Ogłoszenie o zamówieniu

Termin ważności strony 2014-02-10
Obsługa bankowa budżetu Gminy Gródek oraz gminnych jednostek organizacyjnych
 Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

Gródek: Obsługa bankowa budżetu Gminy Gródek oraz gminnych jednostek organizacyjnych
Numer ogłoszenia: 511572 - 2013; data zamieszczenia: 10.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Gródek , ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek, woj. podlaskie, tel. 085 7180664, faks 085 7180684.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.grodek.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa bankowa budżetu Gminy Gródek oraz gminnych jednostek organizacyjnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: bankowa obsługa budżetu Gminy Gródek oraz gminnych jednostek organizacyjnych. Zamawiający zaprasza do udziału w przetargu nieograniczonym na następujących warunkach: 1) Otwarcie, prowadzenie i bankową obsługę rachunku bieżącego i rachunków pomocniczych, w tym obsługę elektroniczną, gminnych jednostek organizacyjnych tj.: a) Budżet Gminy i Urząd Gminy Gródek, b) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gródku, c) Przedszkole Samorządowe w Gródku, d) Gminne Centrum Kultury w Gródku, e) Biblioteka Publiczna w Gródku; 2) Prowadzenie subkont w ramach danego rachunku bankowego. 3) Otwieranie rachunków pomocniczych na tych samych warunkach w okresie trwania umowy dla jednostek wymienionych w punkcie 1. 4) Realizacja poleceń przelewów w drodze elektronicznej przez jednostki wymienione w punkcie 1 na rachunki prowadzone w banku Wykonawcy bez pobierania opłat i prowizji. 5) Przyjmowanie wszystkich wpłat gotówkowych na rachunki jednostek wymienionych w punkcie 1 bez pobierania opłat i prowizji. 6) Dokonywanie wszystkich wypłat gotówkowych z rachunków jednostek wymienionych w punkcie 1 bez pobierania opłat i prowizji. 7) Potwierdzanie stanu salda na każdy dzień roboczy jednostkom wymienionym w punkcie 1. 8) Wykonywanie czynności związanych z obsługą masowych płatności - system wirtualnych rachunków kontrahenckich. 9) Możliwość uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym Gminy Gródek na pokrycie przejściowego deficytu budżetu do kwoty 800.000 zł.: a) zabezpieczenie kredytu stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową; Zamawiający nie dopuszcza możliwości zamieszczenia na wekslu In blanco kontrasygnaty Skarbnika Gminy. Kontrasygnata Skarbnika zostanie dokonana na umowie podpisanej z Bankiem, do której załącznikami są weksel wraz z deklaracją wekslową, b) odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych, c) oprocentowanie kredytu ustalone będzie w oparciu o zmienną stopę procentową WIBOR 1 M oraz określoną stałą marżę banku, d) wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat z tytułu gotowości, a oprocentowanie będzie liczone wyłącznie od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu, e) uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym powinno nastąpić bez żadnych opłat i prowizji, f) Zamawiający nie przewiduje złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji w oparciu o art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2012 r. poz. 1376 z późn.zm.). 10) Prowadzenie punktu obsługi kasowej na terenie Gminy Gródek lub uruchomienie go nie później niż do 31 stycznia 2014 roku. 11) Lokowanie wolnych środków pieniężnych z rachunku podstawowego na lokaty krótkoterminowe typu overnight, kapitalizacja odsetek po każdorazowym rozwiązaniu lokaty. 12) Zapewnienie możliwości uzyskiwania drogą elektroniczną informacji o stanie rachunków oraz stałą obserwację obrotów i stanu środków na poszczególnych własnych rachunkach bankowych. 13) Udostępnienie usługi elektronicznej bankowości internetowej z możliwością dokonywania operacji bankowych z siedzib jednostek wymienionych w punkcie 1, spełniającej wymogi: a) 24 godz. dostęp do usługi za pomocą łącza internetowego, b) autoryzacja transakcji opierać się będzie o identyfikatory i hasła dla użytkowników imiennych; Bank zaopatrzy zamawiającego w czytniki i karty niezbędne do obsługi systemu, c) system winien spełniać wysokie standardy bezpieczeństwa zapewniające ochronę przed dostępem osób nieuprawnionych, d) w przypadku awarii systemu Bank bez żadnych opłat będzie przyjmował i realizował zlecenia w formie papierowej, e) korzystanie z międzybankowego systemu przelewów środków pieniężnych - co najmniej 3 sesje połączeniowe w ciągu dnia roboczego, f) możliwość definiowania stałych odbiorców, g) przesyłanie wielu przelewów w formie paczki, h) możliwość tworzenia systemu wirtualnych rachunków kontrahenckich, który umożliwi identyfikacje danych kontrahenta poprzez umieszczenie indywidualnych oznaczeń w numerze rachunku, i) płatności dokonywane przez kontrahenta będą księgowane na wskazanym rachunku przez Zamawiającego, j) z operacji zarejestrowanych na rachunku, Zamawiający otrzymywać będzie informacje w formie elektronicznej w postaci pliku wynikowego, a obecny system księgowy Gminy Gródek to INFO-SYSTEM Firmy Roman i Tadeusz Groszek s.j., k) za świadczone usługi w zakresie wirtualnych rachunków kontrahenckich nie będą pobierane opłaty. 15) Sporządzanie wyciągów bankowych dziennych w wersji papierowej. 16) Oprocentowanie środków pieniężnych na wszystkich obsługiwanych rachunkach ustalone jest w oparciu o zmienną stopę procentową WIBID 1M, powiększoną o stałą marżę Banku; kapitalizacja odsetek w okresach miesięcznych. 17) Szybkość realizacji poszczególnych dyspozycji (rozliczeń) składanych przez zamawiającego oraz godziny obsługi bankowej - obsługa bankowa w godzinach pracy Urzędu Gminy Gródek, realizacja dyspozycji maksymalnie w ciągu jednej godziny. 18) Bank ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe z jego winy, wskutek nieterminowej lub nieprawidłowej realizacji zlecenia płatniczego posiadacza rachunku. 19) Bank zobowiązuje się do zapłacenia odszkodowania za zawinione przez siebie opóźnienie w realizacji zlecenia płatniczego posiadacza rachunku w wysokości stanowiącej równowartość odsetek obliczonych za każdy dzień opóźnienia według dwukrotności stopy oprocentowania środków zgromadzonych na rachunku płatnym na żądanie, od kwoty niezrealizowanego w terminie zlecenia. 20) Bank zobowiąże się do otwierania rachunków pomocniczych na tych samych warunkach w okresie trwania umowy dla wszystkich jednostek wymienionych w punkcie 1. 21) Zerowanie rachunków podstawowych i pomocniczych - przelew z rachunku na wskazany numer rachunku konta budżetu. 22) Wydawanie blankietów czekowych, zaświadczeń, oświadczeń i opinii na każde żądanie posiadacza rachunku. 23) Aneksowanie umów bez opłat i prowizji. 24) Dostarczanie zamawiającemu (w celu użytkowania w trakcie umowy) narzędzia umożliwiającego wyliczenie odsetek od zwracanych depozytów (wadiów i zabezpieczeń wykonania umowy) bez opłat i prowizji, takich jak np. kalkulator on-line, aktualizowany arkusz kalkulacyjny, informacja przesyłana z Banku z załączonym wyliczeniem itp. 25) Budżet Gminy Gródek na rok 2013 stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ. 26) Bank zawrze indywidualne umowy na prowadzenie obsługi bankowej na warunkach zaoferowanych w niniejszym przetargu z poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.00.00-4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1376 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek oceniany na podstawie oświadczenia Wykonawcy

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek oceniany na podstawie oświadczenia Wykonawcy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek oceniany na podstawie oświadczenia Wykonawcy

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek oceniany na podstawie oświadczenia Wykonawcy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 60
  • 2 - Opłacalność ekonomiczna rachunku - 40

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.grodek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Gródek, ul. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek, pokój nr 2.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.12.2013 godzina 09:45, miejsce: Urząd Gminy Gródek, ul. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek, pokój nr 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie




Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Renata Wysocka

Wprowadzający: Renata Wysocka

Data modyfikacji: 2013-12-10

Opublikował: Monika Gościk

Data publikacji: 2013-12-10