Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3 875 000 zł

Termin ważności strony 2014-12-31
.
Gródek, dnia 9 marca 2009 r

Gródek, dnia 31 maja 2010 r.

Numer sprawy: RG.342-4/10

 

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

 

„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego  w wysokości  3.875.000 zł”

 

Działając na podstawie art. 40 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.) Gmina Gródek zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

I.  Nazwa i adres zamawiającego:

Gmina Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek

www.grodek.pl, e-mail: sekretariat@grodek.pl

godziny urzędowania: poniedziałek - 8:00 - 16:00, wtorek-piątek - 7:30 - 15:30

II. Określenie trybu zamówienia:

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej powyżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych.

III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej:

www.bip.grodek.pl

Na wniosek Wykonawcy Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać bezpłatnie w Urzędzie Gminy Gródek, pok. nr 2.

 

IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji  o możliwości składania ofert częściowych:

  1. Przedmiotem postępowania jest zamówienie publiczne polegające na: udzieleniu i obsłudze kredytu długoterminowego w wysokości 3.875.000 zł (słownie: trzy miliony osiemset siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Gródek w związku z realizacją zadań majątkowych.
  2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5 – usługi udzielania kredytu
  3. Warunki kredytu:

1)      Kwota i waluta kredytu  3.875.000 PLN,

2)      Uruchomienie poszczególnych części kredytu na pisemny wniosek kredytobiorcy           w okresie od 31.08.2010 r. do 31.12.2010 r. z możliwością wprowadzenia zmian:

a) pierwsza transza 1.567.000 zł – 31.08.2010 r.

b) druga transza 1.567.000 zł – 31.10.2010 r.

c)  trzecia transza 741.000 zł – 30.11.2010 r.

Ustalone terminy transz kredytu służą wyłącznie do przygotowania oferty cenowej dotyczącej kredytu. Kredyt jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu na            2010 r. i transze będą uruchamiane w miarę potrzeb.

3)      Okres spłaty kredytu  - styczeń 2011 roku – listopad 2020 roku. Zamawiający przewiduje okres karencji w spłacie kredytu do dnia 30 styczeń 2011 r. 

4)      Spłata w ratach miesięcznych, płatne na ostatni dzień miesiąca

5)      Proponowany harmonogram spłat stanowi załącznik nr 2 do SIWZ

6)      Odsetki naliczane w ratach miesięcznych na ostatni dzień każdego miesiąca od kwoty wykorzystanego kredytu, gdy ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy spłata odsetek następuje w ostatnim dniu roboczym.  Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek od zaciągniętego kredytu.

7)      Oprocentowanie kredytu - wg zmiennej stopy procentowej WIBOR 1M, powiększone o stałą marżę banku.  Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni, a w roku przestępnym ilość dni wynosi 366. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 1M nie stanowi  zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia. Dla przygotowania oferty wykonawca zobowiązany jest przyjąć WIBOR 1M w wysokości obowiązującej na dzień 31 maja 2010 r. Natomiast dla celów podpisania umowy kredytowej oprocentowanie ustalone zostanie na podstawie stawki bazowej WIBOR dla depozytów 1M notowanej na dwa dni robocze przed podpisaniem umowy kredytu w pierwszym okresie jedno-miesięcznym oraz na podstawie stawki WIBOR dla depozytów 1M notowanej na dwa dni robocze przed rozpoczęciem kolejnych okresów jedno-miesięcznych, powiększonej o marżę banku stałą w okresie kredytowania.

8)      Zamawiający zastrzega możliwość:

a)            wykorzystania kredytu w transzach przez wystawianie zleceń przelewów w terminach od 31.08.2010 r. do 31.12.2010 r.

b)            wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tym związanych, odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy. O zmianie terminu spłaty kredytu zamawiający poinformuje w formie pisemnej wykonawcę.

c)            wykorzystania kredytu w wysokości niższej niż kwota wynikająca z umowy kredytowej lub odstąpienia od wykorzystania kwoty kredytu. Wykonawca z tego tytułu nie będzie żądał dodatkowych opłat lub prowizji, a zamawiający zaproponuje nowe terminy spłaty. 

9)      Prowizja za uruchomienie kredytu – liczona jako procent od uruchomionej kwoty

10)  Okres spłaty kredytu od 31.01.2011 r. do 30.11.2020 r., spłata kredytu w ratach miesięcznych na ostatni dzień każdego miesiąca od kwoty wykorzystanego kredytu, gdy ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy spłata odsetek następuje w ostatnim dniu roboczym spłat kredytu.

11)  Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.

12)  Oferent jest obowiązany do skalkulowania i podania w ofercie wyłącznie dwóch stawek w następujący sposób:

a)  oprocentowanie kredytu w stosunku do stopy procentowej WIBOR 1M, zgodnie z postanowieniami w pkt. 3.7) Inne koszty lub korzyści związane z prowadzeniem rachunku kredytowego muszą zostać ujęte w wysokości oprocentowania kredytu. Oferent jest obowiązany wyliczyć wszelkie opłaty do oprocentowania kredytu w taki sposób, aby skalkulować i przedstawić w ofercie jedną stawkę procentową, której wysokość jest wiążąca w całym okresie kredytowania,

b) wysokość prowizji liczonej jako procent od całej kwoty kredytu uruchomionej w danym roku. Przez prowizję należy rozumieć sumę wszystkich opłat związanych z uruchomieniem kredytu.

13) Liczby określające podane wyżej stawki należy podać w formie ułamka dziesiętnego, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

14) Zamawiający nie przewiduje, oprócz oprocentowania i kwoty prowizji od udzielonego kredytu, uiszczania dodatkowych opłat manipulacyjnych z tytułu przyznania kredytu.

15)  W umowie kredytowej za obowiązujące uznaje się wyłącznie stawki wymienione w pkt. 3.7), obliczone zgodnie z pkt. 3.12),

16)  Formą zabezpieczenia kredytu jest weksel in blanco wraz deklaracją wekslową wystawiony przez Zamawiającego. Zamawiający nie przewiduje złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji w oparciu o art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2000 r., Nr 72, poz. 665 z późn.zm.) Zamawiający nie dopuszcza możliwości zamieszczenia na wekslu In blanco kontrasygnaty Skarbnika Gminy. Kontrasygnata Skarbnika zostanie dokonana na umowie podpisanej z bankiem, do której załącznikami są weksel wraz z deklaracją.

4.  Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty gdy z powodu procedury odwoławczej konieczne jest przesunięcie terminu realizacji zamówienia.

5. Zamawiający zastrzega, iż zamówienie winno być wykonane bez udziału podwykonawców.

6. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej.

 

V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:

 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych 

 

VI. Termin wykonania zamówienia:

Wymagany termin wykonania przedmiotu zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia               30 listopada  2020 r.  

Zamawiający może przedłużyć termin wykonania zamówienia w przypadku:

- przedłużenia terminu składania ofert,

- wystąpienia procedury odwoławczej.

 

VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1.   O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy:

1)   którzy spełniają warunki, dotyczące:

a)   posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

b)   posiadania wiedzy i doświadczenia,

c)   dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

d)   sytuacji ekonomicznej i finansowej;

2)   wobec których brak jest podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.

2.   Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawców pisemnych oświadczeń lub dokumentów, określonych w Rozdziale IX SIWZ.

3.   Warunki udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia będą oceniane na podstawie druku ZP-17 w oparciu o kryterium spełnia/nie spełnia.

 

Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu 

1. W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych, należy złożyć następujące dokumenty:

1) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 Prawa zamówień publicznych, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej  specyfikacji

2)  koncesję, zezwolenie lub licencję na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia (w celu potwierdzenia warunku, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania)

2.      W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust 1 Prawa zamówień publicznych wykonawca składa następujące dokumenty:

  1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji
  2. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.
  3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo składania ofert;
  4. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo składania ofert;
  5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo składania ofert;
  6. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania  wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo składania ofert;

 

Jeżeli Wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, Wykonawca w takiej sytuacji będzie zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawi w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

 

3. Wymagania w stosunku do podmiotów występujących wspólnie:

1) W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (np. w formie konsorcjum, spółki cywilnej lub innego porozumienia regulującego ich współpracę w celu uzyskania zamówienia) należy załączyć dodatkowo pełnomocnictwo udzielone przez Wykonawców do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (pełnomocnictwo musi być wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców).

2) Każdy z przedsiębiorców wchodzących w skład konsorcjum składa oddzielnie dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. IX ust. 2

3) Warunki dotyczące wymaganego doświadczenia, posiadanego  potencjału  technicznego i osobowego oraz sytuacji ekonomiczno-finansowej  badane  będą  łącznie - dokumenty określone w pkt. IX ust 1 pkt 2) winien  złożyć  co najmniej jeden z wykonawców  wspólnie ubiegających  się o udzielenie zamówienia.

4) Oświadczenia  o spełnieniu warunków udziału w  postępowaniu, określone w pkt. IX ust 1 pkt 1) składa pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w ich imieniu, bądź każdy z wykonawców oddzielnie.

 

4. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:

1) W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.

2) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.  IX ust. 2 pkt. 2), 3), 4), 6) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

      c)  nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;

3)  Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.  IX ust. 2 pkt. 5) – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy.

4)    Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

5. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów

1)  Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

2) Wszystkie dokumenty muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, na których zasobach lub zdolnościach finansowych polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty. W przypadku składania elektronicznych kopii dokumentów powinny być one opatrzone przez Wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

 

VIII. Informacja na temat wadium:

Zamawiający wymaga wniesienia wadium

Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 20 000 zł, słownie: dwadzieścia tysięcy złotych.

 

 

IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

 Kryterium oceny: najniższa cena 100%

Dla potrzeb oceny ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej przez cenę oferty należy rozumieć kwotę prowizji i odsetek jaką zamawiający zapłaciłby wybranemu wykonawcy za udzielenie kredytu długoterminowego na warunkach określonych w specyfikacji, przy stosowaniu stawek wynikających z oferty wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana (także niezmiennych w okresie realizacji umowy kredytu). Obliczanie ceny oferty – zgodnie z formularzem pomocniczym stanowiącym załącznik nr 2 do Specyfikacji

 

X. Miejsce i termin składania ofert:

Oferty należy składać: Urząd Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek

Pokój nr 1, do dnia: 2010-07-13 do godz. 9:00

XI. Miejsce i termin otwarcia ofert:

Oferty zostaną otwarte: Urząd Gminy Gródek, ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek

Pokój nr 1,  dnia: 2010-07-13 o godz. 9:10

XII. Termin związania ofertą:

Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 60 dni od upływu terminu składania ofert.

 

XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej:

Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.

 

XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów

Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu  zakupów.

XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna

Zamawiający nie zamierza prowadzić postępowania z zastosowaniem aukcji elektronicznej

 

XVI. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających:

 Zamawiający nie przewiduje możliwość zamówień uzupełniających i dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. l pkt.  6 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.

XVII. Termin przekazania ogłoszenia o zamówieniu Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich:

Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane w dniu 31.05.2010 r.

 

 

Wójt Gminy Gródek

mgr Wiesław Kulesza

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Renata Wysocka

Wprowadzający: Renata Wysocka

Data modyfikacji: 2014-12-18

Opublikował: Dorota Bójko

Data publikacji: 2010-05-31