Budowa 38 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków oraz 1 lokalnej naturalnej oczyszczalni ścieków
Termin ważności strony | 2011-06-20 |
---|
Gródek, dnia 20 stycznia 2011 r.
Numer sprawy: RG.341-6/10/11
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
”Budowa 38 sztuk naturalnych przydomowych oczyszczalni ścieków oraz 1
lokalnej naturalnej oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Gródek”
Działając na podstawie art. 40 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) Gmina Gródek zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
I. Nazwa i adres zamawiającego:
Gmina Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek
www.grodek.pl, e-mail: sekretariat@grodek.pl
godziny urzędowania: poniedziałek - 8:00 - 16:00, wtorek-piątek - 7:30 - 15:30
II. Określenie trybu
zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych
III. Adres strony
internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków
zamówienia:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej:
www.bip.grodek.pl
Na wniosek Wykonawcy Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać bezpłatnie w Urzędzie Gminy Gródek, pok. nr 8.
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z
podaniem informacji o możliwości
składania ofert częściowych:
Przedmiotem zamówienia jest budowa 38 sztuk naturalnych przydomowych oczyszczalni ścieków, w tym 36 według wariantu I i 2 według wariantu II oraz 1 lokalnej naturalnej oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Gródek.
Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień:
45 23 24 21 - 9 Roboty w zakresie
oczyszczania ścieków
45 11 1200 - 8 Roboty w zakresie
przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45 11 24 00 - 9 Roboty ziemne –
wykopy
45 23 24 60 - 4 Roboty sanitarne
45 11 12 91 - 9 Roboty w zakresie
zagospodarowania terenu
45 31 51 00 – 9 Instalacyjne
roboty elektryczne
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakres robót objętych
niniejszym zamówieniem określa dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne
wykonania i odbioru robót, przedmiary robót, stanowiące załączniki do SIWZ.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
VI. Termin wykonania
zamówienia:
Przedmiot zamówienia należy zrealizować w terminie do dnia 31.05.2011 r.
VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tych warunków:
O udzielenie zamówienie mogą
ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o
udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 Ustawy i spełnią warunki
określone przepisami art. 22 ust. 1 pkt.1-4 Ustawy, dotyczące:
1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania – Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
2. posiadania wiedzy i doświadczenia, – Zamawiający uznana warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 20 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków, co potwierdzą dokumentami stwierdzającymi należyte wykonanie zamówienia.
3. dysponowania odpowiednim
potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia –
Zamawiający uznana warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 1 osobą, która będzie uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia
do kierowania robotami ogólnobudowlanymi, wymagane
przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, w specjalności
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
wodociągowych
i kanalizacyjnych lub odpowiadającymi im uprawnieniami nadanymi wcześniej
obowiązującymi przepisami.
4. sytuacji ekonomicznej i finansowej – Zamawiający uznana warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na min. 300 000,00 zł.
Zgodnie z art. 26 ust 2b) ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający odrzuca ofertę, w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z przesłanek określonych w art. 89 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w
postępowaniu:
Ocena spełnienia warunków
udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty i
oświadczenia złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu (określone w
pkt. X SIWZ), metodą warunku granicznego – spełnia/nie spełnia. Z treści
załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że wyżej wymienione warunki
Wykonawca spełnił. Niespełnienie chociażby jednego warunku
skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć
wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
A. Na ofertę składają
się następujące dokumenty i załączniki:
1. Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji
2. Uproszczony kosztorys ofertowy
B. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o
udzielenie zamówienia z art. 24 ust 1 Prawa zamówień publicznych wykonawca
składa następujące dokumenty:
1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji
2. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.
W przypadku składania oferty przez osobę fizyczną należy złożyć
oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy wg
wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji.
C. W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków o których mowa
w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych, należy złożyć
następujące dokumenty:
1. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 Prawa zamówień publicznych, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ
2. Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim
rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich
rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu
potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone (wykonanie min. 20 szt. przydomowych
oczyszczalni ścieków), wg wzoru
stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ - w celu potwierdzenia warunku, że
Wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie.
3. Wykaz osób, które
będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi,
wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania
tymi osobami wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia – kierownik robót posiadający uprawnienia do kierowania robotami
budowlanymi, wymagane przepisami ustawy z dnia 7
lipca 1994 r. Prawo budowlane, w specjalności instalacyjnej w zakresie
sieci, instalacji
i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych
lub odpowiadającymi im uprawnieniami nadanymi wcześniej obowiązującymi
przepisami, wg
wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ
- w celu potwierdzenia warunku dysponowaniem odpowiednim potencjałem
technicznym oraz osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia.
4. Opłacona polisa, a w przypadku
jej braku inny dokumentu potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia na min. 300 000,00 zł - w celu
potwierdzenia warunku znajdowania
się w sytuacji ekonomicznej i finansowej
umożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inne dokumenty, które w wystarczający sposób potwierdzą spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku.
D. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. B2) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, zgodnie z § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226 poz. 1817).
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w niniejszym punkcie zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w niniejszym punkcie.
Osobami na stanowiska wymienione w pkt C.3. mogą być obywatele państw członkowskich Unii
Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państw Członkowskich Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)-Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
których - zgodnie z przepisami dyrektywy 2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i
Rady z dnia 7.09.2005 r. w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych-
kwalifikacje zawodowe uznano lub uzna się przez właściwe organy w Polsce.
E. Wymagania w stosunku do podmiotów występujących wspólnie:
1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
2.Każdy z przedsiębiorców wchodzących w skład konsorcjum składa oddzielnie dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. B1) i B2).
3. Warunki dotyczące wymaganego doświadczenia, posiadanego potencjału technicznego i osobowego oraz sytuacji ekonomiczno-finansowej badane będą łącznie - dokumenty określone w pkt. C2), C3), C4) winien złożyć co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, określone w pkt. C1) składa pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w ich imieniu, bądź każdy z wykonawców oddzielnie.
F. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów
1. Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w pkt. C polega na zasobach innych podmiotów zobowiązany jest wykazać, że w stosunku do tych podmiotów brak jest podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia poprzez złożenie razem z ofertą dokumentów wymienionych w pkt. B.1) i B2) dotyczących każdego z tych podmiotów, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia.
2. Dokumenty w niniejszym
postępowaniu mogą być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność
z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty z
dopiskiem za zgodność z oryginałem, za wyjątkiem oświadczeń Wykonawcy, które
muszą być złożone w oryginale oraz
udzielonych pełnomocnictw do reprezentowania firmy które muszą być
przedstawione w formie oryginału lub notarialnie poświadczoną kopii.
3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w pkt
F.1), kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy bądź tych podmiotów są
poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę bądź te podmioty.
4. Oferta, składane dokumenty
oraz oświadczenia podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy
wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.
5. Dokumenty sporządzone w języku
obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez
wykonawcę.
6. Zamawiający
może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii
dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest
nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
VIII. Informacja na
temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
IX. Kryteria oceny
ofert i ich znaczenie:
Cena – 100%
X. Miejsce i termin
składania ofert:
Oferty należy składać: Urząd Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek
Pokój nr 1, do dnia:
2011-02-04 do godz. 9: 00
XI. Miejsce i termin
otwarcia ofert:
Oferty zostaną otwarte: Urząd Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek
Pokój nr 1, dnia: 2011-02-04 o godz. 9:10
XII. Termin związania
ofertą:
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.
XIII. Informacje o
zamiarze zawarcia umowy ramowej:
Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
XIV. Informacje o
zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony
internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące
dynamicznego systemu zakupów
Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
XV. Informacje o
przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji
elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona
aukcja elektroniczna
Zamawiający nie zamierza prowadzić postępowania z zastosowaniem aukcji elektronicznej
XVI. Informacja o
przewidywanych zamówieniach uzupełniających:
Zamawiający przewiduje możliwość zamówień uzupełniających i dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. l pkt. 6 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Zamówienia uzupełniające nie mogą stanowić więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i będą polegać na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia.
XVII. Termin
zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych pod Nr 23161 – 2011 data zamieszczenia 20.01.2011 r.
Metryka strony