Odpowiedzi na zapytania - Przebudowa ulicy Michałowskiej w Gródku
Termin ważności strony | 2014-12-31 |
---|
Gródek, 25 stycznia 2010 r.
Wójt Gminy Gródek
ul. A. i G. Chodkiewiczów 2
16-040 Gródek
Do wszystkich wykonawców
WYJAŚNIENIA
TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Dotyczy przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pod nazwą: „Przebudowa ulicy Michałowskiej w Gródku”, RG.341-1/10.
W związku z prośbą o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu, działając w trybie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), wyjaśniam co następuje:
Pytanie 1: Pkt 1.3 SST D 04.01.01 dotyczy ręcznego wykonania koryta pod parkingi głębokości 70cm, natomiast przedmiar przewiduje wykonanie koryta głębokości 30cm. Prosimy o ujednolicenie zapisów.
Odpowiedź 1: Zgodnie z przedmiarem robót należy wykonać koryta pod parkingi głębokości 30cm.
Pytanie 2: Zgodnie z pkt 1.3 SST D 04.04.01 podbudowę z kruszyw naturalnych grubości 25cm należy wykonać na projektowanych nawierzchniach z betonu asfaltowego, natomiast wg przedmiaru podbudowę należy zastosować jedynie na parkingach gr. 15cm. Prosimy o informację gdzie i jakiej grubości należy wykonać podbudowę kruszynową.
Odpowiedź 2: Zgodnie z przedmiarem robót należy wykonać podbudowę z kruszywa naturalnego grubości 15cm /na projektowanych parkingach/.
Pytanie 3: Prosimy o określenie rodzaju betonu na ławę betonową pod krawężniki. Zgodnie z przekrojami konstrukcyjnymi i przedmiarem ława ma być wykonana z betonu B-10, natomiast wg SST D.08.01.01 z betonu B-15.
Odpowiedź 3: Zgodnie z przedmiarem robót należy wykonać ławę betonową pod krawężniki z betonu B10.
Pytanie 4: Prosimy o podanie wymiarów krawężników, gdyż wg SST D 08.01.01 wynoszą 20x30 cm, natomiast wg przedmiaru 15x30cm.
Odpowiedź 4: Zgodnie z przedmiarem robót należy zastosować krawężniki betonowe o wymiarach 15x30cm.
Pytanie 5: Grubość podsypki pod płyty chodnikowe 35x35x5 wg SST D 08.02.02 pkt 1.3 wynosi 10cm, wg przekroju konstrukcyjnego wynosi 5cm. Prosimy o jednoznaczne określenie grubości podsypki.
Odpowiedź 5: Zgodnie z przekrojem konstrukcyjnym pod chodniki z płyt betonowych 35x35cm, zastosować podsypkę piaskową grubości 5cm.
Pytanie 6: Zgodnie z pkt. 2.2. SST D 05.03.05 warstwę ścieralną zaprojektowano z betonu asfaltowego 0/12,8mm dla kategorii ruchu KR4. Wymagania dla mieszanki zawarte są w tablicy 8 w pkt 5.2.8 są niezgodne z wymaganiami dla betonu asfaltowego wg normy PN-S-96025. Prosimy o dokonanie poprawek.
Odpowiedź 6: Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 0/12,8mm została zaprojektowana na obciążenie ruchem KR1 : KR2.
Pytanie 7: W dokumentacji przetargowej projektant nie zamieścił SST na warstwę wyrównawczą 0/6 mm, natomiast dołączył SST na warstwę wiążącą 0/20mm dla KR 4. Prosimy o jednoznaczne określenie, rodzaju warstwy i jej grubości /wg przekroi 3 cm, wg kosztorysu 4 cm/ i zamieszczenie stosownych SST.
Odpowiedź 7: Warstwę wyrównawczą średnio należy wykonać grubości 4cm z mieszanek mineralno-asfaltowych o uziarnieniu 0- 6mm.
Pytanie 8: Czy poz. 11d.4 obejmuje również wykonanie przejść dla pieszych /ramp/? Prosimy o jednoznaczne określenie koloru i materiału z którego mają być wykonane.
Odpowiedź 8: Rampę wykonać z kostki brukowej o grubości 6cm koloru czerwonego.
Pytanie 9: Zgodnie z opisem technicznym do projektu wjazdy bramowe należy wykonać z trylinki, natomiast wg przedmiaru z kostki brukowej gr. 8cm. Prosimy o podanie konstrukcji wjazdu.
Odpowiedź 9: Zjazdy bramowe należy wykonać z kostki brukowej grubości 8cm koloru czerwonego. Konstrukcja zjazdu bramowego wg dołączonego załącznika.
Pytanie 10: Czy Zamawiający posiada projekt czasowej organizacji ruchu drogowego na okres realizacji zadania? Jeżeli tak to prosimy o jego udostępnienie na Państwa stronie internetowej. Jeżeli Zamawiający nie posiada projektu, to kto będzie zobowiązany do jego opracowania? Jeżeli będzie to obowiązkiem wykonawcy, w której pozycji kosztorysu ofertowego należy umieścić koszt opracowania projektu?
Odpowiedź 10: Zgodnie z § 2 pkt 4 załączonego do SIWZ projektu umowy, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. W celu odzwierciedlenia danego kosztu można stworzyć dodatkową pozycję kosztorysową bądź wycenić koszt dotyczący wykonania projektu organizacji ruchu na czas budowy w innej pozycji kosztorysu ofertowego (zgodnie z pkt. XVI 6 i 7 SIWZ).
Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi na nie stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
Wójt Gminy
mgr Wiesław Kulesza
Metryka strony