INFORMACJA PUBLICZNA
Zasady dostępu do informacji publicznej reguluje ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Każdy ma prawo do uzyskania informacji o działalności organów Gminy Gródek oraz Urzędu Gminy Gródek w zakresie przewidzianym w ustawie.
Informacje publiczne, które nie zostały umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej są udostępniane na wniosek z tym, że informacja która może być niezwłocznie udostępniona jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku.
Forma wniosku
Wniosek może być złożony w formie papierowej lub elektronicznej - Wzór wniosku.
Wniosek można przesłać:
- pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@grodek.pl
- za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP)
- pocztą na adres:
Urząd Gminy Gródek
A. i G. Chodkiewiczów 2
16-040 Gródek
lub złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Gródek.
Terminy
Udostępnienie informacji publicznej następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja nie może być udostępniona w ww. terminie wnioskodawca zostaje poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od daty wpływu wniosku do Urzędu Gminy Gródek.
Rozpatrzenie wniosku
Udostępnienie informacji następuje w sposób i w formie zgodnej z wnioskiem chyba, że środki techniczne, jakimi dysponuje Urząd Gminy, to uniemożliwiają. W takim przypadku wnioskodawca zostanie powiadomiony o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem wraz z informacją w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona.
Jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji zostaje umorzone.
Opłaty
Dostęp do informacji publicznej co do zasady jest bezpłatny. z tym zastrzeżenie, że jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek Urząd Gminy Gródek miałby ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, Urząd może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
W takiej sytuacji, w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku wnioskodawca zostanie powiadomiony przez Urząd Gminy Gródek o wysokości opłaty.
Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem nastąpi po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek.
Odmowa udostępnienia informacji publicznej
Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych; ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy - ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa; w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o przymusowej restrukturyzacji.
Odmowa udostępnienia informacji publicznej następuje w drodze decyzji administracyjnej, od której przysługuje odwołanie.
Metryka strony