REJESTR WYBORCÓW
REJESTR WYBORCÓW
Zgodnie z art. 18 § 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks
wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112 z późn. zm.) stały rejestr wyborców obejmuje osoby stale
zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje
prawo wybierania.
Rejestr wyborców prowadzony jest zgodnie
z zasadami określonymi w wyżej powołanym Kodeksie wyborczym oraz rozporządzeniu
Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania
przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej
danych zawartych w tym rejestrze (z. U.
Nr 158, poz. 941)
Nazwa rejestru |
Rejestr wyborców |
Rejestr prowadzi |
Kierownik USC |
Sposób udostępniania |
Zgodnie z § 12 rozporządzenia Ministra Spraw
Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez
Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych
zawartych w tym rejestrze (Dz. U. Nr
158, poz. 941): 1. Rejestr
wyborców udostępnia się do wglądu w urzędzie gminy
na pisemny wniosek (wzór wniosku o
udostępnienie rejestru wyborców stanowi załącznik nr 7 do rozporządzenia). 2. Udostępnienie
rejestru wyborców polega na przedłożeniu wydruku danych wyborcy, którego
dotyczy wniosek, i na udzieleniu informacji w zakresie niezbędnym do
wniesienia reklamacji, o której mowa w art. 22 § 1 Kodeksu wyborczego. |
Metryka strony