia podpisania umowy przekaże Wykonawcy wykaz gospodarstw domowych w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej z liczbą zamieszkałych osób oraz wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru odpadów, ze wskazaniem, które z gospodarstw zadeklarowały prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, a które zadeklarowały zbieranie odpadów komunalnych w sposób nieselektywny. Aktualizowany wykaz będzie przekazywany niezwłocznie przez Zamawiającego dla Wykonawcy tj. w terminie 3 dni od zmiany w wykazie. 2) Zabudowa jednorodzinna Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany: workowo - pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. a)Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewnia sobie właściciel lub posiadacz nieruchomości. Częstotliwość załadunku i wywozu -1 raz na miesiąc. b)Selektywnie zbierane odpady komunalne (papier i tektura, odpady opakowaniowe ze szkła, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale, odpady zielone) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia i wyposażania na własny koszt nieruchomości, z których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny, w kolorowe worki z tworzywa sztucznego o odpowiedniej grubości zapobiegającej pęknięciu lub rozerwaniu. Worki powinny mieć pojemność minimum 120l. Wprowadza się cztery rodzaje worków: - worki niebieskie -z przeznaczeniem na papier i tekturę (18 sztrok/gospodarstwo), - worki zielone -z przeznaczeniem na szkło mieszane - bezbarwne i kolorowe (18 sztrok/gosp.), - worki żółte -z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe oraz metale (18 sztrok/gosp.), - worki brązowe -z przeznaczaniem na odpady zielone zbierane w okresie od 1 maja do 31 października (18 sztrok/gosp.). Wykonawca będzie zobowiązany po każdorazowym odbiorze selektywnie zebranych odpadów pozostawić worki w liczbie odpowiadającej odebranym workom. Worki należy przekazywać właścicielowi lub posiadaczowi nieruchomości. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie -1 raz na miesiąc. c)Odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony Odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych w/w odpadów przez właścicieli lub posiadaczy przed swoje nieruchomości w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą szczegółowych terminach. Częstotliwość załadunku i wywozu -dwa razy w roku (w ramach okresowej zbiórki). W okresie między wystawkami mieszkańcy będą mogli własnym transportem dowieść odpady do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. d)Odpady budowlano-remontowe Odpady budowlano-remontowe z remontów prowadzonych samodzielnie mogą być dostarczane przez właścicieli lub posiadaczy nieruchomości do Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości do 1m³ rocznie z jednego gospodarstwa domowego. Odpady budowlano-remontowe będą odbierane przez Wykonawcę z Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. e) Odpady niebezpieczne typu chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki Odpady niebezpieczne typu chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki mogą być dostarczane samodzielnie przez właścicieli lub posiadaczy nieruchomości do Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W/w odpady będą odbierane przez Wykonawcę z Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 3) Zabudowa wielorodzinna Na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie system pojemnikowy (kontenerowy) zbiórki odpadów komunalnych. a)Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewnia sobie właściciel lub posiadacz nieruchomości. Częstotliwość załadunku i wywozu -1 raz na dwa tygodnie. b)Selektywnie zbierane odpady komunalne (papier i tektura, odpady opakowaniowe ze szkła, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale, odpady zielone) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielorodzinnej będzie odbywać się w systemie pojemnikowym (kontenerowym). W zabudowie wielorodzinnej wprowadza się pojemniki, odpowiadające rodzajowi gromadzonych odpadów według następującej kolorystyki: - pojemniki niebieskie -z przeznaczeniem na papier i tekturę, - pojemniki zielone -z przeznaczeniem na szkło mieszane -bezbarwne i kolorowe, - pojemniki żółte -z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe oraz metale, - pojemniki brązowe - z przeznaczaniem na odpady zielone zbierane w okresie od 1 maja do 31 października. Pojemniki zapewnia sobie właściciel lub posiadacz nieruchomości. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie - 1 raz na miesiąc. c)Odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony Odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych w/w odpadów przez właścicieli lub posiadaczy przed swoje nieruchomościami w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą szczegółowych terminach. Częstotliwość załadunku i wywozu - dwa razy w roku (w ramach okresowej zbiórki). W okresie między wystawkami mieszkańcy będą mogli własnym transportem dowieść odpady do Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. d)Odpady budowlano-remontowe Odpady budowlano-remontowe z remontów prowadzonych samodzielnie mogą być dostarczane przez właścicieli lub posiadaczy nieruchomości do Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ilości do 1m³ rocznie z jednego gospodarstwa domowego. Odpady budowlano-remontowe będą odbierane przez Wykonawcę z Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. e)Odpady niebezpieczne typu chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki Odpady niebezpieczne typu chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki mogą być dostarczane samodzielnie przez właścicieli lub posiadaczy nieruchomości do Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W/w odpady będą odbierane przez Wykonawcę z Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 4)Za stan techniczny pojemników podczas odbioru odpadów komunalnych odpowiada Wykonawca. Uszkodzenie pojemnika przez Wykonawcę podczas załadunku odpadów wiąże się z naprawieniem wyrządzonej szkody przez Wykonawcę. 5)Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu odpadów, opartym o zapisy niniejszej specyfikacji i Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gródek. Wykonawca jest obowiązany do przedstawienia harmonogramu wywozu odpadów Zamawiającemu celem akceptacji do dnia 10 grudnia 2014 r. Po zaakceptowaniu przez Zamawiającego, Wykonawca dostarczy właścicielowi lub posiadaczowi każdej obsługiwanej nieruchomości zatwierdzony harmonogram przed dniem 31 grudnia 2014 r. wraz z workami do selektywnej zbiórki. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zmienionych harmonogramów dla każdego właściciela lub posiadacza każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych przed wejściem w życie zmienionego harmonogramu. 6)Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli lub posiadaczy nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00-19.00 w dni robocze. 7)Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 8)Wykonawca jest obowiązany do rozpatrzenia zgłoszonych przypadków nienależytego wykonania umowy (np. nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia w formie pisemnej (w tym również faks, e-mail) od Zamawiającego. Rozpatrzenie zgłoszonych uwag należy niezwłocznie potwierdzić pisemnie (w tym również faks, e-mail) na adres Zamawiającego. 9)Wykonawca jest obowiązany do odbioru wszystkich odpadów zbieranych selektywnie w Punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (mieszczącym się na działkach o numerze ewidencyjnym 2046/15 i 2046/24 położonych przy ul.Chodkiewiczów w Gródku) każdorazowo na telefoniczne wezwanie Zamawiającego w ciągu 3 dni roboczych od uzyskania zgłoszenia. Do Punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych właściciele lub posiadacze nieruchomości zamieszkałych będą mogli przekazywać następujące selektywnie zebrane odpady komunalne: papier i tekturę, odpady opakowaniowe ze szkła, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale, odpady zielone, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady remontowo-budowlane, chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki. 10)Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania na pisemne żądanie Zamawiającego dokumentacji pomiarów w terminie 7 dni od zgłoszenie żądania. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 11)Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia, w szczególności: a)sporządzania i dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 poz. 1399 z późn. zm.). Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami (Dz.U. z 2012r., poz. 630), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków; b)dostarczenia niezbędnych informacji umożliwiających sporządzenie przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 poz. 1399 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający; c)w przedkładanych Zamawiającemu przez Wykonawcę sprawozdaniach kwartalnych, o których mowa w pkt 11 lit.a, Wykonawca zobowiązany jest do podania danych o ilości i rodzaju zebranych odpadów komunalnych z terenu Gminy Gródek z podziałem na: papier i tektura (w tym opakowania z papieru i tektury), szkło (w tym opakowania ze szkła), metale (w tym opakowania z metali), tworzywa sztuczne (w tym opakowania z tworzyw sztucznych), opakowania wielomateriałowe (w tym opakowania wielomateriałowe) wraz z ich odpowiednim zagospodarowaniem; d)przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U z 2010r. Nr. 249, poz. 1673) (t. j. karta przekazania odpadów i kart ewidencji odpadów); e)przekazywania miesięcznych raportów o ilości zebranych odpadów i sposobie ich zagospodarowania. Na raportach winna się znajdować adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Gródek. f)przekazywania Zamawiającemu, co miesiąc wraz z fakturą, kart przekazania odpadów oraz miesięcznych raportów o ilości zebranych odpadów i o sposobie ich zagospodarowania. Karta przekazania odpadów przedkładana będzie w formie kopii potwierdzonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. 12)Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela lub posiadacza nieruchomości obowiązki w zakresie zadeklarowanego selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni od stwierdzenia przypadku odbioru odpadów zmieszanych od właściciela lub posiadacza nieruchomości, który zadeklarował selektywne zbieranie odpadów. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację umożliwiającą identyfikację nieruchomości z rejestracją daty i godziny. 13)Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w Planie gospodarki odpadami dla województwa podlaskiego na lata 2012-2017 - w centralnym regionie gospodarki odpadami oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art.17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. z 2013r. poz. 21 z późn. zm.). 14)W przypadku wystąpienia awarii regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, uniemożliwiającej odbieranie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów ulegających biodegradacji lub pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania od podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, odpady te przekazuje się do instalacji zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale Nr XX/234/12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 21 czerwca 2012r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017 (Dz. Urz.Woj.Podl. z 2012r. poz. 2017). 15)Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. 16)Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w Gminie Gródek lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Gródek na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać następujące warunki: a)teren bazy magazynowo - transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, b)miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, c)miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, d)teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001r. - Prawo wodne (Dz.U. z 2012r. poz. 145 z późn. zm.), e)baza magazynowo -transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, f)na terenie bazy magazynowo - transportowej powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo -transportowej. g)część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu powyższych warunków. 17)Wykonawca zobowiązany jest: a)posiadać co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, b)trwale i czytelnie oznakować pojazdy w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, c)posiadać na terenie bazy magazynowo - transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania - urządzenia należy utrzymywać we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, d)posiadać i wykorzystywać przy realizacji umowy pojazdy zarejestrowane i dopuszczone do ruchu, posiadające aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, e)posiadać i wykorzystywać przy realizacji umowy pojazdy, których konstrukcja zabezpiecza przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, f)poddawać pojazdy i urządzenia myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie - Wykonawca winien posiadać aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności, g)na koniec każdego dnia roboczego opróżniać pojazdy z odpadów i parkować wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej, h)posiadać i wykorzystywać przy realizacji umowy pojazdy, których konstrukcja zabezpiecza przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizuje oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, i)wyposażyć pojazdy w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunków odpadów -umożliwiających weryfikację tych danych. j)wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. k)wykonawca uprawniony jest do wyposażenia pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. 18)Wykonawca w ramach realizacji zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli lub posiadaczy nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Gródek. 19)Wykonawca w ramach realizacji zamówienia nie będzie mógł mieszać odpadów odebranych z terenu Gminy Gródek z odpadami zebranymi z innej gminy. 20)Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012r. poz. 645) oraz wszelkimi nowo obowiązującymi aktami prawa. 21)Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 r. poz. 676) oraz wszelkimi nowo obowiązującymi aktami prawa. 22)W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami lub niniejszą umową, Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 23)Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli lub posiadaczy nieruchomości zamieszkałych stale lub czasowo położonych na terenie gminy Gródek. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. 24)Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania standardów sanitarnych wykonywanych usług uwzględniając zapisy przepisów wymienionych w pkt.25. 25)Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z przepisami prawa. Wykonawca na każdym etapie realizacji zamówienia powinien monitorować obowiązujące przepisy i zgodnie z nimi realizować przedmiot zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W takim przypadku zobowiązany jest on do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Gródek, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje, co najmniej: - 1 usługę polegającą na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych o wartości brutto co najmniej 200 000,00 zł, co potwierdzą dowodami, że zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w czasie trwania umowy będzie dysponował, co najmniej: - 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, oraz - 2 samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, oraz - 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Pojazdy muszą spełniać wymogi zawarte w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U z 2013 r. poz. 122)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku (kryterium oceniane na podstawie oświadczenia Wykonawcy.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na min. 200 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    wykaz usług na potwierdzenie warunku określonego w rozdziale V pkt 2 SIWZ.;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Postanowienia umowy zawarto w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. Wykonawca oświadcza, że akceptuje treść umowy i zobowiązuje się do jej podpisania w przypadku wyboru jego oferty. Zamawiający przewiduje możliwość zmian w zawartej z Wykonawcą umowie. Zmiany będą możliwe w następujących sytuacjach: a) są konieczne dla prawidłowego wykonania zadania, b) nastąpi konieczność przesunięcia terminu ustalonego w umowie w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z: - przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, - działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót lub inne okoliczności niezależne od Wykonawcy, lub których Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, jak również inne przeszkody lub utrudnienia w wykonywaniu przedmiotu umowy spowodowane przez osoby trzecie, c)w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach, w tym przypadku wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy, d)zmiany przepisów prawnych mających wpływ na realizację umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.grodek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Gródek, ul. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek, pokój nr 2.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.10.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Gródek, ul. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek, pokój nr 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie




Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Monika Gościk

Wprowadzający: Monika Gościk

Data modyfikacji: 2014-10-16

Opublikował: Monika Gościk

Data publikacji: 2014-10-16